Juno (2007)

Komedie / Drama

geregisseerd door Jason Reitman
met Ellen Page, Michael Cera en Jennifer Garner

Juno MacGuff is een pittig 16-jarig meisje dat zwanger raakt van de charmante, maar onbenullige Bleeker. Met de ondersteuning van haar vader, haar stiefmoeder en haar beste vriendin Leah ontmoet ze Mark en Vanessa Loring, die zij als de ideale adoptieouders ziet.

avatar van Mc
Mc
Hier kijk ik naar uit. De regisseur van Thank You For Smoking, Ellen Page die veel indruk maakte in Hard Candy, en Michael Cera die ik werkelijk geniaal vind in de internetfilmpjes van Clark and Michael. Ik ben erg benieuwd wat dit gaat worden. De trailer is niet zo heel erg speciaal, maar ik geef de film het voordeel van de twijfel.

avatar van edejong
Ik kan niet wachten deze te zien.
Trailers zijn veelbelovend, Ellen Page ook!

avatar van Poisonthewell
Deze en No Country For Old Men moét ik gewoon nog dit jaar zien.

avatar van streeter
Jason Bateman en Jennifer Garner verdienen Oscar-nominaties voor hun rollen als een echtpaar dat Juno's baby wil adopteren.
****

avatar van Clueless Dork
Kijk er naar uit. De film schijnt het erg goed te doen.

Is de openingsfilm op het aankomende IFFR.

Ellen Page was goed in Hard Candy, dat samen met een erg fijne trailer maken dit een film waar ik erg naar uit kijk

avatar van Poisonthewell
Een pareltje. Lief, schattig en erg grappig, maar bovenal een perfect script met onbetaalbare one-liners en observaties en bijzonder knap uitgewerkte personages, en natuurlijk de schitterende performances. Mag van mij best een reeks awards winnen. 4,5*

avatar van serpico
Heeft in ieder geval één van de leukste trailers in tijden. Hoge verwachtingen van.

avatar van rokkenjager
De film word getipt voor Oscar...

avatar van fritsy
Ik vond Knocked Up beter.

avatar van serpico
Hier een link naar de trailer. Ik had het al gezegd, maar echt één van de leuktse trailers in tijden. En ook nog positieve kritieken, dat die maar hier komt draaien!

Zojuist in de USA gezien. Ontroerende en ondanks de zware problematiek op vele momenten grappige film. Aanrader dus, ook als het onderwerp tienerzwangerschap je op het eerste gezicht niet aanstaat (zoals bij mij het geval was...)

avatar van donnie darko
Prima film.

Dit lijkt inderdaad wel de Little Miss Sunshine van dit jaar te worden. De film die een oscarnominatie voor beste film krijgt, maar hem(natuurlijk) niet in de wacht sleept. Toch vond ik Little Miss Sunshine wel duidelijk fijner. Ik vond Juno namelijk wel grappig en leuk, maar nooit echt hilarisch.

Het verhaaltje is zeer leuk, en is perfect lang genoeg. De film duurt geen minuut te lang en verveelt nooit, en Ellen Page draagt de film echt. Van mij mag ze echt wel vanavond de Golden Globe voor actrice in een komedie winnen, want ze speelt de 16-jarige puber Juno fenomenaal. Ook Michael Cera(de hilarische George Michael uit Arrested Development) speelt hier een goede rol en Jason Bateman en Jennifer Garner spelen beide ook zeer goed.

Eigenlijk niks op dit filmpje aan te merken. Leuke tijd beleefd, maar wel iets minder grappig als ik had verwacht.

Beitel
Ergens las ik een recensie waarbij de volgende zin mijn aandacht trok:
"Juno" is still a snappy, non-precious movie with legitimate sweetness rather than delusions of it (think "Little Miss Sunshine.").

Dit klinkt goed, beter dan de geforceerd leuke films van de laatste jaren (zoals Garden State en de eerder genoemde Little Miss Sunshine). Het trekt me zeker aan, ben benieuwd.

avatar van lykathea
Quirky. Heel erg quirky. Bijna zo verfijnd dat ik zelfs graag de vergelijking wil leggen met Ghost World, een van de leukere en betere comedies die ik gezien heb. - En dat is Juno dus ook.

Zoek niet naar een film met enorme grapdichtheid, maar eerder een film die door z'n eccentrieke karakters grappig is.

