Loenatik - De Moevie (2002)

Nederland
Familie / Komedie

geregisseerd door Bobby Eerhart
met Martin van Waardenberg, Dick van den Toorn en Karin van Holst Pellekaan

In de film moeten de Loenatiks verhuizen. De oude kliniek Zonnedael vertoont zoveel mankementen dat de patiënten weg moeten. Dr. Bomhoff heeft een goed alternatief: Binnenzorg. Dit is een gesloten inrichting, waar veel andere patiënten verblijven. In de nieuwe kliniek gelden geheel andere regels dan de vijf patiënten gewend waren in Zonnedael en dat geeft genoeg gekkigheid voor een heuse speelfilm...

Ik vond de film wel goed. Leuke grappige beelden die gelijk zijn aan de top serie. Toch wel goed voor 3,5*.

Loenatik, fatastisch!! Van de series heb ik heel erg genoten en de film was ook erg leuk. Heel orgineel bedacht en heel erg goed acteerwerk van de acteurs zoals Karen van Holst-Pellekaan. Jammer dat ze ermee gestopt zijn!!

top film! de series, de personages, geweldig! en de opnamens voor de series waren bij ons in de buurt, he anne_girl!? bij elswoud en ratatatata mijn oom heeft in een van de series meegespeeld, hehe maar buiten dat, top film!! 4,5 sterretjes!

neo (crew)
Briljant vond ik trouwens iedere scene met Bomhoff: Op zijn luxe jacht, terwijl hij een computer spelletje speelt en het lekt, Echt alles, wat die Crommelin doet verandert in goud. Ik weet niet of dat ook zijn echte manier van praten is, maar een zelfde accent spreekt hij ook altijd in Toen was geluk heel gewoon.

Alweer op tv? Zondag ook al.

avatar van danuz
Kon mezelf best redelijk 'fan' noemen van de serie, die echt super grappig was De film is eigenlijk gewoon een lange aflevering, waar opzich niets mis mee is. Daarom geef ik deze film ook 3,5*

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Ben niet bekend met de serie, maar de film was in ieder geval leuker dan ik in eerste instantie had verwacht. Erg geestige personages met heerlijke over the top vertolkingen (Buijsman, van Waardenberg, Crommelin; stuk voor stuk erg sterk) en een script vol ongein en hilariteit. Loenatik zat goed in elkaar en wist niet te vervelen. Mooi voorbeeld van een film voor een grote doelgroep, zowel jong als oud kan hier prima van genieten.

3,5 sterren.

Zag laatst een stukje, maar dat zag d'r niet best uit. De serie is beter.

FisherKing
Doe niet zo raar. Heerlijke film als je tenminste alles in de goede volgorde ziet.

avatar van Banjo
Loenatik is net een blikje energie drink heel apart en energie vol!

3 1/2 ster

Fijne, ontroerende, goedgespeelde film. 'k Vond 'm helegaar niet zo grappig. Maar dat hoeft ook niet.
Ja, het zijn wonderlijke personages, maar het is voor mij echt niet gelijk een komedie daardoor.
Vooral het personage Bep Brul vond ik mooi gespeeld. Misschien juist omdat de actrice haar zo overduidelijk 'gemaakt' liet praten, deed het me heel veel. Maar ik vond eigenlijk iedereen goed.
Jacqueline speelde precies goed de goeie, kordate, moederlijke verpleegster.
Heeft wel veel weg van One Flew Over the Cuckoo's Nest met zo'n vreselijk hoofd van de inrichting.

Mooi stelletje mafkezen bij elkaar. De serie was / is fantastisch, de film doet er niet voor onder, vind ik. Mooie karakters: vooral dat mietje van een John Buijsman spreekt me erg aan, hehe.

4 sterren ****

Seizoen 1 van de serie is inmiddels ook op dvd te bestellen via de VPRO!

GerwinF
neo schreef:
van waardenberg op de ''militaire basis'' is voor mij het hoogtepunt van de film. vooral de scenes met de tank en het vliegtuig

wie dit niet grappig vond moet wel gek zijn

Was idd erg lachen...vooral die vent die er naast zit heeft er duidelijk lol in

Ik vond dit ook een erg leuke film. Keek als kind altijd naar de serie, dus dat was ook wel een beetje jeugdsentiment. Vandaar dan ook dat ik de film gewoon MOEST zien. Vond dit af en toe ook wel heel erg grappig.
Bijvoorbeeld als de zuster iets zegt van (ik weet het niet precies meer): 'Als ze nou maar geen gekke dingen aan het doen zijn.' En het volgende moment zie je mevrouw Haas op de weg liggen terwijl er een vrachtwagen over haar heen rijdt en ze precies tussen de wielen ligt waardoor ze niet overreden wordt. Hilarisch

3,5* voor deze leuke film. Een film die wordt gemaakt naar aanleiding van een serie is vaak een slap aftreksel, maar bij deze film is dat zeker niet het geval. Dit is echt een zeer leuk filmpje

avatar van IcU
IcU
Erg grappig ja. Film viel me erg mee. Ik heb wel moeten lachen om sommige dingen. Die mensen zijn ook zo gek als een deur.

3½*

avatar van SuperSideSwipe
Verrassend leuke film. Nou kun je die twee mafkezen van de Gamma reclame in een heuse film bewonderen!

BlueSword
mijn moeder wou hem zo graag huren een tijdje terug.
mij leek die echt niks, maar verassend toch nog best wel geinig.
1 van de nederlandse films die ik nog wel kan waarderen.

Een erg grappige film.
Alle hoofdrolspelers hebben een verschillende aparte en grappige persoonlijkheid.
Een aanrader!

*4*

Gammala
Ja, wel een leuke film.
Ik dacht dat ie een beetje kinderachtig was maar hij was gewoon komisch...
Prachtige personages..een 3.5

avatar van Montorsi
De TV-serie was best leuk, de film viel me wat betreft de humor uit de serie wat tegen.
Maar Martin van Waardenberg blijft natuurlijk

robertus65
Ik heb de serie nooit gezien, maar goed ook. Afgaande op de film zijn er wel enkele leuke personages, maar er moet met een kinderbril naar gekeken worden.

avatar van Quentin
Onzin, deze film is net zo vermakelijk voor volwassenen.

Erg leuke verfilming van de bekende, hilarische serie Loenatik.
Het verhaal zit goed in elkaar, en gelukkig géén poep en pies humor, maar leuke, doordachte grappen.

Het dvd'tje van de film zal zeker nog eens mijn dvd-speler weten te vinden!

Een hele leuke film.
Goed geacteerd door Karin van Holst Pellekaan, John Buijsman, Walter Crommelin en nog meer spelers.
Er zaten veel grappige momenten in.
Dit is een voorbeeld van een film die leuk is om 1 keer te kijken, ik zou hem voorlopig geen tweede keer hoeven zien.

avatar van FunkStar
Ik heb destijds erg genoten van de serie op VPRO.
Deze film laatst gekocht voor een paar euro bij de Blokker.
Gezellig gestoord clubje bij elkaar!

Dit is nou echt een hele leuke film

een 5 !!

veron35
Heel leuk, vooral voor een Familie film.

De serie vond ik heel leuk, veel om gelachen! Maar de film was zwak, bijna niet gelachen. Jammer 2*