Gray Matters (2006)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Sue Kramer
met Heather Graham, Thomas Cavanagh en Bridget Moynahan

Gray en haar broer Sam zijn van kind af aan onafscheidelijk en delen als volwassenen een appartement. Beiden hebben de ware nog niet gevonden en zij worden regelmatig voor een stel aangezien. Als Gray in het park een willekeurige jongedame uitkiest en met haar broer laat kennismaken, is het tussen die twee meteen raak. Maar het grote probleem is dat ook Gray tedere gevoelens voor haar aanstaande schoonzuster gaat voelen.

avatar van missl
Heather Graham speelt hier op sommige momenten echt heel slecht, wel een leuk verhaaltje

avatar van too-sweet
Niet onaardig. Soms wat overdreven allemaal.
Heeft af en toe meer weg van een komedie als van drama.
Alhoewel komedie niet echt mijn favoriet is, vond ik deze film wel aardig. Er zit natuurlijk wel een dramatische verhaallijn in.

Dus al met al viel de film niet tegen. Best leuk om een keer te zien.
Maar daar blijft het dan ook bij.

Aangename feelgoodmovie 3.5*

Best een leuke film om weg te kijken. Geen overdreven lesbisch gedoe. Het zo zomaar iemands levensverhaal kunnen zijn in grote lijnen.

Wel aardig. Er zaten wel wat leuke scene' s in maar ook een aantal die me behoorlijke ergerder.Bijv: de zoen tussen beide dames is een must see, de reactie van Graham daarna is over de top en duurt veel te lang.
Niet echt een aanrader.

Eem
Ik vond het een buitengewoon verrassende film!
Afgezien van de kant en klare cliché's ging het dieper dan ik had verwacht, en zeker niet verkeerd op een maandagavond om bij te relaxen.

Twijfel tussen de 2.5 en de 3 *

ylb
Ik sluit me aan bij too-sweet en stinissen.
Fijne Feelgoodmovie en meer komedie dan drama.
Vond het wel een leuke film met een paar leuke/lieve karakters on the side.

Ik ben weggelopen bij deze film, het kabbelde maar wat voort en er zaten te veel scenes in die als opvulling diende. Helaas 2 sterren

een aangenaam en vermaaklijke film soort geen minuut

Pur
Gewoon een een leuke 'verstand op 0 en lekker kijken' film. Wordt nergens irritant en kijkt (dus) lekker weg zo op een doordeweekse avond.

avatar van hannes64
Leuk filmpje voor als je niets te zien hebt.
Graham is mooi in haar rol, moynahan is zeer leuk om te zien.
Goed gespeeld comedy/drama.
Gewoon een lekkere feelgood.

avatar van dinal12000
Leuk niemendalletje, beetje zoetsappig, maar zeker het laatste half uur is wel vermakelijk.

Lee72
Is niet mijn genre, maar erg leuke film. En die benen....
Voor de benen 5 sterren en voor de film 3,5

avatar van alec
Eerste gedeelte is veelbelovend, daarna gaat het over over op de automatische piloot. (het eind is zo banaal, Gray spingt in de lucht van blijdschap omdat ze zichtzelf eindelijk heeft gevonden). Niettemin, leuk te zien dat de spetters er vanaf vliegen tussen Bridget Moynahan, Graham en Cavanagh.
Een *3.0

rose
Vond hem wel verrassend. Leuke film.

avatar van acrazylady
leuke film.

avatar van kanjertje
Verassend en amussante feel-good movie.

avatar van FreakyGurrl
Een leuke feelgood movie.
Had mij betreft meer vrouwenliefde in gemogen.
Die vrouw die haar collega speelt vind ik altijd leuk om te zien, errug grappig!!

avatar van Fran
Deze film vond ik helemaal te gek. Ik vond het een beetje een soort jaren 50 sfeertje hebben. Het verhaal is origineel. Toen ik in het begin las dat het over een broer en zus ging die voor elkaar een partner probeerden te zoeken, kwam het mij nou niet bepaald romantisch over.

