U.S. Marshals (1998)

Actie / Thriller

geregisseerd door Stuart Baird
met Tommy Lee Jones, Wesley Snipes en Robert Downey Jr.

U.S. Marshal Sam Gerard opent samen met zijn ervaren team de jacht op de mysterieuze ex-geheim agent Mark Sheridan die ontsnapt is nadat het vliegtuig waarin hij met anderen overgeplaatst werd, neerstortte. Sam Gerard krijgt daarbij de steun van geheim agent John Royce, wiens achtergronden hij niet kent. Gedetineerde Mark Sheridan is echter vastbesloten om uit de handen van Sam Gerard te blijven en dus opent Gerard de jacht op hem.

avatar van tristanrc1
Vond het anders niet erg 'ondergewaardeerd.' Heb echt geprobeerd hem spannend te vinden, of zelfs om 'm boeiend te vinden, maar dat lukte maar gedeeltelijk. Vond Tommy Lee Jones zelfs irritant worden, en Snipes deed het ook niet best. Daarnaast vond ik de opbouw ook niet zo super, niet echt in verhouding om het zo maar te zeggen.

avatar van xxERWINxx
Zeer vermakelijke actie film! van begin tot het eind spanning en actie.
Ik heb the fugutive niet gezien, maar deze wel en deze film is echt de moeite waard.

avatar van martijn011
Deze film is een soort jeugdsentiment voor mij. Heb deze heel vaak gezien in mijn tienerjaren en vond het helemaal te gek.
Besloot vandaag deze nog eens op te zetten om te kijken wat ik er nu van zou vinden.

Sommige dingen was ik zeker nog niet vergeten. Denk aan de vliegtuigcrash, het hele gedoe op de begraafplaats en natuurlijk het verraad van Robert Downey Jr.
Dus echt spannend was het allemaal niet meer. Toch blijf ik het óók nu nog een vermakelijke actiefilm vinden.

De cast is minder dan 'the Fugitive', de film waar deze altijd mee wordt vergeleken. Gelukkig is Tommy Lee Jones weer van de partij en zorgt hij nu ook weer voor een uitstekende acteerprestatie.
Wesley Snipes heb ik nooit echt geweldig gevonden, al is dit wel één van de beste films waar hij in speelt.

Ik verlaag de film wel met een heel punt. Meer dan vermakelijke actie bevat deze film zeker niet en laten we het over het plot maar niet hebben.
Puur vermaak.

herder
Overbodige remake.

avatar van Bla
Bla
Vervolg op The Fugutive volgens de NCRV-gids?

avatar van martijn011
Mwa, niet echt een vervolg want het is een op zichzelf staand verhaal. Wel speelt Tommy Lee Jones dezelfde rol als U.S. Marshall Sam Gerard..

Bla schreef:
Vervolg op The Fugutive volgens de NCRV-gids?

inderdaad

avatar van Fryce
Leuke onderhoudende actie film, maar absoluut geen topper.

Niet zo goed als 'The Fugitive' , maar ook niet zo matig als 'The Hunted', beide films waar Tommy Lee Jones ook in meespeelt.

avatar van Spetie
Het onofficiële vervolg op The Fugitive.

Dat is ook wel te zien aan de opzet, die grotendeels hetzelfde is. Tommy Lee Jones speelt ook hier de rol van U.S. Marshal met verve. Hij legt veel overtuiging in zijn rol en het beetje sarcasme dat hij eraan toevoegt, maakt het helemaal af. Wesley Snipes is deze keer de man waar Jones jacht op maakt, maar Snipes is niet van het niveau van een Harisson Ford.

Hoewel het dan grotendeels een herhaling van zetten is, vermaakt U.S. Marshals gelukkig wel. Want naast Jones zijn ook de actiescènes van hoge kwaliteit, zodat er in combinatie met het hoge tempo nog genoeg vermaak overblijft. Jammer alleen van de nogal lage spanningsboog, anders had er misschien nog wel een halfje meer in gezeten. Nu rest een voldoende voor een redelijk leuke actiefilm, niet meer en niet minder.

