Wonder Park (2019)

Spanje / Verenigde Staten
Animatie / Avontuur

geregisseerd door David Feiss
met de stemmen van Brianna Denski, Jennifer Garner en Ken Hudson Campbell

De fantasievolle June ontdekt een pretpark genaamd Wonderland, dat verborgen zit in het bos. Het park beschikt over leuke glijbanen en pratende dieren. June ontdekt al snel dat het park uit haar eigen fantasie is ontsproten en dat ze de enige hoop is, samen met de dieren, om deze magische plek te redden.

Er is voorlopig nog even onduidelijkheid over wie de regisseur is van deze film:
The only mystery at this point about the film is who’s the director. The director of Wonder Park, which was formerly called Amusement Park, had been veteran Pixar animator Dylan Brown, but he was fired in January following an internal studio investigation over allegations of “inappropriate and unwanted conduct.” A new director hasn’t been officially named by the studio.

bron

Voorlopig nog even Dylan Brown aangehouden, maar zijn naam zal dus hooguit als co-regisseur verschijnen of in summiere credit.

Vanaf 17 april 2019 in de bioscoop (Paramount Pictures, via Universal)

avatar van Psycho-M
In January 2018, it was reported that director Brown was fired from the production by Paramount Pictures following an investigation into complaints of "inappropriate and unwanted conduct". No replacement as the film’s director was announced at that time. David Feiss was later announced as Brown's replacement. [9] In April 2018, the title of the film was changed from Amusement Park to Wonder Park.[10]

Nieuwe regisseur is David Feiss

Psycho-M

Thanks!

Op Wikipedia staat (ook) nog Cyrill Geshev vermeld trouwens.

avatar van Davido
Heerlijke film. Vol met verschillende emoties. Bij onze kinderen, 7 & 9, rolde de tranen over de wangen en kwam de lach op het gezicht. Ja, leuk verhaal met een heerlijke fantasie. Een aanrader!

avatar van filmkul
Matige tekenfilm. Het verhaal is zwak. Voor kinderen is de symboliek wat ver gezocht om te begrijpen. Buiten dat zullen de kids zich best vermaken. Er zit voldoende spanning en actie in. Er wordt ook behoorlijk op de emotie ingespeeld. Iets te veel van het goede. Men had best wat meer humor er in mogen stoppen want die is wat ver te zoeken. Visueel ziet de film er verder goed uit. De soundtrack is zwak en niet passend bij de leeftijdscategorie. Niet helemaal geslaagd. 2.5/3.0

Ik denk dat de kids hooguit 2 keer hebben gelachen... heel veel scenes zagen er wel prachtig uit, maar het is allemaal vaak hysterisch en zo snel dat ik het allemaal niet echt kon volgen zelf (wat steeds vaker voorkomt bij die nieuwe animaties)... laat staan voor de kids.

Het verhaal landt ook voor geen meter en tijdens de actie zijn de twists allemaal erg random en niet echt spannend, omdat het in de hoofdrol speler d'r fantasie speelt. Ik heb me weinig vermaakt als volwassene.

avatar van huiguh
Doorsnee animatie

Visueel prima in orde. Genoeg actie, maar niet erg grappig (voor zowel kinderen als volwassenen)
Krappe voldoende

Wel een leuke film maar vond hem wel een beetje saai had meer van het park zelf willen zien en de attracties. 2,75 Ster.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ondanks dat het er mooi en kleurrijk uit ziet word ik niet warm van Wonder Park. Te rommelig, te onsamenhangend en vooral nauwelijks grappig. Er komen best veel animatiefilms uit en dus moet je je weten te onderscheiden en dat is hier niet gelukt. Misschien ben ik niet helemaal de exacte doelgroep, maar ik kan vaak genoeg genieten van een film als deze. De trailer deed voorkomen of dit best wel tof was, maar helaas.

avatar van Rodger
Redelijk, ... maar de film wordt niet echt interessant.
Daar had veel meer ingezeten...
2.0 **

avatar van Rouge
Amusante film, maar niet meer dan dat. De hebben zich vermaakt en de film afgekeken. Wat betekend dat ze de film niet saai vonden. Af en toe een glimlach, maar echt gelachen hebben ze niet. De oudste (9) snapte hoe de film in elkaar stak en mijn 5-jarige heb ik het uit moeten leggen. Maar dat maakte voor de amusementwaarde niet uit.