Bad Moms (2016)

geregisseerd door Jon Lucas en Scott Moore
met Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn

Amy Mitchell zet haar gezin altijd op de eerste, tweede en derde plaats, maar haar man, veeleisende kinderen en idiote baas eisen zijn tol. Ze blijft maar geven en geven, maar nooit is het genoeg. Wanneer de alfa moeders op de school van haar kinderen een brug te ver gaan, knapt er iets bij Amy. Samen met twee, eveneens uitgeputte, moeders besluit ze even helemaal los te gaan, met het doel zich los te maken van conventionele verantwoordelijkheden.

avatar van Sergio Leone
Mwah.

Zoals zovele andere uit het genre niet al te goed, maar af en toe toch nog kunnen lachen. Bij het verplichte depri-momentje er 10 minuutjes tussen uitgeknepen en dat zal mijn score wellicht ten goede hebben gekomen.

Verder een cast met aardig wat bekende gezichten. Niet echt iemand die er tussenuit schiet. Mila Kunis krijgt als enige nog wat de kans om te acteren, maar over het algemeen brengt dat niet veel soeps met zich mee.

Het afsluitende gesprek met de echte moeders van de actrices zorgt niettemin voor een feelgood sausje, of toch meer dan dat de film zelf doet.

avatar van Richard_Voorhees
Geinige ode aan mowswes. Leuke grappen, hier en daar wel voorspelbaar. Dit isechter zo'n film die dit redelijk kan hebben.

avatar van filmkul
Redelijke komedie. Het verhaal stelt niet zo heel veel voor, maar wordt best aardig neergezet door Moore. Naast de humor heeft de film nog een licht serieuze ondertoon. De humor is veelal voorspelbaar, maar toch bevat de film een aantal leuke grappen. De hoofdrolspelers zijn aardig op elkaar ingespeeld en met name Hahn zit lekker in haar rol. De film verloopt lekker vlot en kijkt prima weg met daarbij een passende soundtrack (zeg maar een hoog Q music gehalte). 3.0/3.5

avatar van cantforgetyou
Wij vonden dit een leuke komedie. Natuurlijk niet dubbel gelegen van het lachen, maar dat gebeurd bij mij maar zelden bij films. Humor is zo persoonlijk. Ik heb bijvoorbeeld veel meer plezier bij de teletubbies. Dat begrijpt ook niemand. Maar goed. Ik vind Mila vaak irritant in films. Bijvoorbeeld die met Justin Timberlake. Zoooo slecht. In deze film vind ik haar dus wel erg vermakelijk. Ook de zeer irritante Jada speelt uitstekend naast Applegate. Leuk tussendoortje.

avatar van Ajax&Litmanen1
Geen vervelende film om te bekijken (sowieso, Mila Kunis is echt té sexy), maar qua humor is het niet voor soeps en dat vreselijke einde slaat de plank echt helemaal mis. Sowieso, het is wel een hype de laatste jaren om ouderen hun jonge, wilde jaren te laten herbeleven. The Hangover, Braidsmaids, Grown Ups, deze Bad Moms....meestal komt het vrij treurig en stom over, slechts The Hangover heeft het echt goed uitgevoerd. Maar die film gaat dan ook van begin tot eind los en kent geen irritante moraal op het einde, in tegendeel.

Bad Moms kent een vrij lange aanloop, een te kort stukje waarin Kunis lekker los gaat, maar wel weer een slot waarin ze alles goed moet maken, uiteraard verkozen wordt, het goed maakt met haar vijand en de liefde van de kinderen weer voor zich wint. Bla bla, boring. Ze durven in dit soort films nou eens nooit echt over de scheef te gaan. Kunis had Christina Applegate na afloop toen ze jankend in de auto zat ook eens keihard uit kunnen lachen of haar toen ze drugs in het kastje van Kunis' dochter stopte een pak slaag kunnen geven. Maar het moet allemaal wel binnen de brave Amerikaanse lijntjes blijven, toch zonde. Ook weer zo'n seksscène, uiteraard met de deken na afloop hoog over haar heen. Het ligt niet aan Kunis, die ik naast bloedmooi ook nog wel een aardige actrice vind, maar dit script rammelt gewoon. Alle andere rollen waren wel heel matig, vooral van die vriendinnen van haar.

