The Glimmer Man (1996)

Actie / Misdaad

geregisseerd door John Gray
met Steven Seagal, Keenen Ivory Wayans en Brian Cox

Jack Cole is een agent met een zeer mysterieus verleden, die van New York naar Los Angeles wordt overgeplaatst. Hier moet hij samenwerken met agent Jim Campbell. Het tweetal moet in een race tegen de klok een seriemoordenaar te pakken krijgen. Als Cole dan op een gegeven moment zelf een verdachte wordt, besluit het duo alle regels aan de laars te lappen en op eigen wijze op zoek te gaan naar de identiteit van de seriemoordenaar.

avatar van Egoistico
1907 schreef:
Volgens mij is dit Seagals eerste DTV film,

Nee, dat is The Patriot uit 1998. Die film is pas écht slecht!
Deze en andere Seagal-films zoals Out of Justice, Marked for Death etc. zijn wel vermakelijk.

avatar van Corcicus
Grotendeels een herhalingsoefening: Seagal gedraagt zich weer als een Indiaan/Chinees die niet van vechten houdt maar er wel uitstekend in is en zijn vest leek weer uit een plaatselijke pooiervestiaire gestolen te zijn. Gelukkig breekt hij andermaal ellebogen en draait hij voeten binnenstebuiten. Duidelijk een b-budget.

avatar van Lange Darm
Opleving van de Seagal films aardig verhaal, humor die er zeker mee door kon.
Keenen Ivory Wayans waar de film levendig door wordt gehouden. Heel wat beter dan de bagger van Seagal die tegenwoordig direct in de uitverkoopbakken komt

avatar van cheyenne2004
Tja.....toch wel gelachen om alles wat gewoon niet klopt in de film. Verhoortechnieken waarbij iemand gewoon in de voet en de hand wordt geschoten in geen haan die er naar kraait. Overal lijken en niemand die er ook maar eentje opruimt...maar een aardig tijdverdrijf deze film..

avatar van Lefgozer
Goede film van Steven. Aantal goede vecht/actie-scènes en het aantal one-liners is in deze film niet te tellen. Af en toe ook die smile van hem na een one-liner of grap, prachtig. Held!

Wayans speelde leuk mee en zorgde daarbij voor de nodige humor. Show wordt echter gestolen door de heer Seagal.

avatar van pieterTk
Tegenvallende film van Seagal, vanwege het (veel te veel) ontbrekende van "smijt- en gooiwerk". Gellukig zaten er nog wel wat leuke dingen in, zoals: "He had to see a therapist"
-"Must have been the wrong therapist"

avatar van Spetie
Actiefilm van John Gray, waarin Steven Seagal deze keer eens samenwerkt met Keenen Ivory Wayans. Het is altijd lachen met Seagal Hij heeft Boeddhistische bidkralen om de hals, vertrouwt op oude drankjes en is een vervent fan van de Oosterse filosofie. Maar ook hier schroomt hij er ondanks dat gegeven niet voor terug om veelvuldig geweld te gebruiken. En gelukkig maar, want daardoor is dit allemaal nog redelijk goed te doen.

The Glimmer Man blinkt niet uit door een fantastisch plot en met de spanning wil het ook niet echt vlotten in deze film. Toch is het nog een redelijke film, omdat de snelle actie en de af en toe aardige oneliners het allemaal nog wel enigszins genietbaar maken. Seagal is aardig op dreef en laat zowaar een keer een lach zien. Wayans is ook wel aardig, al is er van chemie tussen de twee, duidelijk geen sprake.

avatar van Beertje45
De laatste film die ik ooit gezien heb van Seagal. Het verhaal is nogal een rommeltje en als je hoopt op een stevige portie gevechten van Seagal, de man kan een aardig potje knokken, maar er is gewoonweg te weinig ruimte voor gemaakt. Wayans is redelijk grappig, maar de film was me gewoon te mak.

avatar van xxERWINxx
Aardige actiefilm, niet de beste van Steven seagal, maar dit is een vermakelijke actiefilm met leuke gevechten, ook zit er humor in, maakt de film wel leuk.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken (zie dat mijn vorige reactie van 1 jaar geleden is, heel toevallig) , vermakelijke actiefilm, niet de beste....

