A Bad Moms Christmas (2017)

Alternatieve titel: Bad Moms 2

Verenigde Staten / China

geregisseerd door Jon Lucas en Scott Moore
met Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn

'A Bad Moms Christmas' volgt de drie ondergewaardeerde en overbelaste vrouwen die zich opmaken voor de Super Bowl onder de moeders: Kerstmis. Alsof het creëren van de perfecte feestdag nog niet genoeg is, moeten ze ook nog hun eigen moeders tevreden zien te houden. Aan het einde van de rit krijgt het creëren van een speciale feestdag een geheel nieuwe betekenis.

kappeuter (moderator)
Vanaf 30 november in de bioscoop (The Searchers)

avatar van Ajax&Litmanen1
Deel 1 was al weinig leuk...

avatar van n00r
Ik vond deel 1 wel erg leuk

avatar van Zwolle84
Kom maar op. Hoe slechter dit wordt, hoe beter. Nu al zin in.

Zo, de eerste stem!

Vond 'm persoonlijk beter dan het eerste deel, maar echt van hoogstaand niveau is het niet. Bios, bier en verstand op nul en je kunt er een vermakelijk avondje aan beleven.

^ had geen tijd voor een uitgebreide review, nu wel.

Bad Moms Christmas, de titel zegt het al. De bad moms maken zich in dit deel op voor kerst en krijgen alle drie onverwachts hun eigen moeders op bezoek. Deze moeders hebben allen hun eigen idee van een perfecte kerst wat veelal het tegenovergestelde is van de bad moms. Dit zorgt voor een aantal hilarische momenten, maar het geheel is vrij voorspelbaar en vooral zoetsappig wat de film niet ten goede doet. Meest hilarische scene was misschien wel de scene met Wanda Sykes.

avatar van pierre18
Plan. Geen verhaal. Voorspelbaar. Happy mierzoet eind. Maar dat maakt voor deze film geen donder uit, in feite is dit de formule. Een heerlijke vrouwenfilm, emotietrekkend rond de Kerst, waar gewoon verstand op nul gaat en je kan verkneukelen rond allerlei verwikkelingen onder het item 'ben ik een goede moeder?'.
Ik heb me echt uitstekend vermaakt en heb van alle komedies van de laatste jaren hier toch echt het meest om gelachen. Daardoor is in mijn ogen de film met vlag en wimpel geslaagd. Doe eens gek, 4 sterren.

Vanavond in de sneak!

avatar van Zwolle84
Heerlijk! In tijden niet zo gelachen tijdens een film. Onverwachts de komedie van het jaar.

avatar van mrklm
Susan Sarandon is de enige die ongeschonden uit de strijd komt in deze mislukte komedie, die blijkbaar denkt dat de onderbroekenlol die begin jaren '80 al geforceerd en belegen was (Porky-alert!) opeens weer hip is vanwege de geslachtsverwisseling. De dames uit het al bepaald niet hoogstaande 'Bad Moms' krijgen te maken met hun moeders. Het is een raadsel waarom Amy [Mila Kunis] en Kiki [Kristen Bell] hun karikaturale 'moms from hell' [Christine Baranski, Cheryl Hines] niet meteen een enkele reis richting de eeuwige jachtvelden sturen, maar ons veel te lang dwingen de ene na de andere tenenkrommende vernedering te aanschouwen. Scenaristen Jon Lucas en Scott Moore leveren een scenario af van 'lach-of-ik-schiet' en regisseurs Jon Lucas en Scott Moore laten hun cast er vrolijk op los schmieren. De film werkt het best wanneer het zich richt op de grootmoeders en wie volhardt kan in ieder geval nog rekenen op een ontknoping tijdens een Kerstnachtdienst die weliswaar totaal geforceerd is, maar wel het enige lichtpuntje blijkt te zijn in deze Kerstnachtmerrie. Wat als de rest van de film nu net zo geslaagd was als de finale...?

Ik weet genoeg.
Ik heb een maandkaart voor de film en kan er dus zo heen maar ik ga niet eens de moeite nemen na de trailer te hebben gezien. Niet eens een poging tot glimlachen kunnen ontdekken bij mezelf.

Ik heb de 1ste gezien en deze bad moms 2 was nog beter haha. Maat van mij die mee was vond hem ook heel goed.
De meesten in de zaal zaten ook meermaals te lachen.
Geslaagde film, goede acteurs, verveeld geen seconde, scherpe soms harde dialogen haha, pure fun, meerdere lachmomenten vanwege die dialogen en die stekken die ze geven.
Topfilmke, goed gelachen, heel vermakelijk.
Heel goede komedie.

Als je dit ook al niet meer goed vind dan ligt het toch wel aan die persoon die een zuur leven moet hebben.

avatar van Sergio Leone
Zoals verwacht.

