Gray Matters (2006)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Sue Kramer
met Heather Graham, Thomas Cavanagh en Bridget Moynahan

Gray en haar broer Sam zijn van kind af aan onafscheidelijk en delen als volwassenen een appartement. Beiden hebben de ware nog niet gevonden en zij worden regelmatig voor een stel aangezien. Als Gray in het park een willekeurige jongedame uitkiest en met haar broer laat kennismaken, is het tussen die twee meteen raak. Maar het grote probleem is dat ook Gray tedere gevoelens voor haar aanstaande schoonzuster gaat voelen.

avatar van Fran
Deze film vond ik helemaal te gek. Ik vond het een beetje een soort jaren 50 sfeertje hebben. Het verhaal is origineel. Toen ik in het begin las dat het over een broer en zus ging die voor elkaar een partner probeerden te zoeken, kwam het mij nou niet bepaald romantisch over.

Op zich is deze film ook geen standaard romantische komedie. Ik vond de gedragingen en reacties van alle personages ook heel realistisch overkomen. De manier hoe Gray met haar lesbisch zijn omging toen ze het net ontdekte kwam heel no nonsense over. Ook hoe de broer reageerde op het feit dat zijn zus verliefd was op zijn vrouw was een hele rauwe, pure reactie. Hij was gewoon razend en wilde niks meer met zijn zus te maken hebben, zonder een heel drama.

Een minpuntje aan de film vond ik de reactie van Gray na de zoenpartij met haar aanstaande schoonzus. Dit vond ik wel heel overdreven uitgebeeld en niet in de film passen. Verder vond ik het gewoon een heerlijke film om naar te kijken.

Film die doet denken aan 'Imagine Me and You'. Leuke, grappige, romantische komedie over een op liefde gebaseerde broer-zus relatie en de lesbische coming-out van de zus.

avatar van DonOswaldo
Het concept van 2 mannen die op dezelfde vrouw verliefd zijn (en andersom) kennen we natuurlijk wel, maar deze aardige variant had nog best wat potentie (zeker voor een comedy).

Alleen echt komedie wordt het nergens. Niet gelachen, zelfs geen glimlachje. Het probeert nog op romantiek en drama-vlak punten te scoren, maar faalt daarin totaal. De film is traag, saai, 'ongrappig' en bevat heel wat 'onpuik' acteerwerk. Nog een paar cliche-'grappige'-momenten (die niet eens leuk zijn gebracht) om het helemaal te verpesten.

Dit samen met wat muziek dat niet aan mij besteed met wat verwijzingen naar films en series die ik niet ken maakt het voor mij niet al te fijn (ondanks het leuke concept).

Kortom: 'Tenenbuigende' film die je links (en rechts) kan laten liggen.

1,5 omdat de taxi-chauffeur het nog wel leuk deed en Charlie wel leuk was om naar te kijken. Achja voor 1 euro mag ik.. wel klagen..

Niet heel vervelend om naar te kijken, maar ook niet meer of minder. In mijn optiek een typische vrouwen film. Als ik vrouw was geweest had ik waarschijnlijk wel een hogere waardering gegeven

avatar van klini-oma
Klein zesje voor deze film. Het is gewoon een leuke luchtige film.
Zelf had ik de broer en zus niet als zodanig samen gecast, omdat ik de chemie tussen de 2 niet echt als een broer-zus relatie vond overkomen.
Er klopte gewoon ook een paar kleine dingetjes niet aan de film maar daaraan voorbij gaand heb ik toch wel een paar keer even gelachen.

avatar van Noodless
ach...best een warme, luchtige film met een charmante cast. Soms valt er wat te lachen en het wordt allemaal heel speels gebracht. Heather Graham speelt haar rol gewoon goed. Heb me zeker niet verveeld. 6/10