• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.116 gebruikers
  • 9.378.285 stemmen
Avatar
 
banner banner

Halloween (2007)

Horror | 109 minuten / 121 minuten (unrated version)
2,95 1.144 stemmen

Genre: Horror

Speelduur: 109 minuten / 121 minuten (unrated version)

Alternatieve titel: Rob Zombie's Halloween

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Rob Zombie

Met onder meer: Malcolm McDowell, Scout Taylor-Compton en Tyler Mane

IMDb beoordeling: 6,1 (138.130)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 25 oktober 2007

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Halloween

"Evil has a destiny."

Nadat Michael Myers als 10-jarig kind een gruwelijke slachtpartij aanrichtte, werd hij opgenomen in een psychiatrische inrichting. Nu, 17 jaar later, komt hij per ongeluk vrij en keert onmiddellijk terug naar zijn woonplaats Haddonfield, op zoek naar zijn jongere zus. Iedereen die zijn pad kruist, is in levensgevaar.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Michael Myers

Dr. Samuel Loomis

Michael Myers, Age 10

Annie Brackett

Sheriff Leigh Brackett

Lynda van der Klok

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van horrorjp

horrorjp

  • 320 berichten
  • 894 stemmen

Maar Max en Joep wat vind jij er nou van dat Michael die eerst een klein schattig jongentje was met donkere ogen en donker haar die bij deze film ineens een lelijkerd is met blond haar en blauwe ogen, en als hij ouder word een verschil van ong. 30 cm groter is een ook nog steeds lang haar heeft?


avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

  • 2558 berichten
  • 2023 stemmen

horrorjp schreef:

Maar Max en Joep wat vind jij er nou van dat Michael die eerst een klein schattig jongentje was met donkere ogen en donker haar die bij deze film ineens een lelijkerd is met blond haar en blauwe ogen, en als hij ouder word een verschil van ong. 30 cm groter is een ook nog steeds lang haar heeft?

Ja dat klopt. Het jongetje heeft goed geacteerd, maar qua look totaal niet geschikt voor deze rol.

Damien (het duivelskind) in the Omen had ook eerst blond haar, maar heeft zijn haar zwart moeten verven voor de rol. Dat hadden ze beter hier ook gedaan?

Ook een volwassen Michael met lang haar slaat nergens op. Dit is geen psychopatische moordenaar meer, maar iemand die ontsnapt is uit de jungle.


avatar van film88888

film88888

  • 869 berichten
  • 919 stemmen

Beste film-liefhebber's.

Ik heb al een tijdje terug deze film gaan huren, maar zoals nog andere zeggen de beelden waren donker, en onduidelijk(wat niet in de trailer was) en ik had dan gehoord dat Zombie een verkeerde master had gebruikt, maar mijn vraag nu is de goede versie nu al uit op dvd, en om te kopen??

Weet het me astublieft te zeggen dankje.


avatar van martinovitch

martinovitch

  • 609 berichten
  • 291 stemmen

film88888 schreef:

Beste film-liefhebber's.

Ik heb al een tijdje terug deze film gaan huren, maar zoals nog andere zeggen de beelden waren donker, en onduidelijk(wat niet in de trailer was) en ik had dan gehoord dat Zombie een verkeerde master had gebruikt, maar mijn vraag nu is de goede versie nu al uit op dvd, en om te kopen??

Weet het me astublieft te zeggen dankje.

Ik heb hem op dvd gekocht bij Free Record shop. En ik heb de originele versie dus hij is inderdaat al uit.

Er zit een foutje in de ondertitels maar het beeld is wel goed.

grtz


avatar van Max en Joep

Max en Joep

  • 1815 berichten
  • 0 stemmen

horrorjp schreef:

Maar Max en Joep wat vind jij er nou van dat Michael die eerst een klein schattig jongentje was met donkere ogen en donker haar die bij deze film ineens een lelijkerd is met blond haar en blauwe ogen, en als hij ouder word een verschil van ong. 30 cm groter is een ook nog steeds lang haar heeft?

wat vind je precies zo raar dan?

als mensen opgroeien worden ze wel vaker ietsje groter....

en is het feit dat hij lang haar heeft zo raar??

Ik heb ook lang haar.


avatar van horrorjp

horrorjp

  • 320 berichten
  • 894 stemmen

Max en Joep schreef:

(quote)

wat vind je precies zo raar dan?

als mensen opgroeien worden ze wel vaker ietsje groter....

en is het feit dat hij lang haar heeft zo raar??

