• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.383 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.594 acteurs
  • 199.105 gebruikers
  • 9.378.050 stemmen
Avatar
 
banner banner

Halloween (2007)

Horror | 109 minuten / 121 minuten (unrated version)
2,95 1.144 stemmen

Genre: Horror

Speelduur: 109 minuten / 121 minuten (unrated version)

Alternatieve titel: Rob Zombie's Halloween

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Rob Zombie

Met onder meer: Malcolm McDowell, Scout Taylor-Compton en Tyler Mane

IMDb beoordeling: 6,1 (138.130)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 25 oktober 2007

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Halloween

"Evil has a destiny."

Nadat Michael Myers als 10-jarig kind een gruwelijke slachtpartij aanrichtte, werd hij opgenomen in een psychiatrische inrichting. Nu, 17 jaar later, komt hij per ongeluk vrij en keert onmiddellijk terug naar zijn woonplaats Haddonfield, op zoek naar zijn jongere zus. Iedereen die zijn pad kruist, is in levensgevaar.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Michael Myers

Dr. Samuel Loomis

Michael Myers, Age 10

Annie Brackett

Sheriff Leigh Brackett

Lynda van der Klok

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van xxc

xxc

  • 296 berichten
  • 136 stemmen

psycholamp schreef:

(quote)

Wat ik van deze film vind, zal ik nu niet herhalen, maar bespaar je de moeite van het kijken van deel 2. Ondanks dat ik dit een ongeslaagde film vind, kan ik 'm wel kijken, maar deel 2? Oei, daar slaat Zombie de plank wel heel erg mis. Michael zonder masker laten rondlopen kan echt niet!

Hmm nu word ik nog nieuwsgieriger..


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

psycholamp schreef:
(quote)


Wat ik van deze film vind, zal ik nu niet herhalen, maar bespaar je de moeite van het kijken van deel 2. Ondanks dat ik dit een ongeslaagde film vind, kan ik 'm wel kijken, maar deel 2? Oei, daar slaat Zombie de plank wel heel erg mis. Michael zonder masker laten rondlopen kan echt niet!


Ik vind het juist top dat hij geen masker draagt. In dit deel trouwens ook niet de hele tijd. Daeg Faerch speelt ijzersterk, super kinderacteur.


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind dit eigenlijk nog niet eens een horror. Af en toe zelfs een dramafilm vooral tijdens de scenes waarin Mickey opgenomen is. Ik heb alleen de Unrated Version met die verkrachtingscene die ik wel heel gruwelijk vond.


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

Een drama is het zeker en zeker niet alleen maar af en toe.


avatar van dominion

dominion

  • 4062 berichten
  • 0 stemmen

Wel erg veel gehuil en dan ging ten koste van de sfeer.

Erg zonde !


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

psycholamp schreef:

Een drama is het zeker en zeker niet alleen maar af en toe.

Een drama/horror/slasher absoluut!


avatar van Karl van H.

Karl van H.

