Good Luck Chuck (2007)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mark Helfrich
met Dane Cook, Jessica Alba en Dan Fogler

Chuck maakt het uit met zijn vriendin en al vrij snel hierna krijgt hij te horen dat ze de ware heeft gevonden en gaat trouwen. Met Chuck's nieuwe (ex)vriendin gebeurt hetzelfde. En zo herhaalt dit patroon zich. Het blijkt dat Chuck een soort geluksbrenger is voor alleenstaande jongedames. Ze willen allemaal met hem omgaan, om daarna de ware te vinden. Chuck echter moet een manier vinden om dit patroon te doorbreken en een vriendin voor zichzelf te houden.

• morgen om 20:30 uur op TV (RTL8)

kimberlyVD schreef:
Niet slecht, niet slecht.
Gewoon een leuke romkom met de standaard elementen die toch boven de middelmaat uitsteekt.
klopt, dit is wel een humor waar dane cook tot zijn recht komt.

Te flauw voor woorden. Een film voor tieners. Slecht geacteerd, goedkope humor, langdradig, voorspelbaar....kortom 1*

avatar van Delvenaartje
Heb gelachen om deze film, zitten wel leuke stukken in.
Zoiezo kan ik wel lachen om het acteerwerk van Dane Cook.

Aanrader als je gewoon eens een avondje wil lachen

avatar van Jessen0wnt
Leuke wegkijker, grappig op een flauwe manier. Nogal seksistische film, een soort American Pie-romantische komedie. Nogal vaag in ieder geval. Ik kon er soms wel om lachen, de grappen kon je natuurlijk al van te voren bedenken, en alles is voorspelbaar. Jessica Alba blijft leuk om naar te kijken, en is opzich wel grappig. Toch wel leuk om effe te kijken op een saaie woensdagavond.

2 sterren, hoogste wat ik eruit kan halen.

avatar van nuzjan
Leuke comedie, ben blij dat ik hem toch maar heb gekeken. Heb soms erg goed gelachen, de humor zat er wel goed in en Dane Cook is hier ook erg grappig. Moet wel zeggen dat de acteerwerk soms matig was en wel wat beter kon. En voor de rest beetje te veel soort seksistische scenes voor een film die om 20:30 begint.

Maar alles bij elkaar was het een zeker goed vermakelijke film. 3 sterren zijn hier wel verdient.

avatar van jumpstylemovie
Fantastische film. Eindelijk weer een keer echt kunnen genieten van een oversexte komedie film

Goed acteerwerk, leuk verhaal... Gewoon een erg leuke film.

(20:30 was wel een beetje een raar tijdstip voor deze film)

avatar van Serendipty
Een absoluut aanrader als je weinig zin heb in een ingewikkeld verhaal.

Een absoluut simpel, origineel en hilarisch verhaal. Het is dan ook vermakelijk om naar het grote hart van chuck te kijken en naar de stuntelige ware.

Veel grappiger dan ik had verwacht.
Alhoewel het flinterdunne verhaal nog dunner is dan victoria beckham is het door de goede grappen toch nog vermakelijk.

avatar van ILDIB
Genoeg leuke momenten, had iets korter gemogen.

avatar van Katharina
Op zich wel een leuke film voor een keertje, maar een nadeel vond ik dat je die blote borsten en standjes constant zag.

avatar van m1701
Erg leuke comedy
Grappig verhaal (natuurlijk beetje standaard) maar de grappen waren ook erg om te lachen! Dan Cook maakte de film leuk. Vond Alba niet zo heel veel toevoegen.

3,5* maar dan vooral voor de Tieten en Tanden mannen

avatar van nuzjan
Katharina schreef:

Klopt, vindt dat ook niet kunnen voor een film die om 20:30 begint.

