Porky's Revenge (1985)

Alternatieve titel: Porky's Wraak

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door James Komack
met Dan Monahan, Wyatt Knight en Mark Herrier

Meat, een student van de Angel Beach High School, pikt een mooi (gevormd) meisje op dat huilend langs de kant van de weg zit. Hij is echter geschokt als hij haar gezicht ziet; dit lijkt niet te passen bij haar mooie figuur. Maar niet alleen dat, want het blijkt de dochter van Porky te zijn. Porky die zojuist zijn nachtclub heropend heeft op een Mississippi-rivierboot. Wil Porky zo revanche nemen, of is het nu weer de beurt aan de studenten van de High School?

avatar van Spetie
Het derde en gelukkig ook laatste deel uit de reeks.

Het positieve aan dit deel is duidelijk de terugkeer van Porky, maar verder heeft dit deel weinig nieuws te bieden. De humor is van hetzelfde bedenkelijke niveau als zijn voorganger. Vaak erg flauw en niet grappig, op een paar geslaagde momenten na. De eerste film had nog een aantal scherpe momenten, maar een paar delen later is dit als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik blijf echter een zwak houden voor Miss Balbricker, waardoor de film toch nog wat punten scoort, ook mede door het feit dat de verveling niet toesloeg. Goed is het allemaal echter niet.

grappige film om eens met vrienden te bekijken

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Duidelijk de minste van de reeks maar over het algemeen nog wel vermakelijk genoeg om uit te zitten.

avatar van Donkerwoud
Zelfs met een paar biertjes en lollig gezelschap wil deze extreem flauwe rotzooi niet grappig worden. Grootste fout die een komedie kan maken: niet grappig zijn...

ramonbrenda
ik vond deze film beter dan deel 2 voor mij een goed film

3 *

avatar van Phantasm
Leuke en grappige komedie die lekker wegkijkt, inderdaad beter dan zijn voorganger.

Wie heeft deze film op dvd? of weet iemand die hem wil verkopen?
graag een berichtje dan

avatar van Grindhouse62
Dit 3e deel viel mij rauw op mijn dak. De humor was flauw en weinig. Ik was toen ook gelijk klaar met de Porky films. Er kwam gelukkig geen vervolg. Die had ik dan ook laten passeren,