  • 2812 berichten
  • 2256 stemmen

Rob Zombies statement over het belang van goede opvoeding: tja... Het is op zich wel grappig te zien hoe de mythische moordenaar Michael Meyers uit 1978 in deze film wordt omgetoverd tot een jongetje met problemen; je zou het haast over verwetenschappelijking van wereldbeelden en dergelijke willen hebben, maar dat zal ik maar niet doen. Geslaagd kan ik het in ieder geval niet noemen: het kennen van zijn achtergrondverhaal haalt alleen maar alle dreiging uit Meyers; sowieso is de intro waarin dit hele verhaal wordt uitgelegd veel te lang en veel te oninteressant, daar waar de openingsscène in het origineel precies goed was. En erger nog: door teveel tijd aan dit geneuzel te besteden, houdt Zombie helemaal geen tijd meer over om spanning op te bouwen en lijkt hij in de tweede helft van de film daarom maar vrijwel direct over te gaan op de moorden. Dat deze moorden vervolgens ook totaal niet overkomen, mag dan ook geen verrassing heten. Spijtig ook dat het prachtige camerawerk uit het origineel plaats heeft gemaakt voor dit rommelige gedoe dat vooral op harde geluidseffecten teert. Halloween film is niet spannend, niet eng, niet gruwelijk en bij tijd en wijle alleen maar irritant. Die Scout Taylor-Compton bijvoorbeeld, wat is daar in hemelsnaam mee gebeurd dat zij zo'n vervelend vrouwmens is geworden? En zij is niet de enige, alle andere personages in deze film zijn net zo irritant - zelfs de aanvankelijk aangename verrassing Malcolm McDowell weer eens te zien blijkt een deceptie, gezien zijn acteertalent blijkt te zijn verschrompeld tot de grootte van een rozijn. Ook zo'n cliché als vallen-terwijl-je-wegrent-voor-de-moordenaar kan tegenwoordig echt niet meer. Nee, zijn House Of The 1000 Corpses kon ik nog wel waarderen, maar hier had Zombie met zijn poten vanaf moeten blijven. Tja...

1,5*


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

Wat jammer dat bieden Rob Zombie remakes zo afgekraakt worden. Ik vind ze juist super. Misschien omdat ik het origineel later heb gezien ofzo


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Misschien ook omdat je het hele figuur van Michael Myers dan niet begrijpt. Het eerste gedeelte van deze film wordt bijna unaniem door iedereen afgekraakt en ik vind het ook erg jammer dat een historische horror icoon als Michael Myers zo verkracht wordt.


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

puckb96 schreef:

Wat jammer dat bieden Rob Zombie remakes zo afgekraakt worden.

Heeft hij nog meer remakes gemaakt dan?


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

psycholamp schreef:

(quote)

Heeft hij nog meer remakes gemaakt dan?

Met beiden bedoel ik eigenlijk deze remake en het vervolg.


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Misschien ook omdat je het hele figuur van Michael Myers dan niet begrijpt. Het eerste gedeelte van deze film wordt bijna unaniem door iedereen afgekraakt en ik vind het ook erg jammer dat een historische horror icoon als Michael Myers zo verkracht wordt.

Tja. De laatste tijd worden er veel remakes gemaakt. Niet allen zijn even goed als het origineel. Maar deze vond ik zelfs beter. Ik begrijp wel de aard van het legendarische horroricoon Michael Myers en daarom vind ik de background information bij deze film ook interessant. Dat heeft Daeg Faerch goed gedaan vind ik zelf.


avatar van Nicholas

Nicholas

  • 1765 berichten
  • 278 stemmen

Ik werd zelf agressief van al die sletjes en hun gegil.

Vond hem best redelijk, hoewel de opbouw van spanning er eigenlijk niet was. Persoonlijk vond ik het inleidende verhaal wél heel aardig. Maar door hier extra veel tijd aan te besteden haal je te veel tijd weg bij het tweede deel.

Geef die actrices eens wat andere teksten. De hele tijd dat "Oh my God" en "Someone, please help me"....dat wordt vermoeiend.


avatar van Don_Rubens

Don_Rubens

  • 180 berichten
  • 1590 stemmen

Helemaal mee eens Nicholas, ik werd er ook gek van. Op een gegeven moment dacht ik: 'maak dat wijf aub dood'

Verder was het natuurlijk cliché na cliché waar ik me ook lekker aan irriteerde. Dat ik de film überhaupt helemaal heb afgekeken verbaast me.

