The Good Girl (2002)

Verenigde Staten / Duitsland / Nederland
Drama / Komedie

geregisseerd door Miguel Arteta
met Jennifer Aniston, Jake Gyllenhaal en John C. Reilly

Justine is een 30-jarige vrouw die vast zit in een saai leventje: ze woont in een klein dorp in het zuiden van Amerika, werkt al jaren in een grote winkel, heeft een weinig spannend huwelijk en kan maar geen kinderen krijgen. Dit verandert wanneer ze een geheime relatie krijgt met een jonge collega. Wanneer de beste vriend van haar echtgenoot dit ontdekt beginnen de problemen, en wordt Justine gedwongen een keuze te maken.

avatar van Awake78
Tijdje geleden weer eens gezien op tv (2e keer). Vond het in eerste instantie nergens over gaan, maar later nog eens over nagedacht vond ik hem toch best wel mooi.

Indrukwekkend te zien hoe deprimerend het leven kan zijn in zulke
Amerikaanse (slaap-)stadjes en hoewel het op het eerste gezicht allemaal goed en vredig lijkt, zit er toch heel wat onderhuidse spanning en verdriet.

Ik vond hem dus wel wat hebben. Ben totaal geen fan van Friends en/of Jennifer Aniston, maar voor deze film maak ik een uitzondering. Geslaagd filmpje.

avatar van durange
Over het acteerwerk valt niet te klagen, goed zoals je gewend bent van Jennifer Aniston & Jake Gyllenhaal.
Het is van seconde 1 tot het eind al en al drama, het is geen feel good movie en je moet het ook zeker niet kijken als je even wilt ontspannen , maar voor de rest is het een leuke film.
Alleen iets te veel drama voor mij, komedie had er ook wel in gemogen.

2 *

avatar van breedbeeld
Ik las Comedy. Ik las Jennifer Aniston, een naar mijn mening prima comedienne die te weinig gecast werd en wordt, dus ik dacht dat er wel aardig wat te lachen zou zijn. Dat was niet het geval.
Echter ik heb wel een behoorlijke film gezien. Goede acting, degelijk gemaakt .

avatar van AFCALS
Waarom er komedie staat snap ik niet, want daar heb ik absoluut niks van teruggezien. Beetje jammer want ik rolde uit m'n bed en bekeek deze film, ik word niet graag wakker met een drama. De film was ietwat voorspelbaar voor mij. Jennifer Aniston speelde gewoon sterk as always. Kreeg medelijden met die arme Phil.
Al met al verdiend het een 2.5.

Helios
Het is niet echt komedie, geen idee waarom komedie er staat

Maar buiten dat was het een leuke film, Jennifer Aniston acteert goed.

Leuk dat de scenes niet al te lang spelen en soms heb je momenten de je tja... je moet het gewoon het zelf zien!

robertus65
Het is natuurlijk geen komedie maar een triest verhaal, eigenlijk maar goed ook, want ik hou niet van Amerikaanse humor, ook vraag ik mij af wat hier Nederlands of Duits aan is. Het is voor Amerikaanse begripen volgens mij een low budget film, want er zijn geen special effects, buitenaardse wezens of supermannen, dat het nog kan zeg.

avatar van kimberlyVD
Boven m'n verwachtingen, zeer leuke film.

Moeilijk te zeggen waarom maar ik heb hier ongelooflijk van genoten.
Vrij standaard verhaal maar gewoon mooi uitgewerkt.
De supermarkt vond ik een, toch wel, vrij originele locatie.

Verhaal is boeiend genoeg om de gehele speelduur aandachtig te blijven kijken. Gyllenhaal vond ik soms echt 'creepy'. Was het nu zo bedoelt of niet? Mja, maar toch... Raar mannetje die Holden.

Velen vinden dit absoluut geen komedie, maar toch vond ik er vrij veel komische momenten inzetten hoor. Maar zeker geen typisch Amerikaanse humor...Zwarte humor kan je het ok niet echt noemen, eerder, tchoja, iets cynischer ofzo.
Ook heel leuk gedaan.
Ook het liefdes/drama gedeelte was mooi in beeld gebracht. Het aantrekken-afstoten spelletje tussen Justin en Holden was gewoon heel mooi opgebouwd met voldoende 'spanning'.

Jep, geslaagde film.

avatar van Kr!kke
Een film die op het begin nergens naar toe leek te gaan, maar wel beterde na een tijdje. Qua verhaal zat het dus nog wel redelijk goed (al zat het wel allemaal nogal simpel in elkaar, al is dat nu ook weer niet altijd een negatief punt ), maar het jammere eraan was dat het allemaal nogal voorspelbaar was. Jennifer Aniston bewijst dat ze ook overeind kan blijven in een drama, terwijl ik Jake Gyllenhaal daarentegen eerder zwak vond acteren.

Echt een super slechte film! Meestal zijn de films waarin Aniston speelt goed, maar deze was echt bagger. Ik heb deze film met heel veel moeite afgekeken. Echt zonde van mijn tijd!!!

mrs A
Goede film,
maar wel erg depri, ik snap dat dat bij de sfeer van de film hoort,
maar iets vlotter zou wel kunnen.. alle karakters komen een beetje saai over.

Goeie film over het vastgeroeste leven van een getrouwde vrouw die werkt in een supermarkt. Een aardig verhaal met nogal trieste personages en een traag tempo. Niet vrolijk, maar ook zeker niet geheel zonder humor (al moet je die wel tussen de regels door lezen). Het acteerwerk is uitstekend met Jennifer Aniston in een nogal a-typische rol voor haar.

avatar van IH88
The Good Girl

Suffe en langdradige film over een vrouw die klaar is met haar uitzichtloze leventje en een affaire begint met een collega. Met desastreuze gevolgen. Desastreus is eigenlijk niet het goede woord, want de film kabbelt rustig voort zonder dat er iets opzienbarends gebeurd. Dat is misschien realistisch, maar het levert wel een erg vervelende film op. Aniston is wel goed en ook C. Reilly is sterk als sullige echtgenoot. Gyllenhaal vond ik voor de verandering strontvervelend.

avatar van Brandt
Ja....wat een leuke film, alhoewel het nergens echt leuk wordt. Aniston in een dijk van een rol, naast een piepjonge Gylgenhaal die niet goed lijkt te beseffen wat hem allemaal overkomt. Dit soort amerikaanse films verzandt bijna altijd in een formule met happy end, gelukkig is the good girl een uitzondering op die regel.