In the Valley of Elah (2007)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Paul Haggis
met Tommy Lee Jones, Charlize Theron en Jason Patric

Als de zoon van oorlogsveteraan Hank Deerfield (Tommy Lee Jones) en zijn vrouw Joan (Susan Sarandon) op mysterieuze wijze verdwijnt, staat hun wereld op zijn kop. Na als soldaat enige tijd uitgezonden geweest te zijn naar Irak, is er plotseling geen spoor meer van hem te bekennen. Samen met detective Emily Sanders (Charlize Theron) besluiten beide ouders een zoektocht te beginnen.

avatar van Freud
Ik ruik de Oscars nu al .

avatar van The One Ring
Dan hoop ik voor je dat je het lekker vind ruiken. Haggis' Crash vind ik wat overgewaardeert en de 3 acteurs die hier genoemd worden vind ik altijd wel goed, maar ook weer niet echt bijzonder. Nog even afwachten of dit een must see wordt.

wanneer komt deze in nederland of is dat nog niet bekend.

lijkt me in ieder geval een goede film.

avatar van stan
22 november! in NL

Een redelijk goede film. Over de gehele linie is de film vrij traag en heel voorspelbaar. Jones en Theron spelen vrij goed en geloofwaardig. Sarandon komt er nauwelijks in voor en komt op mij niet al te goed over. Het laatste half uur maakte voor mij veel goed. Ik kreeg eindelijk wat emoties mee van de film en bovendien ging het voorspelbare er toen een beetje af. Hier en daar een droge grap in de film maakte het wat aangenamer. Overall gezien een goede film, maar niet heel bijzonder.

Ik heb deze film 2,5 sterren gegeven

De film was niet slecht. De hoofdpersonen acteerden prima en de settings waren ok.

Echter vond ik dit script oninteressant, het had geen verrassende wendingen. De film was hierdoor echt enorm voorspelbaar en bovendien vooral voor de pauze veel te traag. Het verband van de titel met het verhaal van de film vond ik ook erg slapjes. Bovendien vond ik de scene in een verhoorkamer waarin een van de militairen de moord bekende enorm slecht. Zowel het feit dat de vader van het slachtoffer hierbij aanwezig was, als de acteerprestaties van de opbiechtende militair waren gewoonweg slecht.

De bedoeling van dit dramaverhaal is dat het je raakt. Alhoewel ik zeker open sta voor dit soort films, is dit bij mij niet gelukt. Ik vind deze film geen aanrader.

avatar van supered
stan schreef:
22 november! in NL

31 januari in de nederlandse bioscoop

supered schreef:

31 januari in de nederlandse bioscoop

Hij is al wel in de sneak preview (daar heb ik hem ook gezien).

avatar van grandpa
HorrorFilms4Life schreef:
Een redelijk goede film.

geef je eerder 2,5 tot max 3 ipv 4. 4 is nl een "bijna" topper dacht ik zo

!!!ÉÉN OSCARNOMINATIE!!!

Beste Acteur (Tommy Lee Jones)

grandpa schreef:

geef je eerder 2,5 tot max 3 ipv 4. 4 is nl een "bijna" topper dacht ik zo

Redelijk goed is wat anders dan redelijk. En 4 is wel bovengemiddeld voor mij, maar zeker nog geen topper. Mijn gemiddelde ligt op 3,04.

Verder snap ik helaas niet helemaal wat dit voor toegevoegde waarde heeft. Mijn argumenten had ik al eerder genoemd en om nou over het woordje redelijk te vallen lijkt me wat overdreven.

Ik heb me zeker niet verveeld bij deze film, maar OSCAR nominatie...
betwijfel ik , voor mij wel een )****4

avatar van Salto
ik heb deze film vandaag gezien en mij heeft ie wel geraakt. Ik denk dat de film juist wil laten zien dat soldaten die terugkeren van het front zo kil en gevoelloos zijn dat ze het daarom heel normaal vinden om te moorden....

Dat is de hele boodschap erachter, aangezien Haggis er bekend is om zijn morele boodschappen in zijn films (zie crash)...

Ik ben nooit zo'n echte Tommie Lee Jones fan geweest (kvond em niet slecht , maar ook weer niet geweldig).... Eerlijk gezegd, vind ik hem na deze film gezien te hebben..... geweldig! zzzeer terechte oscar-nominatie!

Hij kon mij met minimale gezichtsuitdrukkingen diep in mijn ziel raken.....

Charlize Theron ook een geweldige actrice by the way

avatar van GioFunny
Sterk geacteerd door beide spelers.

Het mooie van deze film is vooral de realistische verfilming, (ook bij crash had ik dat) Niet teveel make up op de spelers, geen overacting,, gewoon de scene doen zoals het hoort.

Ondersteboven hangende vlag was inderdaad de juiste boodschap.

avatar van tevelenco
Erg goede dramafilm die goed aantoont wat oorlog met mensen kan doen.

De film verteld het verhaal van Tommy Lee Jones die zelf op onderzoek uitgaat als zijn zoon wordt vermist.
Een rol die hem op het lijf geschreven is.
Later in de film krijgt hij hierbij hulp van Charlize Theron die ook erg overtuigend akteerde en er nog steeds erg goed uitziet.
Langzaam krijgen die twee ondanks hun verschillende karakters een hechtere band met elkaar.
Vooral de scene met het zoontje van Charlize theron vond ik mooi.
En ook langzaam komen alle puzzelstukjes van de verdwijning van de zoon van Tommy Lee Jones boven water.
Dit had wel wat vlotter mogen verlopen want hiermee wordt de film soms wat langdradig.
Maar ECHT gestoord heeft me dit niet want dit wordt ruimschoots goedgemaakt door de prima akteerprestaties en de droge humor van Tommy Lee Jones die het toch wel dramatische verhaal hierdoor wat luchtiger maakt.

