Bad Moms (2016)

geregisseerd door Jon Lucas en Scott Moore
met Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn

Amy Mitchell zet haar gezin altijd op de eerste, tweede en derde plaats, maar haar man, veeleisende kinderen en idiote baas eisen zijn tol. Ze blijft maar geven en geven, maar nooit is het genoeg. Wanneer de alfa moeders op de school van haar kinderen een brug te ver gaan, knapt er iets bij Amy. Samen met twee, eveneens uitgeputte, moeders besluit ze even helemaal los te gaan, met het doel zich los te maken van conventionele verantwoordelijkheden.

Zwolle84
En nog een halfje erbij. Samen met deel 2 absoluut een van de leukste komedies van de laatste jaren.

avatar van Shadowed
Mwa.

Niet een al te bijzondere komedie dit. Wel een leuk gevonden idee, toegegeven. Kunis is ook perfect gevonden, maar actrices zoals Bell waren al snel vrij irritant. Die vrouw had niet echt een hele grappige of komische uitstraling.

Af en toe wel een glimlach momentje, maar het zijn vooral de menselijke elementen en zwaardere thema's die de film nog wat verder trekken. De film zit vol suffe humor en vervelende karakters. Soms is het ook zo ongeloofwaardig dat het bedenkelijk ging worden.

Voor de rest kan ik dit onmogelijk slecht noemen, maar ik heb echt te weinig gelachen en me er niet bepaald ontzettend mee vermaakt. Leuk idee, maar vrij matig uitgewerkt. Komedie blijft toch wel een lastig genre zijn.

Wat n slechte niet grappige film!

avatar van Beautiful Mind
Sjef Shagbuil schreef:
Ik ga hier niet veel woorden aan vuil maken, gewoon kut wijven film.

'Vuilmaken' en 'kutwijven' zijn nog steeds samenstellingen. En net als langetermijnsparen en hogedrukreiniger is 'kutwijvenfilm' zelfs een drieledige samenstelling.