Ik heb ook lang haar.

Maar vergelijk de Michel nou uit de versie uit 1978 en deze. Hier staat gewoon een hele andere personage die niets met Michael Myers te maken heeft

En met lang haar is niets mis nee. Alleen ik vond gewoon dat hij voor de film werd gemaakt naar de kapper moest gaan.


avatar van film88888

film88888

  • 869 berichten
  • 919 stemmen

martinovitch schreef:

(quote)

Ik heb hem op dvd gekocht bij Free Record shop. En ik heb de originele versie dus hij is inderdaat al uit.

Er zit een foutje in de ondertitels maar het beeld is wel goed.

grtz

Dankje echt waar ik ga em meteen morgen kopen. Het is een geweldige film, maar toen ik hem huurde was het nog de slechte versie dus ik houde het op een 3,5 maar als ik hem terug zie ga ik zeker! verhogen.


avatar van black/white

black/white

  • 10 berichten
  • 0 stemmen

martinovitch schreef:

(quote)

Jaja we weten al hoe jij over deze film denkt.

Je hebt gewoon een nieuw account aangemaakt perfection.

Maar dit is echt wel een super goede film en zeker weten dat rob zombie weet wat hij doet.

Was het maar een supergoede film. Was het maar waar.

Ik hoopte dat het een goede film zou worden, maar helaas. (eigenlijk moest ik wel beter weten, menneke Zombie heeft nog nooit een goede film gemaakt)


avatar van film88888

film88888

  • 869 berichten
  • 919 stemmen

Zoals ik al zei, en wel verwachte ik ga verhogen naar een 4,0 sterren, en 2de kijkbeurt was dubbel zo fijn. Ook danks het nieuwe einde. Toen ik de film had gaan huren(toen het nog de film was met slechte kwaliteit) was het helemaal anders, en nu is het toch beetje langer, en sterker einde vind ik. Alleen jammer dat nu wel Loomis sterft.


avatar van COBHC

COBHC

  • 51 berichten
  • 0 stemmen

Een erg spannende remake! Toen ik van deze remake hoorde dacht ik dat het niets speciaals was. Echter toen ik hoorde dat Rob Zombie deze film ging regisseren kwam mijn droom uit. Ik ben een erg grote fan van zijn muziek (White Zombie, Rob Zombie) en ik ben ook een erg grote fan van de Halloween reeks. Dus ik kon mijn geluk niet op. Na het zien van deze film was ik een klein beetje teleurgesteld, omdat ik de film een beetje sfeerloos vindt. Desondanks heeft Rob Zombie erg goed zijn best gedaan en ik vindt zijn horrorstijl ook erg origineel. Dat je kunt zien hoe Michael Myers is opgegroeid is ook erg goed gedaan. De gore is goed maar niet heel speciaal. Echter vindt ik wel dat hij aan de Halloween geluiden een erg leuke draai heeft gegeven. Het masker vindt ik daarentegen wel weer heel erg slecht. Rob Zombie heeft met deze film bewezen dat hij het regisseren nog lang niet is verleerd. Halloween is dan ook een kleine uitblinker in de Halloween reeks.

Cijfer: 4,0


avatar van COBHC

COBHC

  • 51 berichten
  • 0 stemmen

black/white schreef:

(quote)

Was het maar een supergoede film. Was het maar waar.

Ik hoopte dat het een goede film zou worden, maar helaas. (eigenlijk moest ik wel beter weten, menneke Zombie heeft nog nooit een goede film gemaakt)

Ik durf te wedden dat jij niet eens met je volle aandacht naar zijn films hebt gekeken. Ga jij maar eens geconcentreerd House Of 1000 Corpses kijken met het geluid hard aan en de lichten uit. Dan praten we verder.


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

COBHC schreef:

(quote)

Ik durf te wedden dat jij niet eens met je volle aandacht naar zijn films hebt gekeken. Ga jij maar eens geconcentreerd House Of 1000 Corpses kijken met het geluid hard aan en de lichten uit. Dan praten we verder.

Want wat gebeurt er dan? Moet ik door die overkill aan karakters en het gebrek aan enge sfeer bang worden? Wat is je punt?


avatar van COBHC

COBHC

  • 51 berichten
  • 0 stemmen

psycholamp schreef:

(quote)

Want wat gebeurt er dan? Moet ik door die overkill aan karakters en het gebrek aan enge sfeer bang worden? Wat is je punt?

