Into the Blue 2: The Reef (2009)

Actie

geregisseerd door Stephen Herek
met Chris Carmack, Laura Vandervoort en Audrina Patridge

De film vertelt het verhaal van scuba-duikers Sebastion en Dani, een sexy paar dat veel geld aangeboden krijgt in ruil voor het begeleiden van duikexcursies langs een gevaarlijk Hawaïaans rif. Aan de hand van dubieuze klanten wordt het jonge paar in gevaar gebracht en uiteindelijk zwaar op de proef gesteld wat betreft hun duikervaring, hun liefde en de wil om te leven.

avatar van StickStickly
haha.
lijkt me een slechte film.
maarja, vooroordelen, hé.
heeft deze in de bios gedraaid?

avatar van DonOswaldo
StickStickly schreef:
haha.
lijkt me een slechte film.
maarja, vooroordelen, hé.
heeft deze in de bios gedraaid?

Nope, en is inderdaad ook geen goede film, hooguit een wegkijkertje.

avatar van mnrk
Dit 2e deel haalt het niet bij het veel betere 1e deel.

Er ontbreekt veel actie in dit deel, wel zijn de onderwater beelden oke.

Ook de acteurs zijn niet erg sterk in hun rol, maar de dame's ( Audrina Patridge (Hills) en Laura Vandervoort ) maken dat wel weer goed met hun verschijning.

Ik had toch wel meer verhaal verwacht met zo'n onderwerp als een kernbom.

avatar van Decec
Ik vond leuke actiefilm! Ik geef toch cijfer 3,5

avatar van gi30171
Wat een superzwak vervolg op deel 1

avatar van Kr!kke
Minder als het eerste deel, maar zo slecht vond ik deze helemaal niet. Ik ben dan ook verbaasd over het lage gemiddelde dat deze film hier krijgt.

Het verhaal is nog redelijk, al heb je wel het gevoel van "dit heb ik al eens gezien". Verder zijn er nog fraaie beelden van de plaatselijke fauna en flora en...euh... andere wonderen der natuur.
Deze cast kan uiteraard niet opboksen tegen de geweldige Paul Walker en Jessica Alba, maar de cast doet het toch nog aardig in deze film vond ik.

Al bij al een leuke film dus die gewoonweg lekker wegkijkt.

avatar van Gang_Star
Al met al is het net niet met deze film. Iets te zwak. Matig tweede deel, maar redelijk te kijken.

avatar van daxclusive
Matige film, niet beter dan deel 1.

avatar van El ralpho
Standaardklets.

Wat niet perse altijd een negatief punt hoeft te zijn. Die uitspraak houdt namelijk echt niet in dat dit 2e deel niet eens in de schaduw van het eerste deel zou mogen komen te staan. Zo bijzonder was die film op de verschijning van Alba na namelijk ook niet Deze film heeft in feite hetzelfde recept als zijn voorganger; het geheel roept een lekker zomers sfeertje op, de film zit vol vrouwelijk schoon en een beach hunk voor de dames en dit alles wordt gecombineerd met een vleugje avontuur. Met de nadruk op vleugje want het geheel moet natuurlijk wel luchtig genoeg blijven in de ogen van de makers.

Alleen in het laatste half uurtje van de film wordt er een tandje bijgeschakeld. In dit laatste halfuur is er een redelijke spanningsboog te bekennen ook al blijft het uiterst ongeloofwaardig allemaal. Voor je als kijker bij de ''climax'' aanbelandt bent moet je echter eerst door een bijzonder langdradige nietszeggende opbouw van een uur heen. De film biedt je dan mooie plaatjes; maar voor de rest gebeurd er weinig tot niets.
De kijker krijgt ook te maken met nietszeggende sub plotjes zoals de ruzie tussen een bevriend stelletje, en de competitiestrijd die Sebastion met een concurrerende duik instructeur heeft deze worden alleen maar ingezet om de film aan zijn speelduur van 1,5 uur te kunnen laten komen en voelen saai en overbodig aan.

Al met al is deze film op alle fronten net wat minder dan zijn eerste deel, maar meer dan een half sterretje zal het volgens mij niet schelen..Binnenkort deel 1 maar eens herbekijken en zien wat daar na een 2e kijkbeurt voor een beoordeling uitrolt.

Nu echter voor dit 2e deel:

avatar van DjFrankie
Aardige film, geen hoogstaande maar wel vermakelijk en kijkt lekker weg.

avatar van galaxydriver32
daxclusive schreef:
Matige film, niet beter dan deel 1.

1,5* is niet matig maar gewoon slecht

avatar van Phantasm
De 1-ste helft van de film vond ik eigenlijk niet om aan te zien, de 2-de helft was nog te pruimen, vooruit, een hele kleine **.

avatar van kuiponok
Middelmatig filmpje, bijna een voldoende...

avatar van Aapje81
Het eerste deel heb ik nooit gezien maar dit is geen onaardige B-film. De mooie Laura Vandervoort was voor mij de voornaamste reden om te kijken en zij stelt zeker niet teleur. De rest van de cast is ok en het verhaaltje kan er mee door. De film stelt niet veel voor maar het is onderhoudend genoeg en Laura Vandervoort blijft een groot pluspunt.

Gemiddeld.