Genre: Horror / Thriller
Speelduur: 83 minuten
Alternatieve titel: Inside
Oorsprong:
Frankrijk
Geregisseerd door: Alexandre Bustillo en Julien Maury
Met onder meer: Béatrice Dalle, Alysson Paradis en Nathalie Roussel
IMDb beoordeling:
6,7 (48.067)
Gesproken taal: Frans
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot À l'Intérieur
"Terror comes calling."
Vier maanden nadat Sarah zwaar gewond raakte bij een auto ongeluk dat het leven kostte aan haar echtgenoot, staat ze op het punt te bevallen van hun enige kind. Op de avond voor de geboorte in het ziekenhuis plaats dient te vinden staat een onbekende vrouw voor de deur die zegt een telefoontje te willen plegen.
Externe links
Acteurs en actrices
La Femme
Sarah Scarangelo
Louise Scarangelo
Jean-Pierre Montalban
Matthieu
L'infirmière
Le médecin
Policière municipale
Policier municipal 1
Policier municipal 2
Video's en trailers
Reviews & comments
kaztor
-
- 235 berichten
- 146 stemmen
Er schijnt nu weer een film te komen die NOG erger is als deze (hoorde zoiets op het nieuws).
Lijkt me redelijk sterk. 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nou, ik denk dat je Midnight Meat Train bedoelt.. maar die is niet met deze vergeleken hoor. Denk niet dat de recensent in kwestie deze al gezien had
Maar ik houd me zeker aanbevolen voor Midnight mEat Train natuurlijk 
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3093 stemmen
Ik wacht echt al zo'n beetje een jaar op Midnight Meat Train, maar ik verwacht niet dat ie beter is dan Inside.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ziezo, nu begrijp ik tenminste wat je bedoelt
.
En tot op zekere hoogte ben ik het met je eens. Er zijn inderdaad films die goorder, schokkender, ranziger en weirder zijn, wat de impact van À L'Intérieur meteen al relativeert. Maar deze beschikt toch ook over een aardig scala aan vetzakkerij-momenten waardoor het voor de gemiddelde filmliefhebber al een ware beproeving is om deze uit te zitten.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nou, ik zou er niet te snel mee akkoord gaan.. ik ben erg veel gewend op dat gebied en de bezoekers van de Night of Terror/ Festival Fantastische Film ook, maar iedereen was het erover eens dat deze film voor het eerst behoorlijk tegen de schreef aan was (danwel eroverheen). Het gaat niet om wat er feitelijk gebeurt, maar hoe en met welke bruutheid en medogenloosheid. Tel daarbij de vele teilen bloed en aan flarden gestoken lichaamsdelen op en je hebt de ultieme hardcore horrorfilm. Dat hij daarnaast ook nog eens prachtig is gefilmd en buitengewoon onheilspellend en spannend is, is alleen maar meegenomen.
kaztor
-
- 235 berichten
- 146 stemmen
Heb 'm al een keer of 4 gezien en de film verliest niets van z'n kracht.
Vooral de schaduw-scene blijft voor altijd op het netvlies gebrand.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Nou, ik zou er niet te snel mee akkoord gaan.. ik ben erg veel gewend op dat gebied en de bezoekers van de Night of Terror/ Festival Fantastische Film ook, maar iedereen was het erover eens dat deze film voor het eerst behoorlijk tegen de schreef aan was (danwel eroverheen).
Daar kan ik het in zekere zin mee eens zijn, maar langs de andere kant speelt de graad van gewenning ook mee in hoeverre je een film ranzig of schokkend vindt. Bij mij alleszins toch.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk.. als ik een faggot was had ik het al gezien tegen de helft.. maar natuurlijk zat ook ik geboeid tot het einde te kijken. Wil niet zeggen dat het niet schokkend was. En dat mag je best zeggen over een film als deze. Nog meer schokkend en het is gewoon real-life killing. Oftwel, Apollonisch lult maar wat. Geen film waarmee hij hard kan maken dat dit geen extreme film is.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Die "bruutheid en meedogenloosheid" vind je toch in elke "torture horrorfilm" terug? Zelfs in de populaire Hostel- en Saw-filmpjes tref je eenzelfde gebrek aan emotie en gestileerde slachtpartijen aan. Misschien heb je gelijk, misschien vloeien er in deze film inderdaad net wat meer druppeltjes bloed, misschien is het einde net wat compromislozer. Maar is dat kleine verschil wat deze film o zo goor, hard, indrukwekkend en schokkend maakt?
Volgens mij beschik je over meer “faggotness” dan je beweert en probeer je dat te verhullen door Inside meer credit te geven dan verdiend.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Vond het schokkende wel meevallen. Grootste reden hiervoor is toch het gebrek aan inlevingsvermogen vrees ik. Ten eerste omdat de karakters niet veel sympathie oproepen, ten tweede lijkt dit mij materie die vooral een select groepje vrouwen het verkeerde keelgat in kan schieten. Met andere woorden, Á L'interieur kleurt wel degelijk buiten de lijntjes maar ik heb erger gezien.
