MENU

August Underground's Mordum (2003)

1,60

Horror

geregisseerd door Fred Vogel, Jerami Cruise, Killjoy, Mike Schneider en Cristie Whiles
met Jerami Cruise, Christie Whiles en Killjoy

Mordum is het verhaal van drie (later vier) seriemoordenaars die hun martelingen filmen. Deze filmmakers stellen een onderwerp aan de kaak, terwijl ze tegelijkertijd hun zieke geest blootgeven. Een kijkje in het dagelijkse leven van gestoorde moordenaars.

avatar van Halcyon

geplaatst op 20 november 2011, 19:15 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Pazi sta radis schreef:
Halcyon schreef:

ik hoor hier mensen zeggen ranzig ik zat te eten terwijl ik dat keek en alsnog werd ik niet misselijk hhaha was nog wel in de ochtend om 10 uur .ik vind het goedkope shit dit is niet echt mensjes dit is fucking Fake , ik heb zelf erger gezien maarja ik heb sterke maag ik kan der makelijk tegen kijk ook a serbian movie dat is me favo film dit is niks saai neppe shit , ik hou zelf van zieke shit . maar dit was te nep . teminste ik vind weldat ze het goed gemaakt hebben omdat het echt leek
Dat wil ik best geloven allemaal, maar waarom moet je mij daarvoor quoten?

geplaatst op 13 december 2011, 17:43 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
De film was zo waardeloos opgenomen en de beeldkwaliteit was ook nog eens zeer slecht dat deze film eigenlijk al direct in de categorie van kansloos valt. Er zitten best veel gruwelijke momenten in (zoals die gast die zijn piemel afknipt en de emo vrouw die hem dan in de mond neemt) maar omdat het allemaal zo slecht is opgenomen heeft het weinig impact. Ik heb nu alle drie de delen van August Underground gezien en alleen het laatste deel was best aardig, dit was verreweg het slechtste deel.

avatar van Aapje81

geplaatst op 13 december 2011, 22:07 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Theunissen schreef:

Hoe krijg je het klaar om deze triologie en die triologie van Lucifer Valentine achterelkaar te kijken.
. Ik vind het knap dat je er het geduld en de sterke maag voor hebt..

Reinbo
geplaatst op 13 december 2011, 22:13 uur, permalink
Theunissen gaat door zijn bloed, kots en pornoperiode.

What's next?

geplaatst op 13 december 2011, 22:37 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Als ik eenmaal aan iets begin wil ik het meestal allemaal snel achterelkaar zien. Ik geef toe dat ik best een sterke maag heb (tijden het kijken van de Valentine films heb ik zelfs zitten te eten) en best al veel grove, ranzige en pornografische dingen gezien heb (ik heb waarschijnlijk ook een bedorven geest). Het enige waar ik niet tegen kan is het kwetsen van dieren door mensen, dat sla ik dan ook meestal over. Zelfs met de beelden van de levende witte muis die gevoerd werd aan een krokodil in het 3e deel had ik moeite mee en vond ik zielig.

Ik moet wel zeggen dat ik bij deze trilogie regelmatig heb zitten vooruit te spoelen (vooral bij het 1e en het 2e deel) want er zitten behoorlijk wat saaie stukken in (neem bijvoorbeeld de opening van deze film).

avatar van umbra
geplaatst op 26 juni 2013, 21:06 uur, permalink
heb ik wel van genoten
beter als den eerste :Y ook net Guinea pig flowers of flesh & blood gezien, en voorbije dagen nog lekker spul zoals tetsuo, girl next door, haute tension, dans ma peau, seul contre tous, in a glass cage, man behind the sun,...dus past wel in het rijtje
hop naar de volgende ...

avatar van ziggy06

geplaatst op 11 september 2013, 14:02 uur, permalink
Ongetwijfeld blijft dit één van de meest lugubere films die ik ooit ga zien...hoe ziek en discutabel de film ook is. Je verwacht gore en je krijgt gore van het hoogste niveau. Oogt zeer realistisch mede dankzij de matige filmkwaliteit.

geplaatst op 14 juni 2014, 22:43 uur, permalink
troep

van wat ik erover gehoord had verwachtte ik een legendarisch schokkende film. film is #1 in zoveel lijsten horror films het is niet normaal hoe zogenaamd "controversieel" deze troep is

avatar van sinterklaas
geplaatst op 13 september 2014, 15:02 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Had tijdens het kijken vernomen dat ik deel 1 aan het bekijken was, nog voor ik deze wou proberen...

