• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.382 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.104 gebruikers
  • 9.377.938 stemmen
Avatar
 
banner banner

Righteous Kill (2008)

Misdaad / Drama | 101 minuten
2,94 1.786 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Speelduur: 101 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Jon Avnet

Met onder meer: Al Pacino, Robert De Niro en 50 Cent

IMDb beoordeling: 6,0 (95.472)

Gesproken taal: Engels, Russisch en Spaans

Releasedatum: 8 januari 2009

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Righteous Kill

"Most people respect the badge. Everybody respects the gun."

Twee ervaren New Yorkse rechercheurs (Al Pacino en Robert De Niro) proberen de link te leggen tussen een recent gepleegde moord en een zaak die ze jaren geleden hebben opgelost. Betekent dit dat er een seriemoordenaar vrij rond loopt? En hebben ze destijds de verkeerde man achter de tralies gezet?

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Detective Tom 'Turk' Cowan

Detective Dave 'Rooster' Fisk

Karen Corelli

Detective Simon Perez

Detective Ted Riley

Lieutentant Hingis

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

  • 6568 berichten
  • 2314 stemmen

Pareltje. De Cast van DeNiro en Pacino is nog steeds erg goed, maar toch niet geweldig. Het is nu ook niet zo'n film waarin je enorm goed acteerwerk bij verwacht, gezien de personages ook geen super acteerwerk vereisen.

Ik vreesde dat het verhaal veel te ingewikkeld zou zijn maar alles bewees het tegendeel. Het verhaal was zeer vermakelijk en enorm makkelijk volgbaar! Misschien zijn er toch enkelen die een ingewikkeld verhaar wilden en dan een beetje teleurgesteld waren. Ik wou het tegendeel en dat is me dan ook enorm goed meegevallen. Het einde is best origineel maar toch niet 100% geloofwaardig. DeNiro En Pacino worden best oud en ik zou dit een prima afsluiter vinden voor de beide acteurs.

Besluit: Vermakelijk simpel verhaaltje met zeer goede cast en origineel maar toch ongeloofwaardig einde


avatar van JakobFugger

JakobFugger

  • 145 berichten
  • 1310 stemmen

Aardige film, verhaal niet het beste ooit, maar DeNiro en Pacino blijven toch altijd goed.


avatar van Fran

Fran

  • 1953 berichten
  • 1732 stemmen

Ik ging helemaal verheugd voor de buis zitten. En film met Robert de Niro èn Al Pacino. Dat kan alleen maar geweldig worden.

Het spel tussen de twee mannen is dat ook. Ze waren weer magistraal. Maar het verhaal vond ik zo rommelig. Halverwege de film hadden we al door hoe de film zou eindigen. Eigenlijk werd het pas vanaf dat moment voor ons spannender want we waren heel benieuwd hoe wanneer en hoe de waarheid nou naar boven zou komen en hoe Turk hierop zou reageren. Als we het plot niet door hadden gehad, dan denk ik dat we de film nog wat saaier hadden gevonden.

Het lijkt wel of de regiseur het verhaal ondergeschikt heeft gemaakt aan het acteerwerk maar met 2 topspelers alleen kom je er niet. Het was gewoon een simpel, flinterdun verhaal. Jammer !


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1922 berichten
  • 719 stemmen

Zeer slecht, het verhaal is gewoon uitermate slap en de film kabbelt maar voort zonder ook maar enigzins interessant of boeiend te worden, en dan kan zelfs een DeNiro of Pacino zo'n film niet redden. Weer zo'n film waarbij ik op de helft alweer zowat in slaap viel en de aandacht eigenlijk allang kwijt was.


