The Incredibly True Adventure of Two Girls in Love (1995)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Maria Maggenti
met Laurel Holloman, Nicole Ari Parker en Dale Dickey

Randy Dean, een rebelse tomboy die bij haar lesbische tante woont in een arbeidersbuurt, is verliefd op de mooie en rijke Evie Roy, één van de populairste meisjes van de school. Dan komt Evie Roy langs bij de benzinepomp waar Randy werkt, ervan overtuigd dat er iets met haar dure landrover aan de hand is. Ze raken geïnteresseerd in elkaar en ontmoeten elkaar later op school weer waar ze een romance beginnen die niemand zich kan voorstellen. Het zet een stel komische gebeurtenissen op gang wat uiteindelijk culmineert in een motel waar de twee naartoe vluchten.

Heel leuke rommelige en hilarische feel-good-movie. Ik heb trouwens geen idee of die wel in de videotheek te krijgen is; ik zag 'm destijds in Rialto in Amsterdam, de gay-bioscoop van de stad, gok ik.

Rialto is gewoon een ehm.. "arthouse", zoals dat dan heet. Niet per se gay-georienteerd.
De kans is echter groot dat gay films er terecht komen omdat die nu eenmaal een bepaalde, kleinere doelgroep trekken (verwoord ik het zo subtiel genoeg? ) dan de doorsnee "romance" of whatevr...

Voorzover ik weet heeft Cincenter in Amsterdam gay-previews op (sommige?) zondagen.

Ik vond het een verassend leuke film. Ook leuk om een jonge Laurel Holloman te zien, die men waarschijnlijk beter kent als Tina uit The L Word. Van te voren had ik eigenlijk verwacht dat het een beetje een irritante film zou zijn, maar dat was het dus niet. Zeer leuk! 3,5

ik vond het een leuke film
waarin ze dus ook laten zien dat je niet persee verliefd wordt op een vrouw maar gewoon echt op de persoon en dit is dan precies een goed voorbeeld voor de mensen die zich niet graag in een hokje laten plaatsen door dat ze homo lebie of bi worden genoemd

en overigens...... ik heb de film thuis dus eventuele liefhebbers meld u

Leuk! Zeker als The L Word fan, Laurel Holloman is geweldig in deze film die overigens in delen te zien is op YouTube.

avatar van Lexcoaster
Het kijken naar films over lesbiennes is een soort guilty pleasure van me. Nu ik de film ken, staat deze gelijk op mijn 'to watch' lijst.