As Good as It Gets (1997)

Komedie / Drama

geregisseerd door James L. Brooks
met Jack Nicholson, Helen Hunt en Greg Kinnear

Melvin Udall woont in hartje Manhattan. Zijn dagelijks leven is een opeenhoping van gewoontes en dwangneuroses en als dit verstoord wordt raakt hij in paniek. Als hij op een dag door een andere serveerster wordt bediend en hij de zorg krijgt over het hondje van de buren waar hij een hekel aan heeft, stort zijn geordende leven ineen. Alleen als hij zijn menselijke kant kan laten zien aan iedereen kan hij weer orde op zaken stellen.

avatar van JohnWilliams
Top film, met leuke muziek en een top verhaal.
Ik ging de film in met geen verwachtingen. Ik had alleen het verhaal gelezen op moviemeter (de samenvatting)...

Jack Nicholson is gewoon een top acteur, en dat laat hij hier goed zien. Ik heb een aantal keren gelachen om Nicholson, echt hilarisch hoe hij af en toe zo'n kop kan trekken. De restaurant scene was ook top (allemaal), verder vond ik dat het enige nadeel was dat hij ietsjes te lang duurde. Gelukkig was het einde wel goed en kon je je eigen inbreng eraan geven van hoe dit nou zou moeten aflopen.

Kortom: Goeie Cast, leuke muziek van Hans Zimmer (deed me denken aan The Terminal van Williams), leuk verhaal...leuke film om te zien met de familie alleen dan wel zonder al die reclame's graag!

'How do you write women so well?'

'I think of a men, and I take out reason and accountability...'

briljant stukje!

avatar van kaholiic
gister gezien, ik dacht echt dat nicholson een keertje zichzelf of andere wat zou aan doen..

avatar van Seifer
De film heeft voor mij één minpuntje, ik vind het namelijk te langdradig. Ik keek deze film vanwege Jack Nicholson en niet zo zeer vanwege Helen Hunt, dus werd mij de drama iets te veel waardoor ik op het einde eigenlijk geen zin meer in de film had (Heb het wel afgekeken).

avatar van frank92
Ik had hier veel meer van verwacht maar was een redelijke film en Jack Nicholson blijft een van mijn favorite acteur.

avatar van playah26
In deze film laat jack nicholson weer eens zien waarom hij 1 van mijn favoriete acteurs is. geweldig hoe hij zich weer in zijn rol kan inleven. pure klasse weer!

avatar van M.Goodkat
Hele leuke film, verdiende oscar

Een geweldig leuke film, die heerlijk wegkijkt en een fantastaisch spelende Jack Nicholson bevat!

avatar van timburton
Jack Nicholson speelt geweldig. Beetje cliché af en toe, maar zijn trekjes zijn erg leuk bedacht.

avatar van *kelly*
De vele opmerkingen en uitspattingen van Melvin maken deze film prettig om naar te kijken. Het romantische maakt het geheel af en toont de menslievende kant van Melvin.
Uiteraard prachtig geacteerd door Nicholson met zijn fantastische gelaatsuitdrukkingen, maar ook Hunt toont wat ze in zich heeft.

---------->3,5*

avatar van jumpstylemovie
Gewoon een goede, vermakelijke film. Verder niets speciaals over te zeggen.

Zeer geslaagde komedie met een meesterlijke Jack Nicholson. Je houdt van deze film of juist niet. Ik vond de humor zeer grappig en spitsvondig. Nicholson zet een zeer leuk typetje neer en vormt samen met Helen Hunt het perfecte duo voor een leuke en originele komedie.

avatar van Vinokourov
Ietwat sentimenteel, maar wel oke .

Leuk, maar net een beetje te lang.