Het gaat mij vooral om het punt dat black/white zegt: eigenlijk moest ik wel beter weten, menneke Zombie heeft nog nooit een goede film gemaakt. Dat het zijn stijl niet is, is tot daaraantoe. Dat hij zegt dat Rob Zombie nog nooit een goede film heeft gemaakt slaat nergens op. Als hij nou had gezegd: Rob Zombie heeft in mijn ogen nog nooit een goede film gemaakt.


avatar van dirty weekend

dirty weekend

  • 8 berichten
  • 6 stemmen

Deze remake zojuist gezien, en hij viel me absoluut niet tegen.

Het orgineel, nu ga ik misschien mensen beledigen, vond ik absoluut een saaie film.

Deze remake heeft alles wat ik in een goede slasher wil zien.

Bloot, spanning en brute in detail uitgevoerde moorden.

Zombie weet zijn dames altijd wel uit te kiezen, beeldschoon en de moorden zijn van een bruut hoogstandje.

De eerdere films van Rob vond ik al perfect en deze mag zo in het rijtje plaatsnemen.

Van mij mag Rob Zombie het voor mij doodgebloede SAW wel eens onder handen nemen. Krijgen we eindelijk eens een echt smerige SAW voorgeschoteld.

Kan niet wachten op een eventuele director's cut van deze film.

Concluderend : Halloween orgineel 1.5 Halloween remake 5.

Wat een heerlijk smerig festijn.

Dat Rob Zombie maar veel van dit soort eyecandy mag blijven maken.


avatar van Max en Joep

Max en Joep

  • 1815 berichten
  • 0 stemmen

iemand die beweert dat Rob Zombie nog nooit een goede film heeft gemaakt, moet heel snel van MoMe af en en rap naar zowel de oog- als oorarts.


avatar van Clueless Dork

Clueless Dork

  • 682 berichten
  • 1046 stemmen

Stom geblaat.


avatar van Max en Joep

Max en Joep

  • 1815 berichten
  • 0 stemmen

Clueless Dork schreef:

Stom geblaat.

vind je dit zelf niet ook een tikje sneu?


avatar van Clueless Dork

Clueless Dork

  • 682 berichten
  • 1046 stemmen

Juist ja.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11917 berichten
  • 5320 stemmen

Max en Joep schreef:

iemand die beweert dat Rob Zombie nog nooit een goede film heeft gemaakt, moet heel snel van MoMe af en en rap naar zowel de oog- als oorarts.

Waarom? Was het niet de re-make van Halloween dan had ik na House of 1000 Corpses nooit meer een Zombie-film gezien. Het enige wat die twee films naar mijn idee bieden zijn zo'n grauw jaren zeventig-sfeertje waardoor veel mensen zijn films al snel als 'cult' bestempelen.


avatar van Max en Joep

Max en Joep

  • 1815 berichten
  • 0 stemmen

ik vind dat er in beide heel heel veel meer zit dan een jaren 70 sfeertje.

mooi camera werk, orginele insteek, zeer redelijk tot erg goed acteer werk, memorabele badguys, geweld dat zo onaangenaam is geschoten dat het je diep raakt (iets waar geen enkele film bijna nog in slaagt).

De films hebben goede verhalen, zijn esthetisch gewoon briljant en ademen een horrosfeer uit die je helaas zelden nog tegenkomt.

Ik bedoel: denk bijv. nog eens terug aan die scene waarin die 2e agent wordt neergeschoten.

Da's toch echt briljant gefilmd?

Het kan zijn dat het het iemand weinig doet.

De opmerking dat Zombie nog nooit een goede film heeft gemaakt is echter zeer overdreven en dat weet je zelf ook wel.

Zombie is voor mij zonder enige twijfel de nieuwe horrorkoning.


avatar van Halcyon

Halcyon

  • 9952 berichten
  • 0 stemmen

En Dr. Satan niet te vergeten natuurlijk!


avatar van COBHC

COBHC

  • 51 berichten
  • 0 stemmen

Max en Joep schreef:

Zombie is voor mij zonder enige twijfel de nieuwe horrorkoning.