kaztor
-
- 235 berichten
- 146 stemmen
Die "bruutheid en meedogenloosheid" vind je toch in elke "torture horrorfilm" terug? Zelfs in de populaire Hostel- en Saw-filmpjes tref je eenzelfde gebrek aan emotie en gestileerde slachtpartijen aan. Misschien heb je gelijk, misschien vloeien er in deze film inderdaad net wat meer druppeltjes bloed, misschien is het einde net wat compromislozer. Maar is dat kleine verschil wat deze film o zo goor, hard, indrukwekkend en schokkend maakt?
Volgens mij beschik je over meer “faggotness” dan je beweert en probeer je dat te verhullen door Inside meer credit te geven dan verdiend.
Inside verdient al de credits die het krijgt en reduceerd films als Saw en Hostel tot excentrieke hobbyprojectjes, m.i.
Ik zou 'ns willen weten wat je zoal extremer vind dan deze film. Ik heb ze in ieder geval nog niet gezien.
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Deze vond ik extremer. Verder vond ik Irréversible schokkender, vanwege het hogere gehalte aan realisme. Bij Á l'Intérieur ging er op een gegeven moment een schakel om toen ik besefte dat het puur om de gore draait en kon ik vooral de inventiviteit van de "bruutheid" waarderen i.p.v. dat ik vol afgrijzen aan het kijken was.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Die "bruutheid en meedogenloosheid" vind je toch in elke "torture horrorfilm" terug? Zelfs in de populaire Hostel- en Saw-filmpjes tref je eenzelfde gebrek aan emotie en gestileerde slachtpartijen aan. Misschien heb je gelijk, misschien vloeien er in deze film inderdaad net wat meer druppeltjes bloed, misschien is het einde net wat compromislozer. Maar is dat kleine verschil wat deze film o zo goor, hard, indrukwekkend en schokkend maakt?
Totaal mee oneens. De hard of bruutheid of hoe je het ook wilt noemen is in deze film tientallen malen erger dan in bijvoorbeeld een Saw. Overigens zegt dat niets over de kwaliteit maar een scene zoals de laatste in Interieur komt in Saw of welke andere horror film die ik heb gezien niet voor.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Deze is idd stukken minder realistisch dan een Irreversible of extremer dan een Mordum of Nekromantik. Extremiteit kan erg oplopen op papier maar de uitvoering is allesbeslissend. Á L'interieur mist dat beetje realisme mede dus door het gebrek aan ruimte tot inlevingsvermogen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
De Guinea Pig serie is trouwens nog zo'n titel die extremer is. Er is eigenlijk best veel extremer en goorder, maar dan heb ik ook veel gezien denk ik
.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nekromantik is er alvast eentje 
Welnee, die is bij tijd en wijlen zelfs behoorlijk lachwekkend. De gore of manier van filmen is beslist niet extremer dan hier 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
De gore op zich valt nog goed mee hier, maar vooral het thema zorgt voor de shock value.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Welnee, die is bij tijd en wijlen zelfs behoorlijk lachwekkend. De gore of manier van filmen is beslist niet extremer dan hier 
Manier van filmen heeft niks met de mate van extremiteit te maken imo. In het geval van Nekromantik vind ik de film shockerend mede door de low budget manier van filmen. Irreversible daarentegen ziet er wel erg verzorgd uit maar greep me bij de strot door het inlevingsvermogen vooral in die vriend van Cassell die je buurjongen had kunnen zijn. Een simpele ziel die tot extremen gedreven word. Á L'interieur mist beide.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
De manier van filmen en editting is hier gewoon erg op de spanning toegespitst, vandaar dat je naast de bakken bloed ook nog op het puntje van je stoel zit. Dat vind ik extremer dan een man die loopt te vollyballen met een afgehakt hoofd over een zonnig veldje. Nekromantik wordt nergens realistisch of eng..
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Mensen praten hier gewoon overal naast elkaar.
Het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat zowel sfeer, presentatie als daadwerkelijke zaken die te zien zijn invloed hebben op de waargenomen extremiteit.
Die Guinea Pig dingen zijn vaak zo over the top dat er niks shockerends meer aan is, Saw en Hostel zijn noga poppy om door menig filmkijker serieus genomen te worden, Blair Witch en [Rec] zijn warrig waardoor sommige mensen compleet afhaken, en deze film is zo gestileerd dat het ontbrekende realisme de spanning weghaalt. Een film als Ils is dan weer gewoon saai volgens anderen.
