Hitman (2007)

3,08 (1938)
1938 stemmen

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Misdaad
89 minuten / 94 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Xavier Gens
met Timothy Olyphant, Dougray Scott en Olga Kurylenko

Een huurmoordenaar die werkt voor 'The Agency' en wiens naam alleen bekend staat als Agent 47 komt terecht in een politiek complot. Hij wordt achtervolgd door zowel Interpol als het Russische leger terwijl hij door Oost Europa heen trekt.

juhnzun schreef:
Ah I See game ziet der ook best slecht uit
De game serie is best goed eerlijkgezegd, anders dan de meeste andere shooters/action games. De film lijkt hier overigens totaal niet op.
Het gene waar de games om draaien word hier totaal genegeerd. Het verhaal is ook knap veranderd, met name de oorsprong van 47.
Olyphant heeft ook totaal geen enkele eigenschap van zijn game tegenhanger.

avatar van 606
Hoop negatieve reacties ik was wel te spreken over de film.
Maar ja smaken verschillen.

avatar van thunderball
Deze gisteren gezien.

Erg hip geschoten en gemonteerd actie vehikel gebaseerd op computergame, die helaas meer beloofd dan het waar kan maken.

Twee dimensionale karakters en flunterdunne verhaallijn is op zich bij een actiefilm niet perce erg,
maar dan moet er wel geweldige actie tegen over staan.
Echter -behalve veel geschiet en wat neppe explosies- zit er in deze film geen enkele memorabele actie scene, of stunt in.

Kurylenko is pure eyecandy, maar net als bij Quantum of Solace, weet ze de film helaas niet beter te maken.

Aardig zolang het duurt, maar nergens bijzonder of het herkijken waard.

Een magere zes, ofwel drie sterren.

avatar van leidsehoodie
Bij elke ontploffing wachtte ik tot er iets ging trillen, maar nee, de Dualshock lag thuis. Jammer, want de spellen waren beter. Ik mag aannemen dat er nog wat vervolgen komen, anders slaan die openingsbeelden van de herkomst van 47 ook nergens op in deze film. Deze film ademt de zesjescultuur, dus inderdaad, een 3*

avatar van casperspook
Ik ken het spel nog wat uitkwam op de PC, daar kwam veel van terug in de film. Het spel vond ik al erg leuk maar deze film is voor mij echt een klapper
Als je gewoon van vette actie films houd met goede acteurs, met van die lekkere Matrix momenten is dit ECHT een aanrader!

Dik verdiend 4*

avatar van casperspook
casperspook schreef:

Is wel het belangrijkst

casperspook schreef:
Ik ken het spel nog wat uitkwam op de PC, daar kwam veel van terug in de film.
Ik denk dat maar weinig mensen die mening met je delen.
Er zaten hooguit een paar dingen in die heel vaag iets van de spellen weg had.
In ieder geval het belangrijkste, het verhaal en de oorsprong, klopten van geen kant...

Goede film, maar had inderdaad niet veel van het spel weg. 47 praat alleen wanneer dat vereist is. Dit staat daar sterk tegenover.

Leuke film om eens te zien maar de games blijven beter.
Vond de film zeker goed gedaan met de bijpassende muziek maar vond de moorden niet echt uitgebreid in deze film terwijl je in de games toch tijdje zoet bent om zo perfect mogelijke moord te plannen.
3 sterren

avatar van Decec
Goede actiefilm! Prima!

MoFeDu
Redelijke verfilming van het spel, erg coole actie geen diepgaandheid, mooie oneliners van Hitman en gewoon dik in orde

3 sterren

avatar van Minotaures
Goede actiefilm.

Redelijk verhaal (beetje rommeling bij 't begin), goede beelden van de steden. Brute en bloederige kills, een beetje over-the-top, maar spelers van Hitman zullen er niets van merken.

En natuurlijk een mooie Olga Kurylenko Haar korte haar en tattoo maken het minder, maar Google plaatjes stellen niet teleur.

Zijn mooie Audi a8 (?) doen me denken aan The Transporter.

Wie de extended edition heeft raad ik aan om de bloopers en verwijderde scènes te zien. Toch is de alternatieve einde slecht.

Ik ben het niet eens met veel reacties, die het zowat afkraken, ik heb er echt van genoten. (iedereen zo z'n mening toch ) Er zijn inderdaad wat ditjes en datjes maar desondanks een 4.5!

avatar van snake shit
als je de film bekijkt moet je ook naar de wapens kijken en de acties die hij doet. ik vond hem te goed voor woorden

avatar van yeyo
Zolang de wapens en acties niet extravagant of speciaal zijn (zoals overduidelijk in deze film het geval is), biedt dat alleszins geen meerwaarde voor mij.

avatar van Thorak
Wapens zijn altijd maar hulpmiddelen. Afgezien daarvan zijn ze ook weinig bijzonder in deze film. Enige bijzondere is mischien dat de wapens overduidelijk van te zacht rubber zijn en daardoor regelmatig krom zijn. Met name het handvuurwapen met demper, als hij omhoog mikt wijst de loopt zo'n beetje naar beneden.

