Alvin and the Chipmunks (2007)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tim Hill
met Jason Lee, en de stemmen van Justin Long en Matthew Gray Gubler

Het verhaal gaat over drie eekhoorns. De rebelse Alvin, de lange genie en uitvinder Simon en de veelvraat Theodor. Alle drie worden opgevoed door Dave Seville. Hun grootste droom is om een van de bekendste rapgroepen aller tijden te worden. Alvin en de rest proberen alles op alles te zetten om zo snel mogelijk beroemd te worden. Op een dag krijgen zij een kans om een album uit te laten brengen, maar Dave daarentegen heeft zijn bedenkingen. Ze proberen Dave over te halen om alsnog toestemming te geven, zodat hun droom werkelijkheid wordt.

Heb me echt kapot gelachen met deze film ..
heel leuk gedaan, krijgt een 4*

avatar van Whunter
Op zich was de film wel ok maar het gejank deed alles verstoren, en hebben eraan bijgedragen dat ik niet verder dan een 1 ster kom.

Film zonder geluid had hoger gescoord.

avatar van brabusRUS
Leuke film voor jong en oud, maar ik heb wel betere animatie films gezien. Voordeel van een twijfel, 3*

avatar van Thom1994
Kwam op film 1 , vind mijn broertje van 10 erg leuk, ik heb geprobeerd te kijken, maar de Nederlands gesproken versie van deze film is in een woord VERSCHRIKKELIJK . Ik heb dus net afgehaakt. Helaas dat die neppe voice over het kijkplezier van zo'n film totaal bederft.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Flauwe kinderfilm.

En ondanks dat Lee mij sterk deed denken aan Bruce Campbell, zit er verdomd weinig humor in deze film. Zelfs de liedjes missen net dat kleine beetje van vroeger. Al zijn ze tevens bijna de enige reden om de film af te kijken. Naast de beestjes zelf.

Alleen leuk voor de hele kleintjes.

Doorsnee.

avatar van Friday the 13 th
Leuke kinderfilm. De beestjes zijn ontzettend cute en hun leuke muziek maakt van deze film een leuke kijkervaring. Ik vraag me af of ze dat kerstliedje niet als kerstsingle hebben uitgebracht. Zoiets zou scoren in de billboardcharts. "Pop goes my heart" van Hugh Grant was toen ook een hit.

Wel mochten er iets meer grappen inzitten. Ik bedoel dus de echte humor en die was hier toch wel schaars. Maar ik vond de film zeker en vast leuk!

avatar van pooper
begon snel te vervelen

2,0* ( ik weet het is een kinderfilm maart toch)

avatar van domuslucis
Zelfs de kinderen konden er niet een keertje om lachen. Allemaal erg voorspelbaar en flauw.

avatar van clutch
Veel rrritanter dan dit wordt het echt niet. Word 's nachts nog regelmatig wakker met die klotestemmetjes in mijn hoofd, drie chipmunks dansend op het dekbed. Nee, dat niet. Maar kan me met de beste wil niet voorstellen dat kleine kinderen hier om kunnen lachen.1*

Toffe film hebben er met familie omgelachen op 1e kerstdag.

avatar van Elineloves
Ach.. wat kun je er over zeggen. Een kinderfilm, die ik dus ook op mijn werk gezien heb. Zelf ben ik er niet kapot van, maar het was leuk om te zien hoe goed de kids er op reageerden. De stemmetjes gingen mij al snel irriteren, maar als je even doorbijt wen je er wel aan. Leuk voor een keertje, maar ik hoef hem niet snel nog een keer te zien.

Net een voldoende.

avatar van Camiel77
Leuke kinderfilm die ook volwassenen kunnen zien. Heeft me goed vermaakt.

avatar van -M-
-M-
3 sterretjes. Leuke film, inderdaad de stemmetjes lichtelijk irritant. Maar ja, eekhoorntjes met een zware stem is ook geen gehoor....

avatar van benthe
Ik vond hem echt super leuk Een beetje zielig, grappig en leuke liedjes! Een familie-classic!

avatar van erpunited
Leuke film. Zitten echt vette scenes in. Je moet niet nadenken over het verhaal en over de details. Het klopt niet allemaal. Gewoon lekker kijken. Niet nadenken en lekker lachen

avatar van Freckles
Verschrikkelijke poster
De film kon me ook niet echt interesseren,
rot slecht noem ik dat.
2 * omdat mijn broertje er van genoot!

avatar van -M-
-M-
kanjertje schreef:
Allé bij nader inzien toch wel een 3 waard.
Maar 3+ geef ik eerder aan films die wat meer inhoud hebben en waar een echt verhaal in zit.
Maar in zijn genre een geweldig leuke familie film !

Er zit toch een verhaal in????

avatar van movie acteurs
Flauw middelmatige irritante kinderfilm.

De tekenserie/films waren wel geinig.

Het opvallende is dat bij een kinderfilm altijd dieren kunnen praten. Het kan dan ook nooit een gewoon dier zijn want dan is het niet leuk en ordinair voor kinderen. Had dan ook last van ADHD figuurtjes.

De stemmetjes waren vrij irritant (het werkte zelfs op mijn zenuwen). Normale stemmetjes krijgen diertjes ook al niet meer.

De film is wel vermakelijk als de diertjes even niet meer te voorschijn komen. Chipmunks heb ik in het echt weleens gezien maar daar waren ze wel wat leuker.

2,0 voor de vermakelijke stukken zonder de chipmunks en voor de moeite.

Ik kijk dan ook niet uit naar de tweede film want dat zag er ook aardig irritant uit.

avatar van tal1b
grappig gedan, de squeackquel gezien, die vind ik persoonlijk leuker

88Fabian
Vervelende film dit hoor

Echt een leuke film ! Die Chipmunks zijn zo schattig !

avatar van Nienke1981
Net op tv gezien and I love Alvin, Theodor and Simon. Zij maken heel de film voor mij. Ze zijn grappig en sweet.

Ik heb een paar keer goed gelachen!

avatar van blokkedoos
I love Theodore! Daddy, can I sleep with you?

avatar van TheLionKingFan
Grappige animatiefilm.

avatar van Freekers
Als je hem 1x kijkt, kan hij nog leuk zijn, maar als je hem 3,5x hebt bekeken binnen 8 uur denk je dat je doordraait...
Was het enige wat ze draaiden op onze vlucht naar China dus een eerlijk oordeel kan ik hem niet geven

avatar van Jozz
Ik heb ervan genoten hoor . Een gezellig verhaal en leuk geacteerd.

avatar van ManMetPet
Het gaat er mij niet zoveel om de chipmunks het is gewoon een leuke film die ik standaard draai rond kerst.

Leuk verhaal zingen kunnen ze niet maarja.

avatar van *film fan*
leuke kinderfilm.
deel 2 ook

avatar van K. V.
Deze eens bekeken en het is geen zo'n bijzondere film.
Een familiefilm met een standaard verhaal. Jason Lee die het hoofdpersonage speelt vond 'k wat miscast. Hij had niet echt veel uitstraling. De grondeekhoorns zagen er goed en schattig uit.
Het kerstliedje was wel een leuk liedje, maar de rest van de liedjes waren een stuk minder.
Verwacht een film waar je niet veel moet bij nadenken, die eens goed is om via tv te bekijken.

avatar van 606
Heerlijke vrolijke en genietbare feel good movie.
Leuk verhaal en leuke muziek.

3,5 ster