Deel 1 bleek al niet veel, deze kersteditie - enkel en alleen gekeken om de vriendin te plezieren, geen idee hoe het mens plezier kan halen uit dergelijke cinema - is misschien nog erger.
Zelden tot nooit grappig, veel van die typische 'groffe wijven-humor'. Een paar plastische chirurgiekoppen erbij om als moeder te laten opdraven... Neen, gelukkig wordt men er niet van.
Volgend jaar terug Home Alone, voor de afwisseling.

Tegenvallende film waarin de drie moeders opzien tegen kerst waarvoor ze veel zaken tot in de perfectie moeten regelen. Dit snelle vervolg is letterlijk van hetzelfde laken een pak. De toevoeging van de moeders van de moeders is op zich wel leuk (inclusief dito casting). Maar het is uiteindelijk niet grappig en ook de slow-motion-scenes van de personages die volop lol hebben zijn weer snel irritant.

avatar van renzoroy
net zo'n schijtfilm als de 1e... Vooral die Kathryn Hahn denkt wederom weer eens hilarisch te zijn, maar is net zo irritant als in haar meeste films. Deel 1 was ook al crap, maar deze is nog erger. Echt te flauwe humor (tenzij je 12 jaar of jonger bent, dan kan je hier en maybe nog ff glimlachen)

Vooral die scene waar Kirsten Bell met d'r moeder bij die psycholoog zit is een domme scene, zeker als die moeder voor de grap zegt dat ze allerlei ernstige ziektes heeft. Ha.....ha.....ha.... kwam niet meer bij zeg.... :/

Moet zeggen dat ik hier ook niets aan vond ondanks ik Mila Kunis heel graag het voordeel van de twijfel zou willen geven plus dat ik wel van dit soort films hou > films met gekkigheid en melige humor zoals bijvoorbeeld The House, Baywatch, Daddy's Home, etc. Echter, deze film kon me helaas niet bekoren.

avatar van Pazmaster
Deel 1 was al niet veel soeps, nu ook nog eens met kerst erbij... Bah! Laat maar zitten.

avatar van Ajax&Litmanen1
Tja, geen idee welke doelgroep nou echt om dit soort films zal lachen. Stelletjes die een geforceerde kerstfilm in de bios willen bekijken? Fans van clichématige familiedrama's in komedies? De eerste Bad Moms viel al tegen, maar was nog best aardig, maar Bad Moms Christmas voelt wel heel erg als een flinke misser. Mila Kunis (ik blijf een beetje verliefd op haar, wat een mooie vrouw) moet dealen met haar strontvervelende moeder (die rol speelt ze overigens ook in The Big Bang Theory) en na flink wat ellende komen ze uiteraard nader tot elkaar. Via een bijzonder suffe scène in een kerk. Die verhaallijn is dan ook wat er mis is met de film. Zó voorspelbaar en flauw. Kijk, als je dan niet origineel kan zijn, zorg dan ieder geval dat het nog vermakelijk is of de juiste snaar raakt. Het blijft ook allemaal zo braafjes met het kerstthema. Als je dan van die huismoeders in een film stopt, stuur ze dan in een verhaal naar Las Vegas ofzo, waar op het einde nog eens over gepraat wordt. Dit was gewoon echt ongrappig. En met teveel verhaallijnen.

Vond deel 1 nog wel grappig, maar vond deze echt tegenvallen.
Misschien was ik er minder voor in de mood, maar de grappen kwamen niet binnen en waren niet leuk flauw.

De eerste film had juist dat de moeders in opstand kwamen (binnen de nette lijntjes) en ondanks dat ze zeggen dat ze kerst gaan terug halen valt me dat wel heel vies tegen.

Serieus medelijden met mensen die hier om moeten lachen.

De eerste was al geen topper, deze is nog iets minder. Van een komedie waarvan de titel begint met Bad Moms verwacht je vilein vuurwerk, maar dit vervolg is een vrij lege, fantasieloze conceptfilm. Van de drie hoofdrolspeelsters worden weer braaf de probleempjes met hun moedertjes behandeld, en met het kerstfeest op de achtergrond weet je bij een Amerikaanse film precies welke richting het uitgaat. Enkel om de bizarre relatie van Hahn met haar nieuwe vriend kon ik nog hartelijk lachen(heeft de brutaliteit die je bij zo'n film verwacht), en de achtervolgingswaan van moedertje Bell kon me ook nog een glimlach onttrekken, maar voor de rest is het saaiheid troef. Meeste aandacht gaat ook nog uit naar de perikelen binnen de familie van Kunis en laat dat nou net de veruit minst boeiende verhaallijn zijn. De laatste twintig minuten zijn bovendien vreselijk sentimenteel en tenenkrommend slecht. Beste nieuws lijkt me dat er geen tweede vervolg gaat komen, want zo te zien waren de frisse ideeën na het origineel al helemaal op.

avatar van Noodless
Het begint nog wel aardig en het eerste stuk is voldoende onderhoudend. Maar het laatste half uur is tenenkrommend slecht. Wat je dan krijgt voorgeschoteld is meligheid in het kwadraat. 4/10

avatar van toscana99
tenenkrommend slecht.