Porky's II: The Next Day (1983)

Alternatieve titel: Porky's II: De Volgende Ochtend

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door Bob Clark (I)
met Dan Monahan, Wyatt Knight en Mark Herrier

Als de studenten van de Angel Beach High School besluiten om 'An Evening With Shakespeare' op de planken te brengen, worden zij daarin tegengewerkt door Miss. Balbricker, die het werk van Shakespeare als obsceen beschouwt. Ze roept hiervoor de hulp in van Bubba Flavel, een religieuze fanaat die met zijn achterban tracht de productie te stoppen. Als hij daarin geslaagd is - mede met de hulp van corrupte stadsofficials (i.v.m. verkiezingen), is het de beurt aan de nerds...

dit is toch geen flopfilm.lekker lachen 3*

avatar van Dutchero
Sjongejonge wat een film. Het is een komedie, maar het enige wat lachwekkend is is het niveau van de film.

avatar van jumpstylemovie
Deze was wel iets minder , maar ook hier is de gymlerares weer erg leuk en zitten er wat '''pikante'''stukjes in
2.5*** en hoort niet thuis in de flop 100

Het stomste deel !!
Deel 1-3 vond ik geweldig
Maar deze film... bah... na een tijdje word die saai
1,5 voor de slang-scene

avatar van niethie
Het vervolg op de succesfilm porky's maar dan een stuk minder dan het origineel, vreselijk overdreven gespeeld, de grappen zijn echt ontzettend flauw en valt er verder bar weinig te lachen toch is het op sommige punten nog redelijk vermakelijk.
Het is al weer een tijdje terug en kan me er niet alles meer van herrineren houd het voorlopig maar op 2 sterren tot ik hem weer zie.

avatar van Jordaeh
onbekend! schreef:
Het stomste deel !!
Deel 1-3 vond ik geweldig
Maar deze film... bah... na een tijdje word die saai
1,5 voor de slang-scene

Grappig, je geeft hem een ander half MAAR wel nummer 2 in je top-10.. Hihi.

Jordaeh schreef:

Grappig, je geeft hem een ander half MAAR wel nummer 2 in je top-10.. Hihi.

Grappig hé

avatar van OlafK
Deze vond ik dus echt niet grappig.

Ik vind deze beter dan deel 3 sorry dat ik het zeg.
Vooral Wendy in dat restaurand een giller hahaha ...
Ok sommige films zijn zwak de vervolgs dat geef ik toe maar om meteen te zeggen slecht vind ik overdreven dus toch van mij een 4 deze film

avatar van Dark Knight
over deze film heb ik 3 woorden te zeggen : wat vreselijk dit! 0,5*******

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Dit verplichte vervolg is om een aantal redenen minder dan het eerste deel. De belangrijkste is het ontbreken van goede grappen.

avatar van Metalfist
If you thought the night before was funny, wait till you see the next day

Op zich heb ik het niet zo met films die zich vlak na elkaar afspelen. Vaak omdat het lijkt dat de schrijvers nog wel wat inspiratie over hadden voor deel 1 maar bijlange niet genoeg voor nog een volledige film.

Daar zit dan ook direct het minpunt van de film doordat hij overal net niet het niveau van het eerste deel haalt. De film opent wel leuk met een toffe verwijzing naar zijn voorganger om het geheugen even op te frissen. Porky's II bevat dan ook wel een aantal geslaagde moppen waaronder de slangscène met Miss Balbricker maar over het algemeen is hij saaier dan deel 1. Dit komt ook vooral doordat Porky er eigenlijk niet in mee speelt (wie deel 1 heeft gezien weet hoe dit komt).

Wat dan wel weer goed is, is dat gelukkig bijna alle originele personages van de partij zijn. Pee Wee, Miss Balbricker, ... Maar er wordt teveel gerekend op Pee Wee om grappig te zijn. Nadat ze hem voor de zoveelste keer weer in het zak zetten heb je het al wel gezien, al was de grafscène wel geslaagd. Het was zelfs bijna het hoogtepunt van de film mede door Steve als de mummie waar ik strijk om ging.

Net zoals bij vele films haalt het vervolg niet het niveau van deel I, al zit je met deze Next Day nog redelijk safe.

avatar van JDSsmetje
Porky's 2. De humor is af en toe goed geprobeert, maar bij momenten wordt dit verprust door het over-acting. Dan heb ik het vooral over de grap bij de slang. Voor de slang in het water zit zit je al te glimmen, door te denken aan wat er daarna gaat gebeuren. Wat er daana gebeurt is jammer verprust, door het enorm overdrijven en over-acting. Jammer.

