Boys and Girls (2000)

Alternatieve titel: Boys & Girls

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Robert Iscove
met Freddie Prinze Jr., Claire Forlani en Jason Biggs

De sexy Jennifer (Claire Forlani) en de aantrekkelijke Ryan (Freddie Prinze Jr.) komen elkaar overal tegen. Vanaf de lagere school tot en met de universiteit. Ze zijn absoluut elkaars tegenpolen: de losbandige levensstijl van Jennifer staat haaks op die van Ryan, maar als twee magneten trekken ze steeds weer naar elkaar toe. Is het de bedoeling enkel goede vrienden te blijven of is er meer aan de hand?

avatar van m1701
Erg saai
Het eerste uur gebeurde er zoooo ontzettend weinig.
En dan ook nog het kapsel van Biggs wat nergens op slaat
Erg jammer, ik heb em na het uur ook afgezet

avatar van theile000
hele slechte film, verschrikkelijk geacteerd.

enige lichtpuntje was toch wel jason biggs. de rol van loser is hem echt op het lijf geschreven.

na half uur maar uitgezet
kon nergens boeien, verhaal was niet echt duidelijk
viel niks te lachen, op 2 dingen na, en sprong lekker van d hak op de tak, elke keer waren ze weer een zomer verder ofzo

Vermakelijke film om een keertje te kijken.
Verhaal en acteerwerk niet echt spectactulair.

avatar van brielen
Eén van de flauwste rom.komedies die ik gezien heb. Het enige leuke vind ik de opvallende manier waarop gefilmd werd.
En ook een beetje het acteren van Freddie.2.

avatar van GregNeck
wel een grappige film.

avatar van ILDIB
Tsja, tis te doen maar dan net, vanwege prinze en biggs. Forlani is totaal niet geloofwaardig in haar rol.

avatar van riesma
En daar sluit ik me bij aan, Forlani, als 28 jarige (!) die een 16 jarige speelt, met overdréven klemtóón aan het éínd van elk wóórd, om zo jóng en huppelíg over te kómen. Prinze overtuigt daarbij ook niet in zijn rol als semi-geek.
Maar wie wil er nou realisme en sterke acteerprestaties in een tiener romcom? Ik vond de film goed voor een snack tussendoor, zonder al te veel calorieën.

avatar van moviemafketel
Forlani vind ik een mooie vrouw, maar voor deze rol was ze eigenlijk iets te oud vergeleken met de andere melkbekkies. Ik kijk deze film trouwens altijd wel even mee als die op tv komt. Zoetsappig verhaaltje, maar ik vind het zo nu en dan wel leuk om te bekijken. Romcommetje op zijn tijd is nog nooit iemand slechter van geworden.

American Pie, maar dan slechter (vooral met veel minder humor).

Verhaal is aardig, acteerprestaties zeer wisselend (ik vond die Freddie Prinze Jr. zeker niet slecht acteren) en een belabberd einde, maken er samen met een gebrek aan humor een erg matige film van: 2*.

avatar van jumpstylemovie
Nogal matige film. Het was erg veel praten over liefde en vriendschap, maar er gebeurde eigenlijk nooit iets. Verder een aardig voorspelbaar einde. Het acteerwerk was redelijk maar ook nooit erg goed. Jason Biggs is het pluspuntje aan de film. Een leuke rol.

avatar van rep_robert
Saaie film, slecht acteerwerk, dom plot, irritante Claire Forlani(ondanks dat ze er leuk uitziet) en verschrikkelijke speeches over de liefde(vooral die in het café als Forlani iedereen toespreekt). Ook komen hun karakters helemaal niet goed uit de verf.

Blèh, beste tegenvaller

avatar van erpunited
Hij is te doen. Super voorspelbaar.
Verhaal is matig. Net als het acteren
Kortom geen toppen en geen echte aanrader

avatar van Stephanovic
Ik heb me hier gewoon goed mee vermaakt, vond Forlani het wel leuk doen juist. Freddie Prinze Jr. speelt ook wel een sympathieke rol.

avatar van predator
Forlani in die rol slaat nergens op en Freddie Prinze is eigenlijk bijna altijd brrrrrr

avatar van TheRisingSun
Is niemand Renate Verbaan opgevallen? Ze was één van de vier modellen in de aftiteling in de scene met Jason Biggs in de soort van paskamer. Ze heeft zelfs nog twee zinnetjes mogen zeggen...

avatar van Katharina
Haha, is dat echt Renate Verbaan? Geinig...

Voor dit soort romcoms was dit nog best wel een serieuze, en daarom vind ik die titel en de tekst op de poster niet helemaal kloppen.
Wel aardig om een keer te zien, maar niets bijzonders.

Heb hem niet afgekeken, mede omdat het valentijsavond was en ik wat beters te doen had maar ook omdat de film gewoon erg voorspelbaar en saai was. 300.000 in een dozijn.

Film 3x niets. Wel grappig dat Renate Verbaan in de afsluit scene zit.

avatar van Veruca
Wat een verschrikkelijke film, na een half uur afgezet. Jak.

avatar van TragieStar.*
Nee, vrij saaie en cliche matige film. Het is allemaal veel van hetzelfde, en de hoofdrolspelers draaien maar om de liefde heen wat gewoon super irritant is. Claire Forlani en Freddie zijn allebei erg leuk om naar te kijken, maar ik vond de 2 bijrollen van Jason Biggs en Amanda Detmer veel leuker.

Het verhaal is voorspelbaar en totaal niet interessant al had het wel een paar hoogte punten. Alles was vrij rommelig in elkaar gezet. Het was niet 1 mooi geheel. Maar toch helemaal afgekeken.

De film moet het dus veel meer van de cast hebben die de film nog een beetje leuk maken.

Beter dan de gemiddelde studentenkomedie, met dank aan Claire Forlani, geen klassieke schoonheid maar een veel betere actrice dan de meeste figuren in soortgelijke films. Ook Freddie Prinze jr., Jason Biggs en Amanda Detmer zijn in goede doen.

Het verhaaltje stelt niet veel voor. De choreografie van de discodansscène was daarentegen erg leuk... tot men met melk (?) begon te spuiten.
De film heeft tenslotte het voordeel, dat hij opgenomen is in San Francisco, naar mijn bescheiden mening een van de mooiste en leukste steden ter wereld.

avatar van jippie2010
Als je Renate Verbaan in een string wil zien dan moet je donderdag kijken

avatar van IH88
Boys and Girls

Dit is echt zo'n tienerkomedie die keurig binnen de lijntjes kleurt en elk cliché wordt netjes afgestreept. De film moet het dan ook niet hebben van het originele verhaal maar meer van de uitwerking. Helaas is de uitwerking bij Boys and Girls geen onverdeeld succes.

Claire Forlani is een stralend middelpunt en maakt nog wat van haar rol. Jammer genoeg is Freddie een beetje een dooie en loopt er soms als een zombie bij. Van chemie tussen beide is dan ook nauwelijks sprake. Biggs moet de grappige side-kick spelen maar echt grappig wil hij niet worden met zijn gekleurde haren en rare trekjes. Amanda Detmer is iets beter maar ook zij moet een hoop onzin uitkramen. San Francisco wordt wel prachtig in beeld gebracht en ook de muziek is goed. Boys and Girls volgt het vaste romcom stramien en een originele of interessante zienswijze levert dit niet op. En als de acteurs dan ook nog weinig chemie samen hebben krijg je een film die de grijze middelmaat nergens ontstijgt en je snel weer bent vergeten.