Misschien beter voer voor een topic, ipv bij elke film dezelfde discussie op te starten ?
Spreek je je hier nu niet geweldig tegen, of mis ik een nuance ?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Manier van filmen HIER heeft niks met de mate van extremiteit te maken imo. Met andere woorden; het voegt hier niks toe aan het extreme. Bij Nekromantik wel omdat ik die low budget feel daar erg smerig en bizar vind.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Hmm, kan me anders heel goed voorstellen dat net het gestileerde van À l'Intérieur mensen de aandacht op de gore laat vestigen, aangezien het zo in beeld gebracht wordt dat het eigenlijk als mooi en stijlvol moet doorgaan. Zal voor mensen toch wel confronterend kunnen zijn, gezien het contrast.
Maar zoals ik al zei, lijkt me leuk voor voor een topic maar niet voor bij de films zelf. Heb de indruk dat er al een tijdje in een rondje films doorgediscusieerd wordt.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Dat mooie en stijlvolle haalt bij mij het effect op lange termijn juist weg
. Maarja ik heb the Texas Chainsaw Massacre dan ook erg hoog zitten waar dat bij jou niet echt het geval is
. Een voorbeeld die het meningsverschil hier duidelijk maakt.
Ik val voor grauw en vies, de ander valt voor mooi en stijlvol. Valt inderdaad eindeloos over te discussieren. Ik hou het ook hierbij.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Wow...wat een film zeg!
Ik had best hoge verwachtingen na alle positieve berichten hier boven mij, vooral op het vlak van gore.
En die verwachtingen zijn dubbel en dwars waar gemaakt!
Het bloed giet hier echt met liters door het beeld, het viel allemaal tot het einde wel mee qua extreme gore (Was niet schokkend) tot die scene waar ze die buik open knipte, daar moest ik even slikken eerlijk gezegd
De gore ziet er hier trouwens (Klinkt misschien raar) prachtig uit!
Ik heb pas 2 franse films gezien, en de indruk die ik krijg is indrukwekkende, maar vooral erg realistsiche ranzigheid komen veelal voor (Frontier(s) & deze)
Het enige waar ik me aan stoorde was de taal, maar daar keek ik uiteindelijk wel doorheen!
Pracht film, zeker de moeite waard om een keer te bekijken 4*
balosa
-
- 429 berichten
- 3901 stemmen
hmmm ik vond hem toch iets té allemaal, hoe makkelijk de andere mensen om het leven gebracht werden, plus als agent dien je eerst ondersteuning op te roepen en niet eerst naar binnen te gaan, kleine puntjes allemaal maar die begonnen me wel te irriteren, toen die vrouw net het huis was binnengedrongen snapte ik ook al waarom ze het deed en dat ze ook een kind had verloren tijdens het ongeluk daar hoefde je niet zoveel over na te denken dus qua verhaal zit er ook neit bepaald veel diepgang in, als laatste was ik eigenlijk wel blij dat die zwangere vrouw eraan ging want ik had er helemaal geen sympathie voor
Wonderbra
-
- 413 berichten
- 2876 stemmen
Heb nu 2 franse horror films gezien in een paar dagen (Frontiere(s) & À l'Intérieur) en vooral die laatste is naar mijn mening zeker 1 van de betere/bloederigste/goorste horror ooit gemaakt. Zo hoort een horror eruit te zien!! Lekker goor en bloederig!!
Waren inderdaad enkele punten die balosa hierboven me noemt die niet helemaal klopten maar dat mocht voor mij de pret zeker niet drukken. Kan niet wachten om deze week de rest van de franse horrors te gaan kijken 
Heil de franse horror regisseurs 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Heb nu 2 franse horror films gezien in een paar dagen (Frontiere(s) & À l'Intérieur)
Kan niet wachten om deze week de rest van de franse horrors te gaan kijken 
Heil de franse horror regisseurs 
Welke franse films ben je nog van plan te gaan kijken? ik heb zelf ook frontier(s) gekeken (en deze dan) en ben erg benieuwd wat er nog meer is, afkomstig uit frankrijk..!
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5327 stemmen
Super prachtig en lekker gore 
Is het echt de bedoeling om te beslissen welke film het gorest is en wie er meer horror heeft gezien? Smaken verschillen toch?
Deze valt in ieder geval totaal in mijn smaak (en ik heb echt al heel wat gezien). Lekker puur, erg bloedig en compromisloos, niet teveel tijdverlies met onnodig geacteer, prachtig verfilmd, mooie special effects en constant spannend en verrassend.
4,5*
Bekijk ook

Ang-ma-reul Bo-at-da
Misdaad / Thriller, 2010
304 reacties

Der Goldene Handschuh
Misdaad / Drama, 2019
136 reacties

Music Box
Drama / Thriller, 1989
20 reacties

Martyrs
Drama / Horror, 2008
2.820 reacties

Haute Tension
Horror / Mystery, 2003
570 reacties

Polytechnique
Drama / Misdaad, 2009
29 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.