Redelijk mee vermaakt, maar helaas niet voldoende.

avatar van Sjef Shagbuil
Ik ga hier niet veel woorden aan vuil maken, gewoon kut wijven film.

avatar van Brabants
Heerlijke film met zeer herkenbare momenten en zwaar hilarische scenes. Niet alles komt realistisch over maar daar is het ook absoluut de film niet naar. Acteerwerk is meer dan prima met Mila Kunis in de hoofdrol.

avatar van Knagy33
Geweldige film! Ben fan van Mila!
Maar ik weet niet wie het ook opgevallen is dat de tweelingbroer van Frank Lammers een piepklein rolletje had in deze film??

avatar van clubsport
De actrices lijken het geweldig naar hun zin te hebben in hun rollen en spelen het vol overgave .
Helaas is daar het positieve aan de film wel mee gezegd , het verhaal is matig en de moraal eromheen soms tenenkrommend .

en ja natuurlijk is een vrouwenfilm komedie tegenwoordig geen komedie zonder de nodige dosis male bashing .
dat begint al met de stompzinnige rol van Kunis haar man die nog net geen jostiband lid is en even later maken we ook kennis met haar baas waar we ook weinig sympathie voor mogen hebben volgens de schrijvers .
dan hebben we nog de trainer van het voetbalteam en het hoofd van de school zelf waar de kinderachtigheid vanaf straalt .
Ja natuurlijk is de enige normaal acterende man de hunk waar ze mee naar bed gaat halverwege het verhaal .

Bad Moms=Bad Movie?....Ik weet het niet, voor mij had het niet gehoeven. Maar ik ben dan ook een man van middelbare leeftijd, wellicht dat er vrouwen met opgroeiende kinderen zijn die in een deuk liggen om de lach of ik schiet grappen die hier worden voorgeschoteld. Voor mij: vaak gezapig en flauw, af en toe een welgemeende glimlach en, in ieder geval positief, een miniem aan vulgaire of storende seksistische grappen. Kunis doet het goed in de hoofdrol, de rest hobbelt lekker mee. Applegate is weer eens de bitch waaraan iedereen een hekel moet krijgen, maar de manier waarop de strijd tussen de kemphanen word beslecht is misschien wel typerend voor het niveau van deze film: erg braaf en weinig gedenkwaardig. Met pijn en moeite een kleine voldoende.

avatar van K. V.
Deze eens bekeken en vond het wel een leuke film. Toch wel een aantal keren moeten lachen. De cast was ook goed op dreef en verder was het ook nog leuke muziek.
Het verhaal was niet zo vernieuwend, maar keek wel vlot weg.
'k vond het wel de moeite om gezien te hebben.

avatar van qwatje
Met mijn nichtje gekeken,zij vond het een leuke film. Het is ook niet echt een 'meervoormannen' film. Flauw verhaal, stereotype karakters en mager geacteerd 2*

avatar van otherfool
Gekeken vanwege Bell en Kunis (nu Craig Ferguson er niet meer is, sniksnik) maar toch niet echt mijn ding. Geprobeerd wordt om lompe mannenhumor naar een vrouwenwereld te brengen maar het werkt niet omdat er daarvoor ten eerste veel en veel en veel te veel emo-momenten in de film zitten en (en dit viel me echt in negatieve zin op) de karakters constant moeten lachen om de domme / onverantwoordelijke dingen die ze uitvreten. Elke vorm van droogheid en komisch effect valt daardoor weg.

