Rush Hour 3 (2007)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Komedie

geregisseerd door Brett Ratner
met Chris Tucker, Jackie Chan en Max von Sydow

Terwijl inspecteur Lee (Jackie Chan) en detective James Carter (Chris Tucker) in Parijs verblijven, blijkt er een Chinese triade in de stad aanwezig. Lee en Carter raken onvrijwillig betrokken bij de zoektocht naar deze criminelen.

avatar van JohnWilliams
Ja maar hij vraagt te veel geld.

Bart Simpson
Leuke film.

Adrenal
Een film voor het geld, maar wel best leuk. Leuke stunts en gemakkelijke maar toch best geslaagde humor (die scène met me & you vond ik eigenlijk wel grappig), daar tegenover de irritante Tucker en het wel erg cliché verhaaltje. Maar in dit soort filmpjes kan ik me daar makkelijk overzetten en me goed vermaken. 3*

avatar van helleke
Blijft leuk vermaak door de beide hoofdrolspelers, ondanks dat het geen hoogstaande film is.

Door de korte duur stak de film dan ook geen moment tegen.
3 sterren.

geweldig duo, chris carter en jackie chan, waardig vervolg

Burak18
Ik vind het nog steeds jammer dat Steven Seagal de rol als bad guy geweigerd had voor Rush Hour 3, ik had hem graag een keer de rol van slechterik willen zien spelen.... Wie weet in Rush Hour 4.

leuke film, maar 1 en 2 waren veel beter

dit deel benaderd deel 1, kijkt lekker, geen moeilijk verhaal. Chris carter en jackie Chan passen bijelkaar. kortom leuke film een 3,5.

avatar van Minotaures
Tear that *** up, Lee!

avatar van P8rb
Ook deel 3 is een best wel geslaagde komedie met inspecteur Lee (Jackie Chan) en detective James Carter (Chris Tucker) als duo. Jackie speelde meer de serieuze inspecteur en Chris was vooral de grappenmaker. Eigenlijk nogal een goedkope foute film, maar als het leuk is, who cares?

Ja, het was wel wat voorspelbaar en cliche allemaal, maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. De actie was ook best leuk en de ontknoping had een mooie locatie. Vermakelijke film die 3 sterretjes wel verdiend.

Grappige film!

Veel goede humor, goede actie, maar toch niet te gewelddadig.
Dit zijn nou echt mijn soort films!

avatar van jackie chan
Ik vind deel 3 anders en miner dan deel 1,2.

Vooral die scane in die kung-fu school (met die lange man). Er word zonder een doel gevochten.

Natuurlijk isie nog altijd goed. Maar ik mis iets. Chan word per RH steeds "stroever" neergezet. In het begin kon je nog lachen om hem (doordat hij expres niet pratte) maar nu is alles behoorlijk op Tucker gericht.

Ik vond het duo in deze film minder. Tucker heeft in het begin van deze film ook heel veel geeist (o.a. 25 miljoen!!! Dat mens heeft na 3 films al 55 miljoen verdiend ... absurd als je maar 3 films hebt gemaakt) en ik merk echt dat Jackie minde zeggenschap heeft. De grappen waren zwakker, flauwer.

Tucker was wel geinig. Maar hij kan het niet verdragen dat Jackie vooral in de schijnwerpers staat. De actiescanes waren ook veel minder "ala Chan", En ik als JC fan vind dat echt jammer.

Nee ik weet niet goed wat deze film mist. Maar zoals in die kung-fu-school waar zn jonge leerling tucker tegen de benen schopt dat past gewoon niet bij die gestructeerde chinezen.

Die lange man werd er echt ingepropt. Hij kwam binnen en ging vechten wist niet eens wat er aan de hand was! Terwijl in veel Chineese films (ook JC) zinloosgeweld zoveel mogelijk word beperkt.

En misschien had Jackie iets "gezelliger" kunnen acteren. Zijn acteerprestaties waren prima. Ik weet alleen niet of hij als zeikerd in de film werd gezet of hij zo zelf ging acteren. Maar je kon zowat niet meer lachen op een opmerking van Chan. Die zit maar naar dat gezeur van Tucker te luisteren.

Maar elke JC film is een 5* deze dus ook:D Alhowel 4,8 beter op zn plaats is maar afrondend is het een 5:P

jackie chan schreef:
Ik vind deel 3 anders en miner dan deel 1,2.

Naar wat ik ervan weet komen Tucker en Chan zeer goed overeen.

Gestructureerde chinezen? Ten eerste is dit een komische film, waar dus niet alles is zoals het in het echt zou gebeuren. En de traditionele gedisciplineerde chinees, dat is iets van vroeger.

Nogmaals, dit is een komische film! En echt zinloos geweld is dit niet te noemen: Jackie en Tucker worden niet tot moes geslagen ofzo, nee, het kwam allemaal een beetje komisch over.

Jackie speelt als een "zeikerd", Tucker zit te zeuren, Jackie is niet meer grappig, maar toch geef je de film een 5.

Ah, vandaar de 5, elke film van Jackie geef je gewoon een 5 op 5, nu snap ik het.

avatar van chevy93
Ik vond dit echt een geweldige film, heb me kapot gelachen in de bioscoop!

