Loenatik - De Moevie (2002)

Nederland
Familie / Komedie

geregisseerd door Bobby Eerhart
met Martin van Waardenberg, Dick van den Toorn en Karin van Holst Pellekaan

In de film moeten de Loenatiks verhuizen. De oude kliniek Zonnedael vertoont zoveel mankementen dat de patiënten weg moeten. Dr. Bomhoff heeft een goed alternatief: Binnenzorg. Dit is een gesloten inrichting, waar veel andere patiënten verblijven. In de nieuwe kliniek gelden geheel andere regels dan de vijf patiënten gewend waren in Zonnedael en dat geeft genoeg gekkigheid voor een heuse speelfilm...

Zuster Hellemans
wat doet u daar?

dit is hoogst ongebruikelijk he

Erg leuke familiekomedie. Ik heb wel gelachen.

3,5 sterren.

avatar van Lucas1
Ik heb ook wel ontzettend gelachen. Ik vind hem heel erg leuk. Sterk script en geweldig acteerwerk van de hele cast. 4,5 sterren.

avatar van Chulaa
Leuke film net als de serie, géwéldig

avatar van darkjaap
serie is leuker maar met deze film heb ik me ook prima vermaakt 3,5 *

Dick2008
Wat wel vaker het geval is als er na een serie een film gemaakt wordt, een beetje teveel van het goede.

avatar van Koendh
geweldige film,

Bep Brul : Ow wat lekker, je ruikt naar natte krant

avatar van -Roald-
leuke film,
dikke 3*

Jeauhan
Vermakelijk film waarin ieder karakter gewoon 'klopt'. Alle 'loenatiks' zijn verschillend van elkaar maar elke op zich is een perfecte stereotype 'loenatik'.

avatar van niethie
Vond de serie vroeger helemaal geweldig en deze film heb ik destijds ook eens gezien, erg leuk en bij vlagen behoorlijk grappig en de acteurs vertolkte hun rollen als gekken erg goed. Toch vond ik het allemaal een stuk minder dan de serie zelf.

3 sterren

avatar van Mr. Chiel
Geweldig vervolg op de serie. Niet vaak hebben we zo vaak gelachen tijdens een film. *4,5

* Zou 'm niet met kinderen onder de 8 kijken, zitten toch wel wat 'schokende' dingen in/

avatar van SubzeroX
erg goed voor iets wat in het nederlands is
heel leuk vaak om gelachen in het verleden, en kan er nog steeds om lache

Nooit spijt van gehad dat ik deze fllm heb gekocht..

Het is een goede film, en heb er vroeger aardig mee vermaakt.

Het is lang geleden dat ik deze film heb gezien, dus ik moet maar kijken of hij nogsteeds zo leuk is.

avatar van lars-pixar
er zijn 2 deelen van loenatik nou vindt ik deel
1 harstike goed maar dit deel geweldig.
deel1: 3,0
deel2: 4,0

avatar van jumpstylemovie
Loenatik is opzich wel leuk maar ik ben het ook wel eens zat. Soms zit er net te weinig tempo in. Maar wel aardig vermakelijk.

avatar van Lidewey
Geweldige film!

Geweldige personage's ook

avatar van chevy93
Zie net dat ik hier nog nooit een bericht bij heb geplaatst. Een lekker luchtige film die je niet al te serieus moet nemen. Bep, Fats, De Haas, Doolittle en de Majoor. Stuk voor stuk zijn het geweldige personages. De ene nog gekker dan de andere.

Voor de rest heeft het jammer genoeg weinig omhanden, maar vermakelijk is het zeker. Ik kan er maar geen genoeg van krijgen en ik heb hem inmiddels toch zeker 5x gezien (ware het niet altijd vrijwillig).