Dit helpt mij herinneren hoe slecht film ook alweer kon zijn: 1.00 (1.00)
Wat deze prent in mijn inmiddels uit de hand gelopen filmcollectie heeft te zoeken is me werkelijk een raadsel. Na nog geen vijf minuten aan beeldmateriaal had ik al in de gaten waar het met deze prent heen ging en het zou vervolgens alleen nog maar slechter worden. Schaamteloze (sex)grappen waar ik de humor in elk geval nooit van kon inzien en vergezochte taferelen die kant noch wal raken zijn de twee schaarse stokpaardjes waar Good Luck Chuck het van moet hebben. Dat is uiteraard niet genoeg, zeker niet als de onbehouwen cast er ook nog eens een puinhoop van maakt. Het noemen van de woorden dialoog en cinematografie is daarnaast al te veel eer en vraag ik mij af hoe de prent aan dit bizarre gemiddelde komt dat American Pie achtige waarden aanneemt. Komop zeg, deze prent mag de voeten niet eens kussen van American Pie 1, 2 en 3; hoe flauw ik die films ook vond..... Maar ja, blijkbaar houdt het publiek hier toch van, hoe onbegrijpelijk dat ook voor mij is......

AHWA
Lekker niets aan de hand filmpje.

Dane Cook, hit en miss, dat lijkt me een passende omschrijving. Soms is hij vreselijk onleuk, maar soms toch weer wel. Zo deed hij het prima in Dan In Real Life, en ook een standupshow die ik ooit heb gezien, was prima. Hier is hij ook goed gecast.

Die dikke vriend van hem was een stuk leuker in Fanboys, waar hij een veel jonger iemand speelt overigens, hij was het minpunt aan de film. Toch zaten er genoeg leuke dingen in. Alba is ten eerste beeldschoon, maar ook haar onhandige gedrag was grappig. Vooral de scene waarin ze het gaan doen en het halve huis afbreken is leuk gedaan.

Ook die broer van haar uit 30 Rock is grappig.
Dit is typisch zo'n filmpje met een voorspelbaar verhaal, maar dankzij de leuke invulling kan er voor mij best een voldoende vanaf.

Zonder zever de slechtste film die ik ooit heb gezien.

avatar van flipflop
Dan heb je waarschijnlijk bar weinig films in dit genre gezien want deze was nog prima te pruimen.

avatar van ExToR
Vond het eigenlijk nog best een leuke film om te bekijken. Dit kwam natuurlijk onder andere door jessica alba, maar ook door de humor (ik houd van droge humor). Het verhaal was (uiteraard) erg voorspelbaar en vrij cliché, maar de uitvoering was leuk.

Leuke film voor een doordeweeks avondje, niet veel bijzonders, wel grappig.

avatar van MovieHolic
Irritant is het woord dat maar bij me bleef opkomen.
Niet mijn film.

avatar van Sarasani
Simpel weg kijkertje.

Wat een heerlijke film haha.
Heb best vaak in een deuk gelegen en dat hoort een film als dit te doen.
Ik ging vooral kapot tijdens de aftiteling met die knuffel en ook toen hij zich ging voldouwen met drank toen hij met die dikzak zat, heerlijk.

3.5 ster

avatar van Courtes
Jessica Alba en een romantische komedie, zou genoeg moeten zijn voor een sterrentopper, toch?

Nou.. niks is minder waar. Het idee was nog wel leuk,dat iedereen na hem de ware zou vinden,alleen een beetje jammer dat in de helft van de film, ze allebei verschrikkelijk irritant waren.
De klungelige alba ( wtf ), en die jongen die zo overdreven, tegen het genante aan druk was voor 10 minuten lang maakt deze film tot een 2.5

avatar van donkied
Zeer leuke film. Veel leuker dan ik had gedacht.
Begin wel een beetje fan te worden van Dane Cook. En tja, wie kijkt er nu niet graag naar Alba .

avatar van Cleanshot
Leuke komedie. Ik heb niet krom gelegen van het lachen maar er zaten wel degelijk wat lach en slapstick momentjes in .
Jessica Alba= altijd goed in lingerie.
Geen weggegooide 96 mins geweest

avatar van TimZor
Vooral vanwege dat ik niets verwacht had, verrasde deze film me behoorlijk. Was leuk bedacht en leuk gebracht. De naar mijn idee meestal irritante Cook, viel zelfs mee. Een dikke voldoende omdat het gewoonweg een leuke komedie was (is).

