Alvin and the Chipmunks (2007)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tim Hill
met Jason Lee, en de stemmen van Justin Long en Matthew Gray Gubler

Het verhaal gaat over drie eekhoorns. De rebelse Alvin, de lange genie en uitvinder Simon en de veelvraat Theodor. Alle drie worden opgevoed door Dave Seville. Hun grootste droom is om een van de bekendste rapgroepen aller tijden te worden. Alvin en de rest proberen alles op alles te zetten om zo snel mogelijk beroemd te worden. Op een dag krijgen zij een kans om een album uit te laten brengen, maar Dave daarentegen heeft zijn bedenkingen. Ze proberen Dave over te halen om alsnog toestemming te geven, zodat hun droom werkelijkheid wordt.

avatar van missy85
Ik wil hem graag in de bios gaan kijken, maar bij de bios bij mij in de buurt draaien ze alleen de nederlands gesproken versie:S

avatar van Olivia
Ik vond dit als kind een leuke tekenfilm serie, maar ik kan me toch niet zo goed voorstellen dat ik dit op mijn 24e nog leuk ga vinden...
Nou ja, hij scoort wel hoog, dus misschien is 't wel wat.

Ik vond deze series als kind super!
Hij is inderdaad ook erg leuk, maar had voor mijn eigen verwacht dat ik hem leuker zou vinden.
Wel een zeer leuke familie film en super voor de kids.

avatar van Under007
Grappige film was de moeite waard om nar te kijken , kheb genoten

ali b?

avatar van Airliner95
keb hem net gezien in de cinema mooie film grappig en mooie songs

Ik ga hem waarschijnlijk vanmiddag ook even kijken met mijn broertje in de bios.

Lijkt me leuk hoor.

avatar van balosa
te flauw en te kinderachtig, echt een kinderfilm 2*

avatar van sasjam
Leuk, filmpie, kijkt lekker weg, wel kinds

avatar van Niqk
matige film die zo zn momenten had, ENORM voorspelbaar, na 15 minuten wist ik al precies hoe het ging lopen.

avatar van Anjin
Niqk schreef:

Dom gezwets

Tis geen thriller of misdaadfilm..

avatar van Summerlinda
Niqk schreef:
...... ENORM voorspelbaar....

Tja, zo gaat dat met kinderfilms hè, daar zit niet zo'n spannend plot in....
Ik heb hem met mijn neefje gezien in de bioscoop en vond de film wél leuk

ik vond dit zeker een mooie film .
een aanrader voor de kids.
de film kijkt ook lekker weg heb me geen moment verveelt.

missy85 schreef:

Volges mij draait ie in Nederland alleen int Nederlands..zelfs in de Pathe..:S Dan maar wachten tot DVD dus

avatar van zjandannybob
wel leuke film om een keertje te kijken, mooi hoe ze het gemaakt hebben. Verder is het verhaal net iets te simpel afgewerkt en voor mijn leeftijd ad er iets meer humor in mogen zitten wat wel mogelijk was met deze beestjes.

leuke film voor een avondje hangen....
leuk voor 1 keer......!!!

avatar van Legan
Een aardig filmpje hoewel te zien is dat het gericht is op de kind (in ons). En wat dat betreft prima gelukt. Natuurlijk is er een hoop op aan te merken (erg dun verhaal dat teveel van de hak op de tak gaat, matige humor en personages, ...) maar amusementswaarde staat op 1. En wat dat betreft prima gelukt.

Toch blijft het Jammer dat Bill Murray de rol heeft afgeslagen. Zijn personage zou de film misschien wat minder toegankelijker hebben gemaakt voor de massa, maar het zou de film naar hogere sferen hebben getild.

Enfin, het is gewoon een leuke, schattige, onschuldige familiefilm.

