Into the Blue (2005)

Actie / Avontuur

geregisseerd door John Stockwell
met Paul Walker, Jessica Alba en Josh Brolin

In de diepe, van haaien vergeven wateren van de Bahama's ontdekken vier jonge duikers per toeval een legendarisch scheepswrak waarin naar verluidt voor miljoenen euro's aan goud begraven ligt. Ze denken dat hun dromen over het vinden van een verborgen schat waarheid geworden zijn. Maar wanneer ze vlakbij het schip ook een vliegtuigwrak met een illegale cargo vinden komen ze echter in de problemen. De vracht behoort namelijk toe aan een grote drugshandelaar.

avatar van Beertje45
onlangs pas gezien, had wat mijn twijfels bij het zien van die cover, dacht dat het alleen maar zou gaan om Jessica Alba in een badpakkenshow. Heb me vergist, een aardige, spannende film.

Niet slecht maar zeker ook geen uitschieter. Veel beter dan het tweede deel.
Eigenlijk wou ik 2,5 geven, maar voor Jessica Alba maak ik er 3 van.

avatar van Phantasm
Film met redelijk verhaal en aardige onderwaterbeelden, leuk voor een keertje.

avatar van kalehein
Jessica!!!!
Zo dadelijk weer een keertje kijken.

avatar van jippie2010
ik heb ook een zwak voor Jessica, dus daarom een half puntje extra: *3,5

avatar van AC1
AC1
Mooie locaties en toch geen mooie beelden kunnen voorschotelen ... dat op zich is een verdienste!

avatar van kuiponok
Prachtige (onder water) beelden natuurlijk, mooie vrouwen (vooral Alba, al mag Ashley Scott er ook wel zijn ), redelijk verhaal, dus al met al een voldoende.

Ik heb deze film nog nooit gezien en eigenlijk best jammer (ook wel vreemd) want de film is best vermakelijk. Het verhaal was best leuk gevonden en met de uitvoering zat het ook wel goed. Maar wat deze film vooral vermakelijk maakt zijn de vele prachtige gemaakte onderwaterbeelden (deze film zou er in 3D zeer fraai uitzien) en de omgeving van de Bahama's (en dan met name in de eerste 30 minuten). De cast is overigens best indrukwekkend en bevat een aantal bekende acteurs en actrices die het leuk deden. Zoals iemand hierboven ook al zegt mag behalve Jessica Alba ook Ashley Scott er best wezen. Al met al heb ik me gewoon goed vermaakt met deze leuke avonturen film.

avatar van smoozycat
Prima film met mooie beelden

avatar van Icer
Aardige film, maar was het niet wat stil in de machinekamer van het schip?

avatar van MichaelMovie
Aardig filmpje die mij bleef boeien en aangenaam was om te volgen.
Vooral door Jessica Alba die een prachtvrouw is
De beelden op de Bahama's en in het water waren ook een meerwaarde voor de film, want je waande je er ter plaatse.

avatar van .Fee.
Ter ere van Paul Walker deze film eindelijk eens bekeken. Leuk verhaal, mooie man (!) maar het was natuurlijk allemaal vrij onrealistisch met een belachelijk happy end.
Verder wel genoten van Paul Walker himself natuurlijk én van de mooie scene waarin Paul Van Dyk's 'Time of our lives' voorbij kwam. Mooi gedaan, maar bittersweet wetende wat er met Paul Walker is gebeurd...

Een visueel sterke film met bijzonder mooie mensen, zon, zomer, een prachtig gebied en nog meer lekkers, die je daarom al in de juiste stemming bracht. Helaas gebeurde er verder, zeker in de eerste helft, niet veel bijzonders. Het verhaal was eentonig, vervelend en uiterst voorspelbaar. Gelukkig viel er verderop ietsjes meer te beleven. Paul walker zag er lekker, gespierd en gebruind uit; van zijn personage was weinig te maken; speltechnisch was hij sowieso nogal blasé. De onderwateropnames waren werkelijk indrukwekkend.

avatar van blurp194
Aardig filmpje, maar wel erg cliché - alle verplichte ingrediënten komen zonder enige verrassing langs. Echt spannend wordt het daarbij niet, er wordt ook nogal leentjebuur gespeeld met het oude voorbeeld van dit genre - The Deep (1977), maar het niveau van die film wordt nergens gehaald.

Wel leuk kijken, mooie beelden onderwater met mooi blauw water, leuke vissen en Jessica Alba.

avatar van terschelling
Wat moet ik hier toch vaak de term 'aardig' lezen. Dan komt een film bij mij niet aan drie punten of hoger. ( Maar ieder het zijne)
Vandaag de dag is het niet zo moeilijk een paar mooie plaatjes te schieten in een zee zo transparant dat onze Noordzee er een modderpoel bij lijkt.
Verblind door deze schoonheid ziet niemand dat als men met z'n vieren voor het eerst gaat snorkelen er een snelle afwisseling is van brilletje met...... en dan weer hoepla brilletje zonder snorkell.
Dat is bijna net zo'n misser als Gladiator met een polshorloge om!!( bij wijze van spreken)
Het eind is afgeraffeld en de tot dan zeer slap spelende hoofdrolspeler wordt ineens de held. Ook het slot is zoet, suikerzoet!

avatar van blurp194
terschelling schreef:

Ik vond dit nou echt een schoolvoorbeeld van een 'aardige' film. Leuk om te kijken, morgen weer vergeten, niks bijzonders. En ja, er worden teleurstellend veel 'aardige' films geproduceerd, dus ik gebruik dat woord wel eens vaker. Dat staat overigens ietwat los van de score die ik dan geef, hoewel een 'aardige' film niet gauw 0.5 of 5 zal krijgen...

