Alvin and the Chipmunks (2007)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tim Hill
met Jason Lee, en de stemmen van Justin Long en Matthew Gray Gubler

Het verhaal gaat over drie eekhoorns. De rebelse Alvin, de lange genie en uitvinder Simon en de veelvraat Theodor. Alle drie worden opgevoed door Dave Seville. Hun grootste droom is om een van de bekendste rapgroepen aller tijden te worden. Alvin en de rest proberen alles op alles te zetten om zo snel mogelijk beroemd te worden. Op een dag krijgen zij een kans om een album uit te laten brengen, maar Dave daarentegen heeft zijn bedenkingen. Ze proberen Dave over te halen om alsnog toestemming te geven, zodat hun droom werkelijkheid wordt.

avatar van J.Bell
Kooshiba schreef:
Een van de leukere kinderfilms die ik heb gezien. Ben vandaag met mijn broertje geweest en ondanks dat 'ie nagesynchroniseerd was heb ik mji best vermaakt.

Ik ben vanochtend met mijn broertje en mijn zoontje naar deze film geweest. Ik vond die stemmen in het nederlands (en dan niet die van de chipmunks) best wel slecht gedaan. De stemmen pasten niet echt. Voor de rest had er wel wat meer spanning in mogen zitten, ook voor de kids, die vermaakten hun niet echt zoals ze dat bij andere films wel deden. Voor hun is dit verder wel geslaagd (ze zijn bijna vijf en negen...) Persoonlijk vond ik het wat rommelig overkomen.

Kooshiba
De nagesynchroniseerde stemmen vond ik ook een groot minpunt hoor, ik was kennelijk onduidelijk in mijn post. Allemaal van die rare hog stemmen (en dan bedoel ik niet de chipmunks). Ik moest gewoon lachen bij die danser. Zo'n grote gespierde gast waar dan zo'n klein stemmetje uitkomt, vond ik als enige in de zaal leuk

avatar van J.Bell
Kooshiba schreef:

Jeetje, herkenbaar, ik moest ook lachen, bij het zien van dat stukje, (als enige).. Dat was echt niet meer normaal..

Tja, best leuk gedaan eigenlijk. Natuurlijk geen goed in elkaar gezet verhaal, maar dat mag je ook niet verwachten bij zo'n film. Wel vrolijke nummers, klinkt best grappig.

avatar van flyer
Vermakelijk maar geen topper. Liedjes zijn wel leuk maar de stemmen doen met steeds aan de smurfen denken

avatar van Nelusje
Altijd leuk, dat jeugdsenitment. Teen toppertje, maar zeker leuk om samen met mijn volgende generatie te kijken.

avatar van Betamax
Zeer matige film.
Jason Lee acteert deze keer wel erg slecht, je kan duidelijk zien dat hij moeite heeft om zonder "echte" tegenspelers te spelen.
De animaties zijn erg slecht en de karakters van de chipmunks zijn enorm flauw.
Het verhaal was verder ook helemaal te flauw en te voorspelbaar.
Na 60 min heb ik hem uit gezet en door de schreder.

avatar van Dani_11
Ik ben 28 en ik vond hem zeer leuk! Heb regelmatig in een deuk gelegen, maar ook een traantje weggepinkt hoor
Geen topfilm, maar je moet hem zeker een keer gezien hebben.

avatar van dna6203
Leuke film! Heb lekker gelachen. Vooral de kids krijgen geen genoeg van deze film.

avatar van bubba01
Hele leuke film. Ik heb me zeer vermaakt ook al ben ik 36 jaar oud. Heel schattig die beestjes.

avatar van Spetie
bubba01 schreef:

36 jaar?? en je bent in 1980 geboren staat in je profiel.