Geef 1,5 ster omdat het begin nog wel goed was.


avatar van riefenstahl

riefenstahl

  • 465 berichten
  • 397 stemmen

De eerste helft vond ik best goed en boeiend, en het feit dat er een paar bekende horror-acteurs in de bijrollen speelt kan ik ook waarderen ( Dourif, Trejo - die onverdiend wordt afgemaakt door MM) maar de 2e helft vond ik buitengewoon irritant; ik werd gek van het constante gegil.
Ideale slachtoffers: de killer weet precies waar je zit als je steeds zo'n herrie maakt. Dom.
Aanvankelijk dacht ik ''veel beter dan H20'' ( die was dan ook niet best ondanks Curtis) maar helaas verzandt deze film in cliché's.


avatar van jrvdw

jrvdw

  • 47 berichten
  • 58 stemmen

Niet zo goed als het origineel maar de muziek (in vergelijking met het origineel) is erg goed. Veel meer variatie. In de 1978-versie hoorde je veel te vaak hetzelfde muziekje. De nieuwe Michael is vrijwel hetzelfde, alleen wat moord hij veel bloederiger.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Remakes van horrorfilms is weer een trend om de reeksen verder te zetten en toch niet met de zoveelste sequel af te komen. Bij Friday the 13th was dit met heel veel succes moet ik zeggen en hernieuwde films als Piranha en Nightmare on Elm Street staan ook nog op het lijstje.

Tijd voor Halloween, een film die zo goed was dat het moeilijk was om een remake ervan te maken. Dat is ook gebleken moet ik zeggen. Het nieuwe invalspunt werkt wel met enkele hard scènes. Minder is het Halloweengedoe later met de volwassen Myers. De troeven van deze film waren de harde scènes en de geweldige moorden. Maar qua sfeer zit het niet helemaal goed en moet de film tegenover z'n '78-voorganger dik inboeten. Veel indruk maakt Myers helaas niet. De jonge Myers was zelfs beter dan de volwassen Myers. Hopelijk betert dit bij de sequels, anders vrees ik al voor de verdere films. Maar we zullen die wel beoordelen na het bekijken zeker? Toch nog voldoende sterren voor deze film, al vallen die in het niet tegen de 5* voor het origineel.


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

Bij een herziening vind ik het origineel toch wel beter dan de remake.


avatar van Chainsaw

Chainsaw

  • 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Na lange tijd eindelijk voor het eerst eens góed naar deze remake van John Carpenter's Halloween kunnen kijken. Door een slechte DVD uitgave destijds zag je namelijk nauwelijks iets van het laatste half uur. En ik wil Rob Zombie toch ook wel een tweede kans geven. Want ik was vrij enthousiast toen ik hoorde dat deze man de remake van Halloween op zijn bordje ging nemen. De man die met The Devil’s Rejects één van de betere horrorfilms sinds jaren heeft gemaakt zou één van de meest iconische horrorfiguren nieuw leven in gaan blazen. En dat nieuwe leven had Myers na The Curse of Michael Myers en Halloween: Resurrection ook echt wel nodig.

Helaas kon ook deze tweede kijkbeurt mij amper op andere gedachten brengen, nog steeds blijft het maar een matige film die Rob Zombie hier aflevert. De eerste helft van de film is eigenlijk een prequel, waarbij Zombie wat mij betreft de plank flink misslaat. Met de pestkoppen op school, de over-the-top agressieve stiefvader aan de drank en de strippende en toch zorgzame moeder; de clichés denderen als een sneltrein voorbij. En enger maak je Michael Myers er ook niet mee. Dan toch liever het origineel, waar de beweegredenen van Michael volkomen geheimzinnig blijven. Bij Zombie's visie krijg je als kijker bijna het gevoel van ‘tja, dat had ik in die situatie waarschijnlijk ook gedaan’. Moeten we meeleven met Michael Myers?