De bijrollen zijn stuk voor stuk erg goed ingevuld, en vooral Jason Bateman, Michael Cera en J.K. Simmons zijn leuk. Maar het is (inderdaad) Ellen Page die de film naar een hoger niveau tilt. Het kon namelijke alle kanten op, want als de rol van Juno verkeerd gecast was, had het net zo makkelijk een knetter irritant karakter kunnen worden. - Maar Page voelt haar karakter goed aan, en komt dus niet onrealistisch en geforceerd over maar is juist erg leuk.

Ellen Page is fantastisch in deze film. Inderdaad erg leuke film en goede muziek.

Eem
verbazingwekkend leuke film!
Heb heel erg genoten van de muziek in deze film, en het briljante taalgebruik. De ongemakkelijk situaties zijn perfect neer gezet en Juno zelf is perfect gecast,
zeker moeite waard om te kijken!

avatar van Nicolage Rico
Erg hoog gemiddelde voor een komedie en als ik de hoes zo zie, kan ik me weinig goeds voorstellen. Ook al heeft de film maar 27 stemmen, het gemiddelde heeft me nieuwsgierig gemaakt.

avatar van edejong
Ik had hoge verwachtingen voor deze film.
En gelukkig zijn die waargemaakt!
Ellen Page is erg overtuigend, en komt erg goed natuurlijk over.
Aanrader!

Heb de trailer eigenlijk pas gezien, nadat ik de film had gezien. Had dus geen enkele verwachtingen van deze film. Het bleek een leuke, realistische film te zijn en zoals hier al gezegd is Ellen Page er geweldig in. De trailer is jammer genoeg gewoon een samenvatting van de hele film. Als je de trailer kijkt, weet je gewoon precies hoe de film lopen zal.. Blij dat ik de film eerder heb gezien

Had ook totaal geen verwachting van de film (geen trailer bekeken en ook nooit iets over gehoord).
Maar vond het wel erg leuke film , niet zozeer omdat ik dubbel lag van het lachen ,maar gewoon omdat ik het mooi verhaal vind en dat het goed ge acteerd is.

Heb daarom 4 gegeven ...

avatar van Cheiz
Zeer overgewaardeerd film met een ontzettend tenenkrommende soundtrack. Ellen Page heeft haar momenten, maar desalniettemin is de film vrij zwak in overtuigingskracht..

Ik vond het best leuk en fris, maar stoor me net als in Hard Candy toch wel flink aan die irritante gemaakte bijdehandheid van Ellen Page. Makes my skin crawl.

Cera en de ouders zijn wel geniaal, evenals die hardlopers die telkens voorbijkomen en de geweldige eindscene met het liedje. .

avatar van Safri
Tsja, misschien is Page wel een 'love it or hate it' type, maar ik vind haar tot nog toe louter geniaal. Ook in deze film dus weer, maar dat is nu al wel erg vaak gezegd.

Juno is een uiterst sympathieke film geworden, maar mist de vlijmscherpe humor van Thank you for smoking. Toch waardeer ik deze film van Reitman ook met 4 sterren, omdat de karakters zo geniaal zijn. De vader, het stelletje, antiheld Cera en zelfs de stiefmoeder. Allemaal perfect gecast.
De soundtrack is leuk, maar heeft wel een erg hoog Belle and Sebastian-gehalte, wat na verloop van tijd een beetje vervelend wordt. Toch nog altijd 10x leuker dan de standaard Elfman/Williams, maar toch.

Ik hoop dat Reitman blijft doen waar hij goed in is en niet kiest voor duffe standaard projecten. Datzelfde hoop ik voor Page, zou eeuwig zonde zijn.

avatar van little_lOve
Heb vandaag de trailer gezien in de bioscoop voor National Treasure, en ik moet zeggen, heb erg zitten lachen!
Ben zeer benieuwd naar deze film.

avatar van Haterd
very napoleon dynamite......nice

avatar van Clueless Dork
Geweldige warme feel good film met een fantastich geschreven scenario en een geweldige cast. Ellen Page is een actrice die ik in de gaten ga houden. Vooral de bijrollen van Jennifer Garner en Allison Janney waren bijzonder goed.

Weet iemand hoe dat nummer van de trailer heet?

Lijkt me een leuke film, moet hem nog zien.

avatar van Clueless Dork
Ga hem zeker zien ja. Het is geen film die je op de grond laat rollen van het lachen maar eentje waar je constant met een glimlach op je gezicht zit te genieten van de scherpe dialogen, de soundtrack en alle personages. Reitmann weet elke acteur en actrice precies op de plek te zetten waar ze het beste presteren. Mischien wel vergelijkbaar met de broertjes Coen en QT.