She's out of My League (2010)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jim Field Smith
met Jay Baruchel, Mike Vogel en Alice Eve

Kirk (Jay Baruchel), een normale jongen, ontmoet de perfecte vrouw en tegen alle verwachtingen in, valt ze ook nog voor hem. Kirk is in de zevende hemel, maar zijn gebrek aan zelfvertrouwen en zijn vrienden en familie die niet met de relatie meewerken, zijn storende factoren die een gevaar zijn voor Kirk's ''droom''.

avatar van JoeCabot
Ik wil niemand somber stemmen, maar “Valse hoop: the movie” was ook geen slechte titel geweest.

Anyway, als je het allemaal niet te serieus neemt is dit wel gewoon een erg fijne film. Olijke cast, vlotte dialogen, goed tempo: alle ingrediënten zijn aanwezig om 100 minuten achterover te leunen. De échte ster van deze film is natuurlijk T.J. Miller, aka Erlich Bachman uit Erlich Bachman. De rol van overzelfzekere loebas zit hem duidelijk als gegoten.

Voorts bestaat er geen twijfel over het doelpubliek. Noem dit gerust het mannelijke equivalent van een chick flick … een dick flick? Niet iedereen zal er even hard om lachen, maar ik heb me prima vermaakt met de lompe humor. Naar het einde toe glijdt de film jammer genoeg volledig weg richting karikatuur, ’t wordt zelfs een tikkeltje melig. Ach, voor een pretentieloze prent als dit zie ik dat graag door de vingers.

Bonuspunten om Kitty uit That 70s Show nog eens op te voeren. 3.5*

avatar van Noodless
Ach best wel te doen. Ik vond het concept van te hoog gegrepen liefdes wel leuk gebracht. Ik ben een 5 en zij is zeker een tien. De vrienden onder elkaar zorgen ervoor dat het vertrouwen helemaal een negatieve krik krijgt. Naarmate de film vordert, worden ze gelukkig positiever wat ook wel de meligheid dan weer in de hand werkt. Alice Eve is een leuke, slimme en mooie meid waarbij de affaire met Jay Baruchel toch wel heel ver gezocht is, ook al vraagt het concept van het verhaal dit bij de kijker om te aanvaarden. Beide hoofdrolspelers zorgen er wel voor dat je als kijker het nog wel gaat aannemen, maar de rol die Jay invult is toch overdreven. Niet zozeer het uiterlijk, maar ook het geklungel, zijn manier van doen, zijn afkomst, de familie en vooral zijn eigenwaarde. Ik zou zeggen heel wat negatieve punten om deze vrouw aan de haak te slaan. Maar het oogt wel allemaal luchtig en vermakelijk. Dit is de verdienste van de rest van de cast die de film voldoende entertainment biedt. Naar het einde toe wordt het helemaal zoet, maar dat zien we nog wel door de vingers gezien het verloop. 6/10

avatar van Gastel
Apatow rip-off. De groep vrienden zijn duidelijk understuddy's voor, laten we zeggen, Seth Rogen, Jonah Hill en James Franco.

Toch best wel vermakelijk door het leuke acteerwerk van Jay Baruchel

avatar van jippie2010
Aardig, maar dit soort films zijn gewoon mijn ding niet.
Maar deze romcom steekt net wat boven de rest uit wat mij betreft,
heb een aantal keren gelachen en dat is voor mij het hoogst haalbare in deze categorie ben ik bang. Krappe voldoende: *3.0

avatar van tommykonijn
Erg aangenaam tussendoortje. Dit had gemakkelijk heel ongrappig kunnen zijn, maar de film weet op enkele (en dan met name de 'pijnlijke') momenten daadwerkelijk op de lachspieren te werken. Het voorstellen van Molly, de eerste ontmoeting tussen Kirk en zijn schoonouders en het scheren van het schaamhaar... Het zijn stuk voor stuk geestige scènes. Jay Baruchel is geen wereldacteur, maar hij doet het leuk als stuntelend hoofdpersonage die er maar niet over uitkomt dat hij zo'n mooie dame aan de haak geslagen heeft. Zijn chemie met zowel Alice Eve als zijn soms erg droge vrienden komt goed uit de verf. Richting het einde wordt het allemaal wel wat te flauw en ongeloofwaardig, maar ik had toen al een dusdanig leuke film achter de rug dat ik me er niet meer aan kon storen. Qua humorsoort valt deze een beetje in dezelfde categorie als There's Something about Mary (1998). Niet voor iedereen dus, maar als je met dergelijke lompe (romantische) komedies overweg kunt, is deze film absoluut een aanrader.