Chestnut: Hero of Central Park (2004)

Familie / Komedie

geregisseerd door Robert Vince
met Abigail Breslin, Makenzie Vega en Christine Tucci

In een weeshuis op het platteland wonen de zusjes Sal en Ray. De meisjes hebben allebei een wens: Sal wil dolgraag een puppy, terwijl haar jongere zusje Ray niets liever wil dan geadopteerd worden door een familie en een echt 'thuis' krijgen. De droom van Sal komt uit als ze op een dag in de bossen een verlaten hondje vindt. Ze noemt het beestje Chestnut en neemt hem mee. Als de meisjes er nog diezelfde dag achterkomen dat ze geadopteerd zijn, gaat ook de grootste wens van Sal in vervulling. Maar dan blijkt dat het in hun nieuwe thuis, een heel mooi appartement in New York City, verboden is voor honden! Zal het de kinderen lukken de snel groter wordende Deense dog verborgen te houden, of moeten ze voor altijd afscheid nemen van hun grote vriend?

avatar van matthijs_013
Een typisch jeugdfilmpje met veel surrealisme en ó zo begrijpende ouders.

Ouders van kleine meisjes die de film willen kijken: wees gewaarschuwd dat zij menig traantje zullen kunnen laten. Leukste persoon vond ik de Spaanstalige huishoudster, kijk zelf maar.

hinie
Leuke maar o zo voorspelbare kinderfilm. Leuk trouwens dat je het meisje van Little miss Sunshine terug ziet in een andere rol!

mooie familiefilm geschikt voor heel het gezin 4.0

cel
wat een lelijke hond. wanneer die volwassen is.
afschuwelijk.

neem dan de standaard schattige honden zoals: labradors of duitse herders

Eerst wel een schattig beestje, maar later enorm lelijk.
De film is net zo, eerst wel schattig, maar later te voorspelbaar, dat hele stuk met het weglopen en de boeven was gewoon niks...

avatar van queenie
erg leuke film voor de kinderen. puppy is natuurlijk schattig om te zien, maar later als hij heeeel groot is ook t.o.v. de zusjes. Best emotioneel dus er zullen wel wat traantjes vloeien.

avatar van seanpuffy
aangename film wel goe geacteerd door de grote zus in de film.

3 sterren

Ik heb even een paar minuuten van deze film gezien... dit is de ergste nederlandse nasynchronisatie die ik tot nu toe heb gezien...

het is zo erg, dat ik de film niet eens wou zien. Toch geef ik maar geen cijfer, want de engelse versie zou lang niet zo erg zijn denk ik.

avatar van Phantasm
Erg leuke familiefilm, vooral kinderen zullen deze wel mooi vinden.

avatar van Miszmi
Een film met veel surrealistische momenten, maar wat heb ik genoten van deze film. Het plezier dat van de meiden afstraalde en de focus ligt waar het moet liggen: de liefde tussen de kinderen en hun hond. Mooi in beeld gebracht, een lach en een traan.

Niet alleen het plezier dat van de meiden afstraalde was om te genieten, het hele acteerwerk vond ik erg sterk. Ook de verdrietige momenten wisten ze goed te pakken. Toch zelf ook wel een traan gelaten op het moment in het park. Allereerst toen Ray op het podium stond, gevolgd door Sal die Chestnut wegstuurt. Op zich is alles redelijk voorspelbaar, toch overdacht ik niet alles al tijdens de film.

Het eind is erg zoetsappig. Even dacht ik dat Chesnut daadwerkelijk zou overlijden. Daar had ik niet zoveel moeite mee gehad, maar ik denk voor kinderen belangrijk dat er voor een ander einde is gekozen. Op deze manier kunnen kinderen het toch nog op een vrolijke manier afsluiten. Ik vermoed dat het andere scenario voor (kleine) kinderen te heftig zou zijn.. Eigenlijk zeer weinig aan te merken op deze film, behalve dat het heel af en toe nog kon winnen op humor. Dit is er wel in te vinden, maar zeer beperkt. Ik heb wel de Engelse versie gekeken, ik heb een hekel aan nasynchronisaties. Al met al kom ik uit op 4* en zou ik het helemaal niet erg vinden als mijn zoon de film binnenkort ook wil bekijken. Kijk het met liefde nog een keer mee.

avatar van RoelantSi
polopolo150 schreef:

Vanwege de bizar slechte nasynchronisatie op zoek naar deze film. Helemaal eens met bovenstaande commentaar dus.
Lijzige stemmen, suffe stemmen, missende gedeeltes (bewegende mond, geen geluid), heel slecht. Waarschijnlijk als afstudeerprojectje van middelbare scholieren uitgevoerd.

Erg leuke familie film maar het is duidelijk dat de hond steeds veranderd ik vind dat er wel iets meer humor bij kan en soms had je een heel schattig meisje met een hele zware stem daar moeten ze de volgende keer iets meer op letten ik moet de Engelse versie nog kijken maar ik denk dat die nog leuker is ik geef de film en dikke vette 8