Bulletproof Monk (2003)

Actie / Komedie

geregisseerd door Paul Hunter
met Yun-Fat Chow, Seann William Scott en Jaime King

De film vertelt het verhaal van een mysterieuze onsterfelijke Tibetaanse kung-fu meester. Hij heeft de afgelopen 60 jaar de wereld rondgereisd om een antiek document te beschermen, dat de sleutel is tot ongelimiteerde macht. De monnik moet echter op zoek naar een nieuwe beschermer, en besluit de jonge Kar te gaan trainen. Samen proberen ze de wereld te beschermen door het document uit handen te houden van een slechte kung-fu meester.

avatar van jumpstylemovie
Iedereen die ontkent dat dit een Matrix ripoff is moet The Matrix en deze film even naast elkaar zetten. Uiteraard is het beste punt aan deze film Sean Wiliam Scott. Dankzij hem staat de film nog een beetje overeind. Verder maar een lompe film met integendeel tot The Matrix belabberde Special Effects.

dit word geen klassieker ik wil niet zeggen dat het een complete stomme film is, maar het is em gewoon niet schiet aan alles tekort om een topper te zijn. Mischien leuk tijdverdrijf als je in de gevangenis zit ofzo.

avatar van Zizzo
kinderfilm, die zullen dit wel spannend vinden, ik daaraan tegen vond het niet zo boeiend, Yum-Fat Chow (OMG!) was wel aardig, en het verhaal was verrassend en verfrissend, maar het word allemaal zo luchtig neerget voor de kids toch een redelijke actie SF film.

avatar van AjaxRulezzz
Goede film met heerlijke actie. Ik vind het niet echt een kinderfilm, daar zie je normaal niet echt actie in.

avatar van van duijn
Redelijk goede actie, niet slecht verhaal. Acteerwerk was niet zo goed maar voor de rest vermakelijke film.

avatar van the new guy
Anderhalve ster voor Seann William Scott alleen. De rest levert echt bizar slecht acteerwerk af. Een kungfu film waarbij de actie letterlijk aan een zijden draadje hangt. Dat is leuk in Charlie's Angels maar niet in een film met Chow in de hoofdrol.

Hele slechte beelden, rommelig verhaal en bizar slechte kungfu.

avatar van donkied
Scott redt de film. Maar het blijft echt helemaal niks

avatar van lars-pixar
Heerlijke actie film met goed en vermakelijk origineel verhaal.De special effect waren ook goed maar jammer dat ze op het eind die langzaam vertoonde.Af en toe gewoon even een glimlach meer niet.En het duo is erg goed.

Goede en leuke actiefilm.
Stukken beter dan wat ik had verwacht.
Heb er maar 1 € voor betaald, en hij is veel meer waard.
Ik was vanaf de eerste minuut geboeid door het verhaal, en dat tot de laatste minuut.

avatar van sofripa
Gemiddeld een losse flodder

Afgezien van een aantal stukjes fraaie vechtchoreografie en een aardig special effectje hier en daar is het behoorlijk mager. Acteren is door de bank genomen houtenklazen niveau. En het engels van Chow....Opzich wel een goede acteur die zich veel beter manifesteert in chinese films.

Dus, tis dat ik op de bank lag, en niet bij de afstandsbediening kon komen anders had ik toch wel doorgezapt. Een magere 2,5 ster

avatar van mnrk
Monk, you may be good, but you are not bulletproof.

Dit was gewoon een vermakelijke actie film van Paul Hunter....

Het verhaal is redelijk en de actie is in orde (niets bijzonders maar gewoon goed)...hetzelfde voor de 2 mannen (Yun-Fat Chow en Seann William Scott), ze spelen hun rol naar behoren .

avatar van SPT
SPT
Vond het ook een erg vermakelijke film, actie + humor was best aardig en dankzij Jaime King komt de film wat mij betreft op een ruime voldoende.

Dick2008
Ik dacht al aan het begin, dit wordt niks en dat werd het ook niet. Goh, het is nog een komedie ook, nou dat mag je er dan wel bij vertellen.
Magische toestanden met martial arts. Bombastisch gedoe en dat allemaal vanwege een rol. Maar de speciale effecten zijn slecht gedaan en veel te fantasierijk. 2.0