Boys and Girls (2000)

Alternatieve titel: Boys & Girls

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Robert Iscove
met Freddie Prinze Jr., Claire Forlani en Jason Biggs

De sexy Jennifer (Claire Forlani) en de aantrekkelijke Ryan (Freddie Prinze Jr.) komen elkaar overal tegen. Vanaf de lagere school tot en met de universiteit. Ze zijn absoluut elkaars tegenpolen: de losbandige levensstijl van Jennifer staat haaks op die van Ryan, maar als twee magneten trekken ze steeds weer naar elkaar toe. Is het de bedoeling enkel goede vrienden te blijven of is er meer aan de hand?

avatar van otherfool
Tegen alle verwachtingen in een amusant filmpje. Biggs speelt een leuke rol. 3*.

Het beroerde script en de hypergeforceerde laatste 20 minuten doet dit werkje onder sneeuwen in de vele films die dit thema behandelen... Jammer. She's All That was best aardig...

avatar van riesma
En daar sluit ik me bij aan, Forlani, als 28 jarige (!) die een 16 jarige speelt, met overdréven klemtóón aan het éínd van elk wóórd, om zo jóng en huppelíg over te kómen. Prinze overtuigt daarbij ook niet in zijn rol als semi-geek.
Maar wie wil er nou realisme en sterke acteerprestaties in een tiener romcom? Ik vond de film goed voor een snack tussendoor, zonder al te veel calorieën.

avatar van jumpstylemovie
Nogal matige film. Het was erg veel praten over liefde en vriendschap, maar er gebeurde eigenlijk nooit iets. Verder een aardig voorspelbaar einde. Het acteerwerk was redelijk maar ook nooit erg goed. Jason Biggs is het pluspuntje aan de film. Een leuke rol.

avatar van rep_robert
Saaie film, slecht acteerwerk, dom plot, irritante Claire Forlani(ondanks dat ze er leuk uitziet) en verschrikkelijke speeches over de liefde(vooral die in het café als Forlani iedereen toespreekt). Ook komen hun karakters helemaal niet goed uit de verf.

Blèh, beste tegenvaller

Beter dan de gemiddelde studentenkomedie, met dank aan Claire Forlani, geen klassieke schoonheid maar een veel betere actrice dan de meeste figuren in soortgelijke films. Ook Freddie Prinze jr., Jason Biggs en Amanda Detmer zijn in goede doen.

Het verhaaltje stelt niet veel voor. De choreografie van de discodansscène was daarentegen erg leuk... tot men met melk (?) begon te spuiten.
De film heeft tenslotte het voordeel, dat hij opgenomen is in San Francisco, naar mijn bescheiden mening een van de mooiste en leukste steden ter wereld.

avatar van IH88
Boys and Girls

Dit is echt zo'n tienerkomedie die keurig binnen de lijntjes kleurt en elk cliché wordt netjes afgestreept. De film moet het dan ook niet hebben van het originele verhaal maar meer van de uitwerking. Helaas is de uitwerking bij Boys and Girls geen onverdeeld succes.

Claire Forlani is een stralend middelpunt en maakt nog wat van haar rol. Jammer genoeg is Freddie een beetje een dooie en loopt er soms als een zombie bij. Van chemie tussen beide is dan ook nauwelijks sprake. Biggs moet de grappige side-kick spelen maar echt grappig wil hij niet worden met zijn gekleurde haren en rare trekjes. Amanda Detmer is iets beter maar ook zij moet een hoop onzin uitkramen. San Francisco wordt wel prachtig in beeld gebracht en ook de muziek is goed. Boys and Girls volgt het vaste romcom stramien en een originele of interessante zienswijze levert dit niet op. En als de acteurs dan ook nog weinig chemie samen hebben krijg je een film die de grijze middelmaat nergens ontstijgt en je snel weer bent vergeten.

Bij deze film kon ik mijn aandacht niet goed vasthouden. Ik vond het een hele saaie film. De dialogen slaan daadwerkelijk nergens op. Het is net of er op een te kort termijn een film gemaakt moest worden en het daarom op alle vlakken afgeraffeld is.