• 8.298.543 stemmen

The Girl from the Song (2017)

Drama / Muziek | 102 minuten

Genre: Drama / Muziek

Alternatieve titel: La Chica de la Canción

Oorsprong: Spanje

Geregisseerd door: Ibai Abad

Met onder meer: Lewis Rainer, Joséphine Berry en Charlotte Atkinson

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot The Girl from the Song

Eric is een ambitieuze jonge muzikant die in Londen woont. Zijn leven verandert wanneer hij Jo ontmoet, een impulsief, vreugdevol mooi meisje, dat in alle opzichten zijn tegenpool is. De twee worden verliefd op elkaar. Maar op een dag verdwijnt Jo. Eric ontdekt dat ze op Burning Man zit met haar ex Alex, en haar vriendin Penelope die vaak voor problemen zorgt. Uit vrees dat hij haar voor altijd kan verliezen, begint Eric een chaotische tocht om haar terug te winnen.

image

Social Media

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Best wel een fijne verrassing. De film voelt oprecht en bij vlagen eigenzinnig. Met name de vele nachtbeelden op Burning Man zijn erg fraai. Het wist me allemaal niet constant bij de les te houden, vooral op het dramavlak houdt het niet over, maar gelukkig was er op die momenten de mooie Joséphine Berry om met holle ogen naar te staren.

Prima middenmoter.

avatar van frans123

frans123

Weet niet goed wat ik met deze film aan moest. Wilde steeds stoppen. te weinig echt drama. Je ziet de loop van het verhaal, het einde al mijlenver aankomen.Jo is een onafhankelijke vrijbuiter... En de afloop interesseerde me niks.. En wat een onzinnig feest met al die verklede idioten..Welk feest????Ik heb daar niks van gezien dat ik dacht"daar moet ik naar toe...wat gebeurde er eigenlijk meer dan in gekke auto's rijden en verkleed fietsen?/Trouwens het gedeelte bij het Feest, was veel te lang en voegde niks toe...Ach eigenlijk zonde van je tijd

avatar van blurp194

blurp194

Nogal voorspelbaar, maar wel leuk kijken in deze film die zich voor een best groot deel op het Burning Man festival afspeelt. En de liedjes die gitaarmans opvoert zijn goed gekozen en met gevoel gebracht. Het moet er misschien het moment voor zijn, maar bij mij viel de film erg goed. De cast was me niet bekend, maar zet goede en geloofwaardige personages neer. Al zijn die personages zelf misschien wat leeghoofdig en dun, dat dan weer wel.

avatar van IH88

IH88

Love Will Tear Us Apart

Leuk. The Girl from the Song voelt aan alle kanten fris aan, en de eigenzinnige stijl van Ibai Abad levert zeker het eerste gedeelte een zeer fijne film op. De chemie tussen Rainer en Berry, de eerste kennismaking, Rainer die een nummer van Joy Division zingt etc. Het kan allemaal slechter. Zodra het verhaal zich verplaats naar Nevada/Burning Man wordt het wat minder, maar de mooie beelden en de luchtige vibe vergoeden veel. Het acteerspel van Rainer en Berry blijft ook sterk. Abad durft met het einde gelukkig wat van de platgebaande paden af te wijken, en de filmtitel The Girl from the Song wordt zeer letterlijk genomen. Mooi!

avatar van Collins

Collins

Fijne frisse eerste helft. Ok, wel met een doorsnee verhaaltje, maar ook met grappige en snelle dialogen en met frisse snelle scènewisselingen. Een beetje de standaard romcom, maar dan iets prikkelender, iets speelser, iets levendiger.

De tweede helft van de film die zich afspeelt op een evenement dat Burning Man wordt genoemd, is wat surrealistisch van aard. Tegen de kleurrijke achtergrond van dit festival waar zaken als kunstzinnigheid, vrije expressie en feestvieren gepromoot worden, komen de liefdesperikelen ook in een wat surrealistische sfeer terecht. De film verschiet daar van kleur en deint mee op de trage golven van de Burning Man. Van de sprankelende frisheid uit de eerste helft is nauwelijks iets over.

Verhaaltechnisch valt er niet veel meer te genieten. Sfeertechnisch echter wel. De onwerkelijke setting leent zich er goed voor. Ook de vele long shots van de personages in de stoffige lege woestijn brengen een prachtig sfeerbeeld in de film. Gevoelens van verlorenheid, eenzaamheid en onzekerheid worden op die manier heel sfeervol benadrukt. Mooie plaatjes zijn het. De esoterische muziek eronder maakt het dramatische effect compleet. En ja, dat klinkt misschien allemaal wel heel kitscherig, maar doordat de beelden ook iets rauws blijven uitstralen is het dat niet.

De twee hoofdpersonages zijn best leuk. De nerdishe en onzekere Rainer en de verrukkelijke Berry doen het stereotypisch goed. Wel jammer, dat hun personages inhoudelijk eigenlijk vanaf de eerste kennismaking al zijn gegrondvest en onverwachte karakterontplooiing verder uitblijft. Beetje meer ontwikkeling in de karakters en in dramatisch opzicht had van mij gemogen.

BBarbie

Allicht tot mijn schande moet ik bekennen, dat ik tot het zien van deze film nog nooit gehoord had van het Burning Man festival, terwijl dat zo op het eerste gezicht bij mij toch dierbare herinneringen oproept aan de fleurige subcultuur eind jaren 60, begin jaren 70 toen ik niet alleen jonger was, maar ook een stuk optimistischer over de toekomst.

Regisseur Ibai Abad gebruikt het kleurrijke festival als achtergrond voor de moeizame knipperlichtrelatie tussen een ietwat introverte muzikant en een vrijgevochten jonge vrouw. Een alleraardigste film, die wat mij betreft best anders had mogen aflopen.
De protagonisten —allebei nieuw voor mij— hebben mij aangenaam verrast, net als de soundtrack trouwens.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Eens met de drie bovenstaande berichten van BBarbie, Collins en IH88 - ik heb er eigenlijk niet zoveel aan toe te voegen.

Een foutloze eerste helft in Londen, gevolgd door een op verhaalgebied wat dunne tweede helft die dan wel weer heel veel punten scoort op sfeer, spel en soundtrack. Ontzettend mooi einde, en de rol van de taxi-chauffeur vond ik erg leuk. Zo'n film die voorbij vliegt.