The Molly Maguires (1970)

3,03

geregisseerd door Martin Ritt
met Sean Connery, Richard Harris en Samantha Eggar

Het leven is hard in de kolenmijnen van Pennsylvania in 1876. Een geheime groep Ierse immigranten, bekend als de Molly Maguires, vecht tegen het kwaad van het mijnbedrijf met sabotage en moord. Een detective, ook een Ierse immigrant, wordt ingehuurd om in de groep te infriltreren en alles te weten te komen over zijn leden. Maar dan moet hij kiezen tussen de kant van de Ierse groep of het vertrouwen van zijn werkgever.

5 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van Movie Jim

geplaatst: 28 augustus 2010, 08:33 uur [permalink]
Een vrij onbekende film van Sean Connery. Die ik toevallig ken.

geplaatst: 7 augustus 2013, 11:22 uur [permalink]
Niet op TV (Ketnet) zoals hierboven vermeld, maar wel op de Vlaamse commerciële zender VTM.

geplaatst: 12 augustus 2013, 21:02 uur [permalink]
Goede verfilming met sterk sociale inslag : de harde strijd van de mijwerkers tegen onrechtvaardige behandeling.
Boeiend, niet alleen om dit sociaal aspect maar ook om het intrige dat is ingebouwd, met een goede karaktertekening van de betrokken personages, overtuigend vertolkt door Sean Connery en Richard Harris.
Sprekende beelden van de kolenmijn en het labeur dat er in wordt verricht.

geplaatst: 16 augustus 2013, 12:45 uur [permalink]
Het was alweer een hele tijd geleden dat ik deze film nog eens had gezien, maar het blijft een sterk sociaal drama.
Puike rollen ook van zowat de ganse cast, met Sean Connery en Richard Harris als de toppers.
Toch wel een aanrader deze prent !!

geplaatst: 4 november 2014, 16:48 uur [permalink]
Matige film over een groep mijnwerkers die door sabotage betere werkomstandigheden afdwingen. De film heeft een mooie aankleding en ook mooi camerawerk. Het geheel is wel nogal traag en langdradig. Het verhaal weet niet echt te pakken en de personages worden pas echt boeiend tijdens het laatste gedeelte.