avatar van sn@ke

sn@ke

  • 2077 berichten
  • 888 stemmen

Geen idee wat beide heren bezielde hier. Lijkt alsof Deniro en Pacino meewillen met hun tijd en in een soort hedendaagse urban crime-setting lekker willen schmieren. Daarvoor mist de film wel enige diepte, opbouw en ziel. Zeker als je deze naast heat zet, wordt het duidelijk dat beide heren meer aan het parodiëren zijn dan aanhet acteren. Spanning tussen 2 acteurs wordt in drama-thrillers zelden bereikt door ze constant tegenover elkaar te zetten, maar de momenten wel goed uit te kiezen. (kracht van heat) Einde was voorspelbaar.


avatar van Condens

Condens

  • 3 berichten
  • 42 stemmen

Helaas een zeer matige film, Op zich natuurlijk een fantastische cast hoewel de acteerprestatie van 50 cent nog geen stuiver waard is. Ook vind ik sommige scenes onduidelijk en te vluchtig. Waarschijnlijk zijn er enkele scenes weggelaten dit natuurlijk om de film meer snelheid te geven. Hoewel de verhaallijn verre van slecht is weet de film mij geen moment te bekoren. Nee de film doet niet echt wat met mij en de naam 'Cold' was een betere naam geweest met oog op de succesvolle voorganger 'Heat' waarin ook beide acteurs acte de precense geven.


avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Ik vond het nog wel een voldoende waard.. maar jesus.. mannen, jullie kunnen véél beter dan dit!


avatar van Erwinner

Erwinner

  • 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Al Pacino die grappig probeert over te komen. De man heeft totaal geen gevoel voor humor en speelt daarom waarschijnlijk extra veel met zijn wenkbrauwen om cool en stoer en slim te zijn. Nee, hij is wel goed als ie een heersend personage speelt ,die rol had hij hier wel enigszins maar moest anders ingevuld worden waardoor hij niks beter is als een DeNiro die hier iets dichter tegen zijn beste rollen aanleunt.

DeNiro speelde dus als van ouds en speelde Pacino bij tijd en wijlen finaal weg. Het lijkt erop dat Pacino na 88 minutes gezien te hebben, meer ingetogen rollen opzoekt en dat pakt wat mij betreft niet goed uit. Toch geeft het een extra meerwaarde dat men twee grootheden uit de filmgeschiedenis 100 min. weer eens wat van zich laten zien en waardoor je tóch op een andere manier naar een film kijkt , voor de verandering ervoer ik dat als prettig.

De soundtrack is kil en zoutloos. Visueel is het TV film waardig en mag je concluderen dat je dáárvoor deze film niet hoeft op te zetten. Verder ook weinig actie gezien.

Wat rest is standaard politie filmpje die rommelig begint maar ondanks alle negatieve punten, niet eens verveelde en nog onverwacht eindigde ook.

3.1*


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

De Niro en Pacino zijn de laatste jaren gewoon lekker hun aankomende pensioen aan het spekken.


avatar van Erwinner

Erwinner

  • 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Wat een Hollandse uitspraak ...


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Hollands of niet, hij heeft gewoon gelijk. Beiden selecteren tegenwoordig films op salaris en zijn elke interesse in artistieke uitdagingen al zeker 10, 15 jaar kwijt.


avatar van Glacius

Glacius

  • 4297 berichten
  • 3032 stemmen

Je zou denken dat ze nu wel weer de mogelijkheid hebben om minder commerciele films te betreden, gezien hun rekeningen waarschijnlijk wel genoeg gevuld zijn.


avatar van Erwinner

Erwinner

  • 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Blijft volgens mij speculatie of heb je die informatie ergens bij de hand?

Ze kunnen ook in minder films spelen om meer tijd aan hun gezin, familie of een andere hobby´s te besteden. Gebeurt vaak op die leeftijd.