avatar van Smallprint84
Een prima actie-thriller met een goed spelende Walker (RIP) en Alba (what a beauty).
Ik vond t vooral mooi toen ze die Ashley Scott de mond snoerde: ''Hou toch je klep, cokeh***.''
Wat een irritant personage zeg!

avatar van Smallprint84
Verder wel ironisch dat Walker hier wederom een personage speelde die een irritante broer heeft, die zich altijd in de nesten weet te werken.
Zie Joy Ride (2001)

avatar van Smallprint84
Was er dus ook niet rouwig om toen die truttebel aangevreten werd door een haai.
Boontje komt om zn loontje!

avatar van Pasadena
Prima filmpje voor de maandagavond, ik heb me zeker wel vermaakt. Prachtige beelden en het hele zomerse beach vakantie sfeertje voelt heerlijk aan. Mevrouw Alba zorgt voor een extra prettige sfeer alleen al door haar verschijning, maar acteert ook nog eens prima. Beachboy Walker speelt hier eigenlijk het type dat hij zoveel vaker speelt, maar is er geknipt voor, prima gedaan. De rol van Caan vind ik niet zo ok, iets te dik aangezet en zo clichematig. Brolin zit ook weer goed in zijn rol en het geheel speelt lekker weg.

Geen topper, maar dat hoeft voor mij ook niet. Als ik een film kijk en niet steeds ga denken over wat ik morgen ga eten, of behoefte krijg om mijn mail te checken dan grijpt het me in ieder geval blijkbaar genoeg om mijn aandacht vast te houden, dan is het in ieder geval (ruim) voldoende.

Ik weet niet of ik mail heb en wat ik morgen ga eten dus...

Prettig. 3,5*

Dick2008
Niks beters geworden dan vorige keer. Op zich wel een prestatie om zo lang onder water te blijven (zonder duikuitrusting). Gewoon een schatgraversavontuur in een modern jasje waar ze 110 minuten voor nodig hebben. Ik vind de cast maar matig en een uitvoerig langdradig verhaal waar er op het einde nog wat actie tegenaan wordt gegooid maar het oogt allemaal houterig. De onderwateropnamen blijven prachtig maar dat is het zo'n beetje. (Kan je net zo goed een documentaire bekijken). 2.0

avatar van IH88
Into the Blue

Redelijke film. Mooie locaties, schitterende onderwaterscènes, Jessica Alba… Het is geen verschrikkelijke film om naar te kijken. Jammer genoeg is er wat minder aandacht besteedt aan het script. Het stelt allemaal niet zo heel veel voor en het duurt lang voordat het spannend wordt. De film kabbelt rustig voort zonder iets van urgentie of spanning. Pas op het laatst komt de film op gang, maar dan is het al te laat.

een goeie film.heb me prima vermaakt.mooi locaties.en een goeie cast.

avatar van Vilmkritikus
Jessica Alba in bikini maakt een hoop goed ik heb me prima vermaakt

avatar van horizons
<blub>. Verhaal is een hoop onzin en puinhoop bij elkaar, het acteren vind je ook terug in die hoop. Maar de beelden maken gelukkig veel goed en die ene hap had ik niet zo zien aankomen.

avatar van missl
Vermakelijke avonturenfilm met mooie mensen en genoeg verhaal.

avatar van Elchapo
Gisteravond maar eens op TV bekeken.best spannend,mooie onderwater beelden maar bijna 10 min. Onder water blijven zonder zuurstof???? 3stars.

avatar van PapaBeartje
Leuke film, die bij het kijken de vakantiegevoelens doet triggeren. Fantastische mooie onderwaterbeelden, van prachtige allerlei soorten vissen/koraal. Ook de opname locaties sprongen eruit, en gaven een lekker zomers sfeertje. Jessica Alba, is werkelijk een lust voor het oog. Ook is er aan de dames gedacht, met een goed uitziende Paul Walker. Het verhaal begon vrij spannend, maar zwakte het laatste half uur na mijn mening erg af. Het begon allemaal wat over the top te worden.

avatar van Gang_Star
Nee, niet echt de gehoopte film. De film lijkt namelijk grotendeels meer op een avonturenfilm dan een actiefilm. De opbouw duurt vrij lang voordat er actie plaats vind. De onderwaterbeelden waren mooi, en vooral in combinatie met de nodige bewoners in het water, zorgen voor een mooie visuele film die op het gebied van actie flink teleurstelt. Dat komt veel te laat op gang, en het grootste gedeelte gebeurde pas aan het einde van de film. Paul Walker speelde wat mij betreft vaak in interessante films, maar dit vond ik helaas één van de mindere films die ik van hem heb gezien. Qua cast zit het dan wel goed, met onder meer Jessica Alba als eye-candy.

avatar van Shadowed
Niet bijzonder.

Ja, de film trekt wel wat publiek om een paar redenen, Walker en Alba in bikini. Alba is dan ook wel een plaatje hier, al zijn haar acteerkunsten niet om over naar huis te schrijven. Ze staat er eigenlijk ook alleen maar voor haar uiterlijk.

De film kent mooie onderwaterscenes die de film wat omhoog helpen. Het verhaal is vrij standaard en de actie is wat saai. Op een paar mooie onderwater actiescènes heb je het dan ook weer gehad. Brolin is ook niet heel bijzonder bezig.

Walker doet het keurig, maar weet de film voor mij niet over de streep te trekken. Mwa acteerwerk, mooie onderwaterbeelden en ok actie. Er had wel wat meer natuur voor mij in gemogen, zoals meer haaien of meer de Bahama's, prachtig land.

Al bij al een redelijk filmpje dat nergens echt bijzonder is. Wel leuk om een keertje in de zomer te kijken.