In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale (2007)

Duitsland / Canada / Verenigde Staten
Fantasy / Avontuur
127 minuten / 156 minuten (director's cut)

geregisseerd door Uwe Boll
met Jason Statham, Leelee Sobieski en John Rhys-Davies

Tegen de achtergrond van de oorlog in het Koninkrijk Ehb, tussen de koning Konreid en de slechterik Gallian, is dit het verhaal over Farmer, een eenvoudige familieman, die zijn ontvoerde vrouw tracht te vinden. Tevens wil hij wraak op de moordenaars van zijn zoon; enkele dierlijke krijgers genaamd Krugs. Gebaseerd op een populaire game.

avatar van StephanRR
RuudC schreef:
In The Name Of The King mag dan geen topfilm zijn, maar in elk geval is hij hier vreselijk onderschat. Een hoop negativiteit komt vanwege zijn status. Had een andere regisseur zijn naam aan exact deze film gebonden, dan de reacties hier niet vol lulkoek gestaan. Dingen die in elk geval meer over de schrijver zeggen dan over de film.

Ik schaam me er absoluut niet voor om te zeggen dat ik tot nu toe erg genoten heb van de films van Uwe Boll. Of het nu een serieuze oorlogsfilm is (Tunnel Rats) of Sf/actie met een komische inslag (Far Cry). Gelukkig ben ik dol op fantasy en kon ik hier ook heel aardig mee uit de voeten. Zowaar hebben we hier nog te maken met wat we best een sterrencast kunnen noemen. Niet iedereen is in beste doen *kuchekucheBurtkucheReynoldskuche*. Jason Statham past niet echt in het genre, da’s toch duidelijk meer een transporter. Echt vervelend doet niemand. Wat ik misschien wel jammer vind zijn de soms wel erg karikaturistische figuren. Duke Fallow is daar weer een mooi voorbeeld van. Het verwende, maar hooggeboren, nest. Het is me net iets te zwart-wit, waardoor het verhaal vrij voorspelbaar is (dat Farmer de zoon van de koning is, kwam niet als een verrassing).

Het geklaag over de krugs vind ik wel grappig. Natuurlijk hebben ze pakken aan. Wat verwacht je dan? Dat we ze importeren uit donker Afrika? Dat ze nogal onhandig rondlopen lijkt me ook vrij logisch, aangezien ze behoren tot de (om het maar even zacht uit te drukken) minder bedeelde mensachtigen. Helaas hoor ik weinig mensen over de prachtige effecten en de schitterende locaties. Zeker de overviews doen niet onder voor de visuele pracht van The Lord Of The Rings. Ik denk dat het wel duidelijk mag zijn dat degene die zoekt naar een niet onverdienstelijk fantasy avontuur met prima actie en mooie veldslagen hier goed zit. Laatste puntje van kritiek is dat ondanks de speelduur van twee uur, er geen eind aan lijkt te komen van deze film.

precies

Heb ook wel kunnen genieten van deze film, het is geen topper maar wel beter dan het gemiddelde dat hij krijgt hier.

Vond Jason ook wel eens leuk en goed om te zien in een andere rol.
3.5 van mij.

Geen hoogvlieger, maar ik heb me er toch mee vermaakt.
door de vele aktie scene,s en het gehak met een zwaard en nog een paar leuke vechtmoves van jason statham maakten hem voor mij toch nog de moeite waard. 3½ *

avatar van mar007
zo aan het gemiddelde te zien ben ik een van de weinige die genoten heeft van deze film.
ik hou van dit genre en kijk altijd graag naar statham dus twee vliegen in een klap.
ik vond het erg leuk om statham eens in een andere rol te zien en in een fantasy/avontuur film.
ik vond het visueel erg mooi,een simpel maar leuk verhaal en een goede cast.
voor mij een geslaagde film.

Toch een van de betere Uwe Boll films... maar ja, dat komt vooral door Statham waar ik graag films van kijk. Deze regisseur is een klasse apart!

avatar van toikinn
Statham moest toch flink bezopen zijn toen hij tekende voor deze film?
Ik heb de film wel afgekeken om een gericht cijfer te geven... maar jongens het liefst
had ik hem na 30 minuten al af gezet.