Maar niet alleen het eerste half uurtje is voorzien van een hoop eendimensionale en clichématige karakters. Personages als die zuster en haar rotopmerking, die vervolgens met haar rug naar hem toe een krantje gaat zitten lezen was simpelweg belachelijk. En net als je denkt dat dat het toppunt van bespottelijkheid was en het in ieder geval niet nóg erger kan, krijg je die twee heikneuters, die dat meisje willen verkrachten in de cel van Myers. Zelden zo’n slechte scène gezien, had toch wel een wat betere ontsnapping van Myers willen zien. Overigens bestaat die wel, een alternatieve scène waarin Myers door vier agenten wordt begeleid en daar ontsnapt. Veel betere scène, als je het mij vraagt. Maar veel slechter kon het ook niet.

En dan komt het laatste half uur, een deel waar ik door de slechte uitvoering van de DVD dus nauwelijks iets van heb meegekregen. En toch blijkt dat ik niet veel heb gemist. Ook hier huppelen en schreeuwen de eendimensionale personages maar wat rond, terwijl Michael Myers alles behalve eng is. Myers komt een huis binnen stormen, begint met zijn mes in het wilde weg te steken en einde scène. Op naar de volgende. Iets voelen voor de karakters is vrijwel onmogelijk, want met wie zou je moeten meeleven? Het antwoord zou in principe Laurie Strode moeten zijn. Ware het niet dat Laurie in Zombie’s Halloween echt bijzonder nietszeggend is geworden. Zelden zie je een actrice met zo weinig charisma. En dat voor zo’n grote rol, lijkt me niet de bedoeling. Was het dan toch de bedoeling van Zombie dat we met Myers zouden gaan meeleven?

Wat betreft de rest van de cast, Zombie heeft veel geweldige acteurs aangetrokken. Alleen is bijna geen één van hen op zijn plaats. Persoonlijk vond ik het heerlijk om in The Devil’s Rejects zoveel bekende koppen uit de horrorwereld voorbij te zien komen, maar hier voelt het gewoon geforceerd aan. Alsof Zombie verplicht was alle acteurs uit zijn vorige twee films een rol te geven. Want ik zie graag een Moseley, Towles, Foree of Haig in een film, maar dan moeten ze meer doen dan enkel afleiding zijn van het verhaal. Enkel Dourif en McDowell waren vrij goed op hun plek en leverden als sheriff Brackett en Sam Loomis de beste scènes. Evenals in het vervolg, overigens.

Al met al dus een grote tegenvaller, zelfs bij een tweede kijkbeurt. Hier en daar zitten een paar sfeervolle momenten, een vrij aardige soundtrack (die veelal overeenkomt met het origineel) en een handjevol aardige momenten met Myers. Toch heb ik niet veel met Zombie’s visie van Myers; zo’n uit de kluiten gewassen (en soms zelfs grommend) beest dat maar tekeer gaat op zijn slachtoffers. Maar diep van binnen een gevoelig jongetje blijkt te zijn met vooral liefde voor zijn moeder. Nu ik er zo over nadenk … had Zombie niet gewoon de verkeerde horroricoon voor ogen?

2 sterren blijven staan.


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

Na een negatieve recensie, komt hier een positieve. Inderdaad, na die remakes van The Hills Have Eyes, The Texas Chainsaw Massacre en nog vele anderen moest uiteindelijk de geweldige horror klassieker Halloween uit 1978 ook geloven aan een remake/reinmagination. Ik heb inderdaad de remake eerst gezien wat ik eerlijk gezegd best wel jammer vind. Origineel heb ik nu ook gezien en nu moet ik toch zeggen dat het origineel veel beter is inderdaad.

Het verhaal is in principe twee films in 1: de eerste helft volgt Michael Myers (op krankzinnig goeie wijze gespeeld door Daeg Faerch) als een kind die gepest wordt door zijn klasgenoten en ook nog zwaar wordt uitgescholden door zijn dronken stiefvader. Zijn oudere zus heeft allemaal maar tijd voor haar (langharige lelijk) vriendje. En dan is zijn moeder eigenlijk de enige die om hem geeft maar zij is een stripper. En een baby zusje heeft ie nog waar ie ook heel veel omgeeft. Op de nacht van het bekende traditionele Amerikaanse feest Halloween vermoord hij zijn oudere zus en haar vriendje en stiefvader met een keukenmes. Hier wordt hij opgesloten in een psychiatrische kliniek waar hij wordt behandeld door Dr. Samuel Loomis (gespeeld door Malcolm McDowell). Dit werkt niet en 17 jaar lang zit ie in die kliniek. Dan begint de tweede helft van de film: hij ontsnapt en gaat achter zijn baby zusje aan en vermoord iedereen die op zijn pad komt.