Film werkt verder keurig een paar plotjes door rond een bitch en een hunk en er is wat gerommel in de marge rond een verkiezing, je kunt het allemaal met de ogen dicht nog wel volgen. Soms is er best een leuke grap te bespeuren hoor, daar niet van, maar ondanks de fucks en de dicks en weetiknietal komt de film vooral heel erg braaf over.

Dit komt ook tot uiting in de eindcredits, zonder twijfel het meest curieuze aan Bad Moms, waarin de echte moeders (!) van de hoofdrolspelers vertellen over hoe hun meisjes zijn opgegroeid tot zulke geweldige vrouwen. Cringe till infinity, mag ik even een teiltje?

avatar van Barry83
Na een half uur afgezet, verschrikkelijke film

avatar van Phantasm
Redelijke komedie, niet echt goed en niet echt slecht.

avatar van n00r
Barry83 schreef:
Na een half uur afgezet, verschrikkelijke film

Snap het nog altijd niet dat mensen ook al hebben ze hem niet afgekeken toch een cijfer geven..

avatar van erik1977
Zette het vanmorgen zonder compleet enig verwachting op en moet zeggen ik heb me hier goed mee vermaakt.
Mila Kunis is sowieso een supermooie vrouw en heerlijk om naar te kijken.
lekker wegkijkende comedie en eigenlijk niks mis mee.
Zo zie ik ze graag.

avatar van Collins
Het begint allemaal lekker ongedwongen en schaamteloos. Een paar leuke situaties met grofbekkende dames in de actieve hoofdrol. Heel fout en fijn komisch. Heerlijk schaterlachen om stompzinnigheid en platheid.
Al vrij snel na die vermakelijke scènes schiet de feelgood door. Met huiselijk drama en huilmomentjes. Jammer. Weg zijn de snedige tekstjes. Weg zijn de grappige over-the-top-situaties. Weg is de humor.
Het verhaal, dat tot dan onopvallend en niet storend ingebed ligt tussen alle roering die de vrouwelijke personages veroorzaken, treedt meer en meer op de voorgrond en valt erg op door z'n magere en voorspelbare inhoud. Het verhaal blijkt simpelweg niet boeiend genoeg om de film te dragen.
Een stomme keus om het accent op de feelgood te leggen. Hou het nou bij platte humor en ram er nou niet van dat platte feelgood-materiaal doorheen, denk ik dan. Maar ja, toch doen. Op een paar leuke momentjes na komt het dan ook niet meer goed.
Vanwaar toch die pretenties om een boodschap te willen overbrengen. Gewoon niet doen. Op die belerende onzin zit ik in ieder geval niet te wachten.
Gelukkig zijn de dames een film lang leuk om naar te kijken. Dat aantrekkelijke feit verzacht wel iets. Het is echter niet genoeg verzachting voor een voldoende.

Gewoon een lekkere feelgood film met wat grof gebekte dames. De hele film door van genoten!
Naar mijn mening een film wat je ervan verwacht, gewoon goed.

avatar van Zwolle84
Het kan nog slechter.

avatar van mnrk
So get up off this couch, turn off 12 Years a Slave, and let's bodyslam this bitch.

Dit was gewoon een vermakelijke film van Jon Lucas en Scott Moore...

Het verhaal is natuurlijk lekker voorspelbaar, maar dat maakt de film niet minder leuk. De dames schelden lekker er op los en alles komt wel voorbij in deze film...

Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn vullen elkaar prima aan in deze film en het tempo zit er ook lekker in waardoor het allemaal leuk blijft om naar te kijken...

Laat de 2e film maar komen...
A Bad Moms Christmas (2017) - IMDb

avatar van martijn011
Erg slechte film, hier hoef ik weinig woorden aan vuil te maken. Niks vernieuwends, weinig leuke grappen en alle karakters in de film zijn nog platter dan een A4 papiertje.
Zoveel mogelijk clichés in 1 film verwerken leek wel het doel van de makers. Daar zijn ze aardig in geslaagd moet ik zeggen.
Dankzij de leuke Mila Kunis nog een draaglijke onvoldoende.

avatar van Nientje1980
Vind dit 1 van de leukere comedy's.
Leuke actrices, lekker lachen om de clichés.
Het is geen hoogstandje, maar wel heerlijk om op de bank met een paar vriendinnen te kijken.
Kijk uit naar het vervolg.

