Dialogue avec Mon Jardinier (2007)

Alternatieve titel: Conversations with My Gardener

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Jean Becker
met Daniel Auteuil, Jean-Pierre Darroussin en Élodie Navarre

Een Parijse kunstenaar is inmiddels op een middelbare leeftijd gekomen en heeft genoeg van het drukke leven in Parijs. Hij besluit naar het platteland in het midden van Frankrijk te trekken, om daar zijn ouderlijk huis te gaan bewonen. Bij het huis ligt echter een behoorlijk groot gebied vol ongerepte natuur, waar hij als stadsmens eigenlijk niet goed mee uit de voeten kan. Hij besluit iemand in te huren om als hovenier de boel een beetje bij te houden en plaatst een advertentie. De eerste kandidaat is meteen raak, een bijzondere oude man met een kijk op het leven die voor de kunstenaar volkomen nieuw is.