• 10.595 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: John Stockwell

Met onder meer: Paul Walker, Jessica Alba en Josh Brolin

Gesproken taal: Engels

Plot Into the Blue

"Treasure has its price."

In de diepe, van haaien vergeven wateren van de Bahama's ontdekken vier jonge duikers per toeval een legendarisch scheepswrak waarin naar verluidt voor miljoenen euro's aan goud begraven ligt. Ze denken dat hun dromen over het vinden van een verborgen schat waarheid geworden zijn. Maar wanneer ze vlakbij het schip ook een vliegtuigwrak met een illegale cargo vinden komen ze echter in de problemen. De vracht behoort namelijk toe aan een grote drugshandelaar.

avatar van Foose

Foose

Mweh.

Op de leuke onderwater beelden in het begin van de film na, zakt deze film heel snel weg.

Walker was zoals altijd wel nog oké, maar Scott Caan irriteert me mateloos. De man kan in de verste verte niet tippen aan zijn vader, allicht ook de enige reden waarom hij het tot Hollywood acteur geschopt heeft.

avatar van Pollypeachum1

Pollypeachum1

Erg fijn om naar Paul Walker te kijken en Tyson Beckford had wat mij betreft veeeeel vaker in beeld mogen komen, maar veel meer dan een mooie-mensen-en-mooie-opnames-film is het niet. Halverwege verslapte mijn aandacht, omdat het geen boeiend verhaal is.

avatar van Brabants

Brabants

• 2008 stemmen

Into the Blue is een prima actiefilm volgens de boekjes. Weet nergens stout te worden en had voor mij dan ook regelmatig wat gaapmomentjes.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Standaard.

De casting van Paul Walker en Jessica Alba is een schot in de roos: midden jaren 2000 vond je wellicht geen perfectere lijven in Hollywood, of toch niet in combinatie met de bekendheid die ze toen net hadden vergaard. Bon, Hun perfecte lijven hebben ze mee, hun acteertalent wat minder. Zeker Alba is toch vaak erg pover.

Niet dat het echt veel uitmaakt. Into the Blue is een rechttoe rechtaan Hollywoodfilmpje; een beetje actie aan zee en dat is het dan ook. Spannend (of ontspannend) is het niet per se, daarvoor is het te formulematig en Alba en Walker hebben onderling nu ook niet dat soort chemie dat de film sowieso al vooruit zou helpen.