Op zich is deze film ook geen standaard romantische komedie. Ik vond de gedragingen en reacties van alle personages ook heel realistisch overkomen. De manier hoe Gray met haar lesbisch zijn omging toen ze het net ontdekte kwam heel no nonsense over. Ook hoe de broer reageerde op het feit dat zijn zus verliefd was op zijn vrouw was een hele rauwe, pure reactie. Hij was gewoon razend en wilde niks meer met zijn zus te maken hebben, zonder een heel drama.

Een minpuntje aan de film vond ik de reactie van Gray na de zoenpartij met haar aanstaande schoonzus. Dit vond ik wel heel overdreven uitgebeeld en niet in de film passen. Verder vond ik het gewoon een heerlijke film om naar te kijken.

Teleurstellend. Film blijft zeer oppervlakkig, en raakt de toeschouwer nergens. Graham is en blijft een mooie en sexy verschijning maar om nu te zeggen dat ze een goeie actrice is, toch niet. Dat bewijst ze hier nogmaals. Film wordt wel nog een beetje gered door leuke bijrollen van Molly Shannon en Alan Cumming.

Film die doet denken aan 'Imagine Me and You'. Leuke, grappige, romantische komedie over een op liefde gebaseerde broer-zus relatie en de lesbische coming-out van de zus.

avatar van DonOswaldo
Het concept van 2 mannen die op dezelfde vrouw verliefd zijn (en andersom) kennen we natuurlijk wel, maar deze aardige variant had nog best wat potentie (zeker voor een comedy).

Alleen echt komedie wordt het nergens. Niet gelachen, zelfs geen glimlachje. Het probeert nog op romantiek en drama-vlak punten te scoren, maar faalt daarin totaal. De film is traag, saai, 'ongrappig' en bevat heel wat 'onpuik' acteerwerk. Nog een paar cliche-'grappige'-momenten (die niet eens leuk zijn gebracht) om het helemaal te verpesten.

Dit samen met wat muziek dat niet aan mij besteed met wat verwijzingen naar films en series die ik niet ken maakt het voor mij niet al te fijn (ondanks het leuke concept).

Kortom: 'Tenenbuigende' film die je links (en rechts) kan laten liggen.

1,5 omdat de taxi-chauffeur het nog wel leuk deed en Charlie wel leuk was om naar te kijken. Achja voor 1 euro mag ik.. wel klagen..

avatar van TheRisingSun
Vanavond om 20:30 uur op RTL8!

avatar van mikey
Het valt me op dat best wel wat ouwe vrouwen-films die vissekom gebruiken met die dolfijnen erin. Dat zat ook al in Head over Heels 2001.

avatar van mikey
Heel schattig en ogeloooflijk irritant meisje van dik in de dertig doet zo schattig en heeft probleempjes op haar creatieve werk en wil maar niet opgroeien. En er is wat aan de hand in de saaie relationele sferen. totally boring

avatar van narva77
narva77 (crew)
mikey schreef:
En in "Head Over Heels" zat óók al een link naar Nederland, namelijk de "Gouda Cheese".
In deze film wordt richting het einde gesproken over "drie kussen, op z'n Nederlands"!

avatar van mikey
Ja klopt, maar die films hebben werkelijk niets met elkaar te maken gezien production credits. Alleen het type film komt overeen... hmmmm

avatar van narva77
narva77 (crew)
Ach ja, aardige romcom voor tussendoor!
Kan je ondertussen nog even je teennagels knippen, of je neusharen trimmen ofzo...

avatar van elandenburg
Hele leuke, gezellige film die een taboe als onderwerp heeft , van welke ik vind dat die nog steeds aan de orde is. De film gaat het erg luchtig mee om en dat is ook precies zoals dat zou moeten zijn.

Niet heel vervelend om naar te kijken, maar ook niet meer of minder. In mijn optiek een typische vrouwen film. Als ik vrouw was geweest had ik waarschijnlijk wel een hogere waardering gegeven