Dingen die ik wel goed vond: het acteerwerk in de eerste helft was heel goed; Daeg Faerch wist een krankzinnige maar ook gevoelige jonge versie van Michael Myers neer te zetten, Malcolm McDowell die doet het altijd goed, de moeder was wel oké niks bijzonders (ze is het vrouwtje van de regisseur dus ik snap wel waarom ze die rol heeft gekregen), de zus speelde heel irritant maar dat was denk ik ook wel een beetje de bedoeling. De dronken stiefvader werd gespeeld door William Forsythe en die speelde wel goed maar alleen af en toe iets over-de-top inderdaad. En dan de tweede helft was gewoon verschrikkelijk qua acteerwerk. Ik bedoel die drie meiden konden echt niet acteren en waren zwaar irritant vooral Laurie en Lynda. Ik vond die andere de beste van de drie, maar was eigenlijk ook nog heel erg irritant. Ik vond Michael Myers zelf wel cool als een moordende gek en dan de sheriff gespeeld door Brad Dourif was heel goed; hij was het beste van de hele tweede helft. Dus tja: op zich hebben we wel een goeie cast, alhoewel een paar missers. Anderen die ik goed vond: de kills waren best wel oké, hoewel Halloween overal om bekend staat behalve dat. Maar wat ik met name wel goed vond was echt dat we de jeugd te zien kregen van Mickey Myers. Ik vond dat zowel interessant als lekker bruut. Wat ik ook nog mooi vond was de muziek. Het blijft griezelige muziek, maar ook gewoon van Nazareth: love hurts in die scène was gewoon mooi. Ook nog een mooie klassieke scène in het origineel die ook in de remake zat: de laken scène. Hebben ze er dus toch ingedaan, mooi!

Dingen die ik niet goed vond was het acteerwerk in de tweede helft, de lachwekkende verkrachting door die twee bewakers. Ik had liever de andere ontsnapping scène gezien die inderdaad een beetje goed bleef. Dit was namelijk lachwekkend. Typisch Rob Zombie heb ik het idee. Wat wat mij betreft ook nog mocht was een beetje spanning. Want deze film was niet eng of griezelig. Nee, deze remake was echt alleen maar puur geweld, bloed en gore. Spanning had zeker gemogen. En dan het grof taalgebruik en ook wat van de seks was een beetje overdreven.

Dus kortom: Rob Zombie's reinmagining van de klassieker Halloween is een best wel goeie horrorfilm met helaas toch wel een paar minpunten. Ik geef deze film een 3,5!


avatar van Justinvdk

Justinvdk

  • 264 berichten
  • 2203 stemmen

Aardige horror. Die Michael Myers vind ik dan wel weer een erg creepy personage hoor. Zeker als hij volwassen is.


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

verhoogt naar 4


avatar van Searwen

Searwen

  • 2 berichten
  • 127 stemmen

Ben dol op Halloween en op Rob Zombie. Zonde dat er veel aan de originele gekloot is, maar omdat het door Rob Zombie geregisseerd is toch maar een 3.0


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

Herziening.

Uiteindelijk moest de spannende en geweldige klassieker uit 1978 ook geloven aan een remake/reimagination. Geregisseerd door Rob Zombie die mij zeker niet teleurstelde met zijn brute en heerlijke horrorfilm The Devil's Rejects uit 2005. Ik was hier heel erg benieuwd naar aangezien het origineel gewoon een klassieker is, maar ook de trailer had ook veel indruk op mij gemaakt.

