Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked (2011)

Alternatieve titels: Alvin & the Chipmunks 3 | Alvin en de Chipmunks 3

Animatie / Komedie

geregisseerd door Mike Mitchell
met de stemmen van Matthew Gray Gubler, Amy Poehler en Jesse McCartney

lvin, Simon, Theodore en de Chipettes maken een cruise, en zoals gebruikelijk veranderen ze het luxe cruiseschip in hun eigen speeltuin. Totdat ze 'schipbreuk' lijden en op een tropisch eiland belanden. Terwijl Dave Seville op zoek gaat naar zijn vermiste sterren, doen de Munks en de Chipettes waar ze goed in zijn: zingen, dansen en er een bende van maken. Maar op het eiland leeft ook een schipbreukeling, die niets onder doet voor Alvin en de Chipmunks. Samen met hun nieuwe vriendje beleven ze een doldwaas avontuur, vol verrassingen en wijze levenslessen.

avatar van RipCurl
Het is wel de minste van de 3. Beetje teveel zang en weinig avontuur. De eerste 2 films vonden mijn kids reuze leuk, maar hier konden ze moeilijk hun aandacht houden (beide 4 jaar). Voelt ook als een melkkoe film met weinig leuke momenten voor ouderen. De kids hebben soms wel gelachen, vandaar de 2,5 ster...die ik persoonlijk te hoog vind, maar je moet het uit hun perspectief bekijken.

avatar van Jozz
RipCurl schreef:
Voelt ook als een melkkoe film met weinig leuke momenten voor ouderen.

Dit was ook mijn gevoel bij deze film. De uitmelkerij ligt er in dit derde deel zo dik bovenop dat dit soms gewoon storend is. Dit derde deel is gewoon een extra mellkoe wegens het succes van de eerste twee. Het verhaal lijkt uit de lucht gegrepen en raakt kant noch wal. Tel daarbij op de tenenkrommende rol van de dame op het eiland, en de overbodige aanwezigheid van Ian, en je merkt dat deze film met weinig bezieling is gemaakt.

2* voor de Chipmunks zelf, want hoe matig de film ook mag zijn, zij blijven grappig en schattig . AATC was een leuke reeks, maar nu is het mooi geweest, geen 4e deel a.u.b.!

Ik vond het een leuke film

avatar van Jan met de pet
Zeker de minste van de 3, kinderen zullen ongetwijfeld weer genoten hebben, ik persoonlijk vind hem zeer flauw:2,0

avatar van ibendb
Veel minder dan de voorgaande delen.
Het eerste deel was oké, het tweede iets minder, maar dit slaat echt alles. Het verhaal is erg cliché, de slechterik is zowat een softie en de humor is al helemaal niet grappig. Alle goede liedjes van de afgelopen jaren worden hier echt verkl**t. De piepstemmentjes van de Chipmunks en Chipettes zorgden zelfs voor hoofdpijn. Die Zoë was erg vreemd. Ze probeerden om haar enigzins grappig te maken, maar het lukt gewoon niet. Ze was ook erg gemakkelijk te overhalen. Sommige stukken uit de trailer zaten gewoon niet in de film.

Een kleine 2*.

avatar van missy85
Deze vond ik echt NIET leuk! Er was niets leuks aan!
Deel een was leuk, deel 2 die ging, maar deze was totaal niet leuk.
Kon me ook totaal niet boeien.

Mistaa-g
Deel 1 was verrassend leuk. Zeker als je muziekliefhebber bent. Sommige liedjes werden in leuk jasje gestoken en Jason Lee was best te smaken. Deel 2 was een echte afknapper, mede door de zeer beperkte rol van Jason Lee en goedkopere acteur in plaats te zetten. Het verhaal was ook te veel Disney-achtig (liedje,contest,...) maar de intrede van de Chipettes was goed. Deel 3 is beter als deel 2, mede door de locatie en het aanhouden van alle acteurs die in de vorige delen de serie opvrolijkten. De film is in het begin tof en gaat aan een razend tempo vooruit, in het midden zwakt hij af en valt hij in cliché-verhaaltje. Alvin is hier wel het leukst neer gezet en de metamorfose van Simon is ook leuk iets meer muziek in 2e helft van film was wel leuker geweest en slotlied kon ook beter

avatar van stijntjeee4
Meh, saai verhaal ik heb hem vorige maand nog gezien en ik kan me er nog maar weinig van herinneren, dat zegt al genoeg, toch nog 2* voor de diertjes en de humor die hier wel iets beter was dan bij zijn voorganger.

