• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.147 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.201 acteurs
  • 199.052 gebruikers
  • 9.373.926 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Beach (2000)

Avontuur / Drama | 119 minuten
3,20 2.692 stemmen

Genre: Avontuur / Drama

Speelduur: 119 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Danny Boyle

Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Virginie Ledoyen en Tilda Swinton

IMDb beoordeling: 6,6 (266.793)

Gesproken taal: Engels, Frans, Kroatisch en Zweeds

Releasedatum: 16 maart 2000

Plot The Beach

"Somewhere on this planet it must exist."

In een goedkoop hotelletje in Bangkok maakt de Amerikaanse rugzaktoerist Richard kennis met Daffy, een dertiger die getekend is door jarenlang druggebruik. Hij beweert dat hij het paradijs op aarde heeft ontdekt. Het is het perfecte strand, ingesloten door steile kliffen en onbereikbaar voor de gewone toeristen. Het is voor hen zelfs verboden terrein. Richard is meteen geïntrigeerd. Hij heeft immers de VS verlaten voor een zoektocht naar de ultieme schoonheid, spanning én gevaar. Diezelfde nacht pleegt Daffy zelfmoord. Als afscheidsgeschenk laat hij Richard een kaart na met de beschrijving naar "The Beach". Samen met het Franse koppel Françoise en Etienne gaat Richard het ultieme avontuur aan. Tijdens hun tocht moeten ze alle drie hun grenzen verleggen en het grote gevaar trotseren.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van gondwana

gondwana

  • 1212 berichten
  • 1464 stemmen

Vinden jullie the beach II geen goed idee?

gesitueerd tussen 20december 2004 en 6 januari 2005.


avatar van LZA

LZA

  • 474 berichten
  • 1557 stemmen

neuh...


avatar van Jorick

Jorick

  • 8776 berichten
  • 2335 stemmen

In mijn ogen een erg ondergewaardeerde film.

4*


avatar van predator

predator

  • 1665 berichten
  • 1948 stemmen

Ik vond het wel erg lijken op Lord of the Flies. Daardoor ook niet echt verrassend. Wel mooie beelden en aardig acteerwerk van di Caprio.

3*


avatar van Edie

Edie

  • 3185 berichten
  • 1220 stemmen

Ik vond het best een geinige film, voor een keertje, een 3* vind ik netjes daarom.

Wel leuke muziek vind ik, persoonlijk vond ik het juist ERG flauw dat Dicaprio opeens in een videospel leek te zitten.. Wel mooi geschoten, mooie locatie's, maar toch.. Ik hou het bij 3*..

Edie


avatar van Flipman

Flipman

  • 7110 berichten
  • 1141 stemmen

Heeft hier iemand het boek gelezen?

Ik ken een winkletje waar ze het boek (hopelijk nog) hebben, in het Engels. Ik ga het zeker kopen. Ja en lezen, natuurlijk !

Ik weet nu ook de omschrijving weer van Alex Garland's nieuwste boek, The Coma. Lijkt me ook wel een verfilming waard, met Danny Boyle als regisseur! Ook naar dat boek ben ik zeer benieuwd.


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Flipman schreef:

Heeft hier iemand het boek gelezen?

Ik. Film is een slap aftreksel van het boek.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Ik. Film is een slap aftreksel van het boek.

Komt mede doordat de regisseur de film van 3 uur moesten inkorten naar 2 toen Leonardo DiCaprio de hoofdrol kreeg. dan kon de film vaker per dag draaien wat over het algemeen meer geld opleverd. (Titanic?)


avatar van as

as

  • 3548 berichten
  • 5932 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Komt mede doordat de regisseur de film van 3 uur moesten inkorten naar 2 toen Leonardo DiCaprio de hoofdrol kreeg. dan kon de film vaker per dag draaien wat over het algemeen meer geld opleverd. (Titanic?)

dat niet alleen: het scenario is gewoon erg matig.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

as schreef:

(quote)
dat niet alleen: het scenario is gewoon erg matig.

En dat is dus voor een groot deel te wijten aan het plotselinge hals overkop inkorten ervan. Het was eerst de bedoeling er een 3 uur durende film a la short cuts van te maken, waarbij de overige personages ook veel meer aan bod zouden komen.

Ik vind het overigens nog best een aardige film die bij de tweede keer beter was, omdat toen de verwachtingen niet meer zo hooggespannen waren.


avatar van as

as

  • 3548 berichten
  • 5932 stemmen

Reinbo schreef:

En dat is dus voor een groot deel te wijten aan het plotselinge hals overkop inkorten ervan. Het was eerst de bedoeling er een 3 uur durende film a la short cuts van te maken, waarbij de overige personages ook veel meer aan bod zouden komen.

Hoe kom je daar eigenlijk bij? Ik heb nog nooit gehoord dat de film oorspronkelijk 3 uur zou duren.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

as schreef:

(quote)
Hoe kom je daar eigenlijk bij? Ik heb nog nooit gehoord dat de film oorspronkelijk 3 uur zou duren.

