No Country for Old Men (2007)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Ethan Coen en Joel Coen
met Tommy Lee Jones, Javier Bardem en Josh Brolin

Llewelyn Moss (Josh Brolin) stuit tijdens het jagen vlakbij de Rio Grande op enkele lijken, heroïne en een koffer met meer dan 2 miljoen dollar, de uitkomst van een mislukte drugsdeal. Moss besluit om de koffer met geld mee te nemen. Binnen no-time zit huurmoordenaar Anton Chigurh (Javier Bardem) hem op de hielen om de koffer te retourneren aan de rechtmatige eigenaar en laat daarbij een spoor van lijken na. Ze worden op de voet gevolgd door sheriff Ed Tom Bell (Tommy Lee Jones) die het allemaal probeert te bevatten.

Yes.. Bardem.

Art
Bardem in een film van de gebroeders Coen, ik kan niet wachten! Ik hoop dat dit weer een "ouderwetse" Coen gaat worden want de laatste twee films vielen een beetje tegen.

Wel weer geschreven door de broertjes zelf. Heb goede hoop. Een soort Fargo in de woestijn wellicht?

Art
Het is de verfilming van het boek van Cormac McCarthy dus het is niet een "eigen" verhaal van de broertjes.

avatar van Matchostomos
Bij hun laatste film 'The Ladykillers' werd wel eens gezegd dat de regie enkel en alleen in handen van Joel Coen mocht liggen, zoals bij al hun voorgaande films het geval was.
Toevallig of niet, maar ik denk dat we het universeel eens mogen zijn dat 'The Ladykillers' een grote tegenvaller was; zelfs 'onmiskenbaar gedrocht' zou niet misstaan.

Nu rest enkel nog de vraag of dit met 'No Country for Old Men' bevestigd zal worden.
Wat betreft cast en verhaal lijkt het alleszins veelbelovend.

Art schreef:

Excuus. Had hier geen notie van...

Art
Geeft niks, ik dacht het namelijk ook

avatar van Mc
Mc
Art schreef:
Het is de verfilming van het boek van Cormac McCarthy..

Ben wel benieuwd dan, heb "All the Pretty Horses" van hem gelezen en daar was ik zeer van onder de indruk.

avatar van bisse
De foto suggereert toch eerder een blood simple stijl. dat zou pas geweldig zijn

avatar van The One Ring
Er staat (nog) geen komedie bij de genres. Wordt het een seriuezere Coenfilm?

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Heerlijk; het nieuwste werkje van Joel en Ethan Coen met een erg amusant plot, een rolletje voor Stephen Root en met Carter Burwell die opnieuw de muziek gaat verzorgen. Wat kan er in hemelsnaam nog misgaan?!

basketballerke
Leuk plot en fototje. Ben zeer benieuwd, nu ik ook interesse begin te krijgen in de Coens. 't Is alleen nog lang wachten.

avatar van W.M.J.M
Ik verheug me echt op deze film. Coen-films kunnen bij mij altijd een plekje vinden in mijn DVD.

Hier kijk ik heel erg naar uit. Sterker er is geen film waar ik meer naar uit zie. Benieuwd of ze het na het mindere the Ladykiller weer waar kunnen maken.

Art schreef:
Mja, neem aan dat ze zelf het screenplay hebben geschreven. Is voldoende (voor weer heerlijke orginialiteit en veel humor) lijkt me.

avatar van JP
JP
Benieuwd!

avatar van thomzi50
Erg benieuwd hoor, lijkt me wel wat.

Lijkt Jim Carrey wel trouwens, op deze still...

Nee, zie ik totaal niet...

avatar van Norma
Dat dacht ik ook even te zien hoor! Maar als je beter kijkt zie je dat het natuurlijk voor geen meter lijkt

sju
Kijk eens op www.cinema.nl bij de tv-afleveringen van Cannes. Bij afl. 4 zit een stukje over deze film, met beeldmateriaal en interview met de Coens...!
Heerlijke stukjes!

avatar van The One Ring
De film schijnt het goed te doen op Cannes en maakt een goede kans voor de Gouden Palm. Mensen die bang waren dat de Coens hun talent kwijt waren kunnen blijkbaar weer opgelucht adem halen. De eerste voortekenen zijn dus goed. Ik kan niet wachten tot de film hier verschijnt.

Hier haal ik mijn info vandaan.

avatar van Matchostomos
Het filmfestival van Cannes gaat soms iets te snel af op de naam 'Coen' en het beste bewijs daarvan is nog steeds de nominatie voor het onaanvaardbare 'The Ladykillers'.

De eerste reacties op 'No Country for Old Men' lijken alvast overwegend positief, met bovenal de aangenaam klinkende opmerking dat deze prent voortborduurt op die typisch ouderwetse Coen-touch.

Mijn zeteltje is alvast gereserveerd...

Ik kan niet wachten in ieder geval. Lijkt me weer een ouderwetse Coen bros film te zijn.

avatar van as
as
Al een stem? Kan er ook een reactie bij? Ik ben benieuwd naar de nieuwe Coen.

Fragment uit de film!

Het is een beetje onoverzichtelijk, maar via deze pagina zijn nog 4 andere fragmenten te zien (Extrait).

avatar van thomzi50
wolfmanrene, kan je misschien een reactie plaatsen? Aangezien je de enige bent die de film heeft gezien. Ben erg benieuwd in ieder geval.

avatar van Goodfella
Trailer, helaas met verkeerde aspect ratio, maar het voelt héérlijk oldschool-Coen!

avatar van The One Ring
Vreemde poster. Doet me meer aan een oorlogsfilm denken. De trailer is wel interessant al lijkt het toch echt een serieuzere Coen te gaan worden. Ik ben benieuwd.

8 november al in de bioscoop? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ie hier pas in 2008 ging draaien maar dit is goed nieuws natuurlijk!