Wie de vele berichten in de media over Jack Nicholson heeft gelezen of gehoord kan hem omschrijven als een arrogante, opvliegende, (jonge) vrouwenjagende, opzettelijk kwetsende, scheldende k***tzak. In deze film mag hij dus zichzelf spelen ...
Het is juist om die reden dat ik zijn aanwezigheid in alle reeds door mij beoordeelde films zowat onverdraaglijk vind en dan een zeer lage waardering uitdeel, ongeacht hoe goed de rest van de acteurs/actrices zijn best doet.
JN komt in deze film voor mij ongeloofwaardig over wanneer hij van karakter begint te veranderen. Dat ligt gewoon niet in zijn lijn en het leek mij alsof hij daarmee ook grote moeite heeft.
Desondanks toch een redelijke beoordeling (maar mij was JN geen Oscar waard).

avatar van Captain Pervert
Ik heb deze film destijds met moeite uitgekeken. Maar alles erin met Jack Nicholson is cool, dat dan weer wel.

avatar van JeanMaurice
Leuke goede film die lekker wegkijkt. Ik ga hem vanavond nog eens kijken

avatar van 606
Voor de zoveelste keer gezien en blijf het briljant vinden,
Vooral de humor en acteerwerk.

avatar van nachtschade
Hoewel niet geheel mijn genre, toch met erg veel plezier gekeken. Nicholson is magistraal, en Hunt............damn.......maar dan ben ik bevooroordeeld!
In tegenstelling tot veel anderen vond ik deze film helemaal niet langdradig en had-ie van mij best nog wat langer mogen duren.

avatar van Justinw
Topfilmpje die ik gekocht heb van een medeMMer.

Nicholson en Hunt acteren beide super, Greg Kinnear en Cuba Gooding Jr. doen het ook gewoon degelijk. Het verhaal is superleuk. Ik wou eerst een 4 geven, maar soms is het ietwat Cliché en ook het einde was wat voorspelbaar. Dus nu een ruime 3.5*

avatar van Scorpio11
Vandaag weer eens gezien en blijf briljant. met een ½* verhoogd naar 4*

avatar van ( J )
Jack Nicholson de gekke bekken trekker...
denk dat ie in zijn carrière heel wat uurtjes voor de spiegel heeft staan oefenen...en oefening baart kunst

verder gewoon een erg leuke film met vooral Jack die de show steelt als chagarijn met een goed hart...
Beetje drama,beetje humor..sausje romantiek eroverheen,je kent het wel....dit soort films zijn vaak net iets te zoetsappig (zo ook deze met vlagen) maar weet met de sterke humor toch interessant te blijven..

avatar van Kr!kke
Goede film, waarin vooral sterk geacteerd wordt door Nicholson. Hij bewijst dat hij toch een veelzijdig acteur is. Het verhaal was ook wel in orde, al was het einde natuurlijk voorspelbaar.

avatar van fappie
Erg veel positieve reacties. Ik moet echter zeggen dat ik me op veel momenten heb geergerd. Vooral het begin vond ik een beetje vreemd.

avatar van Donkerwoud
Pakkende ode aan de azijnpissers van de wereld, en dan zit je met Jack Nicholson natuurlijk wel goed. Voorspelbaar einde dat wel weet te raken omdat je het de karakters toch gunt.

Als je die vent z'n kop ziet moet ik al lachen.

avatar van MovieHolic
Sterke film met goed acteerwerk van vrijwel de gehele cast!
Alleen het einde was me wat te eenvoudig.

Blijft in mijn ogen echt een topfilm met een werkelijk briljante Jack Nickelson. Leuk verhaal en de film heeft een goeie balans tussen drama en humor. Die zure kanis van Jack is geweldig en ik vind het gay thema in de film ook goed verwerkt.

Het gegeven dat drie totaal verschillende mensen met alledrie hun eigen problemen uiteindelijk toch iets met elkaar krijgen is mooi uitgewerkt en ook mooi opgebouwd. Er wordt uitstekend geacteerd, maar waarom dan toch zo'n hollywood-cliché einde? Waarschijnlijk om zeker te zijn dat de hoge salarissen ook daadwerkelijk betaald konden worden als de film klaar was. Jammer. En ook jammer dat in de aftiteling het nummer "Always look on the bright side of life" in de gladde versie van Art Garfunkel moet klinken. Dat nummer hoort bij de film "Life of Brian" er daar moet je van afblijven.
Maar goed ik heb toch ruim twee uur geboeid gekeken, en dat zegt ook een boel.

avatar van sabsabsab
Ik snap het niet. Ik heb naast PDD-NOS ook een dwangstoornis en ik kan er inderdaad slecht tegen als iemand mij stoort wanneer ik ergens mee bezig ben en ik ben daarnaast ook snel bang en gestrest, maar ik boor geen mensen de grondt in zoals je bij deze film zag.