U.s. Marshals is een Fántastische film voor ieder die van dit soort type films houdt. Moord, verraad, vertrouwen én bovenal actie! Een zeer aan te raden film met een fantastische acterende Tommy Lee Jones. Je leeft je helemaal in het plot wat eveneens goed in elkaar steekt!

avatar van Boneka
Misschien dat het concept niet zo origineel was (Fugitive) dat wil niet zeggen dat deze film veel minder was. Integendeel. Vanaf het begin zit je op het puntje van je stoel. Met name de beginscene met de vliegtuigcrash is indrukwekkend te noemen. Zeker op blu ray in prachtig beeld en geluid. Plot is ook heel behoorlijk en hij blijft spannend en onderhoudend. De film kakt bijna nergens in en zit gewoon goed in elkaar. De film verdient een hoger punt dan de meesten hier geven.Ook leuk detail is dat deze film net voor het tijdperk van cgi is gemaakt. Er is gebruikt gemaakt van een echt vliegtuig al is de crash natuurlijk een ander verhaal. Locatief bovendien erg sterk. Bepaald niet saai. Ik begrijp trouwens niet waarom hier zo vaak gelinkt wordt naar de Fugitive. Hoeveel concepten worden er niet herhaald, maar dan in een ander jasje. Niks mis mee. Deze film kijkt gewoon ook lekker weg.

avatar van chack
Nog maar een keertje gaan kijken, blijft gewoon een strakke film.

avatar van predator
Stom vervolg. Het is allemaal hetzelfde, maar kwalitatief een stuk minder. Zelfs Jones gaat irriteren.

avatar van Beertje45
Sterke, goed gemaakte en spannende thriller. De cast is goed tot behoorlijk, enkel Pantoliano stelt enorm teleur, wat een irritant figuur, zeg. Pas op het einde merkte ik dat Tommy lee Jones zijn personage dezelfde is als uit The Fugitive. Een film die ik al in geen jaren meer heb gezien.

avatar van jeanleeke
viel méé

avatar van xxERWINxx
Weer herbekeken en nog steeds goede actiefilm met achtervolgingen! veel leuke scenes van begin tot het eind.

avatar van JohnWilliams
Gewoon een leuke film en een leuk vervolg op de Fugutive.

avatar van Marvinleeaday
Net als the fugitive spannend en boeiend, was dan ook van hetzelfde laken een pak. Alleen bus is vliegtuig en blanke is getinte.

avatar van Captain Pervert
Captain Pervert schreef:
Ooit eens gekeken met wat vrienden en hij was voorbij voor ik het wist. Er was nergens iets wat mijn aandacht vasthield ofzo... Maar goed, misschien nog eens kijken een keer.

Bovenstaande post dateert uit 2004. Die "keer" was dus bij toeval, vanavond, bijna 10 jaar later.

En nog steeds wist de film maar bij vlagen mijn aandacht vast te houden. Er gebeurt van alles en de film vliegt van locatie naar locatie maar een topfilm is het niet. Misschien omdat het allemaal een beetje formulematig is.

De rol van Snipes is behoorlijk inwisselbaar. Hij doet niet echt coole Snipes-dingen. Tommy Lee Jones speelt weer eens zichzelf en daar is hij goed in, ik vind hem altijd wel leuk in een film.

Minder leuk in een film is "Hart van Nederland, late editie". Ik snap nog steeds niet waarom SBS dat al 12 jaar doet (ik weet dat jaartal vrij zeker omdat ik in 2001 altijd tegen die tijd de laatste bus moest halen als ik bij mijn vriendinnetje was). Zijn er nog mensen die films op TV kijken? Je wordt er echt verdrietig van. In dit geval zapte ik er langs nadat ik het journaal had gekeken... Maar er voor gaan zitten... NEVER

3 sterren

avatar van missl
Meneer ontsnapt uit de gevangenis en krijgt dan een hele boze agent achter hem aan. Gaandeweg veranderen er wat zaken en is het niet meer alleen een kat en muis spelletje. Dit geeft wel wat meerwaarde aan de film. Verder kijkt het wel lekker weg, nergens over nadenken film.

avatar van Richard_Voorhees
Het grootste nadeel vind ik de duur van de film. Het acteerwerk is best aardig, al ben ik nooit zo'n geweldige liefhebber van Jones geweest en ook Snipes liet hier en daar wat steken vallen. Dit laatste kan ook gewoon gekomen zijn door, wederom, de duur. Want waarom duurt deze film ruim 2 uur? Sommige scenes slepen zich hierdoor voor mijn gevoel echt voort, waardoor het lastig is om de volle aandacht erbij te blijven houden. Dit is echt zo'n film die naar mijn mening zo tussen de 85 en de 100 minuten zou mogen duren. Door de kortere speelduur kan de actie zich beter opeenvolgen en blijft de vaart er meer in, waardoor die eerder genoemde 'sleur' niet ontstaat. Ik denk dat het een betere film was geweest als men nog ruim een half uur onnodig materiaal had weggeknipt, nu duurt hij gewoon te lang, waardoor ik gewoon niet op een voldoende voor deze film uit kan komen. Een gemiste kans! 2.5*

Probleem is en probleem blijft dat deze film puur is gemaakt om het succes van The Fugitive verder uit te melken, daar kan je niet naast kijken. Een aantal grappen en grollen wordt daarbij min of meer herhaald.