5,5 uit 10 (3,0*)

sasjam schreef:
Leuk, filmpie, kijkt lekker weg, wel kinds

Ik ben 50, (nog) niet (meer) kinds, ik vond 'm hartstikke leuk. En negatievelingen: snor 's een heeeeeele ouwe versie van de jaren 60-tekenfilmserie op en vergelijk die eens met deze.

avatar van lagaiske
Leuke familie film met enkele zeer grappige momenten.
Deze film is een leuke wegkijker.
De Chipmunks zijn goed gedaan vooral het dikkertje van de 3 is zeer leuk en schattig.
Deze film is niet enkel voor de kids.
Al moet je natuurlijk geen saw fragmenten verwachten!!!Lol.
3 Sterren

avatar van tommykonijn
tommykonijn schreef:
Véél Leuker dan ik had verwacht.

Vandaag in de Bioscoop gezien en ik vind het een ware Topper in zijn Genre. Alvin And The Chipmunks is een dol komische Film waar de Kinderen gegarendeerd helemaal gek op zijn. Verder wordt er érg Goed geacteerd en vooral voor de kinderen is dit zo Leuk om te zien vooral om dat ze ganimeerd zijn (De Chipmunks) verder zijn de Liedjes ook heel mooi maar vooral Grappig en het Verhaal is gewoon stomweg Top uitgedacht kortom : Top Film voor jong en oud wat ik eigenlijk niet had verwacht .

*****

Ik heb hem een sterretje laten zakken nu ik nog eens Goed nadenk over de Film, 5* is net iets té veel en ik nijg naar een 4.5* en misschien als hij op DVD uit is dat mijn stem er zelfs naar veranderd of nog terug gaat naar 5* maar nu blijft hij toch nog even op 4* steken als je het mij vraagt.

avatar van Airliner95
haha natuurlijk geen saw fragmenten en de mensen die gaan kijken zijn als je liever een thriller ziet waarom ga je dan naar een famielie film er er zijn altijd horrors en thrillers in de bios zoals nu cloverfield lol _0_

avatar van Tabossi
Verstand op nul (ik bedoel, we weten dat het een kinderfilm is) en dan is Alvin en z'n rare makkers best te pruimen. Theodore is reteschattig (klinkt niet stoer, maar oordeel zelf) en Alvin gewoon cool. Keek vroeger altijd naar de tekenfilmserie en dat hebben ze prima vertaald naar het witte doek. Uitstekende acteerprestaties van de chipmunks ook.

Drie.

avatar van Spetie
Moeilijk om deze film te beoordelen, aangezien de film toch voornamelijk gericht is op kinderen. Voor hen zitten er dan ook hele leuke elementen in, want de eekhoorntjes zijn erg leuk gemaakt. Voor volwassenen is het allemaal net iets minder want de film is ontzettend voorspelbaar en het ligt er allemaal wel erg dik bovenop wat er gaat gebeuren. Weet best dat het een familiefilm is, maar ik heb leukere gezien, die ook echt leuk waren voor volwassenen.

Ik houd het bij 2,5*

balosa schreef:
te flauw en te kinderachtig, echt een kinderfilm 2*

DUH!!

avatar van George W. Ambush
Leuke kinderfilm die je gezellig met je kinderen kunt kijken. De stemmen van de chipmunks zijn echt geweldig (zijn het de zelfde als in de tekenfilm?) En een super lieve Theodore!

The Last
Weinig stemmen hier en op IMDB. De film heeft inmiddels al meer dan 200 miljoen in de VS binnen gehaald, dwz dat de film een kassucces is.

Leuk Leuk leuk...

Kooshiba
Een van de leukere kinderfilms die ik heb gezien. Ben vandaag met mijn broertje geweest en ondanks dat 'ie nagesynchroniseerd was heb ik mji best vermaakt.

avatar van theresia
ik ken hun nog van vroegah... nu de "film" gezien en vond hem best wel tegenvallen... had er misschien iets teveel van verwacht..

ik vond het een leuke film. Voor kinderen is ie zeker nog leuker. 3,5*