De (humor) bij de begraafplaats is ook maar heel flauw. Je hebt het wel al in meerdere komedies gezien, iemand bang maken maar het is al zoveel beter uitgewerkt dan in dit tweede deel van Porky's.

Ook de finale is ronduit zwak en niet grappig. Het beetnemen is werkelijk volledig niet grappig. Toch had hier ook meer ingezeten maar net als de slang-grap wordt dat hele halfuur verbrot door het over-the-top gaan. Moest ik dan weten dat de film nog een uur duurt had ik hem uitgezet.

Zonder de pikante humor en vuile praat was deze film waarschijnlijk goed geschikt voor 6-jarigen.

De stukken tussen wat de hoogtemomenten zouden moeten zijn, zijn vreselijk saai. En het is ook vreselijk om te zien hoe het publiek er vreselijk op ingaat bij een show of een onverwachte gebeurtenis.

Deze prent was naar mijn mening toch iets beter dan deel 1.
Vooral in de tweede helft heb ik me geamuseerd en vond ik de grappen meer dan geslaagd, o.a. de scènes in het restaurant en de sporthal waren grandioos.
Een flop vind ik deze film zeker niet, al is het dan geen hoogstaande produktie.

avatar van Mescaline
Opzich best een vermakelijke film die zeker niet in de flop100 thuis hoort.
Overtreft het origineel niet, maar blijft wel vermakelijk en redelijk onderhoudend op een paar saaie stukken na gelaten.
Zeker niet zo leuk als het eerste deel, maar nog steeds kijkbaar en vermakelijk.
3 sterren

Tja porky`s moet je van houden he. Herzenloze college-humor die de american- pie serie ver voorbij gaat qua hersenloos-heid. Echter dat deze in de flop- 100 voorkomt. Jammer, Best een vermakelijke film. ( alle porky films overigens wel. De eerste was beter maar oke. )

avatar van JustMike
leuke film. net nog een keer gekeken. alleen te veel pikken & te weinig tieten

Deze film sloot wel naadloos aan op het 1e deel maar daar is ook wel alles mee gezegd. Deze film haalt het niveau (wat ook niet echt hoog was) van de 1e film nooit. Maar ja aangezien deel 1 een groot succes was moest men perse een 2e deel maken en helaas blijkt maar al te vaak dat 2e delen vaak zeer slecht zijn. En dat is bij deze film ook het geval.

avatar van Kr!kke
Tja... Een komedie hoort in de eerste plaats grappig te zijn, maar dat kan van deze film niet echt gezegd worden. Verder is ook het verhaal nogal dom en ongeïnspireerd, zodat het wat saai overkomt. Ten slotte zitten er ook een aantal enorm irritante personages in de film, waarbij ik in de eerste plaats moet denken Bubba Flavel: echt een verschrikkelijk figuur!

avatar van Spetie
Een vervolg dat erg op het vorige deel lijkt, maar toch bij lange na niet in de buurt komt van de eerste film, al is de cast vrijwel hetzelfde.

Miss Ballbricker is wederom het leukste personage van de film, maar heeft niet al te veel schermtijd. De nadruk ligt hier vooral erg op Peewee, maar hem vind ik juist totaal niet grappig. Sowieso heeft de film een stuk minder humor dan zijn voorganger Het ontbreken van Porky is logisch, maar wel jammer, want hij had zeker toegevoegde waarde kunnen hebben.

Een paar aardige momenten zorgen nog voor wat vermaak, maar verder is het allemaal te flauw en meestal niet leuk.

avatar van wimaroca
was maar een slap aftreksel van deel 1

avatar van pierrrke
ik meende gary oldman te herkennen als de mummy ne?

avatar van LostCauze
Half puntje extra omdat ie niet in de flop 100 hoort.

Complete bagger. Eigenlijk zou het maken van dit soort hersenloze prut verboden moeten worden (grapje).

avatar van LostCauze
Alleen al om de sfeer en nostalgie zou ie toch iets meer waardering mogen krijgen, blijkbaar is dit slechter dan al die American Pie sequels...? Of dan de gemiddelde film op SyFy channel? Er zijn toch wel 100 slechtere films te vinden?

avatar van Sergio Leone
Rotzooi.

Het origineel is ook geen topper, maar bevat wel een handvol scènes die de boel staande houden. Porky's ll mist dat. Het enige leuke is dat de film opent met wat beelden van het origineel. Verder is dit een aaneenschakeling van ongrappige taferelen vol ellendige personages.

avatar van Phantasm
Redelijke komedie met soms flauwe humor, slechter dan zijn voorganger.