avatar van Timmy757
Prima te pruimen deze film (en Jessica Alba ook ) 3,5*.

mug13
Erg vermakelijke film,leuk acteerwerk en een grappig verhaal gekoppeld aan hilarische scenes.Als ik zo een meisje tegen zou komen(die pinguin verzorgster)en we gaan samen daten:Dan zal ik haar altijd ophalen in een tank,want daar kan ze het dak tenminste niet van slopen.En elke keer als we samen zijn dan ben ik ten alle tijden volledig gekleed in een American football tenue met helm zodat ze mij geen pijn kan doen .(Dat kind heeft wel heel vaak ongelukjes).

avatar van Leonardo86
Film begint wel aardig en de karakters lijken erg leuk, maar naarmate de film vordert blijven de personages oppervlakkig, sterk overdreven en voorspelbaar. Na een kleine 10 minuten kan je precies op een blaadje schrijven hoe de film verder zal gaan. De grappen blijven vrij eenzijdig en door het mierzoete einde hield ik een bittere nasmaak. over aan deze film.

avatar van Thomas83
Jezus wat slecht. De openingsscène is gelijk al vervelend door de rol van het dikke kind, die een beetje in Seth Rogen of Johan Hill-stijl grappen maakt. Het komt alleen erg geschreven en gemaakt over als dat soort teksten uit de mond van een jong kind komen. Als volwassene zou deze sidekick trouwens ook extreem vervelend blijven. Het is duidelijk dat ze hier weer de standaard drukke, grofgebekte en oversekste sidekick op wilden voeren, maar zo slecht heb ik hem zelden gespeeld zien worden. Pijnlijk om naar te kijken.

Verder zitten er heel veel erg flauw en platte en vooral gigantisch voorspelbare grappen (overdreven seksgrappen, scheethumor, dikke vrouwen-humor, het bekende werk) in de film, en een hoop excuus-tieten. Ik denk dat ik misschien nog nooit een film heb gezien waarbij je elke gebeurtenis zo van tevoren kon uittekenen. De onhandige Jessica, die er prachtig uitziet maar erg matig acteert, en haar stoner-broertje als sidekick zijn ook erg matige personages. Chuck wordt eigenlijk nog best acceptabel gespeeld, ook al is Cook duidelijk op zijn looks gecast, maar in het laatste half uur gaat hij heel hysterisch spelen en wordt ook hij erg irritant.

Beste zonde, want ondanks dat de film zo slecht en vaak ergerniswekkend is vond ik hem nog best prettig wegkijken het eerste uur, als je het verstand maar op nul zet. Qua romantiek is het allemaal ook erg slecht. Ik bespeur geen chemie tussen Cook en Alba, de dialogen en grapjes tussen beiden zijn tenenkrommend, en heel de tijd heb je die lomp getimede "gevoelige" muziekjes. Overigens vond ik de soundtrack verder eigenlijk nog opvallend leuk, zonder uit te blinken of zo. Verder is de romantiek in de film ook echt van supercliché valentijnsniveau zeg maar, en dat ze nog dit soort vliegveldscènes aan het einde van romantische komedies durven te stoppen. Zeer zwakke film, en ik ben zelfs geen goede grap tegengekomen geloof ik.

avatar van Dennissssss
Paar keer gelachen, dat is al heel wat voor mij met een komedie! Om die onhandigheid van Jessica Alba. Verder niet echt hoogstaand, wel vermakelijk.

Matige romcom waarin een man de vloek probeert te verbreken waarbij zijn vriendinnen de ware liefde vinden in de volgende man die ze ontmoeten. Het eerste gedeelte is wel vermakelijk en grappig. Maar daarna gaat het romantische gedeelte de boventoon voeren en wordt het geheel ook voorspelbaar. Ook de klunzigheid van het personage van Jessica Alba op het begin van de film, lijkt na een tijdje geheel verdwenen te zijn. Maar toch nog net een 2.5 omdat het uiteraard geen straf is om naar Jessica Alba te kijken in deze film.