Maar ik ben dus bij Mordum gekomen, die iewat beruchter is onder een kleine groep (nieuwschierigen, of gewoon daadwerkelijk gestoorden die hier op kicken) en achja, wie zou er nou niet eens zo'n moment hebben om uit nieuwschierigheid zieke shit te willen zien "om er over mee te kunnen praten". Zo vond ik het op mijn 18de ook vrij stoer om de eerste 2 delen van Faces of Death in mijn stemlijstje te hebben staan. Nu is het vooral interessant om kennis te maken met ogenschijnlijk hele gewone mensen (in dit geval metalheads) die je overal op straat kan tegenkomen, zonder te weten wat er allemaal in hun hoofd omgaat, of hoe ze bereid zijn om eens hun fantasieëen te exposeren, gelukkig dan wel geacteerd, maar...

De ziekste film, bestaat die uberhaupt wel? Heb ik me altijd afgevraagd. Ik denk dat ieder van die film haantje de voorste wil zijn, maar met Mordum heb ik mijn conclusie al getrokken. Dit was gewoonweg te erg. Je moet je ook nog in gedachte houden dat die ene actrice ook daadwerkelijk aan zelfmutilatie doet, waarbij ik ook ook an concluderen dat dit echt gewoonweg zieke geesten zijn die in hun vrije tijd waarschijnlijk ook zo hun ding zullen hebben. Ik ben niet al te vies van gore, en ook op internet kan je alles vinden wat je wilt. Mordum heeft geen verhaal, het camerawerk kan nog wel realistisch zijn, maar voor de rest is dit gewoon met een verme kick willen laten zien hoe er ontvoerde mensen worden gemarteld, gepijnigt, ondergekotst, vernederd, aan stukjes worden gesneden, verkracht, in hun opengesneden buik worden geneukt, een afgeknipte penis in hun mond krijgen, en dan die scene met dat dode kind terwijl de ouders worden gegijzeld.... bij dat laatste was ik afgeknapt en had ik wel genoeg gezien voor de laatste paar minuten, of ik moet het betreuren dat ik de uncut versie heb gezien?...

Nee, dit was voor mij teveel voor het goede. Was eerst nog bereid om de trilogie van August Underground te bekijken, maar ik heb genoeg gezien. Gewoon een ongenuanceerde, gore brol, waarbij de laatste scene (althans, wat ik er van heb gezien) de ultieme druppel van is die niet meer uit je hoofd te krijgen is.

geplaatst op 13 september 2014, 16:51 uur, permalink
sinterklaas schreef:
De ziekste film, bestaat die uberhaupt wel? Heb ik me altijd afgevraagd.

Het laatste deel "August Underground's Penanc..." is overigens wel het beste deel.

Wat betreft de ziekste film, heb je de films al eens gezien van regisseur Lucifer Valentine en dan doel ik met name op zijn films "ReGOREgitated Sacrifice (2007)" en "Slow Torture Puke Chamber (...". Die zijn behoorlijk ziek !

avatar van sinterklaas
geplaatst op 14 september 2014, 11:19 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Theunissen schreef:

Als daar het thema (dode) kindjes verkrachten wordt voortgezet, sla ik die gerust helemaal over.

Die films van Lucifer Valentine heb ik wel eens onder ogen gehad en die lijken me daarentegen wel weer interessant. Aan dat plot te zien word er nog wel creatief gedaan met de dood van Kurt Cobain (een ode aan hem als ik het zo zie, en zie ik ook niet kwa onderwerp een beetje vergelijkenis met Enter the Void?), of zie een lekker weird plot bij Slow Torture Puke Chamber. August Underground is nergens creatief of bevat nuance, en ik heb ook helemaal geen trek in gestoorde wijven die hun zelfmutilatie willen delen met de wereld met een verme grijns op hun gezicht van: "Kijk eens hoe ik mezelf vermink, heerlijk zeg!"

Of vergis ik me nu en is er weinig verschil tussen A.U. en de films van Lucifer?

geplaatst op 14 september 2014, 13:35 uur, permalink
sinterklaas schreef:

De August Underground films ogen vrij goedkoop en de nadruk ligt daar vooral op geweld. Ze zijn wel realistischer dan een Lucifer Valentine film. Die films zijn meer artistiek (soort van extreme kunstwerken) en zijn ook niet echt een geheel (losse scene's achter elkaar geplakt die soms van de hak op de tak springen). Ondanks dat er ook veel geweld (o.a. met een foetus) inzit, ligt de nadruk bij een Lucifer Valentine film toch vooral op het goor/ranzig (veel kots, plas, bloed en bloot. De laatste meestal in combinatie met één van de drie genoemde items die het lichaam kunnen verlaten) gedeelte.

De Lucifer Valentine films hebben persoonlijk mijn voorkeur.

geplaatst op 14 september 2014, 14:57 uur, permalink
Wat me trouwens opvalt is dat niemand het hier heeft over die scene op het eind (die ik omschreven heb) Of ben ik nou echt de enige hier die de uncut heeft gezien?

avatar van jippie2010
geplaatst op 27 oktober 2014, 13:53 uur, permalink
Minder sterk vervolg op deel 1. Zeker net zo ziek,
maar iets minder realistisch en psychologisch uitgezet.
Desondanks akelig knap gemaakt, daarom een *2,5