BloodRayne II: Deliverance (2007)

Canada
Horror / Actie

geregisseerd door Uwe Boll
met Natassia Malthe, Zack Ward en Michael Paré

Tijdens de tijd van het Wilde Westen zijn het niet alleen de stoere cowboys die voor gevaar zorgen; er lopen namelijk ook vampieren rond. En wie had ooit gedacht dat Billy the Kid een vampier was! Het is aan Rayne om het stadje Deliverance veilig te maken en te ontdoen van deze vampieren, ware het niet dat oppervampier Billy the Kid zich niet gemakkelijk gewonnen geeft.

avatar van Linn
otherfool schreef:
Alsof Uwe 30 miljoen kreeg om 2 Bloodrayne's te maken en na de eerste nog 112 dollar en 47 cent over had.

avatar van Grendel
Vijfje voor de moeite. De scenery shots waren wel mooi en het idee (vampieren in het Wilde Westen) best origineel, maar niet genoeg voor een voldoende. Ook haalt Natassia Malthe als Rayne het niet bij Kristanna Loken. Gemiste kans. Ik hoop dat de derde het beter doet (ging voor The Highlander wel op).

avatar van Phantasm
Wat een waardeloze prul, zat in deel 1 nog aardig wat aktie en bloed, maar hier zie je bijna niks in, eentonig en saai.

avatar van TinkerTex
Uwe Boll zette de serie voort met ditmaal Natassia Malthe in de rol van Rayne. Ze is leuk, maar Kristanna Loken was leuker. Zack Ward als Billy the Kid is niks. Hoewel het verhaal min of meer hetzelfde is, spreekt de setting me minder aan. Het is ook een stuk minder bloederig wat het eerste deel juist zo amusant maakte.

Toch ziet het er allemaal verzorgd uit. Echt slecht kan ik de film niet noemen. De 2.6 op IMDB is overdreven. Anderzijds blinkt de film nergens uit. Mwa, mwa dus.

Dit jaar maakte Boll de derde film die zich afspeelt in Nazi-Duitsland: Bloodrayne: The Third Reich. Het zal mij benieuwen...

avatar van moviemafketel
Ook al zo'n lekkere dame uitgezocht door Uwe Boll. Hij kon kennelijk geen grote acteurs meer porren om in dit 2e deel mee te doen, want er zat er geen enkele in. Concept blijft leuk met die cowboy-zombies. Verhaal slaat verder weer nergens op, maar dat neem je al snel voor lief.
Best wat grove stukjes erbij met de kinderen die niet echt vriendelijk worden behandeld door Billy the Kid. Visueel weer aardig in orde en kijkt lekker weg. Zal het vervolg uit 2010 nog eens gaan kijken, want ben toch wel benieuwd wat onze Uwe daar van gebrouwen heeft.

avatar van ErikP
Dit keer geen "Ik wil BOLLetje!!!!"

avatar van Banjo
'oppervampier billy the kid'...

vanavond op tv maar ik sla deze maar over denk ik

Best aardig hoor. Leuke combi van western en vampiers maar wordt behalve dat gegeven nergens echt onderscheidend verder. 2,5

avatar van 606
Misschien net wat beter dan deel 3 maar zeker wat minder dan deel 1, die nog het beste blijft.

2,5 ster

avatar van jipt
Lamlendig filmpje waarin na een uur pas wat actie komt en dat was al niet al te boeiend. Voor het eerste uur een 0,5*, de actie een 1,5*, kom ik uit op een 1*. Erg jammer want ik houdt meestal wel van pulp, hier was helaas weinig plezier aan te beleven.

avatar van myster01
minder dan deel 1. vond Loken veel beter als Rayne. verhaal was ook een stuk dunner en de acties niet om over naar huis te schrijven. op naar deel 3...

Het eerste deel vond ik nog best aardig terwijl ik het derde deel juist heel matig vond. Dit deel spant echter de kroon en dat bedoel ik niet positief. Deze film heeft buiten de fraaie Natassia Malthe (ook te zien in het derde deel en daar gaat ze zelfs uit de kleren) als "Rayne" en Michael Eklund (zorgde voor een beetje humor) als de maffe "Preacher" weinig te bieden en het verhaal komt ook heel traag (ook best saai) op gang. Pas op het einde wordt het nog een heel klein beetje boeiend. Met pijn en moeite en soms zelfs met wat vooruitspoelen heb ik deze film kunnen uitkijken.

P.S. Brendan Fletcher (de lievelingsacteur van regisseur Uwe Boll) heeft ook weer een rolletje in de film. Wel maar een heel klein rolletje.

avatar van Roodkapje 1964
Deze film was een stuk beter dan de eerste Bloodrayne film.
Maar in deze film werd er verschrikkelijk slecht geacteerd.
Jammer, want het verhaal zag er best wel leuk uit.

avatar van Tup&Joep
Lachwekkend slecht. Dit kan de regisseur toch onmogelijk serieus bedoeld hebben.

avatar van Ace Hanlon
Het zou "A heart-stopping adventure!" zijn. Nu kan het best zijn, dat iemands hart stopt bij het zien van deze film, maar dat zal dan toch echt niet zijn, omdat de film zo mooi en zo spannend is. Wat een bagger. 1/2* voor de moeite en 1/2 ster voor de best mooie hoofdrolspeelster. Meer kan er toch echt niet af.

leuk vervolg op het eerste deel. de setting en sfeer en het baasgevecht waren allemaal goed gedaan