• 10.935 nieuwsartikelen
  • 8.998.200 stemmen

Bloodrayne: The Third Reich (2010)

Actie / Fantasy | 95 minuten

Gesproken taal: Engels

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Bloodrayne: The Third Reich

"Only the dead survive."

Rayne vecht tegen de Nazi's in Europa tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ze wordt geconfronteerd met Ekart Brand, een Nazileider die als doel heeft om Hitler in te spuiten met Rayne's bloed in een poging hem te veranderen in een dhampir (half mens, half vampier) en hem hierdoor onsterfelijk te maken.

Nathaniel Gregor

Commandant Ekart Brand

Doctor Mangler

Magda Markovic

Lt. Kaspar Jaeger

German Soldier

Theunissen

Niet bepaald een beste film van meneer Uwe Boll. Qua verhaal stelt het allemaal weinig voor en hetzelfde geldt eigenlijk voor de uitvoering. Qua vermaak (mede omdat er redelijk wat bloot inzit) valt het nog enigszins mee (met name dan de eerste 30 minuten) en gelukkig duurt de film met ca. 70 minuten niet lang. Ook de cast kon me niet echt bekoren en met name dan Brendan Fletcher die in veel Uwe Boll films meespeelt (en dan best goed). Natassia Malthe als Rayne zag er best fraai uit (ook topless) maar dat was dan ook het enige goede aan haar in deze film. Dit is overigens mijn eerste "Bloodrayne" film dus misschien was het handiger geweest als ik eerst deel 1 en 2 had gezien.

avatar van Decec

Decec

Een matige actie/avontuur/fantasy/horrorfilm...

Redelijk verhaal...

Vampier bestaat niet voor vroeger oorlog...

Slechte acteerwerk (incl nepbloed)....

Te snel camerabeweging...

Mooi HD kwaliteit...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Geen aanrader....

avatar van Roodkapje 1964

Roodkapje 1964

Wat een ongelooflijk slechte film is dit.

Er zit geen enkele diepgang in het verhaal, het kabbelt zomaar door tot het eind.

Daarbij is de film zeer voorspelbaar.

Acteerprestaties zijn slecht.

Als ik jou was, zou ik deze film maar mijden

NIET NAAR KIJKEN, IS ZEER SLECHT!!

1 ster is eigenlijk teveel, maar de hoofdpersoon is bloedmooi.

avatar van thunderball

thunderball

Deze vandaag nog maar eens geprobeerd.

Eigenlijk is het begin nog niet eens zo slecht: we zien wat beelden van Hitler en daarna verplaatst de film zich naar een treinstation met Nazi's en een trein vol Joodse gevangenen (die erna overigens nergens meer te bekennen zijn). Eigenlijk nog redelijk sfeervol en authentiek er uit ziend, maar daarna wordt het alras steeds matiger.

Deze film brengt totaal niet van ook maar iets van de van te voren opgewekte verwachtingen en dat is op zich al een contradictie bij een Uwe Boll film,

toch werd aanvankelijk -voordat de film werd uitgebracht- de suggestie gewekt dat we een Hitler te zien zouden krijgen, die in een (half-?) vampier zou veranderen en dit idee wordt ook in de loop van de film nog naar voren gebracht als een mogelijkheid.

Helaas gebeurt dit totaal niet, dan zou er ook gefilmd moeten worden in een stad als Berlijn en dat was natuurlijk alleen al qua productie en geld niet uitvoerbaar.

Toch jammer dat we nu eigenlijk niet veel verschil krijgen met bv deel 1, de meeste scènes spelen zich af in afgelegen huizen, of in een bosrijk gebied. Veel van de scènes komen ook als overbodig over (seks achterin een legertruck, terwijl je door de Nazi's wordt afgevoerd om gefusilleerd te worden?!!?) en om de speelduur met moeite over het hele uur te krijgen.

Hoofdrolspeelster Mahlte ziet er ontzettend lekker uit in haar lederen outfit, maar net als de rest bakt ze er qua acteren niet veel van. En wat is Paré ver gezakt zeg, dat hij in dit soort van meuk rond loopt.

De score van Jessica de Rooij is behoorlijk sfeervol te noemen en nog een van de weinig redelijk positieve aspecten van deze verder matige productie.

Niet super slecht, maar ook totaal niet boeiend, spannend of interessant.

Een vier, ofwel twee sterren.

avatar van MeteoraXV

MeteoraXV

man ik heb net de hele trilogie gezien en heb echt moeite met kiezen welk deel ik het leukst vond. ik vond ze echt allemaal heel leuk en ik hoop op een deel 4. ik had geen idee dat die chick van deel 2 hier ook rayne speelde, het lijkt echt op een andere vrouw

avatar van thunderball

thunderball

Ik vind ook dat ze nauwelijks lijkt op de dame die op de poster op de voorkant van de hoes staat afgebeeld, maar ik neem aan dat het dezelfde is.

RuudC

Ik heb deze nog op dvd liggen. Is het raadzaam om eerst deel 2 te kijken, voordat dit deel bekeken wordt? De eerste Bloodrayne heb ik wel al gezien.

avatar van Bombong

Bombong

RuudC schreef:

Nee, dat maakt niks uit. Je kunt de films ook achterstevoren, ondersteboven of desnoods met je ogen dicht bekijken, het maakt allemaal niks uit De eerste film is wel duidelijk de beste van de 3.

RuudC

Verhaaltechnish gezien, Sherlock. Dat zou ik niet hoeven uit te leggen toch?

Iemand anders?

avatar van Turbodevil

Turbodevil

@ RuudC, Er is geen doorlopen verhaal, dus maakt niet uit welke volgorde je kijkt.

Dank je!

RuudC

Deze film behoort tot dezelfde soort troep die Uwe Boll de laatste jaren maakt. Toch jammer, omdat hij tien jaar geleden best leuke producties had. Een aantal scenes kwamen me al erg bekend voor en even later schoot de titel Blubberella door mijn hoofd. Blijkt dat een parodie te zijn op deze film. Als zelfs Uwe Boll al zijn eigen films parodieert, waar hebben we het dan over? Blijkbaar is Uwe ook niet echt trots op deze dampende hoop stront. Gelukkig steekt Uwe hier nog een paar euro's in, waardoor het absolute dieptepunt niet bereikt wordt, maar het acteerwerk, decors en plot zijn zwak tot ronduit kut. Ik had na een kwartier echt moeite om de aandacht erbij te houden.