Misschien dat ik de 1e 2 delen nu ook ga kijken

avatar van doodah
Zeker doen. Ik vond delen 1 en 2 nog grappiger dan deze.

avatar van dikkop
Puur om aan te geven dat deel 1 en 2 beter waren geef ik deze deel maar een 3,5.......

avatar van AmazingPP
Veel meer van hetzelfde. Ik heb wel gelachen om de openingsscene waar Tucker "Do me, baby" van Prince doet. Dat was het leukste van de hele film. Voor de rest: veel actie, heel vermakelijk voor een zaterdagavond met een zak popcorn, maar ook niet veel meer dan dat. Heb wel betere films gezien met Chan. 2 *

avatar van J.D
J.D
Heb deze film nu al 3x gezien, maar hij blijft hilarisch.. Misschien eerste 2 delen ook maar eens een keer kijken

avatar van doodah
Zeker doen, ze zijn zo mogelijk nog hilarischer.

avatar van maxcomthrilla
De ontvangst in Parijs is nog wel aardig te noemen, net zoals de aanvankelijke weigering van een Franse taxichauffeur om Tucker en Chan te transporteren. Heb inmiddels veel Fransen ontmoet en er zijn er genoeg die graag naar Canada op vakantie willen gaan, maar Amerika? No way, maar dan wel weer coca cola drinken, maar dat terzijde......

Het kijkt allemaal best wel vlot weg, maar tegelijkertijd stelt het qua editing, actie danwel muziek geen fluit voor. Eigenlijk gewoon een typische buddiemovie die er louter is gekomen voor commerciele doeleinden, waarbij Chan en Tucker weer eens lekker hun zakken konden vullen. Van chemie tussen beiden in deze film was geen sprake, wat rest is een fijne Aziatische bitch en wat aardige sfeerschetsen van nachtelijk Parijs.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Zakken zijn er om gevuld te worden.

Althans, zo iets moeten de makers gedacht hebben. Ben nu al bang voor een 4e deel. Anyway, ondanks dat het 007-gehalte nog meer spektakel biedt, kon ook deze actie-flick mij wederom weinig boeien. Tucker blijft irritant en Chan zijn kunstjes kennen we zo langzamerhand ook wel.

Het schijnt dat de vechtlegende op creatief gebied zelf ook niet zo heel blij is met deze melkkoe. Maar ja, zolang de uiers alleen maar schraal blijken kan er nog melk in het kannetje. Slechter dan deel 2 kan dit iig niet genoemd worden. Meer iets van hetzelfde bedenkelijke niveau.

Matig.

88Fabian
Deze film was echt ontzettend leuk.opvallend goed gefilmd allemaal ook.

avatar van dennis013
Eigenlijk is deze film zo slecht dat ie grappig is. Best leuk om te zien, ik heb nog nooit zoveel slechte acteurs bij elkaar gezien.

L0sT_R3B3L
He is Mi and I am Yu lolol

avatar van Movie Jim
Redelijk Derde deel. Niet helemaal overtuigd. Jackie Chan is wat ouder geworden in de loop van de jaren. Chris Tucker die wat serieuzer probeert te zijn. Voor de rest maken de humor en actie alles gelukkig weer goed.

avatar van Minority_Check
ik vond meer van hetzelfde
het is niet meer zo leuk als de eerste deel
maar het blijft echt grappig

avatar van Thom1994
Ja, heb hem in de bioscoop gezien. ( Ik heb hem niet uitgekozen, en zou dat ook nooit doen! :s) Ik vond het een beetje vage humor. Wel vermakelijk maar geen goede film..

Een oude vos verleert zijn streken niet, maar dat geldt niet voor Chan: 1.50 (1.60)
De derde Rush Hour prent in lijn is cinematografisch behoorlijk opgepoetst, maar daar is ook meteen alles meegezegd. Het script is opnieuw flinterdun, ontbreekt de magie waar in het origineel nog enige sprake van was volledig en is met name de slotscene hemeltergend slecht. Het doet allemaal uiterst wanhopig aan om de film naar een acceptabele speelduur te duwen en wordt er geen enkele intentie getoond om nog iets bijzonders van het derde Rush Hour deel te maken. Ook Jackie Chan wordt schijnbaar een dagje ouder getuige het geringe aantal scenes waarin zijn vechtkunsten worden vertoont en leek Tucker absoluut niet gemotiveerd voor deze rol. Opvallend is verder dat Ratner meer dan in de eerste twee delen zijn stempel op de prent drukt, maar verder dan een middelmatig niveau rijkt hij nochtans niet. Het is de naam van de film die het hem doet, inhoudelijk was Rush Hour al een wisse dood gestorven nog voordat de aftiteling van het eerste deeltje voorbij rolde.

avatar van brielen
Ik vind dat er nog geen spatje sleet zit op de chemie tussen Chan en Tucker. Deze film staat terug bol van actie en vooral veeeeeeeeeeeeeeel humor!

avatar van aburex
De samenvatting van de film is alles behalve. Het verhaal is niet juist weergegeven. Voor de rest is deze film een waardig vervolg op de ererste 2 delen. Complexloze actie en humor. Films zoals ik ze graag heb.
Komt er nog een Rush Hour 4?