Het is eigenlijk twee films in één. De eerste helft dient als een soort prequel die gedetailleerd een beeld geeft achter Michael Myers als een kind. De tweede helft is gewoon de remake van het origineel. We volgen het 10-jarige kind Michael Myers; gewoon een jongen waar niks mee aan de hand lijkt te zijn. Maar zijn gezin is ook niet echt zooo..... zijn moeder is een stripper, zijn stiefvader is een zuiplap die hem alleen maar uitscheldt en zijn zusje geeft meer tijd aan haar vriendje. Het enige waar Michael om lijkt te geven is zijn baby zusje. Maar toch.... Myers heeft een fascinatie voor het mishandelen en doden van dieren. Dan, op de dag van het traditionale Amerikaanse feest: Halloween gaat het mis. Michael vermoord zijn zus en haar vriendje en stiefvader met een keukenmes op brute wijze. Hiervoor belandt hij in de psychiatrische inrichting: Smith's Grove. Hij wordt behandeld door Dr. Samuel Loomis, maar helaas wil het niet baten. Op een dag is het voor zijn moeder vol en pleegt zij zelfmoord. 17 jaar later ontsnapt Michael Myers uit deze kliniek. Iedereen die op zijn pad komt, is in levensgevaar terwijl hij opzoek is naar baby zusje..... Laurie Strode.

Ik vond dit, net zoals het vervolg, een geweldige horrorfilm. Wat ik het beste vind aan deze film is de eerste de helft. de prequel. Daeg Faerch wist op een krankzinnige wijze zowel een gevoelige als gestoorde jonge versie van Michael Myers neer te zetten. Maar ik denk dat de prequel helft wel de reden is dat ik deze film ook zo geweldig vind. Het is bruut, fris en wat mij betreft ook erg origineel. Voor de rest het acteerwerk van Malcolm McDowell en Brad Dourif was ook erg sterk. Voor de rest was het acteerwerk van de drie meiden slecht en ze gedroegen zich irritant. Ik kon niet echt met ze sympathiseren in de film. Vooral niet met Lynda. Voor de rest die moeder was ook best wel irritant, hoewel niet net zo irritant als de drie meiden. De regie van Rob Zombie vind ik erg goed en vlot. In plaats van dat hij puur een remake maakt van het origineel van John Carpenter maakt hij er zowel een prequel als een remake van wat ik wel mag.

Voor de rest vind ik het helaas jammer dat ze deze film niet een mooiere dvd/blu-ray uitgave hebben gegeven. Wat ik wel erg lachwekkend vond was de verkrachtingsscène in de kliniek. Blijkbaar moest het eng zijn, maar dat vond ik absoluut niet. Ik moest gewoon lachen tijdens die scène en ik had liever de alternatieve scène van de bioscooprelease gezien. En wat van het grof taalgebruik was irritant, hoewel dat in het vervolg nog tien keer zo erger is maar ja.

Dus kortom: Rob Zombie's Halloween is een brute en frisse horrorfilm waarbij zowel erg veel originaliteit bij is gebruikt als dingen die we al hebben gezien in de klassieker van John Carpenter. Kortom: een aanrader!


avatar van uberjason

uberjason

  • 261 berichten
  • 144 stemmen

Ben het eens met Puckb96..Rob weet een frisse film te maken en Michael tot een tragi-monster te maken. Hetgeen ooit ook de bedoeling was van b.v Frankenstein of Wolfman...of zelfs Jason..aangezien Myers de leading man is in de meeste Halloween films moet je toch voor hem gaan juichen en niet om de slachtoffers. Zoiets werkt het beste als je het personage wat meer achtergrond info geeft. In de originele Halloween had Michael die niet, simpelweg omdat Carpenter niet de intentie had om er een franchise van te maken. Nu Myers een horroricoon is geworden, en de meeste mensen wel weten wie hij is, moet er dus meer diepgan in zn personage komen..zelfde als Jason of Krueger ( hoewel die laatste 2 nog steeds niet bevredigend zijn omschreven) Anders heeft een zoveelste sequel weinig boeiends aan te bieden..smaken verschillen en de ene ervaard dat als positief, de ander vind een sequel al een slecht idee.