Audio commentaar:)


avatar van Lotteke

Lotteke

  • 247 berichten
  • 566 stemmen

Tijd geleden dat ik deze destijds in de bios zag en vanavond weer op tv gezien. Hij begint goed en veelbelovend.

De plotselinge ommekeer vind ik n beetje jammer en de film lijkt ineens een hele andere film dan het eerste uur, maar al met al vind ik het een goeie film met super mooie beelden van Thailand. Het sprookjes achtige paradijs is mooien geeft,mij althans, een happy gevoel en je zou willen dat het voor altijd zo zou blijven, maar net als in het echt is dat gewoon niet mogelijk.

Leonardo speelt goed,niks op aan te merken, zag er daar beter uit dan in The Aviator vind ik.

3.5#, had meer kunnen zijn als het niet ineens zo'n bizarre wending zou krijgen, het einde is wel weer heel leuk gedaan.


avatar van darkcity

darkcity

  • 644 berichten
  • 1475 stemmen

Begon allemaal goed, prachtige beelden gecombineerd met prachtige muziek.
Leo speelt idd erg goed en de stijl van Boyle is ook weer z'n eigen stijl zoals die in 28 days later ook z'n eigen stijl was.
Naarmate de film vorderde werd ie steeds minder, het verhaal ging echt alle kanten op en dat stoorde me een beetje.
Toch prachtige scenes Leo en z'n franse vriendin onder water met dat nummer van All Saints, wonderschoon !!! Maar ook natuurlijk de strandscenes zijn al een plaatje om naar te kijken, visueel is deze film beter dan inhoudelijk, het einde vond ik wel weer erg leuk en de boodschap die de film wilt geven vind ook wel wat hebben en zeker geslaagd en daarom 3 sterretjes.


avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Op zich geen slechte film, soms zelfs spannend, maar ik kreeg toch het gevoel dat het concept beter uitgewekrt had kunnen worden. Met name het einde vond ik niks. Ze komen overal te goed mee weg naar mijn zin.
3 sterren


avatar van Flipman

Flipman

  • 7110 berichten
  • 1141 stemmen

Ik vind de ommekeer juist geweldig! Wel kut dat de producers per sé DiCaprio wilden, hoewel die het zeker niet sclecht deed, maar in het boek (waarin ik nu bezig ben) is Richard een Brit, in de film een Amerikaan.

Als DiCaprio de rol niet zou hebben aangenomen, was de hoofdrol wellicht naar Ewan McGregor, tijdenlang Boyle's vaste hoofdrolsprler gegaan. Maar aan de andere kant: als DiCaprio niet voor The Beach had gekozen, zou ie Patrick Bateman (American Psycho) hebben gespeeld en dan zou Chritsian Bale misschien nu de rol van Batman niet hebben gekregen! Dat zou ook heel jammer zijn geweest natuurlijk, want als Batmanfan ben ik héél tevreden met die keuze.

Maar ja, als het wel McGregor zou zijn geworden, had ie misschien ook weer de hofdrol gespeld in 28 Days Later, zou ook leuk geweest zijn. Maar wederom, ik vond Cillian Murphy dat ook niet slect doen, hij werd er bekend door en kreeg er ook kleine rolletjes voor en films als Cold Mountain en Girl With The Pearl Earring.

Maar over de film zelf, die is cool! De ommekeer in het verhaal is ook aan alles te merken, dat vind ik erg mooi. De sfeer was ook met de omgeving erbij allemaal zo happy, geweldig! En dat slaat dus opeens om.

Ik vind het boek wel interessanter, maar ja, ik lees ook net dat de film oorspronkelijk een uur langer zou duren. Wat stom dat die productiemaatschappijen alleen maar denken aan geld in plaats van ook aan een goed product! Het geld is voor hen belangrijker, wat ik verschrikkelijk vind! Ik vind The Beach een geslaagde film, maar als dat extra uur de film meer op het boek zou laten lijken zou dat alleen maar beter zijn geweest! Maar ja, dat spreekt voor zich natuurlijk, dat hoef ik niemand uit te leggen.

Maar ik heb gisteravond toch weer genoten. Maar voor wie aan de SMS-prijsvraag voor de vakantie naar de Griekse Eilanden heeft meegedaan: niemand van jullie heeft gewonnen.

de vraag was simpel:

Wie schreef het boek The Beach?

A: John Grisham;

B: Danny Boyle;

C: Irvine Welsh.

John Grisham is een thrillerschrijver, Danny Boyle is de regisseur van de film en Irvine Welsh is de schrijver van het boek Trainspotting! Het juiste antwoord was:

D: Alex Garland!!!

Wat een eikels daar, bij Yorin! Ik ga er echt op letten of die prijsvragen niet vaker doorgestoken kaart zijn! Die mensen gaan ervan uit dat hun kijkers het woord 'boek' niet eens kunnen spellen!!!


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2069 stemmen

Ik vond The Beach best goed. Leonardo DiCaprio doet het niet verkeerd. Het hele concept van de film sprak mij wel aan; een geheime gemeenschap op een geheim en moeilijk te bereiken en bewaakt eiland. Wat ik toch wat minder vond was de gehele cast. Ik had toch liever wat oudere en serieuzere mensen gezien en een leider die veel meer leiderschap en macht kon uitstralen...