Zonder het bestaan van The Fugitive zou deze film hoger scoren, het is zeker geen slechte film op zich zelf beschouwd, maar de film staat nu eenmaal niet op zichzelf. Daar hebben de makers tenslotte voor gekozen. Het is niet anders.

avatar van Mr. Chiel
Precies wat een aciefilm voor mij moet zijn. Veel overeenkomsten met The Fugitive, maar dat is een van m'n favorieten, dus dat is prima

avatar van Antonev
Prima actiefilm met Snipes en Jones. De film zit van het begin tot het eind vol met actie en spektakel en het heeft zelfs een heel aardig plot. Irène Jacob ziet er fantastisch uit in deze film!

Sommige scenes zijn ietwat over de top, maar als je van veel bombarie en schieten houdt dan is dit echt een aanrader!

Vroeger deze film vaak gezien een ook vandaag weer genoten.
De rol van Gerrard past perfect bij jones, net zoals bij the Fugitive heb ik van hem genoten.
The Fugitive is natuurlijk veel beter.
Ook een van de weinige keren dat ik Snipes goed vond.
Leuke film

avatar van Gang_Star
U.S. Marshals is wat mij betreft een waardig opvolger van The Fugitve. De film lijkt in grote lijnen op The Fugitive, zowel qua verhaal en actie. De spanning is rijkelijk aanwezig en de actiescènes zijn spectaculair. Ook Tommy Lee Jones zet zijn rol weer hetzelfde neer, maar het is wederom weer een sterke rol. Het niveau is wat minder dan de voorloper, maar deze film zit goed genoeg in elkaar om moeiteloos te kunnen vermaken.

cma
Prima film! Van begin tot eind spannend. Heb mij geen minuut verveeld!

avatar van Alexander1900
U.S. Marshals is te vergelijken met The Fugitive met Harrison Ford alleen de laatste film is wat beter. Als we het bont maken maken dan kunnen we The Fugitive ook vergelijken met een Leslie Nielsen film genaamd Wrongfully Accused (een komedie) en deze is een heel stuk minder maar het is nog prima te bekijken.

U.S. Marshals is een goede actiefilm alleen duurt het net wat te lang naar het einde toe. Er kan makkelijk 15 minuten af. Dit valt onder een van de beste films van Wesley Snipes samen met de Blade reeks.

avatar van W.V.
Voor het eerst sinds jaren deze film weer eens gezien, maakt op mij nog steeds een ijzersterke indruk. Enige minpunt is het te veel leunen op de voorganger Fugitive, daarom zag je sommige dingen ver van te voren aan komen en werd je nergens echt verrast. Jammer anders had de film echt hoger bij mij gescoord.
De acteurs maken zonder uitzondering het beste van hun rol en dat is best wel een opgave als je bedenkt dat het een film is waarin de nadruk op actie ligt dus er voor de spelers niet veel ruimte ligt. Maar iedereen zet een geloofwaardige rol neer en dat mag eigenlijk wel uitzonderlijk worden genoemd.
De actie is volop aanwezig, niet altijd geloofwaardig, maar een kniesoor die daar op let want het is tenslotte een actiefilm, maar het is geweldig in beeld gebracht, in de fugitive was het ongeluk met de trein een cinematografisch hoogtepunt, de vliegtuigcrash doet daar niet voor onder. Ik weet tegenwoordig met de computer animatie ziet het er misschien nog wat gelikter uit, maar de real deal is dan niet te overtreffen.
Een goede en vermakelijke film, ga ik zeker nog wel eens zien.

avatar van xxERWINxx
Herbekeken, vermakelijke film vol actie en achtervolgingen en de film neemt een verrassende wending..

avatar van John Barry
Redelijk goede film. De film heeft veel vaart en een paar goede achtervolgingen. Verhaal is niet al te bijzonder, maar gelukkig niet al te voorspelbaar. Het acteerwerk van de gehele cast is ruim voldoende. Muzikale bijdrage van Jerry Goldsmith is redelijk goed, al heeft hij wel eens beter werk afgeleverd.