Ja, en een broodje toekan met een bordje yoghurt.
Wat er staat toch een toekan op de kaart?
Hollen maar weer!

avatar van movie acteurs
Serie niet vaak gevolgd. Maar dit was wel een erg leuke en vermakelijk komedie. Perfecte personages, vooral de man van de Gamma reclames doet het weer erg leuk en goed. 3,5 voor een lekkere leuke komedie van Nederlandse bodem.

avatar van Kippie.
"Vroeger", zo'n 8/9 jaar geleden, was ik al helemaal gek van de serie. Geweldige personages met een al even geweldige vertolking ervan. De film haalt niet het niveau van de serie, maar het blijft toch aardig overeind staan allemaal. Gewoon lekker absurd.

leuke start. Maar gaat toch beetje vervelen op langer termijn.

avatar van Akkiej
"Zuster, niet huilen. Dit is een plezierjacht"

Best wel een leuk filmpje. Het verhaal is een beetje slapjes, de serie stijgt er sowieso met kop en schouders bovenuit! Maar de personages die erin zitten zijn supergoed. Mijn 3 sterren komen dus niet door het verhaal, maar door de personages. Mevrouw haas is het best!

avatar van maxo922
Goh, heb deze al twee keer gezien en nooit iets geschreven. Zag hem een paar maanden geleden nog toevallig op 3.

Aardig kinderfilmpje toch wel. Vooral de eerste helft is geinig, bevat ook de meeste humor. De typetjes blijven nog steeds geweldig, zeker voor kinderen. Later wordt de film wat zwakker als de 'belangrijke levenslessen' en de emoties om de hoek komen kijken.

Verder was alles goed genoeg verzorgd, vooral de muziek, die echt 'loenatik' was.

Erg jammer dus dat pakweg de laatste 40 minuten nihiel humor heeft en de sentimentele kant op gaat. Als ze gewoon de pit van het eerste deel erin hadden gehouden was het ook wat kijkbaarder voor kinderen geweest. Herinner me nu ook ineens dat ik hier geen zak aan vond, met het schooluitje van groep 5.

* 2,5

K vond hem eigenlijk best wel grappig hoor xD ik had nog nooit van ze gehoord verder maar het was gewoon leuk

avatar van lars-pixar
Loenatik de film, Ik wordt er gek van de film achter volgt me eerst al op Dvd bij mij thuis en toen 2 keer gezien en een keer op tv en bij me vriend en nu vandaag op school.O nee, acteer werk is goed en het verhaal is ook wel redelijk maar de serie is stuken beter.Als de film zich herhaalt wordt die wel saai hoor vooral de tijdlijn is vergeleken met de serie veel te lang en sommige kinderen kunnen dat niet vol houden.Ik vindt de film wel goed maar toch 1 ster omdat ik hem al zovaak heb gezien en dan wordt die saai.Film 1,0* Dvd 2,5*

avatar van bjerik76
zo gek als....
Leuke acteurs, leuke karakters, zo verschillend, maar ze zetten de gekken perfect neer.
1 verhaallijn, die uitloopt in allemaal losse verhaal lijnen, en uiteindelijk weer samenkomen.
Dit keek echt super weg voor jong en oud !

avatar van SnakeDoc
Net als de TV-serie 'gewoon leuk'.

avatar van 606
Ik ben toch niet gek

Nou deze film is dus zeker wel grappig en er word ook sterk geacteerd door de cast.
Leuk verhaal dat goed en soepel loopt.

3,5 ster

avatar van Edie
Lekker luchtige film, al vaker gezien en ook de serie vond ik altijd leuk. Perfect voor een brakke zondag!

avatar van Sid-the-gekste
Leuke film goed geacteert..
Tv serie is leuk en de film is ook leuk.
3,5 waard...

avatar van Askikker
Hij zit zogenaaamd op de plé, en ik moet altijd betalen

Eindelijk weer es een echt goeie film gezien, en dan nog wel een ''kinderfilm''. Maar niet heus.
Die zgn. kinderseries van de vpro waren meestal juist leuk voor volwassenen, en deze zeker.

Herinner me indertijd na de serie deze film te hebben gezien, en vond m toen ook al erg goed, zei het dat ie als de meeste films die naar aanleiding van een serie worden gemaakt het niveau van de serie niet haalde (bv. Batman, Twin peaks, Star trek).

Nu na jaren de film weer gezien, los van de serie, en ik ben werkelijk helemaal overdonderd, zowel door het spel als de humor, heb meteen de volledige serie besteld!

Zulke prachtige ontroerende en grappige typetjes, dat zelfs het voorspelbare sentimentele eind tranen bij me los wist te maken, kom daar maar es om met die huidige ''volwassen'' pulp