Als ze dus in minder films gaan spelen is de kans groter dat zij in de verkeerde films

terechtkomen.


avatar van Jeewee

Jeewee

  • 106 berichten
  • 175 stemmen

Slecht, slecht slecht. Het script is in zowel de verhaallijn als de details (-we never had this conversation. -what conversation?)
inspiratieloos en voorspelbaar.
Daarbij moet je wel heel slecht regisseren om de twee sterren Pacino en deNiro slecht kunnen laten acteren, en dat is deze regisseur gelukt! DeNiro zei z'n zinnetjes gewoon maar op en Pacino probeerde zijn smartlook en -talk eruit te persen
maar dat lukte niet.
En die wijsneusgesprekken tussen collega's op een crimescene hangen me echt de keel uit, maar het schijnt bij zo'n standaard script te horen, ofzo.
Zoals ik al had verwacht, kan meneer Een Halve Dollar ook niet acteren, dus ik vind het vrij jammer dat hij het toch moest doen.

Ik krijg het idee dat scriptschrijvers van dit soort films totaal geen idee hebben van de regels, wetten en normale gang van zaken
in politieland want meestal (en ook weer in deze film) krijg je een situatie waarin de hoofdpersoon iets verkeerds zou hebben gedaan. Scriptschrijvers schrijven dan veel te makkelijk om zo'n moeilijke situatie heen door zijn personages die gewoon te laten negeren.
Neppsychologie is het sleutelwoord van deze film, met als voorbeelden die stomme politiepsycholoog die alleen maar onzin zit uit te kramen en Pacino met z'n wijze praatjes.

De twist zit er heel erg aan te komen.En na de twist moeten ze ook nog eens laten zien hoe slim ze wel niet zijn met allemaal
flashbacks die laten zien ( waarom Rooster toch de moordenaar is. Alles in de hele film wordt zo neergezet om Turk verdacht te maken, en als je eenmaal 'weet' dat hij het niet is, slaan al die verdachtmakingen nergens meer op.)
Ongeveer alles uit deze film is zwak, slecht uitgedacht, uitgekauwd en al in minstens twintig films eerder voorgekomen.
0,5*


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

En de reden dat Rooster al die gasten heeft omgelegd is misschien nog wel het debielste van allemaal.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Erwinner schreef:

Blijft volgens mij speculatie of heb je die informatie ergens bij de hand?

Ze kunnen ook in minder films spelen om meer tijd aan hun gezin, familie of een andere hobby´s te besteden. Gebeurt vaak op die leeftijd.

Als ze dus in minder films gaan spelen is de kans groter dat zij in de verkeerde films

terechtkomen.

Het managementbureau, wat jarenlang voor DeNiro werkte, heeft ontslag genomen, omdat DeNiro geen enkele van de goede scripts, die ze hem de afgelopen jaren gaven, aannam. Hij koos zijn scripts alleen nog maar uit op waar hij het meeste salaris kreeg en waar hij als associated(geloof ik dat dat heet)producer (wat in de praktijk niks voorstelt en hij nauwelijks wat voor hoeft te doen) op de titels kon staan, zodat hij ook nog mee kon delen in de winst.


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

Als je naar zijn filmkeuze van de laatste 10 jaar kijkt klopt dat ook wel: Godsend, Hide and Seek, Analyze That, Showtime, Righteous Kill, Little Fockers, What Just Happened, Men of Honor etc. Allemaal middelmatige tot aardige films. Maar niks wat er uit springt zoals een Raging Bull, Godfather en The Deer Hunter dat (nog steeds) doen. Hetzelfde geldt voor Al Pacino, hoewel hij er iets beter vanaf komt qua filmkeuzes.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

Pacino kan er anders ook wat van: 88 Minutes, The Recruit, Two for the Money, S1mone..


avatar van Erwinner

Erwinner

  • 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Zou allemaal kunnen, maar kan me niet voorstellen als je al zoveel geld en roem bij elkaar hebt verdient door in ijzersterke films te spelen, op het laatste stukje van je carriere alle mooie rollen gaat afslaan. Denk ook niet dat ze hadden verwacht dat Righteous Kill een slappe film zou worden. Allemaal realistisch gespeculeer van mijn kant ,of zijn zij tóch bezeten door het grote geld?