EDIT: Snake shit is zo iemand blijbaar die overal 4.5* en 5.0* aan geeft, geen nut om mee in discussie te gaan dus.

avatar van Jackie O O
Dit is echt een ondergewaardeerde film. Ik heb hem meerdere malen met plezier bekeken. Goed verhaal, mooie acties en goed acteerwerk. Ik begrijp niet waarom deze film geen hogere waardering heeft. 4.5 * van mij

avatar van murtcelP
Niet zo'n goede film van een erg leuke game.
Gewoon erg jammer dat Agent 47 zo'n beetje al z'n moorden wild in het rond schietend doet, terwijl dat toch echt niet de bedoeling was in het spel. Ik had toch liever wat meer de sneak-feeling van het spel terug gezien, met meer vermommingen enzo. Nu was het een vrij standaard actiefilm, en dan nog geen eens een hele goede. Het verhaal vond ik ook nogal vaag.
Dit keer geldt dus niet "het boek is beter", maar wel heel duidelijk: "de game is beter!!"
**1/2

avatar van Thorak
Het spel is in deze niet beter maar gewoon comleet anders!
De film is ook absoluut niet ondergewaardeerd, maar als je de spellen serie kent slaat de film gewoon totaal nergens op!

avatar van redsky99
Leuke actiefilm, kijkt lekker weg.

gisteren deze film na 3 jaar nog een keer gekeken, nu op blu-ray. het is gewoon een strakke actie-film met een hitman zoals je van de games gewend bent (leuk fragment als hij door het raam na binnen springt waar 2 kinderen de game aan het spelen zijn). ook Kurylenko heeft een leuke rol die weinig om het lijf heeft. waarschijnlijk is de film niet goed aangeslaan, want een vervolg had zeker mogen komen.

dragonmaster schreef:
Heb je de games ooit wel gespeeld vraag ik me dan af? Het was nergens de bedoeling dat je wild om je heen begon te schieten en dingen opblazen was helemaal uit den boze omdat dat juist ale aandacht zou trekken. De enige link naar de spellen was inderdaad die scène dat die kinderen het aan het spelen waren. Zelfs het hele verhaal hoe hij hitman is geworden klopt van geen kant, net als de barcode in zijn nek (op zijn achterhoofd ) en de andere hitmans die hij tegen komt in het station... Nee de makers hebben absoluut niet naar de games gekeken bij het scriptschrijven.
Aardige aktiefilm, maar het zou een andere naam moeten hebben.

avatar van MovieHolic
Lekkere ruige actiefilm! Op momenten vergelijkbaar met James Bond films, nadeel is dat er soms van die "alles kan en alles lukt" actiemomenten inzitten. En kleine details die niet kloppen, bijvoorbeeld dat moment waarop hij de broer van de president om zeep helpt, in die close up zit er bloed op o.a de boord/kraag van zijn overhemd. Een scene later waarop hij de hotelkamer binnenloopt zie je dat alles is verdwenen. Geloof me... bloed poets je niet weg met wat water. Of de scene in het hoofdgebouw van de FSB, waar ineens niet 1 bewaker / medewerker meer is behalve Marklov.
Er zaten dus meer van dat soort foutjes in... maar al met al vind ik het weinig afbreuk doen aan het geheel. Ondanks dat dus een goede film!

Filmbloed wel
Dit soort 'foutjes' zitten wel in bijna iedere film. Meestal doordat films nou eenmaal niet synchroom worden opgenomen. Hierdoor is het erg moeilijk om een scène, die mischien wel weken eerder is gefilmd maar in de film seconden later komt, identiek te maken.
Meestal vallen dit soort dingen mij ook wel op, maar kan me niet herinneren of het bij deze film ook was opgevallen. Waarschijnlijk ergerde ik me te veel aan de grove verschillen tussen film en game om dat te zien

avatar van Nastaroth
Foute hitman acteur irriteerde me mateloos.

2 sterren voor het budget ?

dominion
Goede actie film.
Hij was heel spannend en zat vol met onverwachte wendingen.
Timothy Olyphant leek ook heel veel op de Hitman uit het spel dus die acteur hadden ze goed uitgezocht.
De actie was soms ook heel erg hard maar ook meeslepend.

avatar van Cleanshot
Lekkere actiefilm.

Cleanshot schreef:
Lekkere actiefilm.
...het had alleen geen Hitman genoemd mogen worden. Zeker niet met Olyphant als 47.

avatar van Masterchief
Deed mij ook denken aan The Transporter, alleen vind ik Statham een stuk beter

Ik had liever gezien dat ze ongeveer het verhaal van Blood Money (de game) hadden gevolgd, maar dat zat er (helaas) in.... al met al een leuke film om te kijken als je van films ala Transporter houd

avatar van woeler82
Deze film kon me niet zo raken, aktie was wel oke, maar meer ook niet

De film is wel leuk voor 1x te kijken, maar daarna nooit meer