Matige film waarin drie moeders er genoeg van hebben om de perfecte moeder uit te hangen. Een simpele one-joke-movie die al snel eentonig wordt (zeker ook vanwege het ontbreken van iets wat op een verhaal lijkt). De platte humor is slechts sporadisch grappig. Het overdreven acteerwerk is te opzichtig en hierdoor irritant.

“Are you trying to get laid or adopted?”

Na een heleboel 'serieuze' films was ik zo langzamerhand wel toe aan iets (k)luchtigs. Wat dat betreft ben ik met deze komedie op mijn wenken bediend. Het is uiteraard geen topper, maar ondanks het clichéverhaal heb ik mij vooral dankzij de soms hilarische dialogen kostelijk vermaakt. Let op de oneliners van Kathryn Hahn!

avatar van A de Vries
Ben letterlijk in slaap gevallen tijdens het kijken.

Ik kreeg hetzelfde gevoel als bij gevleugelde maandverbandjes tijdens de reclameblokken. Wanneer die voor mijn neus voorbij vliegen, voel ik plaatsvervangende schaamte. Wat een bagger!

avatar van Stefanovd
Gewoon een film voor tussendoor, beetje humor maar dat was het.

avatar van Elchapo
Leuke film voor een keer,niet apart van andere soortgelijke films.veel reacties over mila kunis...van een tè sexy vrouw tot heerlijke verschijning,nou dat valt wel mee hoor en ook is ze zeker geen geweldige actrice net als die flapdrol waar ze mee getrouwd is...3.5 stars.

Lekker filmpje voor tussendoor.

De film heeft een matig verhaal en is natuurlijk gericht op vrouwen. Desalniettemin heb ik me heerlijk vermaakt. Moet bekennen dat ik niet heb moeten proesten van het lachen, maar over het algemeen bleef de film qua humor wel onderhoudend. Twee grote pluspunten zijn wel Mila Kunis en Kristen Bell. Ongelooflijk mooie vrouwen en ze acteren ook behoorlijk goed hier.

Wel jammer dat Clark Duke zijn (kleine) rolletje niet eigen heeft kunnen maken. Ook Wendell Pierce had wat vaker terug mogen komen. De kinderen hadden weggelaten kunnen worden, met name het dochtertje.

avatar van Daan258
Prima tussendoortje.

Het is niets meer dan een lekkere wegkijker. Verstand op nul en het is zeker vermaak van begin tot eind.
Hilarisch is de film niet maar zeker zitten er hier en daar wat grappige scene's in, leuke cast en de gehele film toch wel een kleine glimlach op het gezicht zitten kijken.

Niks mis mee.

avatar van Zwolle84
En nog een halfje erbij. Samen met deel 2 absoluut een van de leukste komedies van de laatste jaren.

avatar van Shadowed
Mwa.

Niet een al te bijzondere komedie dit. Wel een leuk gevonden idee, toegegeven. Kunis is ook perfect gevonden, maar actrices zoals Bell waren al snel vrij irritant. Die vrouw had niet echt een hele grappige of komische uitstraling.

Af en toe wel een glimlach momentje, maar het zijn vooral de menselijke elementen en zwaardere thema's die de film nog wat verder trekken. De film zit vol suffe humor en vervelende karakters. Soms is het ook zo ongeloofwaardig dat het bedenkelijk ging worden.

Voor de rest kan ik dit onmogelijk slecht noemen, maar ik heb echt te weinig gelachen en me er niet bepaald ontzettend mee vermaakt. Leuk idee, maar vrij matig uitgewerkt. Komedie blijft toch wel een lastig genre zijn.

Wat n slechte niet grappige film!