Recep Ivedik 2 (2009)

Turkije

geregisseerd door Togan Gökbakar
met Sahan Gökbakar, Gülsen Özbakan en Efe Babacan

Ook in de nieuwe aflevering van Recep Ivedik heeft hij weer veel avonturen voor de boeg. Zijn oma, die net zo behaard is als hijzelf, en heel graag Playstation speelt, wil dat hij werk vindt, een gezin sticht en respect verwerft. Alleen dan erft hij het enige bezit van zijn oma: een geheimzinnige kist. Om deze wensen te vervullen belandt Recep van het ene avontuur in het andere, tot hij aan het einde werkelijk de kist in zijn handen houdt. Hierin bevindt zich iets onverwachts.

Dit is gewoon een geniaal film.

Jaxxx schreef:
Schandalige film, zeer laag filmkennis hebben de mensen in Turkije. Deel 1 was veel beter. In nederland zijn duizenden gezinnen met kinderen naar deze film geweest. Ik zou me schamen dan bij mn gezin om de grappen, maar blijkbaar hoeft dat dus niet.

Er zit veel verborgen humor in.

avatar van maikel01
Grappige film

avatar van RickZ
Turkse komedie over de botte ruziemaker, met soms goede grappen. Helaas wel veel ondertitels lezen. Deel 1 ga ik ook maar eens bekijken, die schijnt beter te zijn, maar dit 2e deel is iig al een voldoende.

avatar van ayko7
Kapot gelache...heb ik in bioscoop gekeken,menen lagen op de grond..:))

avatar van RickZ
Deel 1 was inderdaad nog wat leuker !

voor mij een wat te groffe film. homoristisch omdat Recep hard tegen mensen schreeuwt en harde grappen maakt? het is maar net waar je van houdt. om de paar keer dat ik toch moest lachen geef ik een 5. 2,5 sterren dus.

Na het zien van deel 1, nu deel 2 gekeken!

Het haalt het helaas niet bij het niveau van deel 1, maar is alsnog wel redelijk vermakelijk

Het gaat over een dikke, harige Turkse man die lekker grof in de mond is en zegt wat hij wil en de meest harde grappen maakt.
Nu moet hij voor zijn oma die stervende is haar wensen uit laten komen en alleen dan erft hij een kist een inhoud die hij niet weet.
De film begint sterk met leuke grappen, maar helaas zakt hij tegen het einde een beetje in en word minder grappig en een beetje traag...

Niet goed, niet slecht, gewoon vermakelijk om een keer te zien
kleine 3*

avatar van lars-pixar
Leuk verhaal wat opgevuld wordt met originele goed bedoelde grappen door Sahan Gökbakar zelf.
Nadeel is dat niet iedereen ander half uur naar Turks gepraat kan luisteren waardoor de grappen niet zo leuk over komen als ik ze ervaren heb!