Because I Said So (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Michael Lehmann
met Diane Keaton, Mandy Moore en Gabriel Macht

Daphne Wilder gaat op zoek naar de geschikte echtgenoot voor haar dochter Milly. Hiermee wil ze voorkomen dat haar dochter dezelfde fouten begaat als zij toentertijd. Ze komt na een lange zoektocht terecht bij de rijke Jason, die erg geschikt lijkt. Maar net als ze Jason aan Milly heeft weten te koppelen, heeft deze de muzikant Johnny ontmoet. Wie zal Milly kiezen?

avatar van ChelseaH
wel een leuke film. Diane Keaton is er grappig. Had hem een jaar geleden al eens gezien en was wel leuk om weer een keer te zien. Ik ga heb denk ik op dvd kopen. Want het is leuk om naar te kijken als je niets te doen hebt of geen zin in een drama.
wel een beetje weinig chemie tussen de vriendjes van Milly.

avatar van John Lee Hooker
Achja, gewoon vreselijk natuurlijk. Zo voorspelbaar als het maar kan, alleen maar dramatisch gezeik en aanstellerige fratsen. Komedie? Absoluut niet. Daphne weet niet wat ze wil en laat zich maar meesleuren. Zit ze op de bank, triest te wezen. Die moeder is ook verschrikkelijk, vooral toen ze niet kon praten, dat is echt een flop. Die scene op de bank met Joe is erg afgezaagd. En het einde... hoe durven ze. Stelletje oudjes aan de tafel die een kookcursus volgen wat compleet verstoord wordt door Johnny. Niemand die er iets om geeft, hij palmt haar in en tot slot van rekening beginnen ze elkaar ook nog te zoenen die lelijke mensen! Bah ik kan er echt niet tegen. Zwakke dramatische troep dit.

avatar van brabusRUS
Je moet wel even wennen aan het irritant gedrag van de moeder. Maar na een half uur, vind ik het best ok. Ik vond haar soms wel een beetje overacteren. Vond Mandy Moore best leuk acteren. Het verhaal is een klein beetje voorspelbaar. Overall, een gezellige film die je goed kunt kijken met je moeder of vriendin. Of in je eentje zoals ik deed.

Zeer matige romcom. Uiteraard erg voorspelbaar. Diane Keaton is een goed actrice, maar hier is ze overdreven chaotisch op het irritante af. Flauwe grappen, zoals de telefoon die altijd op een vreemde plek ligt. Ook de twee zussen voegen weinig toe en hadden net zo goed geschrapt kunnen worden. Enige lichtpuntje is de altijd aandoenlijke Mandy Moore.

had hem al eens gezien. Nu maar eens terug gezien. Hij viel me wat tegen. Ik vind Diane Keaton een slechte actrice en hier zet we wel een overdreven rol neer. En daardoor vind ik de film heel wat minder. Voor de rest vond ik de acteurs wel allemaal goed spelen.

avatar van LadyAnne
Ik vond het een leuke film met herkenbare stukjes.

De relatie tussen moeder en dochter wordt leuk neergezet en ondanks dat het hier en daar wat extreem is, kunnen veel vrouwen zich denk ik wel hier in herkennen.

Diane Keaton acteert, zoals wel vaker, wat over de top maar dat zijn we wel gewend van haar.

Aardig bedoeld niemendalletje, waarin Diane Keaton een van haar zwakkere acteerprestaties aflevert. En het wordt tijd dat we Mandy Moore eens in wat zwaarder en serieuzer materiaal te zien krijgen. Acteren kan ze wel (A Walk to Remember, 2002), maar tot nog toe te veel in allerlei flutverhaaltjes.

avatar van Marvinleeaday
Gewoon een aardige romcom, met best wel wat lachmomentjes. Diane keaton vind ik persoonlijk niks, maar voor deze rol goed gecast.

avatar van Timothyvdmeer
Tja zo zijn een 13 in een dozijn. Kon me niet echt boeien. Diane Keaton speelt erg vervelend. Mandy Moore is wat minder schreeuwerig aanwezig. Mooie dame ook.

avatar van K. V.
Deze eens meegebracht en 'k gebruik niet veel de term vrouwenfilm maar dit was er toch wel eentje. 'k had het allemaal toch iets grappiger verwacht. Het is allemaal redelijk voorspelbaar en ook de cast was ook niet zo bijzonder. Diane Keaton speelde inderdaad nogal een vervelende rol.
Tja, de film zal wel prima kijkvoer zijn voor de liefhebbers, maar 'k was er toch minder voor te vinden.

Geen beste film. Heel voorspelbaar en is denk ik grappig bedoeld maar ik vond bijna alle grappen flauw.

avatar van Marbles
Wat een drukke film ik stond op het punt om een strip ritalin achterover te drukken.
Overdreven geacteerd.

avatar van m1701
Gewoon een ok film...al vind ik Moore niet echt een super actrice, te gemaakt.

avatar van Decec
Een matige komedie/familie film...
Matig verhaal...
Flauw acteerwerk...
Bekende actrice Diane Keaton, te veel komische...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Niet te moeite waard...

avatar van DeCol
Zwakke romcom!

Met name het acteerwerk van de hoofdrolspelers is slecht. Zowel Keaton en Moore doen zeer overdreven. Qua verhaal nemen ze wel voldoende tijd om de relatie tussen moeder en dochters te laten zien. De relaties tussen Milly en de twee heren wordt dan weer afgeraffeld. Er was totaal geen chemie tussen Milly en enerzijds Jason en anderzijds Johnny. Uiteraard is het duidelijk hoe het af gaat lopen. Nee, niet best.

avatar van nijkerkbert
Tja, wat moet ik er na alle recensies nog over zeggen? 2☆ voor de moeite!

Deze Komedie / Romantiek film met Diane Keaton (werd in 2007 tijdens een besloten filmgala door vakgenoten in het zonnetje gezet vanwege haar indrukwekkend oeuvre) in de hoofdrol is niet meer dan een gênante vertoning.

Daphne Wilder (Diane Keaton) heeft drie volwassen dochters van wie er twee onder de pannen zijn. De jongste heeft nog steeds geen leukste vent gevonden. Milly Wilder (Mandy Moore) is een ramp op relatiegebied en haar moeder plaatst een contactadvertentie. zonder dat Milly het weet.

Uiteraard zijn dat (op eentje na) sukkels, want nadenken hoeft niet. Zelfs zonder hersens erger je je groen en geel aan dit misbaksel van een film. Het is allemaal zo overdreven dat het niet grappig wordt, maar juist irritant en zelfs dus gênant.