Als fan van de slasherfilms kijk ik altijd uit naar een volgende film, goed of slecht, er word wel keihard gewerkt aan elke film, sommige mensen onderschatten dat wel eens.


avatar van movie-edje

movie-edje

  • 498 berichten
  • 0 stemmen

Waarom moeten horror-legendes altijd weer een nieuw jasje aan!

Wat een zwakke film is dit!

Michael begint op lather-face te lijken.

Rob Zombie blijf toch met je handen van de klasiekers af!


avatar van SlasherMovieMan

SlasherMovieMan

  • 198 berichten
  • 0 stemmen

Kan Rob Zombie enigszins de terreur van het origineel creëren?

De oermensen die het nog niet weten: er is een horrorfilmpje van John Carpenter genaamd Halloween die stamt uit 1978. Toen opeens op een dag dacht Rob Zombie: ik moet deze film remaken. Persoonlijk heb ik niet veel op remakes, maar ik ben zelf wel een fan van Rob Zombie. Ik heb erg genoten van zijn vorige films House Of 1000 Corpses en The Devil's Rejects. Ik vond ze erg vet. Sommige remakes zijn echter niet goed!! En toen ik het eenmaal had gezien dacht ik van: wat ben ik een sukkel. Een grote sukkel want het enige wat ik mee krijg met deze film was hoe naakte wijven werden vermoord door een vent met een masker. Dit is gewoon regelrecht een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Ik ben zelfs een grote fan van de klassieker van John Carpenter, sterker nog dat vind ik een erg geliefde horrorfilm. Oké, ik zal toegeven dat Rob Zombie wel zijn eigen draai geeft maar het slechtste aan deze film is gewoon dat het verdomme ook nog een slechtere sequel heeft: vraag asjeblieft niks over dat witte k*t paard uit deel 2. Maar ik zal er niet op ingaan, maar asjeblieft ga deze film gewoon niet kijken. Deze film is niet eens eng, en dat is nou zo jammer want ik vind Rob Zombie zo'n goeie kerel aangezien hij erg creepy en goeie horrorfilms in het verleden heeft gemaakt. Toch zal ik toegeven dat ik erg benieuwd ben naar zijn nieuwe film The Lords Of Salem die als het goed is volgend jaar uitkomt. Maar kortom: een dikke 1 voor deze slechte film. Zeg niet tegen jezelf dat het een goeie film is, want dat is het niet!!!!!


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

movie-edje schreef:

Waarom moeten horror-legendes altijd weer een nieuw jasje aan!

Wat een zwakke film is dit!

Michael begint op lather-face te lijken.

Rob Zombie blijf toch met je handen van de klasiekers af!

dit gezeik over het origineel. Ik heb er niks tegen, maar mensen moeten eens stoppen met dit te vergelijken met het origineel. Het origineel is gewoon een klassieker van john carpenter en daar ben ik het volledig mee eens maar rob zombie maakt er gewoon een brute en geweldige remake van. Punt!


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

puckb96 schreef:

maar mensen moeten eens stoppen met dit te vergelijken met het origineel.

. Het is een remake/reimagination, niet zo gek dat dit vergeleken wordt met het origineel.


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

ja, maar we kennen al dat gezeik al zo van 'het origineel is veel beter' of 'ze moeten van de klassiekers afblijven (wat trouwens ook wel zo is op sommige punten)'. Deze remake is gewoon super bruut. Het origineel is trouwens ook super hoor.