Good Luck Chuck (2007)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mark Helfrich
met Dane Cook, Jessica Alba en Dan Fogler

Chuck maakt het uit met zijn vriendin en al vrij snel hierna krijgt hij te horen dat ze de ware heeft gevonden en gaat trouwen. Met Chuck's nieuwe (ex)vriendin gebeurt hetzelfde. En zo herhaalt dit patroon zich. Het blijkt dat Chuck een soort geluksbrenger is voor alleenstaande jongedames. Ze willen allemaal met hem omgaan, om daarna de ware te vinden. Chuck echter moet een manier vinden om dit patroon te doorbreken en een vriendin voor zichzelf te houden.

• morgen om 20:30 uur op TV (RTL8)

avatar van Niqk
begrijp VOLKOMEN wat hij in jessica alba ziet.. snap het voor geen meter! wat zij in dane cook ziet

avatar van robje76
Zeer leuke komedie. Leuke scene's.

avatar van tal1b
man, echt gelachen, een must see voor de komedie liefhebber!

Leuke verassende komedie met een prachtige Alba. Vond Pinguins eigenlijk altijd al erg grappig.

avatar van TorresNL
Me kapot gelachen,
En op somige stukken extra x naar de wc maaar wel een aanrader om het een keer tezien

avatar van missl
Ik vind dit echt niet grappig.

geen hoogvlieger, maar wel een vermakelijke pretentieloze comedy. Vooral de manier waarop hij zijn vriendin probeert te behouden is erg vermakelijk.

avatar van tovertje86
3 sterren voor de gewone leuke film. Beetje flauw en dan een halve ster extra om anderhalf uur naar jessica alba te mogen kijken

avatar van CreativeStar
Leuke film .. wel doorsnee rom/kom maar idd. Jessica maakt veel goed.

3,5 *

Heb er zeker om moeten lachen, goeie tip voor als je niks te doen hebt!

avatar van Tiger007
missl schreef:
Ik vind dit echt niet grappig.

Mee eens!

Een film om te

Pastichio Rocker
Uitermate flauwe komedie. Jessica Alba en Dane Cook zijn aan elkaar gewaagd, want beiden hebben geen greintje acteertalent en komen over als een stel houten planken. Als komische noot hebben we ook nog de ranzige (jeugd)vriend van Chuck die geobsedeerd is door grote jopen en dit elke keer dat hij met zijn dikke zwetende kop in beeld is aan ons moet laten weten. Nou haha, wat een lol. De film bestaat verder uit een hoop sexgrappen die we al duizend keer eerder voorbij hebben zien komen (en beter!) plus wat schunnige beelden van Chuck die met iedereen het bed induikt. Beter dat je American Pie nog een keer uit de kast trekt dan dat je deze troep in je dvd-speler doet. Alleen voor mensen die niet al te veel eisen stellen aan een komedie en het warm krijgen van pinguins en/of Jessica Alba. 1*

avatar van Anouk.
Jeetje, wat een slechte film is dit. Ontzettend irritant hoe overdreven Dane Cook doet om Jessica Alba voor zich te houden, nog irritanter hoe gek zij is op pinguins, en het allerirritantst is nog wel die dikke vent die zijn beste vriend is/schijnt te zijn (wat dat voor vriend is, vraag ik me af, als ik zo met mijn vrienden om zou gaan zouden ze denk ik niet blij met me zijn), en die de hele tijd van die nare 'ik heb een obsessie voor vrouwlijke vormen' opmerkingen maakt.
Echt niet dat dit voor herhaling vatbaar is.

avatar van DeCol
Flauw, voorspelbaar maar voor een keertje zeker niet verkeerd. Ik heb er best wel om kunnen lachen. Er zijn mensen die de dikke vriend niet zo mogen maar hier heb ik nog het meest om kunnen lachen. Samen met mijn vriendin naar gekeken en zij vond hem ook leuk. Gewoon een leuk bankfilmpje.

avatar van VierkanteOogjes
Sluit me aan bij DeCol, reactie hierboven

Prima film om op zaterdagochtend met je vriendin in bed te kijken

avatar van mappi
mijn god; die scene tijdens de aftiteling :O

Een aangename verrassing.

