• 8.347.231 stemmen

The Substitute 2: School's Out (1998)

Actie | 89 minuten

Genre: Actie

Alternatieve titels: The Substitute II / The Substitute: Out of Siberia

Geregisseerd door: Steven Pearl

Met onder meer: Treat Williams, Owen Stadele en Edoardo Ballerini

Plot The Substitute 2: School's Out

Als Rendall Thomasson, een leraar uit Brooklyn, op straat is neergestoken, verschijnt op zijn begrafenis een onverwachte bezoeker. Het is Carl Thomasson, de broer van Rendall en huursoldaat. Carl is vastbesloten om de dood van zijn broer te wreken. Hij meldt zich aan als invaller op de school van Rendall en gaat werken in een aparte vleugel van het gebouw, waar de moeilijk opvoedbare kinderen zitten.

imageimageimageimage

avatar van lars-pixar

lars-pixar

RuudC schreef:

Ach, de actie is goed, maar voor de rest mis je niets wanneer je The Substitute met Tom Berenger gezien hebt.

Dat is waar, alleen deel 1 had iets meer betere actie en Tom Berenger was ideaal voor die rol.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Vermakelijk filmpje, wel wat fouten erin, maar voor een donderdagavond, prima vermaak.

avatar van misterdhdh

misterdhdh

zeer vermakelijke film, heb nooit deel 1 gekeken dus kan moeilijk vergelijken maar dit vind ik toch een goede film. Paar foutjes, maar dingen waarvan je je afvraagt waarom (bv. zo een erge jeugd volgt toch geen les meer, zeker niet op zo een nette school), Maar verhaal was wel leuk, voldoende actie, goed geacteerd. Leuk gevonden met die shirts achterstevoren. Had wel een vermoeden wie één van de daders waren. Voor de rest De film wist me te boeien van begin tot einde. Wel leuk gevonden dat hij zijn overleden broer wou wreken, dat brengt het verhaal toch in een realistische situatie dat je wilt weten wie je broer heeft doodgeschoten. Ga deze film zeker nog eens kijken. Met meer budget was dit toch een megafilm geweest.

4/5 (momenteel, al een paar weken geleden dat ik hem gezien heb, weet er niet meer alles van)

Tarkus

Redelijke film, niet beter dan de eerste, maar toch wel een goed vervolg en Treat Williams doet het goed, ik vind dit zelfs een van zijn betere rollen.

Ik heb met ook bij deze film niet verveeld al kan het natuurlijk altijd beter.

Puike soundtrack heeft de film ook, met een leuke remix van Alice Cooper's 'School's Out'.

avatar van kalehein

kalehein

Mag niet eens in de schaduw staan van zijn voorganger.

Hoewel dat niet eens een meesterwerk is, kijkt hij vele malen beter weg dan dit prulwerkje.

Williams is een nog ongeloofwaardiger personage dan Berringer, die nog enig charisma heeft.

Verhaallijn en acteerwerk zijn dramatisch.

Leuk voor een sombere winteravond (maandag of zo) en liever wat later op de avond. Zeker geen prime-time materiaal.

avatar van ipman-99

ipman-99

"Smart money says the real action's in the car with the boyfriend. I think the smart money should shut up." ... " !!!

Heerlijk 2-de deel (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'The Substitute 2' is het prima vervolg

op deel 1 uit 1996. Ditmaal is het Treat Williams die mag 'invallen' in de klas

om zo te achterhalen wie er zijn broer heeft vermoord.

Uiteraard zijn er nog enkele verwijzingen/knipoogjes naar het eerste deel .... !

Opnieuw zien we die slimme aanpak hoe Treat Williams omgaat met zijn leerlingen,

dit op een coole en zelfzekere manier.

De actie is natuurlijk ook een belangrijke factor in dit soort van genre films, en daar

was niks mis mee. De komische insteekjes werden ditmaal geleverd door de

conciërge van de school en die tevens ook in Vietnam gevochten had net zoals Treat.

De conciërge had voornamelijk in zijn Vietnam verleden in de tunnels gelopen, en past dit

ook toe in deze film, natuurlijk op een andere denkbeeldige manier e !

avatar van Supernatural

Supernatural

Vermakelijke film.deel 1 is beter,maar dit deel is ook te doen.verders een prima film.