En spelen ze straks weer in een puike film in een geweldige rol, roept iedereen: He's back! Waarvan de helft weer roept : Och, ze zijn nooit weggeweest hoor, paar mindere films alleen.


avatar van benq

benq

  • 148 berichten
  • 121 stemmen

Erwinner schreef:

Zou allemaal kunnen, maar kan me niet voorstellen als je al zoveel geld en roem bij elkaar hebt verdient door in ijzersterke films te spelen, op het laatste stukje van je carriere alle mooie rollen gaat afslaan. Denk ook niet dat ze hadden verwacht dat Righteous Kill een slappe film zou worden. Allemaal realistisch gespeculeer van mijn kant maar zijn zij tóch bezeten door het grote geld ...

En spelen ze straks weer in een puike film in een geweldige rol, roept iedereen: He's back! Waarvan de helft weer roept : Och, ze zijn nooit weggeweest hoor, paar mindere films alleen.

Ja klopt helemaal. En het erge is, ze gooien hun naam bijna te grabbel ermee. Ze hebben toch genoeg geld? Kwade tongen beweren dat het in DeNiro z,n geval erom gaat dat hij een smak alimentatie moet betalen.

In de jaren 70 toen de heren door moesten breken verdwenen ze echt helemaal in hun rollen, ze deden het voor de FILM. Om een zo goed mogelijk kunstwerk neer te zetten. Nu ze grof worden betaald komen ze alleen hun trucjes doen. En dat weten we nu wel.

Dus heren Pacino en DeNiro, mijn helden van weleer, speur naar een goed script waar je je tanden in kan zetten, doe weer eens als weleer. Geld zat. Kijk maar naar Jack Nicholson. Die wordt ook erg goed betaald maar die zet tenminste nog steeds een prestatie neer van formaat.


avatar van AddictedToMovies

AddictedToMovies

  • 1780 berichten
  • 0 stemmen

yeyo schreef:

Pacino kan er anders ook wat van: 88 Minutes, The Recruit, Two for the Money, S1mone..

Wat dacht je van Gigli?

Enkele GOEDE recente rollen: Merchant of Venice, Ocean's 13.

En dan uit de oude doos: The Insider, Donnie Brasco, Heat, Carlito's Way, Scent of a Woman, Glengarry Glen Ross, Sea of Love, Scarface, Dog Day Afternoon, Serpico en natuurlik de Godfathers.

En De Niro heeft sinds Jackie Brownniet meer in een echte goede film gespeeld (Meet the Fockers/Parents is grappig, maar om dat nou een topfilm te noemen...). ik hoop dat er weer verandering in komt als ie weer gaat samenwerken met Martin Scorsese.


avatar van bild

bild

  • 318 berichten
  • 0 stemmen

Aangename en vermakelijke film met Deniro en Pacino die nog steeds erg goed kunnen acteren. Origineel einde en het is gebeurt. Zeer goede film.


avatar van Norma

Norma

  • 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Een in ieder opzicht doorsnee thriller die van de totale ondergang gered wordt door de aanwezigheid van DeNiro en Pacino.

Het verhaal, dat weliswaar niet uitblinkt in originaliteit, weet nog wel redelijk te vermaken, maar het einde is wat flauw en erg vergezocht.


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Alles wat er over deze film gezegt kan worden is op de laatste pagina's wel gezegt.Erg jammer want ik heb de twee hoofdacteurs hoog staan.Het zogenaamde verassende plot had iedereen waarschijnlijk ook zo door. De stoere praat van die twee oudjes was ook niet aan te horen.Ik had op het einde ook zoiets vanneerknallen en wegwezeniets wat je bij een echte thriller niet hebt.

Wat betreft de toekomst van DeNiro en Pacino, denk ik dat ze een voorbeeld kunnen nemen aan Paul Newman, Marlon Brando, Gregory Peck of Henry Fonda die zag je wel af en toe wel eens verschijnen, maar wel met waardige (bij) rollen.


avatar van Kirth

Kirth

  • 29 berichten
  • 53 stemmen

bild schreef:

Aangename en vermakelijke film met Deniro en Pacino die nog steeds erg goed kunnen acteren. Origineel einde en het is gebeurt. Zeer goede film.