1* voor de inzet van de acteurs.

ben hem gaan kijken omdat statham erin meespeelt. de film viel tegen had wat beters verwacht met deze acteurs.

avatar van nadrin
Toikinn je bent nog te lief met je beschrijving

Tarkus schreef:
Vond dit wel een mooie film, die me evenwel deed denken aan 'The Lord Of The Rings', maar dan wel iets minder goed van verhaal.
Maar de beelden zijn net zo mooi alsook de verschillende mythische figuren die ook in deze film opdraven.
Het genre is niet wat we gewend zijn van Jason Statham, maar ik vind dat hij het er aardig vanaf brengt.
En natuurlijk is de mooie Leelee Sobieski altijd wel een reden om de film te bekijken, en niet alleen om haar looks.

Ik vind dit nog steeds een redelijk goede film, zeker als je weet dat hij van Uwe Boll is, een regisseur die al wat misbaksels op zijn naam heeft staan.
Maar ik blijf dus bij mijn eerdere commentaar.

avatar van BlueJudaskiss
Had hier ook weinig problemen mee. Het duurde veel te lang, het had allemaal weinig om het lijf en de acteurs schmierden er welig op los maar slecht? Neuh. Matthew Lillard was erg leuk en sommige special effects waren bijna spectaculair te noemen. Geinig. Door wat ik van Uwe Boll als persoon heb gezien vind ik hem als persoon niet leuk, maar ik heb wel het gevoel dat het veel Uwe Boll-pesten om het pesten is.

House of the Dead en Alone in the Dark waren afschuwelijk en In the Name of the King is veel, veel, veel beter en dat verdient toch wel respect. Na het ook het prima Blubberella wil ik toch wel wat meer van Uwe Boll gaan gezien als maker van genre-films.

avatar van Thorak
Ik ben zéér benieuwd wat de scores zouden zijn als Uwe Boll eens een film onder een andere naam zou maken! Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat de gemiddelde scores dan direct aanzienlijk hoger uitvallen!

avatar van BlueJudaskiss
Thorak schreef:

Volkomen mee eens.

avatar van Sarasani
Wat een drama film.

avatar van Nicholas
Dat telepathische zwaardgevecht!

avatar van frolijve
Allemachtig, wat een slechte film! Een halfje voor de moeite

avatar van Tup&Joep
Ik irriteerde me vooral aan het tenenkrommende slechte acteerwerk. Het leek meer op een mislukte komedie. Statham volkomen miscast. Onbegrijpelijk. Paar aardige zwaardgevechten en wat leuke locaties tillen het werkje nog iets op. Verder bedroevend.

avatar van Elchapo
Pffff ik had het na een half uur al gezien: het lijkt heel wat maar tis nix....dat zwaardgevecht tussen de 2 magiërs.........man man man Kim op hè!!!!! Die Tarzan meisjes die slingeren tussen de bomen.die hele film leek een optelsom van: de matrix( de schijnbewegingen van ray liotta) the lord of the rings( de setting) highlander( de vliegende zwaarden). Ik heb de film afgekeken omdat mijn vrouw het wel een aardige film vond,maar als het aan mij had gelegen......1.5 star.

Deze mix van actie, fantasy, avontuur en Jason Statham is gebaseerd op een computerspel en dat levert zelden een goede film op.

Het verhaal draait om Farmer (Jason Statham), een eenvoudige familieman die zijn ontvoerde vrouw probeert te vinden. Tevens wil hij wraak nemen op de Krugs, de dierlijke krijgers die zijn zoon hebben vermoord.

De film (Uwe Boll's eigen versie van "The Lord of the Rings") is geregisseerd door Uwe Boll, die niet bepaald bekendstaat om het maken van meesterwerken, hoewel ik dat wel vindt van zijn Actie / Drama film "Rampage (2009)". Ook deze rolprent is, mede dankzij de houtige acterende cast (met o.a. de niet minste acteurs en actrices zoals Jason Statham, Leelee Sobieski, Ron Perlman, Kristanna Loken, Ray Liotta en Burt Reynolds), niet bepaald hoogstaand.

Het is ontzagwekkend hoe ondanks een budget van zestig miljoen dollar werkelijk alle aspecten van deze Fantasy / Avontuur film mislukt zijn, van script en acteerwerk tot montage en muziek. De film werd destijds genomineerd voor vijf "Golden Raspberry’s" en won de prijs voor slechtste regisseur.

avatar van Quentin
Toch is dit beter dan de twee LOTR sequels. Boll wint met verve van Jackson hier.

Goeie film en ook geen film om bij in slaap te valĺen, de effecten en het landschap is mooi uitgekozen

Voor mij krijgt deze een 6.5 tot 7.00