Eindelijk iemand die net als mij vertrouwen heeft in de horror toekomst. Met Rob Zombie als filmregisseur gaat dat zeker wel lukken!


avatar van martinovitch

martinovitch

  • 609 berichten
  • 291 stemmen

Daar sluit ik mij ook bij aan.


avatar van _dangerous_

_dangerous_

  • 207 berichten
  • 0 stemmen

waarom een horrorfilm maken als je toch niet eens de moeite wilt nemen om een enge film te maken?

waarom een remake maken als je toch niets interessants kan toevoegen?

pardon, enige interessante aspect is dat de kleine boy niet genoeg aandacht heeft gekregen...en dat gaf gelijk de aanleiding om zijn bijna hele familie af te slachten. Get a life man!

bedankt zombie, je maakte je neppe achternaam waar.

een film bedoeld voor mensen die snel bang kunnen raken voor maskers van papier.


avatar van COBHC

COBHC

  • 51 berichten
  • 0 stemmen

_dangerous_ schreef:

pardon, enige interessante aspect is dat de kleine boy niet genoeg aandacht heeft gekregen...en dat gaf gelijk de aanleiding om zijn bijna hele familie af te slachten. Get a life man!

bedankt zombie, je maakte je neppe achternaam waar.

een film bedoeld voor mensen die snel bang kunnen raken voor maskers van papier.

Tuurlijk kan dat wel gebeuren. Zijn stiefvader en zus maken hem belachelijk, en hij wordt een beetje verwaarloosd. Ik wil best geloven dat er dan wat in je kan knappen waardoor je verandert in een psychopaat. Verdiep je eerst maar eens in psychologie voordat je zo'n reactie geeft.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Seriemoordenaar


avatar van martinovitch

martinovitch

  • 609 berichten
  • 291 stemmen

Daar ben ik het ook mee eens. Psychologisch is het best een zwaardere film maar dat vind ik wel tof maar om te zeggen dat het niet eng is is misschien een beetje overdreven.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Was al erg sceptisch over deze remake. Mijn verwachtingen waren niet al te hoog maar de naam van Rob Zombie bracht me toch wel wat hoop. The Devil's Rejects is een moderne horrorklassieker.

Ik heb twee dingen geleerd van deze film.

1-Hoe erg veel ik toch van het origineel hou en dat deze nooit en nimmer door iemand overtroffen zal worden.

2-Zombie kan zich beter bezighouden met origineel materiaal want odes aan oude parels brengen is niet zijn ding.

De eerste 45 min vond ik nog verrassend goed. Er wordt een andere draai gegeven aan het originele gegeven en hoewel dit 100% tegen de kracht van het origineel in gaat kon ik toch waarderen dat ze het anders probeerden aan te pakken. Een kwalitatieve letterlijke remake zou toch niet mogelijk zijn, dus dan maar zo.

Wanneer Myers terugkeert naar Haddonfield krijgen we dus wel die remake en de film kakte helemaal in. Geen sfeer, geen charismatische karakters, geen spanning, geen cinematografische intelligentie, helemaal niks wat Carpenter's origineel zo sterk maakte. Ja, de muziek maar die is gewoon letterlijk overgenomen.

Jammer maar ik kan ook niet zeggen dat hier meer in had gezeten dus echt teleurgesteld ben ik niet. Ben ervan overtuigd dat Zombie binnenkort weer met een knaller zal komen. Wat betreft Halloween hou ik het bij het meesterlijke origineel.

2,5*


avatar van _dangerous_

_dangerous_

  • 207 berichten
  • 0 stemmen

martinovitch schreef:

Daar ben ik het ook mee eens. Psychologisch is het best een zwaardere film maar dat vind ik wel tof maar om te zeggen dat het niet eng is is misschien een beetje overdreven.

was het maar een zware film...

en was het maar een enge film....


avatar van martinovitch

martinovitch

  • 609 berichten
  • 291 stemmen

Tja ieder zijn mening he _dangerous_ !


avatar van Boeikens

Boeikens

  • 4467 berichten
  • 5329 stemmen

De film had een meerwaarde door te tonen hoe Michael tot slachter is geworden en hiermee zitten de eerste 40min zeker goed, maar eenmaal na zijn ontsnapping heeft de remake niets nieuws meer te bieden. Het goregehalte is pover en het hele verdere gebeuren doet denken aan een povere teenyslasher. Hier vond ik het origineel stukken beter. Wat me nog het meeste ergerde was de ERG donkere verfilming wat de toch al povere gore helemaal deed verdwijnen.

Het goede begin en de spannende sfeer verdienen nog 2*