Alvin and the Chipmunks (2007)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tim Hill
met Jason Lee, en de stemmen van Justin Long en Matthew Gray Gubler

Het verhaal gaat over drie eekhoorns. De rebelse Alvin, de lange genie en uitvinder Simon en de veelvraat Theodor. Alle drie worden opgevoed door Dave Seville. Hun grootste droom is om een van de bekendste rapgroepen aller tijden te worden. Alvin en de rest proberen alles op alles te zetten om zo snel mogelijk beroemd te worden. Op een dag krijgen zij een kans om een album uit te laten brengen, maar Dave daarentegen heeft zijn bedenkingen. Ze proberen Dave over te halen om alsnog toestemming te geven, zodat hun droom werkelijkheid wordt.

avatar van Livefree70
Heb de originele versie met Nederlandse ondertiteling gezien, en vond hem erg sterk. De chipmunks geweldig zoet en toch ondeugend, Dave wordt aardig neergezet, en ook de geweldig arrogante en megalomane platenproducent weet te overtuigen, een absolute aanrader!

avatar van VierkanteOogjes
Leuke film, erg gelachen, tegen het einde zwakt ie iets af, maar verdiende 3,5 *

avatar van queenie
superleuke film die vanwege de muziek veel kinderen zal aanspreken. Ook voor de ouders leuk om mee te kijken. 4*

avatar van MisterIKz
Mooie visueele animatie maar geen toppertje.
De meest irritante rol die David Cross heeft vertolkt als platen producent.
Doorzichtige verhaalijn met de nodige dosis irritatie als de eekhoorns gehersenspoeld worden tegen Dave.
Leuke kinderfilm maar een minder geslaagde familiefilm.

2,5* voor de mooi uitgewerkte animatie in de film.

avatar van Sam_Bracke
Hele leuke film!!!

Prachtfilm, net zoals de serie vroeger was. Even goede herinneringen ophalen.
Heeft inmiddels een mooi plaatsje tussen toptitels.

avatar van nachtvlinder
Leuke maar niet goede animatie. Daar waar mens en animatie samen komen gaat het tempo ineens10 x omlaag en doet men zijn best het goed te laten zijn. Dat lukt ook wel, maar te vaak kiest men ervoor het contact te vermijden, dat is natuurlijk makkelijker Het onderwerp geeft voldoende stof om uit te werken, maar de uitwerking is wel vaak erg summier of niet bijna.

De eerste keer dat Alvin de pratende eekhoorn ziet schikt ie zich dood , 2 seconde later is het bijna de gewoonste zaak van de wereld. Dat werk niet. En zo gaat dat de hele film door. Ik zie bij steeds meer films dat het alleen om het spectaculaire resultaat gaat, terwijl het proces, dat juist de inleving, the feeling, creëert zwaar onderbelicht is en daarmee staat of valt een film. En deze valt dus eigenlijk, een tegenvaller !

Zagen we vroeger bijna alleen een proces en weinig resultaat, nu is de balans naar de andere kant door geslagen. Leuk dat eekhoorntjes kunnen zingen en dansen, maar hoe een mens en de samenleving zoiets beleeft wordt driekwart van de tijd vergeten en gaat het alleen nog over het misbruik van artiesten door een manager / platenbons en dat verhaal is heel erg flauw en simpel verteld. Het hele concept is eigenlijk totaal verknald door het niet meer bijzonder te laten zijn. Zo vreselijk zonde.

En dan heb ik het nog niet over de vele onlogica in het verhaal waardoor het meer een nonsens dingen wordt om snel door te spoelen. Electronica die na uren in de regen gewoon doorspeelt, na even met een doekje te hebben drooggemaakt, ja ja. En dan dat politiegedoe met de commissaris die boos moet spelen. Daarbij krijg je wel erg sterk het gevoel naar amateurtoneel te kijken waarbij het er nog net aan ontbreekt dat ze niet uit hun rol stappen en koffie gaan drinken. Als ik bij een film het gevoel of idee krijg naar iets te kijken waarbij men overduidelijk een rol speelt zonder dat het ook maar enigszins echt lijkt, van wat het moet suggereren, mag ie meteen de prullenbak in. Authenciteit met een duur woord, in deze film ontbreekt het totaal. Zonde van het mooie concept.

teigetje37
Hele leuke familie film.
Ouderwets gezellig en mooi gemaakt.

Waardering: 4 sterren

avatar van Vlinder24
Een hele leuke film die van begin af aan leuk blijft.
Voor de iets oudere een leuk jeugdsentiment voor de jongeren gewoon een hele leuke en grappige film, ik vind het een echte aanrader! Ik hoop dat er misschien nog eens een vervolg op komt.

Bart Simpson
De allerleukste en grappigste film die ik ooit gezien!
Deze duurde veelste kort! Van mij mocht deze gerust nog 1 uur langer doorgaan! Wat zijn die chipmunks toch lief
Vooral die dikke! En dan die liedjes die ze zingen PRACHTIG!

Een van de beste film & animatie combinatie die ik ooit gezien heb!

4.0* + een plek in mijn top 10 (nummer 10)

avatar van movieaddictt
Tussen de Zuigende films van 2007 wordt wel weer BAM "Alvin and the Chipmunks" neergezet!
Deze films is tot nu toe de leukste animatiefilm die ik heb gezien.
hij scoort gewoon het hoogste

heb in een deuk gelachen 5*

Bart Simpson
B-J-popcorn schreef:
heb in een deuk gelachen 5*

Geef dan ook een 5* zal het gemiddelde goed doen. Ik snap niet wat mensen slecht vinden aan deze film. Een leuke grappige film in combinatie met animatie

het was een grappige film
en die chipmunks zagen er leuk uit

DStentler
Voor de jongere kijker vast een leuke film. Ik vond hem niet meer dan aardig.