Een hele leuke familiefilm.
Wat zijn die kleine beestjes toch schitterend gemaakt met de computer.

avatar van Allepinie
Erg leuke familiefilm met een zeer hoog 'feel good' gehalte. Heb er van genoten. Vooral voor kinderen een aanraden en ook musicaal was ie niet zomaar bijeengeraapt. 3,5*

avatar van LOTR-lover
Ik heb bewust gekozen om de Engelse versie te bekijken want met Nederlandse stemmen zijn dit soort films in mijn opinie toch een stuk minder leuk. De film valt me erg mee. In eerste instantie puur een kinderfilm verwacht met weinig humor maar niets blijkt minder waar.

Er zitten een paar geweldig grappige scene's in en heb me toch een aantal keer betrapt op een flinke lachbui.

Minpunt? Jason Lee... wat een dramatische acteur!

avatar van johnnyy
Het is een leuke familiefilm. Wil het geen kinderfilm noemen. Ik hou normaal niet van films waarin eekhoorns kunnen praten maar met deze film heb me echt vermaakt. Echt een gezellige familie film.

avatar van Erwinner
Vermakelijke film, zeer goede animatie van de knabbelaars en een
grappig verhaaltje eromheen.
De muziek gaf natuurlijk een extra meerwaarde vanwege de grappige stemmetjes.

Wat wil een kind nog meer!

Spetie schreef:

36 jaar?? en je bent in 1980 geboren staat in je profiel.

ik denk dat dat een typ fout is. Als het goed is ze dan 26

avatar van Spetie
christian schreef:

ik denk dat dat een typ fout is. Als het goed is ze dan 26

Sorry ik mis nog steeds 2 jaar dan. Het is inmiddels 2008 .

kaydegreef
Net bekeken...
Een leuke en vermakelijke film met vele leuke grappen!(vooral wanneer de chipmunks beginnen zingen en dansen )
Hopelijk komt hier ooit nog eens een sequel van...
Een echte aanrader voor de mensen die deze film willen zien!

Hankieh
Voor dat ik de film ging kijken dacht ik zal vast wel een kut film zijn maar zal het toch proberen. Ging hem kijken en begin vond ik nog best leuk ook dus verder kijken. Uiteindelijk kijk ik nu al weer een tijd dat ik geen enkele zin heb om door te kijken heb hem maar uit gezet.

Oftewel viel eerst mee en toen tegen en geef hem dus één *...

avatar van RodneyS
Vond het wel een geinige film. Lekker vrolijk!
Simpel verhaal, kijkt lekker weg. Leuk voor een avondje hersenloos film kijken.

avatar van MissyNador
Was een leuke en grappige film! En ze waren zo lief die chipmunks haha.

avatar van dulcinea
Ik vond hem leuker dan verwacht, enorme feel good film met een onderhoudend verhaaltje en idd schattige chipmunks!

avatar van Najade
Ik vond het een leuke film, het bracht me weer helemaal terug naar m'n jeugd.
Tis wel zonde dat Dave niet zo goed kon inbeelden dat hij naar ze keek, hoewel de andere acteurs daar geen problemen mee hadden.

wat een toffe film. hij was nog toffer dan ik dacht. goed gemaakt. de Chipmunks zij goed en mooi ontworpen. ik heb met sommige stukken goed gelachen.

avatar van Esther_ke
Heel leuke film! Leuk verhaal met veel grappig stukken.
De Chipmunks zien er echt schattig uit.
Een aanrader!

avatar van pyt72
wanneer komt deze op dvd?

avatar van mdecoster
Ik heb de film samen met mijn zoontje van 6 gezien en heb me, samen met hem, kostelijk vermaakt. Oké, Jason Lee is geen geweldig acteur, maar het verhaal en de chipmunks maken veel goed. Mijn zoon kan dan ook niet wachten tot hij in de videotheek ligt, want hij wil hem meteen nog een keer zien. Ik ook trouwens, maar dan een keer met de originele stemmen. Nog ff wachten tot 12 augustus, maar dat is weldra......

avatar van Adammeh
Het is wel een mooie film vooral omdat ik hem in mijn jongere jaren leuk vond en nu nog eens kan zien.
Alleen is het wel jammer dat de film een aantal foutjes bevat, kritisch bekeken..

avatar van Erwinner
Adammeh schreef: