• 8.606.145 stemmen

She's out of My League (2010)

Komedie / Romantiek | 104 minuten

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot She's out of My League

"When she's this hot, You get one shot."

Kirk (Jay Baruchel), een normale jongen, ontmoet de perfecte vrouw en tegen alle verwachtingen in, valt ze ook nog voor hem. Kirk is in de zevende hemel, maar zijn gebrek aan zelfvertrouwen en zijn vrienden en familie die niet met de relatie meewerken, zijn storende factoren die een gevaar zijn voor Kirk's ''droom''.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van JoeCabot

JoeCabot

Ik wil niemand somber stemmen, maar “Valse hoop: the movie” was ook geen slechte titel geweest.

Anyway, als je het allemaal niet te serieus neemt is dit wel gewoon een erg fijne film. Olijke cast, vlotte dialogen, goed tempo: alle ingrediënten zijn aanwezig om 100 minuten achterover te leunen. De échte ster van deze film is natuurlijk T.J. Miller, aka Erlich Bachman uit Erlich Bachman. De rol van overzelfzekere loebas zit hem duidelijk als gegoten.

Voorts bestaat er geen twijfel over het doelpubliek. Noem dit gerust het mannelijke equivalent van een chick flick … een dick flick? Niet iedereen zal er even hard om lachen, maar ik heb me prima vermaakt met de lompe humor. Naar het einde toe glijdt de film jammer genoeg volledig weg richting karikatuur, ’t wordt zelfs een tikkeltje melig. Ach, voor een pretentieloze prent als dit zie ik dat graag door de vingers.

Bonuspunten om Kitty uit That 70s Show nog eens op te voeren. 3.5*

avatar van Noodless

Noodless

Ach best wel te doen. Ik vond het concept van te hoog gegrepen liefdes wel leuk gebracht. Ik ben een 5 en zij is zeker een tien. De vrienden onder elkaar zorgen ervoor dat het vertrouwen helemaal een negatieve krik krijgt. Naarmate de film vordert, worden ze gelukkig positiever wat ook wel de meligheid dan weer in de hand werkt. Alice Eve is een leuke, slimme en mooie meid waarbij de affaire met Jay Baruchel toch wel heel ver gezocht is, ook al vraagt het concept van het verhaal dit bij de kijker om te aanvaarden. Beide hoofdrolspelers zorgen er wel voor dat je als kijker het nog wel gaat aannemen, maar de rol die Jay invult is toch overdreven. Niet zozeer het uiterlijk, maar ook het geklungel, zijn manier van doen, zijn afkomst, de familie en vooral zijn eigenwaarde. Ik zou zeggen heel wat negatieve punten om deze vrouw aan de haak te slaan. Maar het oogt wel allemaal luchtig en vermakelijk. Dit is de verdienste van de rest van de cast die de film voldoende entertainment biedt. Naar het einde toe wordt het helemaal zoet, maar dat zien we nog wel door de vingers gezien het verloop. 6/10

avatar van Gastel

Gastel

Apatow rip-off. De groep vrienden zijn duidelijk understuddy's voor, laten we zeggen, Seth Rogen, Jonah Hill en James Franco.

Toch best wel vermakelijk door het leuke acteerwerk van Jay Baruchel

avatar van jippie2010

jippie2010

Aardig, maar dit soort films zijn gewoon mijn ding niet.

Maar deze romcom steekt net wat boven de rest uit wat mij betreft,

heb een aantal keren gelachen en dat is voor mij het hoogst haalbare in deze categorie ben ik bang. Krappe voldoende: *3.0

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Erg aangenaam tussendoortje. Dit had gemakkelijk heel ongrappig kunnen zijn, maar de film weet op enkele (en dan met name de 'pijnlijke') momenten daadwerkelijk op de lachspieren te werken. Het voorstellen van Molly, de eerste ontmoeting tussen Kirk en zijn schoonouders en het scheren van het schaamhaar... Het zijn stuk voor stuk geestige scènes. Jay Baruchel is geen wereldacteur, maar hij doet het leuk als stuntelend hoofdpersonage die er maar niet over uitkomt dat hij zo'n mooie dame aan de haak geslagen heeft. Zijn chemie met zowel Alice Eve als zijn soms erg droge vrienden komt goed uit de verf. Richting het einde wordt het allemaal wel wat te flauw en ongeloofwaardig, maar ik had toen al een dusdanig leuke film achter de rug dat ik me er niet meer aan kon storen. Qua humorsoort valt deze een beetje in dezelfde categorie als There's Something about Mary (1998). Niet voor iedereen dus, maar als je met dergelijke lompe (romantische) komedies overweg kunt, is deze film absoluut een aanrader.

avatar van Shadowed

Shadowed

Neutraal filmpje.

Typisch het filmpje dat juist omdat het allemaal wat menselijker is wat omhoog gaat en wat meer uitstraalt. Al blijft dit op sommige stukken toch wel onnodig flauw, waarmee je 2 verschillende soorten humor voorgeschoteld krijgt die elkaar niet goed matchen.

Baruchel is echt wel geknipt voor zijn rol, en straalt waanzinnig veel uit waarmee ik regelmatig om heb kunnen lachen. Maar ook echt lachen, niet gniffelen of glimlachen. Dit kan ik niet zeggen van alle andere acteurs, vooral van T.J. Miller had ik echt meer verwacht, maar hij is weer de flauwe gozer.

Filmpje is wat voorspelbaar en doet weinig moeite om origineel uit de hoek te komen, maar vermaakt gelukkig wel en voert alles keurig uit. Hier en daar is de menselijkheid goed uitgewerkt en is de boodschap die in de film zit ook wel leuk en voldoende uitgewerkt.

Een iets betere Amerikaanse komedie uiteindelijk, die weet te vermaken en wel lief is, maar uiteindelijk nergens in uitblinkt. Er zijn geen echte romantische vonken voelbaar en op Baruchel na zit er vaak weinig charme in de karakters, maarja.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Vermakelijke puberale onzin. Een nerd krijgt een relatie met een prachtige vrouw en kan hier niet mee om gaan. Er komen een hoop grappen bij kijken, de ene leuker dan de andere, maar door het enthousiasme van de cast blijft het wel geestig. Ik moest toch een paar keer wel lachen en die speech in het vliegtuig was ondanks voorspelbaar wel weer lekker awkward leuk. Verwacht niks origineels, dat krijg je niet. Maar het kijkt prima weg.

avatar van Jeilloc

Jeilloc

"Jesus Christ on a corndog"

Rom-com met een happy ending en waarbij alle clichés uit de kast worden gehaald, op een goede manier.

Verrassend leuk, vooral het personage Devon.

avatar van Black Math

Black Math

Op bepaalde vlakken best aardig. De hoofdpersonen zijn sympathiek, en met name het side-kick karakter van TJ Miller is erg snedig en dus vermakelijk. Soms is de humor wel erg plat, maar weet desondanks soms toch nog wel grappig te zijn zoals bij de balscheerscène. Maar de eerste kennismaking met haar ouders is het wel voornamelijk ongemakkelijk.

Helaas is het acteerwerk van de mannelijke hoofdpersoon niet bepaald sterk, zo ééntonig hij mompelt. En het einde van de film ontspoort helemaal. Er wordt gedaan alsof alles van dit moment afhangt, terwijl hij ook gewoon een vlucht terug kan boeken ofzo.

Maar goed, er zitten een aantal aardige momenten in, waardoor het over het algemeen niet al te vervelend is. 2*.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Best oké.

Geen meesterwerk, maar wel een sympathieke komedie. Zeker het eerste uur komt eigenlijk alles goed uit de verf: de sul Jay Baruchel, zijn cliché vriendengroep, de marginale familie en Alice Eve als eye candy - een 10 voor de decolleté.

In z'n geheel is het ietsje minder 'vettig' dan ik had verwacht, al is zo'n scène waarin iemand z'n ballen scheert/ laat scheren niet verrassend voor dit genre.
Eindigen doet de film helaas niet bijster sterk. Het verplichte drama-momentje komt echt uit de lucht gevallen, gewoon omdat het moet en zodat er nadien nog een levenslesje onderwezen kan worden. Dat is wat flauw, maar kom. Verstand op een laag pitje en dan is het wat mij betreft een degelijke afsluiter van een late zondagavond.

avatar van Eric001

Eric001

• 2062 stemmen

Niet echt leuk en een erg slap eind.