In dit soort (animatie)films verwacht je altijd een bepaalde hoeveelheid, en soort humor. Helaas was dat in deze film niet echt het geval. Hier en daar vond ik hem zelfs kinderachtig.

De gekke stemmetjes waren in het begin best leuk, maar begonnen naar verloop van tijd behoorlijk irritant te worden....

2,5 voor de mooie animatie.

avatar van john constantine
Heerlijke familiefilm!

Ik verwachte hier niet veel van, maar schijn bedriegd. Vond het een hele leuke film, die sagerijnige mensen toch wel een lach kan bezorgen:D. Leuke animatie van de eerhoorntjes, en nog best leuke humor ook voor wat oudere mensen dan alleen voor kinderen!

Kortom het is een leuke film, ook voor met kerst!

Hij krijgt van mij een 4.0*!! omdat het een heerlijke familiefilm is, die echter nooit saai word.

avatar van NXter
Grappige kinder/familie film. De animatie zijn vrij goed als je kijkt naar het feit dat alles behalve de Chipmunks gewoon is opgenomen. Heb me nou niet zo erg vermaakt...En het verhaal was nogal voorspelbaar.

3.5* Omdat dat ze zo schattig zijn

avatar van komerad
Vond deze film toch wat te braaf zonder echt goede grappen.
Het enige wat deze film voor mij een beetje boven de middelmaat verheft is omdat het leuk was nog eens een film met animatie te zien.

avatar van freeboy
Zeer geslaagde film voor jong en oud!Van begin tot einde leuk, alhoewel 1 negatief puntje, vondt ik het einde iets te makkelijk!
Ik heb genoten!

avatar van Janchii
Leuke film, maar hoezo `Alvin and the Chipmunks´? Ieder Chipmunks kwamen evenvaak voor in de film, het viel ook niet op dat Alvin een leider was..

avatar van _Moonwalker
Prachtig film. Heb genoten van ieder minuut en de stemmen van de chipmunks waren gewoon geweldig. Muziek was ook cool om te beluisteren en de acteurs deden hun job. Ik ga deze zeker een tweede keer zien.

avatar van J-fan
De film was erg voorspelbaar en toch is het een zeer geslaagde film naar mijn mening.

De zingende chipmunks zijn grappig en schattig, Dave doet me soms denken aan Donald Duck en de platenbaas is overdreven 'muwhaha-ik-ben-slecht-maar-dat-weet-je-zogenaamd-niet' wat helemaal past bij deze film.

Deze film lijkt mij voor een jonge doelgroep maar ook voor wat oudere kijkers is het een grappige film.

avatar van DiKKe_OsCaR
Ongelofelijk saai, heb hem niet kunnen afkijken. Die kerel Jason Lee kan ook echt voor geen meter acteren, bah. En die stemmetjes zijn ook om te janken, beetje met de pitch spelen en that's it. Jammer van de tijd die ik er alsnog ingestoken heb.

BTW: het zingen klinkt al helemaal nergens naar.

avatar van dragonlady1982
ik heb hem toen in de bioscoop gezien samen met mijn nichtje
en zelf ik vond de film nog hardstikke leuk.
was wel een grappige film
van mij krijgt die 4*

avatar van Jonas Schiffer
super slechte film met geen sfeer en amper een goed verhaal kon betrer

Horrorfreak12
ik had er eerlijk gezegd veel meer van verwacht

echt goed is hij niet, wel leuke liedjes en af en toe zelfs grappig ^^

melchior7
Alvin and the Chipmunks: The Squeakuel - Theatrical Poster, Teaser Posters - worstpreviews.com

Dit is de poster van de film: Alvin and the Chipmunks 2.
deze film komt in 2009. dit jaar dus!
dat wordt wachten.

avatar van soom
'Tell her, she completes you!'

Aaaaaaaahhhhhhh.... Eehh.. Ja, ik ben geen kind meer. Maar stiekem blijf ik dat wel, dat beetje bakvisachtige en kinderachtige, kinderlijke houden.
Dus maakt het me geen zier uit waar ik naar kijk, wat ik kijk. Die eekhoorns (sorry, aardeekhoorns), zijn zo belachelijk lief, schattig, en grappig, en Dave is echt heel cool. Natuurlijk heb ik al een voorproefje gehad bij Disaster Movie, en ik moet zeggen dat ik het 'onderdeel' Alvin niet zo heel grappig vond (de film heeft toch 3* gekregen, vanwege het geheel).
Ook wist ik niet dat ik naar Justin Long zat te luisteren in de stemrol van Alvin.

Al met al een zeer geslaagde animatiefilm, met enkele kostelijke scenes en wat mooie muziek.

Ik was al tijden benieuwd naar Alvin, nu dan toch écht eindelijk gezien, en viel zeeer zeker niet tegen. Wat mij niet benieuwd maakt is de sequel .

Valt wel mee, voor de kids is dit heel leuk. De muziek was jammer genoeg verschrikkelijk, zelfs zonder die stemmen van de chipmunks. Wel moeten lachen af en toe. Leuke kinderfilm, niets meer en niets minder.

avatar van SchinkenKäse
Geweldige film,
Helemaal leuk voor kinderen. (Inclusief mij ^^)
Geen zin in details.

4.0