U.S. Marshals (1998)

Actie / Thriller

geregisseerd door Stuart Baird
met Tommy Lee Jones, Wesley Snipes en Robert Downey Jr.

U.S. Marshal Sam Gerard opent samen met zijn ervaren team de jacht op de mysterieuze ex-geheim agent Mark Sheridan die ontsnapt is nadat het vliegtuig waarin hij met anderen overgeplaatst werd, neerstortte. Sam Gerard krijgt daarbij de steun van geheim agent John Royce, wiens achtergronden hij niet kent. Gedetineerde Mark Sheridan is echter vastbesloten om uit de handen van Sam Gerard te blijven en dus opent Gerard de jacht op hem.

avatar van xxERWINxx
Herbekeken, vermakelijke film vol actie en achtervolgingen en de film neemt een verrassende wending..

avatar van John Barry
Redelijk goede film. De film heeft veel vaart en een paar goede achtervolgingen. Verhaal is niet al te bijzonder, maar gelukkig niet al te voorspelbaar. Het acteerwerk van de gehele cast is ruim voldoende. Muzikale bijdrage van Jerry Goldsmith is redelijk goed, al heeft hij wel eens beter werk afgeleverd.

avatar van des1
Wat?! Is Snipes alweer ontsnapt? Moest ie niet een paar jaar brommen vanwege belastingontduiking? Daar ga je in de VS voor achter tralies...

avatar van xxERWINxx
Vandaag na 2 jaar weer eens herbekeken, blijft nog steeds een vermakelijke actiefilm vol actie en redelijk wat spanning.
Blijft leuk om af en toe weer eens te kijken!

avatar van Roger Thornhill
Nou, Robert Downey was dan misschien niet erg blij met deze film ("It's possibly the worst action movie of all time... I'd rather wake up in jail for a TB test than have to wake up another morning knowing I'm going to the set of U.S. Marshals"), maar ik vind het zelf een prima popcorn-movie. Een leuk plot, hoog tempo, Downey en Snipes uitstekend op hun plek, stevige actie, een prima set-piece in het vliegtuig, een behoorlijk schokkende twist wanneer Downey opeens Noah overhoop knalt, en bovenal een heerlijk weerzien met Sam Gerard en zijn team. Nee, inderdaad niet zo goed als The fugitive, maar ook na meerdere kijkbeurten nog altijd beter dan 90% van de rest in het actiegenre.

Matige film. Jaren geleden gezien. Gister op tv,maar ik trok het niet meer. De vliegtuigcrash is het enige hoogtepunt. Voldoende Jones, onvoldoende Snipes. Downey zelf, vond het een rukfilm.

DVD-T schreef:
Bij mijn tweede kijkbeurt van U.S. Marshalls mijn stem een halfje verlaagt, ik vond hem toch wel wat minder.

The Fugitive is ook niet meteen een van mijn favorieten, en zal bijherziening ongeveer hetzelfde gaan scoren. Verhaal is een beetje hetzelfde als het onofficiële eerste deel. Niet echt origineel meer en meer een herhalingoefening. De actie is wel lekker in beeld gebracht en vooral de vliegtuigcrash was leuk. Verder erg standaard, en je ziet het einde van ver af aankomen. Was ook niet echt verassend meer. Acteerwerk van Jones is erg goed, hij en zijn team komen erg goed uit de verf. Snipes is toch wel de zwakste schakel in de film, en loopt er dan ook wat verloren bij. U.S. Marshalls bied wel veel vermaak, en moet het vooral hebben van het heerlijke spel van Tommy Lee Jones en Downey Jr.

3.5* --> 3*

2,5 dus....