Amai dan hebben wij toch twee verschillende versies bekeken. Ik vond het einde allesbehalve origineel, en zeker geen goede film. En Robert De Niro is al lang niet meer de acteur die hij ooit is geweest.


avatar van Chucky92

Chucky92

  • 1688 berichten
  • 378 stemmen

Leuke film, het einde maakte eigenlijk een hoop goed. Het einde vond ik namelijk toch onverwachts. De film is me meegevallen, want na de slechte verhalen die ik had gelezen, verwachtte ik een kut film.


avatar van VierkanteOogjes

VierkanteOogjes

  • 254 berichten
  • 1661 stemmen

zo denk ik er ook over chucky92. Ik verwachtte ook echt ruk en hey! Dan blijkt ie ineens best mee te vallen. Uiteraard is deze film niet groots en hadden ze beter vertolkt kunnen worden door bijvoorbeeld een William H. Macy (rol Pacino)samen met BillyBob Thornton (rol De Niro). Heb je gelijk andere verwachtingen. Nu denk je te snel aan Heat...voornamelijk met t einde: was dat nou een knipoog naar Heat? Dus i.p.v. overscherende vliegtuigen nu schaduwen van langsrijdende treinen...in een wel zeer vergelijkbare setting? who knows....

3,5 *


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

The Godfather II, Heat en eh tja Righteous Kill. Beetje lelijke eend in de bijt (leuk om gezegdes te combineren) natuurlijk. Ik ben het eigenlijk volledig eens met de gematigd kritische reacties hier. Te standaard over het algemeen, de plottwist is geforceerd en het geheel valt dan ook tegen.

Het acteerwerk van Pacino en de Niro benoemen kom je niet om heen. Hoewel het echt nu wel tweede oude mannen beginnen te worden en het niet het gehoopte vuurwerk oplevert, vind ik ze nog steeds beter dan de meeste nieuwe ‘talenten’. Ze hebben nog steeds een screen-presence en het enige echt interessante aan deze film is natuurlijk de aanwezigheid van deze twee acteerkannonen. Jammer dat het kruit al meer dan 10 jaar wat vochtig is, want zo lang is het geleden voor beide sinds hun laatste echt goede rol (Jackie Brown en Donnie Brasco).

Ook jammer dat er een matige regisseur (nog steeds het belangrijkste voor artistiek succes) en scenarioschrijver aan te pas moesten komen. Had allereerst gehoopt op een old school politiethriller met een hoop bullittime. Daar krijgen we veel te weinig van. In plaats daarvan worden we verveeld met een standaardthriller verhaaltje. Dat verhaal komt veel te nadrukkelijk op de voorgrond en had als kapstok moeten dienen voor schieten, achtervolgingen en twee oude mannen die zich gezellig keuvelend daardoor heen bewegen (of zo iets). Nu is het de focus geworden en daar is het gewoon niet sterk genoeg voor.

Gelukkig is het niet echt slecht en ik heb me tot op zekere hoogte ook wel vermaakt. Zodoende kan ik hier nog 3 sterrentjes aan kwijt.


avatar van skipy05

skipy05

  • 1676 berichten
  • 2700 stemmen

goede film. Toch een onverwacht einde. Film kon soms toch iets beter uitgewerkt worden of het verhaal beter gemaakt.


avatar van Kevin13

Kevin13

  • 14947 berichten
  • 0 stemmen

Zag het einde anders al van ver aankomen. Het zou veel te makkelijk geweest zijn moest DeNiro de badguy geweest zijn. Dus wie anders dan Pacino kon hem zijn. Film wordt toch vooral verkloot door 50 Cent. Belachelijk dat die hierin meedoet. Lichtpunt is John Leguizamo die het goed doet.