Het eiland zelf, het water en de gehele natuur was best goed in beeld gebracht en erg mooi om te zien. De film bevat ook enkele verwijzingen naar Apocalypse Now; bijvoorbeeld de bioskoop en vooral Richard die uit dat huisje tevoorschijn komt, op dezelfde manier als Willard uit het moeras in Apocalypse Now...

Die scène waarin Richard, Etienne en Françoise naar het eiland zwemmen is zo voorspelbaar. Nadat Etienne tegen Richard over een haai begon en Francoise die opeens verdween, had ik al meteen door dat het een flauwe tienergrap was...

Het verbaasde me trouwens dat zo'n samenhorige gemeenschap die op sterven liggende jongen in de steek liet toen zijn halve been eraf lag nadat hij door een haai was gebeten. Alleen Etienne, Françoise en Richard gaven nog om hem...

Verder vond ik het einde een beetje afgezaagd en de film als geheel had veel duisterder gemaakt kunnen worden. Past veel beter bij het plot...

3.0 sterren...


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2069 stemmen

Flipman schreef:

Maar aan de andere kant: als DiCaprio niet voor The Beach had gekozen, zou ie Patrick Bateman (American Psycho) hebben gespeeld

Dan zou ik het ongeloofwaardig vinden. DiCaprio past niet in zo'n rol als van Bateman. Dat vond ik van Christian Bale ook, maar dat terzijde.


avatar van Chr.s

Chr.s

  • 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Dan zou ik het ongeloofwaardig vinden. DiCaprio past niet in zo'n rol als van Bateman. Dat vond ik van Christian Bale ook, maar dat terzijde.

Wie had jij er graag voor gezien dan? (gewoon nieuwsgierigheid. )


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2069 stemmen

Geen idee. Daarvoor zou ik de film eigenlijk nog een keer moeten zien. Heb toch weinig kennis, dus ik ben niet degene om dat te kunnen zeggen.


avatar van Chr.s

Chr.s

  • 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Ik zie DiCaprio die rol ook nog wel spelen. Maar Bale vond ik ook uitermate geschikt.


avatar van gotti

gotti

  • 14075 berichten
  • 5886 stemmen

Ik ook wel. Bateman is erg goed als gladde psycho, DiCaprio is toch hetzelfde type.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Chr.s schreef:

(quote)

Wie had jij er graag voor gezien dan? (gewoon nieuwsgierigheid. )

Een beetje off topic, maar dat had natuurlijk Edward Norton moeten zijn. (een soor vervolg performance op American X)


avatar van Chr.s

Chr.s

  • 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Norton is een goed acteur maar hij mist duidelijk het mysterieuse wat Bale en DiCaprio wel hebben.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Chr.s schreef:

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Norton is een goed acteur maar hij mist duidelijk het mysterieuse wat Bale en DiCaprio wel hebben.

Nou dan moet je the 25th hour maar eens zien. Daarbij heeft Norton veel meer diepgang dan DiCaprio of Bale (in Di Caprio zie ik overigens weinig mysterieus) en kan hij ook veel beangstigender boos worden (American history X)


avatar van Chr.s

Chr.s

  • 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Een rol als die van Norton in American History X is uiteraard totaal anders als die van Bale in American Psycho. Ook al kan hij "beangstigender" boos worden als Bale (waar ik zo mijn twijfels over heb) dan zou dat nog totaal niet passen bij American psycho, en ik heb simpel weg niet het gevoel dat hij een rol neer kan zetten die past bij een film als American psycho. Norton heeft niet dat arrogante over zich wat Bale wel had, en zo zijn er nog details.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2069 stemmen

Reinbo schreef:

(in Di Caprio zie ik overigens weinig mysterieus)

Ik ook niet.


avatar van Chr.s

Chr.s

  • 3671 berichten
  • 1703 stemmen

(in Di Caprio zie ik overigens weinig mysterieus)

Ik wel.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Chr.s schreef:

Een rol als die van Norton in American History X is uiteraard totaal anders als die van Bale in American Psycho. Ook al kan hij "beangstigender" boos worden als Bale (waar ik zo mijn twijfels over heb) dan zou dat nog totaal niet passen bij American psycho, en ik heb simpel weg niet het gevoel dat hij een rol neer kan zetten die past bij een film als American psycho. Norton heeft niet dat arrogante over zich wat Bale wel had, en zo zijn er nog details.

Ach we hebben er blijkbaar een andere visie op. Ik heb overigens wel het boek van American psycho gelezen en ik zou mede op basis daarvan toch absoluut voor Norton gaan.


avatar van Chr.s

Chr.s

  • 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Nja, maar ik kijk naar de film. Hoe het boek is staat daar naar mijn mening volkomen buiten.

Het is overigens niet verkeerd verschillende visies te hebben. Ik vind het leuk om te horen wat andere mensen vinden, mits het goed onderbouwd is uiteraard.:)