avatar van baasbas17
goed, dus dankzij deel 1 en 2 had je youtube vol staan met remixes, dus persten ze er nog een derde deel uit, en god wat zuigt dit! we hebben 6 hyperactieve hamsters, wat doen we er nu mee? dump op een eiland ! en had ze daar gelaten! -het ergste moment van de film is denk ikk het einde
let op:
-dat wijf probeerde ze te vermoorden door in een vulkaan te dumpen
-de bad guy uit deel 1 en 2 helpt hun te redden
dus hoe reageren de kuteekhoorns.
-ze vergeven dat rare wijf( ah je probeerde ons alleen maar te grillen popje.niks aan de hand)

avatar van TheLionKingFan
let op:
-dat wijf probeerde ze te vermoorden door in een vulkaan te dumpen
-de bad guy uit deel 1 en 2 helpt hun te redden
dus hoe reageren de kuteekhoorns.
-maar ze haateen die andere kerel!( want hij had ze ooit in een kooitje gestopt...) zucht eekhoorns. als er ooit een alvin en the chipmunks 4 komt werp ik mezelf uit een raam

Als je deel 1 al zo tergend slecht vind, waarom kijk je dan in godsnaam deel 2 en 3? En gebruik kleine broertjes of zusjes niet als excuus, want je bent niet verplicht mee te kijken.

Dick2008
Het wachten is nu op deel 4.

Dick2008
Niet al te best derde deel. Dit is gewoon deel 1 en deel 2 samen alleen dan met een nieuw avontuur. Maar dat avontuur op het eiland is zo afgezaagd. Hij begon al niet zo best, (met erg veel liedjes) maar wordt in loop van de film ook niet beter. Niets nieuws te zien in deze film. Jason Lee gaat nog wel maar David Cross is wel weer irritant. En of dat nog niet genoeg is, Jenny Slate is ook erg vervelend. Mag dan een familiekomedie zijn, het was vaak veel te serieus en er viel weinig te lachen, eerder saai en vermoeiend. Toch wederom een succesvolle film, al zou je dat niet verwachten. Ik vond deze er een beetje goedkoop uitzien, met een flinterdun verhaaltje, waar ze van alles bij gaan lopen halen om de boel te rekken. Vergezocht vaak. 2.0

als er ooit een alvin en the chipmunks 4 komt werp ik mezelf uit een raam

Alvin and the Chipmunks 4 (2015) - IMDb

avatar van Daniël44
Redelijke animatie-film. Toch blijf ik alleen de eerste Alvin and the Chipmunks leuk vinden. Maar deze kan er net mee door.

Dick2008 schreef:

Nou dat vierde deel en wat er nog eventueel gaat volgen laat ik maar voor wat het is. Er staat bij IMDb, Hawaii maar het lijkt wel of het in de studio is opgenomen, het grootste deel van de film die zich afspeelt op het eiland.
De animatie blijft goed gedaan, zeker aan het begin op het schip maar dat is bijna het enige. Met die vlieger was ook nog even leuk. Verder valt er weinig lachen. Als je niet goed tegen die stemmetjes kan gaat dat erg irriteren en dat geldt voor al die Alvin and the Chipmunks-films. Ook David Cross blijft irritant. Laat ik het hier maar bij houden. Maar geen enkele verbetering met vorige keer. 2.0

avatar van BloodBrothers
als er ooit een alvin en the chipmunks 4 komt werp ik mezelf uit een raam

Begin maar met werpen..

Voor de kinderen leuk, maar ik ben er zelf klaar mee. Die stemmetjes komen me de strot uit.

avatar van Kondoro0614
Het is allemaal één pot nat, en ook dit derde deel weet mij nergens te boeien, te interesseren of mij te vermaken. Ik weet ook niet hoe ik hier een mooie goeie mening voor kan geven omdat het allemaal ontzettend cliché is, het feit dat de drie knaagdieren in drie films eigenlijk het zelfde doen maar dan met een ander achtergrond is uniek saai, de ‘irritante’ beestjes die blijkbaar niet kunnen luisteren en erg puberaal zijn worden nu toch best saai.

De cast is verder het zelfde en daar hoef ik niks over te vermelden. Het verhaal is dun, flinterdun en best saai. We volgen wederom de 6 eekhoorns en ‘Dave’ die met z’n allen op vakantie gaan, ze nemen een Cruise om vervolgens mee te doen aan een muziek awards. Eenmaal op de boot is ‘Alvin’ weer de irritante van het stel en de gene die het zogenaamde kattenkwaad uit haalt. Op een moment is Alvin weer bezig en vliegen de 6 eekhoorns d.m.v. een vlieger weg die ze naar een eiland leid. Ook Dave en Ian komen daar terecht en zo zit het zootje ongeregeld op een onbewoond eiland om te vluchten. Hier maken ze een paar dingen mee en ze besluiten een vlot te bouwen, dit ook omdat de vulkaan gaat uitbarsten en dat gebeurt op het moment dat ze weg varen. Eenmaal op zee worden ze opgevangen door een reddingshelikopter en is eind goed alles goed.

En dat was het wel zo’n beetje. Alles in deze film is eentonig noch saai en er veranderd werkelijk niks dan in deel één of twee, het enige is de plaats waar ze zijn dat veranderd dan nog net maar daar is alles mee gezegd, saaie serie waar ik toch een beter beeld over had.