Al met al een prima film die het niet moet hebben van de aktie maar vooral van het verhaal en de prima akteerprestaties.

avatar van AmazingPP
Mooi oorlogsdrama wat duidelijk weergeeft wat oorlog met een mens doet. Jones zet overtuigend zijn rol neer, evenals Theron, die ik persoonlijk niet direct herkende met bruin haar. Het duurde een paar seconden, voordat ik door had dat zij het was. Sommige scenes hadden wat vlotter gekund, zodat het allemaal wat meer tempo had gekregen, maar echt gestoord heeft het me niet. Wat me wel gestoord heeft was een, laten we zeggen, een "dame van lichte zeden", die achter me zat in de bioscoop en die dacht dat ze ieder detail van de film moest toelichten. Zo ergelijk, dat je bijna gaat denken: Waar is Joran, als je hem nodig hebt? 4 *

Mr_White
Iets te veel geforceerde sentiment (het lijkt bijna een trademark van Haggis te worden) in een verder uitstekende film. Tommy Lee Jones was zeer goed en ook Charlize Theron was overtuigend in haar toch beetje vlakke personage (bijv. de relatie met de baas die nooit duidelijk wordt toegelicht, etc.). Niet heel bijzonder allemaal maar wel gewoon goed.

avatar van brucecampbell
Degelijke film met een altijd uitmuntende Jones, die de laatste jaren een patent lijkt te hebben op dit soort rollen.
Josh Brolin heeft ook een zéér klein rolletje, beide acteurs waren ook al samen te bewonderen in No Country For Old Men.

avatar van Dutchero
'Zware' film, soms een beetje langdradig maar over het algemeen heel boeiend. Jones is erg sterk, net als Theron. Dat stukje symboliek met die vlag aan het begin en einde, is sterk.

Erg goede film met uitstekend geacteerd door Tommy Lee Jones en ook Charlene Theron ,een klein rolletje voor Susan Sharadon als de moeder, maar wel overtuigend.

Vond de film langzaam maar dat hoorde bij het verhaal, ik geef hem daarom 4* hij keek wel lekker weg .

Gisteravond gekeken en ik moet bekennen dat ik de laatste 5 minuten niet meer gezien heb omdat ik in slaap viel. Of dat kwam door de film of gewoon door vermoeidheid, dat weet ik niet precies.

Het is een degelijke film met een redelijk verhaal maar echt boeiend is het eigenlijk niet (soms best wel saai). De film duurt maar liefst 124 minuten maar naar mijn mening had men het ook kunnen verfilmen in 90 minuten (dan was het waarschijnlijk beter geweest). Tommy Lee Jones en Charlize Theron acteren best aardig maar ik heb beiden al eens beter zien presteren. Andere hoofdrol speelster (althans volgens de cover) Susan Sarandon komt maar heel even voor in de film.

Ik had nog gehoopt op een verrassend einde, maar dat is er helaas niet. Het einde vond ik best wel teleurstellend.

Raffael77
De film is erg traag. Het is dat Theron & Jones erin meededen anders had ik hem uitgezet.

Ze leveren goed acteer werk maar dat is ook alles.

Drama met een erg trage voortgang die ook geen climax heeft aan het einde.

ben het volkomen eens met Raffeael 77.

avatar van Rotwoef
Eerste goede film die ik in tijden gezien heb.Het verhaal, gebaseerd op ware gebeurtenissen, geeft goed weer hoe fucked up men terug kan komen uit een oorlog.Aangezien het geen actie film is kan ie misschien traag overkomen, voor mij echter was het verhaal voldoende en de acteurs fenomenaal, om bijna 2 uur gefacineerd te kijken.Ook Susan Sarandon als moeder was weer fantastisch.Maximale van mij.

avatar van flyer
Echt een topfilm met een goed verhaal en misschien niet de echte ontknopping maar tot het einde weet je niet wat er is gebeurd. En waarom zijn zoon een drugs gebruiker en zo woest kon reageren. Verwacht geen harde actie film. Maar meer een zoektocht naar de waarheid.
De film laat zien wat oorlog allemaal kan veroorzaken. En dat is zeker gelukt.

avatar van Lord Flashheart
Vervelende film die aan de ene kant bol staat met de gebruikelijke anti-oorlogs rethoriek zoals we dat van Hollywood gewend zijn, en aan de andere kant ook bol staat van verschrikkelijk Amerikaans pattriotisme. Ondanks het goede acteerwerk en het best aardige verhaal drukt dit een te zwaar stempel op de film. 2.5*

Goede maar wel voorspelbare film. Duurt feitelijk wat te lang. Verhaal werd wat mij beterft te lang gerekt. Had wat vlotter kunnen worden afgerond. Zoals er in de gehele film weinig vaart zit. Slaapverwekkend soms, omdat de film ook niet echt spannend is.

avatar van Sergio
Goed gespeeld van Tommy Lee Jones maar een Oscar, lijkt me iets teveel van het goede.
Het verhaal raakt je niet echt behalve de scene(s) met Susan Sarandon maar die zijn kort.

avatar van ralfsjam
zeer mooi ingetogen drama over de nasleep van een iraq-soldaat die vermist word. Jones mag van mij 100 worden en tot zijn 99ste films maken!!! ik heb volgens mij met de zelfde stalen smoel de film zitten kijken als die van Tommy Lee de hele film door. zeer aangrijpend. een dikke vette aanrader voor die gene die een goeie film willen zien! 4.5

Lord Flashheart schreef:
Dat klopt inderdaad wel een beetje, al kan ik toch niet zeggen dat het een vervelende film was, mede door de geweldige rol van T.L. Jones, wie deze rol op het lijf geschreven lijkt.