Heb me goed vermaakt met deze film. Het verhaaltje is welliswaar dun, maar wordt leuk uitgewerkt, soms een tikkeltje overdreven. Er komen niet overdreven veel, maar zeker wel enkele leuke grappen langs.

Heel aardig acteerwerk van zowel Cook als Alba.

Gewoon lekker op een zondagmiddag op de bank kijken zonder er al te veel van te verwachten, dan heb je best een leuke film-middag.

Wat mij betreft bovengemiddeld, dus 3,5 sterren.

avatar van usr14112
Slappe film. Flauwe humor. Die dikke vriend was nog het leukst al toverde ook hij sporadisch slechts een glimlach op mijn mond. Nee, niks voor mij.

avatar van mikey
Pas op, 90% van de vrouwen gaan topless, behalve J.Alba.

avatar van arie-lex
echt een leuke film om samen met je date of partner te kijken beetje flauw maar wel echt lachen

avatar van Mezelf
Oke ik hoor hier vaak dat het een GRAPPIGE film is,
ik ga hem nu kijken.. hopelijk vind ik hem ook 'hilarisch'

reactie volgt....

avatar van Ceeda7
beuuuh

avatar van kimberlyVD
Niet slecht, niet slecht.
Gewoon een leuke romkom met de standaard elementen die toch boven de middelmaat uitsteekt.

avatar van notorious_kim
Ik had weeral eens zin in een romantische komedie, en dit was de eerste die ik tegenkwam.
Het verhaal kon me niet echt boeien, misschien komt dit een beetje door het overaanbod in dit genre, op de duur gaan ze allemaal wat op elkaar gaan lijken, en moet je dus als regisseur een beetje origineel uit de hoek komen, dat mistte ik hier.
De acteerprestaties waren ook niet echt denderend, Jessica Alba stelt me opnieuw teleur, de rest van de cast die ik nog niet zo goed kende, konden me ook niet overtuigen in hun rol.
Het was eens een ontspannend filmpje om te kijken, maar daar blijft het bij, eentje voor bij de grote hoop van middelmatige films.

Heb hiermee toch best wel kunnen lachen, hoor. Ok, die Cook speelt en ziet er uit als een natte dweil. Met iemand anders in de hoofdrol was dit zeker beter geweest. Alba is leuk om te zien maar een goeie actrice zal het natuurlijk nooit worden. Als haar personage aan het klungelen slaat, is het best grappig. En het personage van Fogler vond ik ook wel geestig. Voor wie houdt van platte humor, is dit een leuke film. Voor wie het iets meer niveau mag hebben, links laten liggen.

avatar van aburex
Leuke romantische komedie met de mooie Jessica Alba (prachtige vrouw). Heb me gedurende de 97 minuten geen moment verveeld alhoewel zoas elke romantische komedie het einde wel voorspelbaar is. De soms flauwe exgrappen moet je er maar bij nemen.

avatar van horrorfreak23
Echt leuke film om te zien. Heb ervan genoten. Ik denk ook dat deze film een van de romantischere scènes ooit heeft (voor mij dan. (wanneer zij een ringdoosje krijgt met daarin de perfecte steen) Dat deed me wel wat.

Keek wel goed weg, grappig, maar soms een beetje flauw... Over 't geheel minder slecht dan ik dacht, maar niet voor herhaling vatbaar voor mij.

leuke film
vanaf dat hij cam ontmoet vond ik het even ietsjes minder (die ongelukjes achter mekaar vond ik een beetje te flauw en was bang dat dat de rest van de film zou vullen) maar dat viel mee gelukkig.
verveelde geen moment

avatar van jan
jan
Aardige film, maar niks bijzonders