Chestnut: Hero of Central Park (2004)

Familie / Komedie

geregisseerd door Robert Vince
met Abigail Breslin, Makenzie Vega en Christine Tucci

In een weeshuis op het platteland wonen de zusjes Sal en Ray. De meisjes hebben allebei een wens: Sal wil dolgraag een puppy, terwijl haar jongere zusje Ray niets liever wil dan geadopteerd worden door een familie en een echt 'thuis' krijgen. De droom van Sal komt uit als ze op een dag in de bossen een verlaten hondje vindt. Ze noemt het beestje Chestnut en neemt hem mee. Als de meisjes er nog diezelfde dag achterkomen dat ze geadopteerd zijn, gaat ook de grootste wens van Sal in vervulling. Maar dan blijkt dat het in hun nieuwe thuis, een heel mooi appartement in New York City, verboden is voor honden! Zal het de kinderen lukken de snel groter wordende Deense dog verborgen te houden, of moeten ze voor altijd afscheid nemen van hun grote vriend?

avatar van Miszmi
Een film met veel surrealistische momenten, maar wat heb ik genoten van deze film. Het plezier dat van de meiden afstraalde en de focus ligt waar het moet liggen: de liefde tussen de kinderen en hun hond. Mooi in beeld gebracht, een lach en een traan.

Niet alleen het plezier dat van de meiden afstraalde was om te genieten, het hele acteerwerk vond ik erg sterk. Ook de verdrietige momenten wisten ze goed te pakken. Toch zelf ook wel een traan gelaten op het moment in het park. Allereerst toen Ray op het podium stond, gevolgd door Sal die Chestnut wegstuurt. Op zich is alles redelijk voorspelbaar, toch overdacht ik niet alles al tijdens de film.

Het eind is erg zoetsappig. Even dacht ik dat Chesnut daadwerkelijk zou overlijden. Daar had ik niet zoveel moeite mee gehad, maar ik denk voor kinderen belangrijk dat er voor een ander einde is gekozen. Op deze manier kunnen kinderen het toch nog op een vrolijke manier afsluiten. Ik vermoed dat het andere scenario voor (kleine) kinderen te heftig zou zijn.. Eigenlijk zeer weinig aan te merken op deze film, behalve dat het heel af en toe nog kon winnen op humor. Dit is er wel in te vinden, maar zeer beperkt. Ik heb wel de Engelse versie gekeken, ik heb een hekel aan nasynchronisaties. Al met al kom ik uit op 4* en zou ik het helemaal niet erg vinden als mijn zoon de film binnenkort ook wil bekijken. Kijk het met liefde nog een keer mee.

avatar van RoelantSi
polopolo150 schreef:
Ik heb even een paar minuuten van deze film gezien... dit is de ergste nederlandse nasynchronisatie die ik tot nu toe heb gezien...

het is zo erg, dat ik de film niet eens wou zien. Toch geef ik maar geen cijfer, want de engelse versie zou lang niet zo erg zijn denk ik.

Vanwege de bizar slechte nasynchronisatie op zoek naar deze film. Helemaal eens met bovenstaande commentaar dus.
Lijzige stemmen, suffe stemmen, missende gedeeltes (bewegende mond, geen geluid), heel slecht. Waarschijnlijk als afstudeerprojectje van middelbare scholieren uitgevoerd.