Prima film voor Steve zijn doen, dit is al een van de oudere films van hem, en dat is positief, want vooral zijn laatste films zijn zo slecht, dat hij soms wel 40 keer op iemand zijn hoofd beukt, en 7 keer uit het raam gooit, en dan nog niet het loodje heeft gelegd, persoonlijk vind ik het erg knap, als je daar bestand tegen bent!!

avatar van loneranger
Een rip-off van 'Seven' maar desondanks toch een van de betere films van Seagal. Het verhaaltje stelt niks voor maar het kijkt lekker weg.

avatar van Alexander1900
Een goede actie / misdaad film met wat humor. Seagal acteert hier behoorlijk (voor zijn doen). Dit is geen typische wraakfilm zonder verhaal maar het biedt net even wat meer.

'Boring' zei Seagal die een paar trappen naar zich toe kreeg en die hij uiteraard wist te weren.

1907
De eerste film waarin Seagal gebruikt heeft gemaakt van stunt doubles. De vechtscènes zijn rommelig. Vooral het eindgevecht waarin we een aantal keer op dezelfde beelden worden getrakteerd. Matige film, zeker omdat het acteergehalte laag is, dan verwacht je uiteraard goede actie die dit gaat compenseren maar ook dat is gewoon zeer matig.

avatar van RuudC
Stiekem nog best leuk. Als het op actie aankomt, is dit absoluut een van de beste van Steven Seagal. Als het op het verhaal aankomt, is het vrij doorsnee. The Glimmer Man is een vrij typische cop-buddyfilm. Er ontstaan wat leuke situaties tussen de wel erg overdreven boeddhistische Steven en zijn ghettomaatje Wayans. Dat huilen bij Casablanca was wel erg leuk. Dat soort momenten maakt de film lekker luchtig, want verder moet je het doen met de Russische maffia, wraakverhaaltjes en verborgen verledens. Klinkt spannend, maar vaste receptuur bij Steven.

Typische Seagal film.
Veel knoppartijen, simpel verhaal.
Je weet altijd wel hoe het afloopt bij deze films.
Maar het is af en toe wel eens leuk om ze te bekijken, verstand op nul en genieten maar.

dit vind ik weer een hele leuke spannende steven seagal film.vermaak me altijd super met de film.zeker weer een van zijn betere films.

avatar van Kondoro0614
Dit is natuurlijk wel de Seagal in zijn beste jaren maar The Glimmer Man wist mij niet te overtuigen. Hoe kun je hier nou een mooie lange mening over schrijven als er eigenlijk niet veel over te vertellen is? En als je met zo’n zin in je hoofd zit onder de aftiteling dan weet je het zeker: je hebt weer naar een Seagal gekeken wat helaas niet het beste deel is waar deze man zich in heeft laten zien. Dit is inderdaad echt weer zo’n typische seagalletje waar je niet veel mee moet doen en ook niet echt veel aan hebt: actie, boeddhisme en politiewerk staan onder andere wel speciaal, misschien is het toch stiekem een Guilty Pleasure wat ik bij deze films heb: zo op z’n tijd is het echt lekker om naar een filmpje van Seagal te kijken maar te vaak is niet slim.

Het acteer werk van Seagal is leuk, zijn rol is erg komisch en hij voert het ontzettend leuk uit. Met zijn boeddhistisch kraalketting, zijn knokpartijen en zijn humor in deze film vond ik toch nog wel geinig maar goed, het is natuurlijk niet het beste wat je ooit zult zien op de wereld..

Met Keenen Ivory Wayans aan zijn zijde moet Seagal er voor zorgen dat er een seriemoordenaar word gestopt. Wanneer ze dit samen met wat heldendaden proberen af te handelen (zo heeft hij een school shooting weten te stoppen etc.) komen ze in een knup te liggen wanneer de Russen en de opdrachtgevers van de moorden ook achter Seagal en zijn maatje gaan. Ze zetten alles op alles om hen te stoppen en zo ook de seriemoorden. Al om al, redelijk filmpje: lekker op zijn seagal’s.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een jaar of 10/11 geleden was ik een enorme fan van Steven Seagal, ik was toen ook 16 jaar oud. Ik was benieuwd wat een herziening zo veel jaren later van de film over hield.
Verrassend genoeg vind ik dit nog steeds 1 van de betere uit de Seagal reeks, ik was er niet meer helemaal van onder de indruk zoals vroeger wel het geval was maar ik heb mij er nog steeds prima mee vermaakt. Een aardig verhaaltje, redelijke badguys en genoeg actie scenes.

De 4 sterren die ik hier eerder aan gaf kan ik er niet meer aan kwijt, maar een 3tje toch zeker.

avatar van SSeagal
Moet toch zeggen dat Seagal en Brian Cox samen in een scene toch wel de definitie is van whisper porn